ללוחם הנבגד נשרו לו כל השערות
ללוחם הנבגד נשרו לו כל השערות

כשנבחרתי לכנסת נודע לי על חייל מג"ב שנשפט למאסר של שנתיים בגין 'הריגת שב"ח'. הוא היה לוחם בתחילת דרכו, הוא צורף לחוליה שעסקה בלכידת שבחי"ם.

שב"ח שהם בקשו לעצור, ניסה לתקוף אותם ת' (קיצור שמו של הלוחם, לא קיבלתי הרשאה ממנו לפרסם את שמו) קיים נוהל מעצר חשוד, ירה והרג את התוקף.

תלונות של ארגוני שמאל הביאו ל'לכידתו' של הפושע. ת' עבר מסכת נוראית של חקירות והשפלות, בסופו של דבר נגזרו עליו שתי שנות מאסר. מיד לאחר שקבלתי את חסינות חברי הכנסת, ניצלתי את הזכות שיש לי ומיהרתי לבקש אישור לבקר אותו. הפגישה הראשונה שלי איתו, היתה לאחר שהוא ישב בכלא כשלושה חודשים. פגשתי בחור צעיר ושבור.

הוא סיפר וסיפר, עם דמעות בעיניים, כשהוא שב כל הזמן על תחושת הבגידה: "יצאתי לשרת את המדינה, להגן על אזרחים, הגנתי על חיי חברי ועל חיי, ובסוף אני מושלך כאן עם סוחרי סמים ואנסים כאחרון הפושעים".

במשך כל השיחה עשיתי מאמצים לעודד אותו, זה היה ערב פסח, ושוב ושוב הוא העלה את התחושות אצלו בבית, את האמא שלא מפסיקה למרר בבכי ולדאוג, ואז הוא מצביע לי על השיער הדליל בקדמת הראש שלו, מקום בו ניכרה קרחת מתקדמת. הוא מצביע על ראשו ואומר לי: "תראה, מרוב הצער ותחושת הבגידה, תוך שלושה חודשים נעשיתי קרח לגמרי". כדי להוכיח לי, הוא הוציא לי תמונה שלו במדי משמר הגבול, כשהראש עדיין מלא בשיער שחור וצפוף.

במשך כל תקופת שהותו בכלא, לא בקר אותו מעולם, מפקד או קצין מג"ב. גם לא את ההורים שלו. הוא 'הפושע' הושלך ככלי שאין בו חפץ מאחורי סורג ובריח. לאחר שהשתחרר והושלך משרות בצה"ל (בזכות השמאל הבוגדני והעליבות של הפרקליטות הצבאית) פגשתי אותו באירוסים של אחיינית שלי. פתאום הרגשתי, מישהו מחבק אותי, כשהצלחתי להשתחרר זיהיתי את ת', ואז אני חיבקתי אותו. הסתבר שהוא חבר טוב של החתן של אחי. הוא סיפר על החזרה לחיים, אבל לא הפסיק לדבר על הפצע המדמם של הבגידה.

נזכרתי בזה עכשיו, כי בשעות אלו יושב בכלא חייל מג"ב שהתמודד מול פורעים רצחנים בביתוניה שבפאתי רמאללה. ארגוני השמאל לחצו והפרקליטות הצבאית, נכנעה ונותנת להם את הראש של הלוחם. שוב בגידה. בגידה בחייל, בגידה בלוחמים. והכי חמור, מסר של רפיסות ופחדנות לחיילים. בשעה זו אני מבקש להתמודד עם מעצרו של החחיל בשני דרכים.

אני פונה אל חברי כנסת מהימין, תעזבו הכל ורוצו לבקר אותו בכלא. תדרשו ממשרד הבטחון אישור לבקור בכלא, חייבים לתת לכם. ברגע שיגיעו אליו 30 חברי כנסת הוא כבר לא יהיה לבד. הפרקליטות והשמאל יכולים לו, רק כשהוא לבד על ספסל הנאשמים, אבל ברגע שהמונים יצטרפו אליו ובמיוחד חברי כנסת שרים וסגני שרים, התמונה ללא ספק תשתנה. אנא עשו זאת.