לשחרר יהודים ולא מחבלים
לשחרר יהודים ולא מחבלים

במוצאי שבת חול המועד סימסתי לאורי אריאל הודעה: "אורי, כבר השתתפת בשחרור רוצחי יהודים רבים. עכשיו הגיע הזמן לשחרר יהודים. ורק יהודים".

תשובתו הייתה מיידית: "תודה וחג שמח".

לפני 15 שנים דרשתי מעזר ויצמן כנשיא ומצחי הנגבי כשר המשפטים דאז את הדרישה הזאת, ונעניתי בחיוב.

בתאריך י"ז בשבט תשנ"ט הוא קצב את עונשם של כל האסירים היהודים הלאומיים, כמו יורם שקולניק (אסיר עולם), האחים קהלני (12 שנים) ניר עפרוני (קיבוצניק שנקם את רצח החיילת הדס קדמי) ועוד.

שנים רבות אני מבקש מאורי להצטרף לדרישה לשחרור כאלה (כעת יש רק 8 אסירים יהודים לאומיים) לאחר שגם ממשלת ישראל שהוא שותף בה שחררה לחופשי רוצחי יהודים רבים שפגעו במשפחות רבות כל כך בישראל.

בזמנו אורי ביקש להתלבט כשבועיים ובסוף החליט לא להצטרף וגם לא לפעול בהתאם. כששאלתי למה, הוא ענה שהוא אינו רוצה להיות שותף לשחרור מחבלים.

הפניתי אותו שוב לנוסח העצומה: "על אף התנגדותנו לשחרורם של המחבלים הנוראיים שפגעו במשפחות רבות כל כך בישראל – אי שחרורם של האסירים היהודים מהווה מדיניות של איפה ואיפה כלפיהם", אבל הוא התעקש וטען שלמרות הניסוח יש כאן קריצה לשחרור מחבלים רק כדי לשחרר יהודים.

השבתי לו שזאת צדקנות וגלגול עיניים, כי העובדה היא שמחבלים ערבים משתחררים בגלי שחרורים חוזרים ונישנים, והיהודים נשארים להינמק בכלא.

הוא המשיך להתעקש ולא הסכים להצטרף לח"כים הרבים שחתמו. כמו זבולון אורלב, אפי איתם, מירי רגב, עמרם מצנע, צחי הנגבי, יריב לוין, דודו רותם, ועוד רבים. 45 ח"כים בכנסת הקודמת, ובינתיים 30 ח"כים בכנסת הנוכחית.

וגם כעת, הוא החליט שלא לסייע לגרום לשחרור אסירינו הלאומיים.

כדי שיהיה ברור בעניין המחבלים, אוסיף בשולי הדברים שלאחר שמשפחת שליט ערכה צעדה ובסופה התיישבה מול ביתו של ראש הממשלה כדי להפעיל עליו לחץ, ארגנתי כאדם פרטי יחד עם דוד איש שלום את הפגנת ה"לא בכל מחיר", ובמשך כחודשיים בכל ערב עמדנו מול משפחת שליט.

זו הייתה הפגנה קשה במיוחד, לעמוד כך מול משפחת חטוף, ואפילו המשפחות השכולות שהצטרפו נשברו לאחר מספר ימים.
אגב, את אורי, לא ראיתי שם בכלל.

אורי, אני פונה אליך כעת לראשונה באופן ציבורי: זה לא אתה, אורי.

מה קרה לך?

איך אתה שותף לעוול וצביעות כאלה.

כעת כשאתה שר בכיר, אתה שותף מלא לדברים שקוממו אותך כל כך בעבר. חזור לעצמך, אני מאמין בנשמה הטובה שלך.
כי דברים שאנחנו רואים מכאן כל כך ברור – מיטשטשים לכם שם.

פעל כעת לשחרר יהודים ולא מחבלים.