
אזרחי מדינת ישראל ספגו הלם עם היוודע הרצח של גדי ויכמן ז"ל בבאר שבע, על ידי קבוצה של נערים. רצח אלים שמצטרף לשורה ארוכה של מעשי אלימות מזוויעים, כולל זה שנעשה בליל שבת בגן העיר בתל אביב.
פשעים המציבים מראה מכוערת אל מול פני החברה הישראלית. הקלות הבלתי נסבלת של פגיעה בזולת והזילות בזכותו של אדם לביטחון אישי מטרידים ומאיימים על מרקם החיים בישראל. בידוע הוא שחובתה הבסיסית והראשונית של מדינה הנה להגן על שלמות גופם וקנינם של האזרחים.
קיים קשר הדוק בין אלימות ואילמות. במקום שבני אדם שותקים, אדישים ומעלימים עין מתגברת האלימות. חברה שלא מגייסת את כוחותיה למאבק בהתגברות הפשיעה תמצא את עצמה מופקרת לשלטון הרחוב, הסמים והאלכוהול. כל המערכות במדינת ישראל חייבות להתגייס במהירות לטיפול בנגע האלימות, החל בגני הילדים וכלה בבתי המשפט שברחמנותם לפושעים מתאכזרים לתמימים.
קול דמיו של דני ויכמן ז"ל זועקים מן האדמה ומחייבים אותנו לחשבון נפש מעמיק על דרכה של החברה הישראלית, אורחותיה, ערכיה ותרבותה.אם לא עכשיו ומיד, אימתי?
קשה במיוחד היה מראה השחזור של הרצח. החשוד העיקרי נראה חובש כיפה שחורה גדולה שכיסתה את רוב הראש הקרי
קיים קשר הדוק בין אלימות ואילמות. במקום שבני אדם שותקים, אדישים ומעלימים עין מתגברת האלימות. חברה שלא מגייסת את כוחותיה למאבק בהתגברות הפשיעה תמצא את עצמה מופקרת לשלטון הרחוב, הסמים והאלכוהול
מינלי שלו. בחור צעיר, חובש כיפה, אזוק ומשחזר רצח נראה בעיני לקוח מתסריט אימים דימיוני.
לאחרונה, הציבור בישראל נחשף למראה עבריינים חובשי כיפות. בין אם מדובר בעבריינים אלימים או בפושעים מושחתים. בין אלה אפשר למצוא גם כאלה המכונים רבנים, ראשי ישיבות קטנות ומפעילי אתרי אינטרנט. חשוב להבין כי עבריינות ויראת שמים בעולמה של היהדות אינם יכולים לצעוד יחדיו, זוהי סתירה פנימית מובהקת.
בדת היהודית המצוות שבין אדם לאלוהים שלובות עם המצוות שבין אדם לחבירו, שניהם ניתנו ממקור אחד.
החת"ם סופר מגדולי ישראל כתב כי קל מאד לצאת ידי חובה כלפי ה' לעומת הקושי של להיות נקי אל מול השכן, החבר והריע. יש לבוז לאותם אלה שמגלגלים עיניים לשמיים או לשופט בעת הארכת המעצר או גזר הדין. בידוע הוא שאלוהים שונא עקמומיות ובעיקר עקמומיות לשם שמים.
ההלכה קובעת כי על רובן הגדול של העבירות, כולל החמורות ביותר, אפשר לעשות תשובה. אך ישנה עבירה אחת שלגביה אין כפרה לא ביום כיפור ולא בכל דרך אחרת. זוהי העבירה של חילול השם. עבירה שהיא פגיעה במהות העמוקה ביותר של תפקיד ההלכה בתיקון העולם. עבריינים המופיעים בציבור עם כיפות הם מחללי השם מובהקים. אי אפשר בשום אופן לחבר בין ההלכה היהודית לשחיתות, אלימות ואלכוהוליזם.
אם אותם חשודים ומורשעים הנם מתחזים, יואילו להוריד את הכיפות, המשחק לא יעזור להם השופטים כבר למדו על השיטה ודתיות מזויפת אינה עושה עליהם רושם, היא דווקא סיבה להחמיר אתם. אם אותם חשודים ומורשעים מאמינים באמת בתורה ישראל ומבקשים לחזור בתשובה יורידו את הכיפות בציבור, כדי שלא יצא לעז על תורת ישראל.