ארבעת אלפים דונם
ארבעת אלפים דונם

העולם כמרקחה. לא בגלל הגרעין האיראני, לא בגלל העימות באוקראינה, לא בגלל האיסלאמיזציה של אירופה, לא בגלל התכתיבים המתוקשרים של מכחיש השואה מרמאללה או של שותפיו מן החמאס.

כל אלה איומים זניחים על שלום העולם. אבל, העולם יוצא מגדרו כדי להתייחס – בשלילה כמובן - לארבעת אלפים דונם על "הקו הירוק", בשולי גוש עציון, באזור יהודה – מקור שמו של העם היהודי – בשטח שאפילו לדעת ציפי לבני ויאיר לפיד יהיה בידי ישראל בכל הסדר, אובדני ככל שיהיה, במסגרת "תהליך השלום".

העולם "הנאור" ו"הנאורים" בעיני עצמם – היונים הטורפות – באופוזיציה הישראלית, בתוך הממשלה ומחוצה לה, משתוללים כאשר הם מתייחסים לאותם ארבעת אלפים דונם, עד כדי כך שאינם מנסים להבין עד כמה תגובתם הפבלובית מגוחכת, בלשון המעטה. 4000 דונם הם 4 קמ"ר, לא פחות ולא יותר, שהם לצורך ההמחשה: משבצת קרקע בגודל של 2 ק"מ על 2 ק"מ ובסך הכך 4 קילומטרים מרובעים. על זה יצא הקצף!

לשם השוואה לאותו שטח ענק בן ארבעת אלפים דונם: תחום השיפוט של המועצה המקומית כפר שמריהו הוא 2665 דונם; תחום השיפוט של המועצה המקומית סביון הוא 3746 דונם; תחום השיפוט של עירית רעננה הוא 14878 דונם; תחום השיפוט של עירית הוד השרון הוא 19236 דונם; תחום השיפוט של עיריית הרצליה הוא 21585 דונם; וכן הלאה. כלומר, ערים לא גדולות כמו הרצליה או הוד השרון הן פי 5 (!) יותר גדולות מאותו שטח ענק בן ארבעת אלפים דונם המעסיק את העולם.

נשיא ארה"ב, ברק חוסיין אובמה, החולש על שטח קטן בן כעשרה מיליון קמ"ר שהם כעשרה מיליארד (!) דונם – כלומר פי שני מיליון וחצי (2,500,000) (!) בלבד מן השטח הענק בן ארבעת אלפים דונם בגוש עציון, טרם מצא זמן כדי לגבש מדיניות בעניין החליפות האיסלאמית המאיימת על המזרח התיכון ועל אירופה ואף לא כדי לגבש עמדה מול המתרחש באוקראינה, אבל לגבי אותם 4 קמ"ר יש לו עמדה ברורה.

ראש ממשלת בריטניה, שטרם הפנים שארצו כבר אינה אימפריה, ממשיך להתנהג כאילו הכיבוש הבריטי בארץ ישראל טרם הסתיים, ואף הוא הצטרף למקהלת המגנים, זמן לא רב לפני שסקוטלנד אולי תשתחרר מן הכיבוש האנגלי. נשיא צרפת, שטרם הפנים שארצו כבר אינה מעצמה, ממשיך להתעלם מכך שהכיבוש הצרפתי והבריטי במזרח התיכון לפני כמאה שנים יצר לא מעט מן הבעיות והאיומים של ההווה. גם שני אלה מוטרדים מאותם ארבעת אלפים דונם.

ומזכיר האו"ם, זה שמנציח את ארגון "רע-"UN, הארגון המהווה חממה לטרור הערבי והמונע מהפליטים לשעבר להפוך לאזרחים עובדים וחופשיים; זה שממונה על הכוחות האימפוטנטיים ברמת הגולן ובלבנון; זה שהולך בדרכם האנטי-ישראלית של מזכירי האו"ם לדורותיהם והמוכיח יום יום את צדקת הגדרתו של דוד בן-גוריון לגבי או"ם-שמו"ם – אף הוא מצטרף למקהלת הנבהלים מאותם ארבעת אלפים דונם.

ואצלנו, התקשורת כדרכה מנסה לנפח ולנגח, ועל כן מדברת על ארבעת אלפים דונם ולא על ארבעה קילומטרים מרובעים. וכן, שרי השמאל בממשלה יוצאים מגדרם ומאגפים משמאל את ראשי האופוזיציה הקולנית, שתגובתם הפבלובית מצביעה קודם כל על עיוורון, בורות וצביעות. וראש הממשלה, שהזדרז למתוח ביקורת על שרי הימין בממשלתו, ממלא פיו מים לנוכח ההשתלחות של שרה בממשלתו נגדו ונגד המדיניות הרשמית של הממשלה.

שגיאתו של נתניהו: במחיר אותו רעש וזעזוע עולמי כתוצאה מהכרה בארבעת אלפים דונם כבאדמות מדינה ניתן היה להכריז על ארבעים אלף דונם (40 קמ"ר) כאדמות כאלה. שטח זה (40 קמ"ר) קטן משטח העיר אשדוד, למשל.