בימים האחרונים ובשעות האלו, בהם חיילינו הגיבורים מעמידים את חייהם מנגד כדי להביא לניצחון עמנו על הקמים עלינו לכלותינו, יהיו דברים אלו מחזקים את חיילינו לגבור על אויבינו ולהביא שלווה לארצנו.

כשבנה הנדיב המפורסם, השר משה מונטיפיורי, את הבתים בשכונת ימין משה הסמוכים לחומה הטורקית המקיפה את ירושלים העתיקה, לא צפה ולא חזה את תגובתם של יהודי ירושלים שבתוך החומה. אלו התעקשו שלא לעבור לשכונה החדשה, אפילו במחיר חינם. המקסימום שהסכימו עליו, היהודים הגלותיים של ירושלים העתיקה של אז בשלהי המאה ה-19, היה להתגורר במשך היום בבתי ימין משה ולעת ערב לשוב ולשכון בחסות חומת ירושלים, מעין קיר גלות, בצילו של השליט הטורקי.

אין פלא איפה, שאחרי אלפי שנות דיכוי, השפלה ותלות בפריץ, או בפחה המקומי, הכוחות הנדרשים מהעם היהודי להיות חופשי משוחרר ומאושר, כה גדולים הם ובלתי אנושיים. למעשה היה חשש לא מבוטל שהאומה הישראלית השבה ממעמקי ההשפלה והגלות לא תהיה מסוגלת כלל לחזור לחיים נורמאליים ועצמאיים, אף שמבחינה טכנית שבנו לא"י.

זאב ז'בוטינסקי, אשר חווה את ההתמודדות הקשה והמהפכנית שאליה נדרשה האומה היהודית בחזרתה לנורמאליות הלאומית שלה, פרסם בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת למניינם, את מאמרו המפורסם "קיר הברזל". בו במאמר ניסה מנהיג הציוניים הרוויזיוניסטיים להבהיר שההתמודדות של האומה היהודית בקוטנה הכמותי (כ80 אלף יהודים) מול ולעומת 700 אלף ערבים, חייבת לבנות קיר של ברזל על מנת לשמר בהצלחה את ערכיה הרוחניים מחד, ולהגן על הישרדותה הפיזית מאידך.

66 שנים מלאו להכרזת והקמת המדינה. 90 שנה חלפו מפרסום מאמרו המפורסם של המנהיג הבית"רי הגדול, ובלי עין הרע חיים במדינת ישראל כ - 6.5 מליון יהודים ורק 1.2 מליון מוסלמים. וראו זה פלא: עדיין יש בינינו פוליטיקאים וגנרלים לשעבר, כאלו המתיימרים להיקרא מנהיגים, הקוראים גם היום ליהודים לבוא ולהסתתר מאחורי "קיר הגלות".

במכבסת מילים תקשורתית אופיינית, נקראות הגדרות המודרניות "גדר הרצועה" (גבול עזה) ו"גדר ההפרדה" ביו"ש. גדרות אלו שאמורות להגן על עם ישראל, דומות הן לחומה ולקיר ש"הגנו" על היהודים בזמן הטורקים מהפורעים הערבים. דומות הן לחומת הגטו ש"הגנה" על היהודים האומללים בגרמניה, פולין, ספרד וצרפת, מהפורעים הנוצרים האנטישמים, כאשר היהודים נתונים לחסדיהם של הפריצים והמלכים שניצלו את חולשת היהודים בגלותם הארוכה ואת התלות המוחלטת בהם על מנת לשרוד.

והנה בעניין זה חזרנו לסממני הגלות. גם היום אנו נקראים ע"י פוליטיקאים ותיקים, נשיא חולף, רמטכ"לים לשעבר, ראשי שב"כ בדימוס ואחרים הנגועים לצערנו בסממני המנטאליות הגלותית, לבוא עדי הגדר ולהסתתר אחרי "קיר הגלות" הנוכחי, חומת הגטו החדשה, " גדר ההפרדה".

באופן פרדוקסאלי, דווקא הפורעים הערבים מוצאים דרכים חדשות כדי לקעקע את המנטאליות הגלותית היהודית החדשה ישנה. התופעה המרתקת הזו מתרחשת באמצעות כריית מנהרות מתחת לגדר, שיגור טילים מעליה, והכל מתוך שנאת ישראל יוקדת ומובהקת. הם, הפורעים, מכריחים אותנו להשתחרר מ"קיר הגלות", להיחלץ מגדר הרצועה, ולהיגמל מגדר ההפרדה ביו"ש, ולחזור להיות עם חופשי ובריא בארצנו כולה, ללא קירות וללא חומות. הם מאלצים אותנו להתאזר בעוצמות ובתעצומות נפש רוחניות בריאות, המאפשרות לנו בע"ה לקום ולנצח, לחזור לחיינו הטבעיים כפי שחיינו לפני יציאתנו לגלות הארוכה.