בנט, זה לא מה שהבטחת
בנט, זה לא מה שהבטחת

בתקופה זו, כשהמגזר החרדי והציונות הדתית נמצאים במשבר שנובע מברית 'הבית היהודי' עם 'יש עתיד' ולא עם התואמים יותר לעמדות הציונות הדתית – המפלגות החרדיות.

משבר שהוא לא רק על 'ברית', אלה גם על מה שנובע מעצם אותה ברית: הבית היהודי מתכוון לתמוך בהצעת החוק לשוויון בנטל, הבית היהודי קידם את חוק צוהר, את חוק העלאת גיל הנישואין לשמונה-עשרה ועוד שורה של חוקים, עליהם מכריז הציבור החרדי תיגר.

האם הבית היהודי צודק בברית עם יש עתיד? האם הוא צודק בשורת החוקים שהעביר? למרות שאני סובר שלא, בואו נעזוב לרגע שאלות אלו ודומיהם ונתמקד במה ש'הבית היהודי' הבטיח לפני הבחירות ומה שהוא קיים ומקיים אחרי הבחירות.

נפתח עם חוק הגיוס המכונה 'החוק לשוויון בנטל'. בראיון שהעניק בנט לפני הבחירות לאתר החרדי 'כיכר השבת', אמר, ש'לימוד תורה הוא ערך חשוב כמו חיל האוויר'. ניתוח דברי בנט בצורה פשוטה, התורה היא חשובה לא פחות מהצבא! בואו נסתכל כמה לומדים תורה וכמה משרתים בצבא, מי יש יותר? משרתים בצבא כמובן.

ואני שואל את שר הכלכלה בנט, מדוע רצונכם לגייס את בחורי הישיבות? ההפך, אולי הגיע הזמן שתאזן בין הלומדים תורה לבין המתגייסים. בואו נעניק יותר לציבור החרדי – לציבור לומדי התורה, בכך יצטרפו עוד ועוד חיילים לצבא ה' ונוכל לאזן בין לומדי התורה לבין המתגייסים.

קצת הרבה לפני הפריימריז שנערך במפלגת 'הבית היהודי', כתב בנט בדף הפייסבוק שלו: יאיר לפיד נתן נאום מדיני ראשון הערב, ובו תקף את "תכנית ההרגעה" להחלת ריבונות ישראלית על שטחי C, וקרא לה "לא ציונית". מדהים בעיני שבאותו נאום לפיד מסוגל לדבר על הקמת מדינה פלסטינית וסילוק מאות אלפי יהודים מביתם, ובמקביל לכנות את התכנית שהצגתי כ"לא ציונית". במילון שלי ההתיישבות היא הציונות, ופינוי מאות אלפי יהודים מביתם היא קץ הציונות.

ואני רוצה לשאול את ח"כ בנט, איתו אנחנו עושים ברית? זה מה שהמצביעים שלך חיפשו? חיפשו אדם שכותב שהמילון שלו ההתיישבות היא הציונות ופינוי מאות אלפי יהודים מביתם היא קץ הציונות שעושה ברית עם אדם שאמר בדיוק ההפך? איתו, שגם בית כנסת לציונות הדתית במודיעין לא נותנן לפתוח ואלפי מתפללים צריכים להתפלל בחוץ?

אז היו מי שתפסו את עצמם בידיים. ואמרו: חברים, טעינו. כח"כ מוטי יוגב, שהוכיח נאמנות למצביעיו ואמר כי הוא חושב שהברית עם לפיד היא טעות ועדיף ברית עם החרדים. כשר הבינוי והשיכון אורי אריאל שהבין שמריחים שמה שהובטח הוא לא מה שקוים ואמר שברית בנט-לפיד לא טובה לחרדים והוא היה עושה את זה אחרת. היה את יו"ר 'האיחוד הלאומי' לשעבר יעקב כץ (כצל'ה) שקרא לפירוק הברית הזו.

אבל ציבור הציונות הדתית בכלליותו עדיין לא אמר את דברו כמו שהוא יכול ורוצה באמת לומר. אולי הגיע הזמן שהציבור הציונות הדתית שהברית הזו לא טובה גם לו, יתעורר ויאמר בצורה חד-משמעית לבנט: בזכותנו אתה בכנסת, אל תפעל לרעתנו. פרק את ברית הבית היהודי-יש עתיד ועבור לשותפים הטבעיים בברית כזו - לנציגי הציבור החרדי בכנסת.