ממשיכים בדרכו
ממשיכים בדרכו

מיוחד היה הרב דן מרצבך זצ"ל באהבת ישראל שהייתה לו, השקיע את מירב כוחותיו להרבות תורה בישראל, להרבות קדושה וטהרה.

היה מכתת רגליו ומסתובב בין הישובים לקרב יהודים לאבינו שבשמים, להאיר את מתיקות וטוב התורה לנשמות ישראל. בכל ערב היה נוסע לישוב אחר, מארגן שם שיעורי תורה ומגיע בעקביות ובהתמדה. גם את כספו השקיע בהגדלת התורה ובנה בישוב עתניאל שבהר חברון את בית המדרש "חיבת הארץ". בכניסה לבית המדרש התקין מודעה עם כללים מיוחדים: ללמוד בשמחה, מתוך אהבת ישראל, בלי לזלזל בנשמות ישראל.

קשר נפשי היה לו עם גדולי תורה השואבים את מעיינותיהם מגדולי החסידות וקיים את דברי המשנה באבות "יהי ביתך בית וועד לחכמים והוי מתאבק בעפר רגליהם והווי שותה בצמא את דבריהם". נוסע היה בקביעות למורו ורבו הגדול הרב יורם אברג'ל שליט"א, שומע את שיעוריו הנפלאים בשקיקה, רושם את הדברים, חוקק אותם על לוח ליבו ומתרגמם הלכה למעשה.

במשך שנים רבות מתמיד היה לפקוד את קברי אבותינו ואמותינו הקדושים. הלך בדרכו של אברהם אבינו ע"ה שעליו נאמר "וישכם אברהם בבוקר" ואף הוא השכים קום ונסע מידי שבוע לתפילת ותיקין במערת המכפלה. אפשר לומר עליו שהיה ממש מתלמידיו של אברהם אבינו שהיה מקריא שם שמיים בפי כל עובר ושב.

לצערנו הגדול, בדרכו למערת המכפלה בערב שבת קודש פרשת וירא, פרשת העקדה, נהרג הרב דן באורח טראגי במיוחד. הכאב על חסרונו הוא עצום אך בלב מפעמת הדרישה להמשיך את מפעל חייו המיוחד, להגדיל תורה ולהאדירה במאור פנים, בדיבוק חברים, מתוך התקשרות פנימית לגדולי הצדיקים ולאור תורתם. בבית המדרש שיסד הרב דן זצ"ל ממשיך קול התורה להישמע ע"י קבוצת אברכים שמגיעים בע"ה מידי יום ביומו משעות הבוקר ועמלים בתורה.

שיעורי התורה שייסד במקום, ימי העיון בתאריכים קבועים, אף הם ממשיכים בזכות בני משפחתו המסורים. הנסיעה הקבועה לשיעורו של הרב יורם אברג'ל בנתיבות נמשכת בעקביות ובהתמדה. גם הנסיעה לתפילה בהשכמת הבוקר במערת המכפלה נמשכת בעקביות. ייתן ה' כוח לבני משפחתו להמשיך להפיץ את מפעליו הברוכים, להגדיל תורה ולהאדירה. הלוואי שנזכה כולנו ללכת בדרכי הצדיק ולהיות מלאי אהבת ישראל אהבת התורה וחיבת הארץ.