"מדינת מקלט"
"מדינת מקלט"

כשבשמים נפתחו שערים

והגשם ירד

וגם קצת ברד

ולמחסה הם היו נואשים.



הם מצאו מערה בצלע ההר

ואליה מיהרו לישון עד מחר

וכולם נרדמו

אך לא טוב ישנו

ואפילו לא הציבו משמר.



"בחור באדמה חי לו...", כך פתח ג'.ר.ר. טולקין את "ההוביט", ספר הפנטזיה הראשון בסאגת הפנטזיה המפורסמת ביותר בעולם "שר הטבעות". לאחד המקומות בו מתרחשת העלילה שבספר אף קרא טולקין - "גבעות הברזל".

מי הם הגובלינים (Goblins), גיבורי הפנטזיה של טולקין? מה מקורם? כפי שטולקין עצמו מתוודה, את דמויות הגובלינים הוא שאל מהספר הצרפתי "הנסיכה והגובלין".

כך תיאר ספר המקור מאת ג'ורג' מקדונלד שנכתב בשנת 1872 את אותם ה'גובלינים': הם יצורים כעורים למדי, קטנים, שמטרתם בחיים היא להציק ולהפריע. הם גרים במערות.

לא בכדי נאלצתי להיעזר בספרי הפנטזיה של טולקין כדי למצוא אנאלוגיה למציאות הישראלית. המציאות הזאת עולה על כל פנטזיה, תהיה דמיונית ככל שתהיה.

לאחר אלפיים שנות גלות, נהפכנו אנו על אדמתנו לגובלינים - לאותם יצורים המתגמדים ומסתתרים בתוך מקלטים. ובשעה שאנו, האזרחים, "גרים במערות" בעל כורכנו, המצביאים הלאומיים של מדינת היהודים דנים בינם לבין עצמם ומתגאים ב"הישגיהם" הצבאיים: כמה טילים הצליחו להפיל בזכות כיפת "הר הברזל" וכמה רק התפוצצו "בשטח פתוח מבלי לגרום כל נזק".

זאת תורת הלחימה שהמציאו ממציאי הפתרונות היצירתיים שלנו: "הגנה אקטיבית". והכי חשוב מבחינתם להתפאר: עד כמה "כירורגיות" היו הפעולות בעזה... כך נולד ומתפתח לו המילון ה"פנטזי" העברי המודרני: "ראשי מערכת ה'ביטחון' מודאגים", מבשרים לנו בחדשות, "האם יספיק להם 'בנק המטרות'"...

ומי אנחנו, היהודים הישראלים, בעיני העולם הגדול? כפי שנאמר: "כעורים שמטרתם בחיים היא להציק ולהפריע", להפריע ולהציק לעולם "הנאור" בשלוותו. תודה להילרי קלינטון שהרשתה: "לישראל זכות להגן על עצמה". תודה, לך הילרי! רק הבעיה שהסינים לא מסכימים, הם, הסינים, לא נותנים לנו זכות להתגונן, רק מוכנים ל"הפסקת אלימות של שני הצדדים".

אנחנו הרי עבריים, כלומר, לא כמו שאר הגויים: אנחנו "מעבר". לכן אנחנו המדינה היחידה בעולם שצריכה לקבל "זכות להתגונן" מאת קברניטי העולם הגדול. כל שאר המדינות כאשר צריכות – פשוט מתגוננות.

כך מתגשם הלכה למעשה החלום הציוני: ישראל אכן הפכה למדינת מקלט.

אתם רוצים לחיות במקלט?

לגדל את ילדכם? ילדים, אשר רועדים מכל בום, אפילו, לא נעים להודות – עושים במכנסיים, אפילו, כאשר "נפל בשטח פתוח"... אפילו כ"שלא נגרם כל נזק"...

מה, אתם לא רוצים? הם ל"גובלינים" המתחבאים כפופי קומה מגיע יותר מאשר מדינת מקלט?