כבר ארבעים שנה שוטפים את מוחנו "הדמוגרפים" מטעם משרדי התעמולה של האויב הערבי המקומי והגיס החמישי היהודי, וטוענים בחוצפה ובעזות מצח כי עזה היא המקום הצפוף ביותר בעולם, ולכן האוכלוסיה שמתגוררת בו היא מסכנה ואומללה ואין לה עתיד, ובעוד כמה שנים לא יהיה בה מקום להתגורר.

הם לא נותנים לעובדות האמת לבלבל אותם. אפילו המתונים שבהם ממשיכים להפיץ את התעמולה, יום יום, שעה שעה. כך למשל ביום ב' 9/11 אני קורא מאמר של סמי ע'גרמי כתב "מעריב" בעזה, (יש עתונאי כזה...) שמבקש להצדיק את ירי הטילים בידי המחבלים מתוך מתחמי אוכלוסיה אזרחית: "עזה היא המקום הצפוף ביותר בעולם. היא בלוק אחד של בניינים.

אין הבדל בין צפון הרצועה לדרום. אם אתה נוסע בתוכה במכונית, אתה אף פעם לא יודע לזהות אם אתה בעיר עזה או בג'בליה. אם מישהו רוצה לירות טיל, אין לו מקום אחר לירות ממנו, מלבד מתוך אוכלוסיה אזרחית. השטח הפתוח היחיד ברצועה הוא 300 מטר חשופים לאורך הגבול".

אז מה עובדות האמת?

שטח רצועת עזה הוא 340 קמ"ר. ברצועה מתגוררים מיליון ושלוש מאות אלף תושבים; ממוצע של 3823 תושבים לקמ"ר. שטח גוש דן בישראל הוא 305 קמ"ר בלבד, ב- 35 קמ"ר פחות מרצועת עזה. בשטח זה מתגוררייש לי בשורה לעזתים חובבי הבתים צמודי הקרקע, יש לי עבורכם פתרון פשוט. בצפון סיני באזור שבין רפיח המצרית וסבחת ברדויל יש שטח עצום ריק כמעט לחלוטין שאפשר ליישב בו ברווחה מיליון וחצי תושבים לפחות
ם ארבעה מיליון תושבים, זהו ממוצע של 13,114 תושבים לקמ"ר, כלומר פי 3.5 צפוף מאשר בעזה (!!) ועדיין לא הזכרנו מקומות כמו קהיר (פי 9 צפוף מעזה), סאו פאולו, מקסיקו סיטי, סינגפור, הונג קונג ועוד ועוד.

התועמלנים של אויבי המפעל הציוני ימשיכו לבלבל את מוחכם, אך יש לכם עכשיו תשובות מוחצות. ואגב כמי שמכיר את רצועת עזה שנים רבות אני יכול לסמן להם לפחות חמישים ריבועים של קמ"ר ריקים מישובים שניתן לבנות בהם וגם לשגר משם טילים ורקטות בלי קירבה לאוכלוסיה אזרחית ("לא מעורבים" עלאק...).

ואגב לכל הדואגים לאיכות החיים – על בנייה לגובה שמעתם? יש בנינים כאלה, מרשימים מאד, בגוש דן, בחיפה בנתניה ואפילו באשדוד אשקלון ובאר שבע... אך יש בעיה טכנית של בניית בורות ופירי שיגור בתוכם; אז בעזה מעדיפים מבנים צמודי קרקע.

יש לי בשורה לעזתים חובבי הבתים צמודי הקרקע, יש לי עבורכם פתרון פשוט. בצפון סיני באזור שבין רפיח המצרית וסבחת ברדויל יש שטח עצום ריק כמעט לחלוטין שאפשר ליישב בו ברווחה מיליון וחצי תושבים לפחות.

אני מניח שהאחות הגדולה מצרים של האחים המוסלמים תשמח לקלוט אתכם בתחומה במסגרת מבצע יישוב בינלאומי אדיר שימומן בידי כל ההומניסטים באיחוד האירופאי, ארה"ב והאחים ממדינות הנפט במפרץ. ישראל הקטנה תשמח לתרום את חלקה.

צריך רק חזון והומניזם...