מעשה באימא שבורת לב שהתקשרה באחרונה לתלמיד חכם חשוב כשהיא ממררת בבכי. כשהצליחה לומר את אשר על ליבה, סיפרה לו: חג החנוכה הוא חג של אור.

אצלנו במשפחה הוא נהיה לחג של חושך. יש להם בן שלומד בישיבה גבוהה, והם גילו שהוא נופל למבואות המטונפים באינטרנט. אמנם בביתם יש חסימה של רימון, אבל הוא הוריד תכנים מסמארטפון של מישהו אחר למחשב.

ומעשה נוסף, בבחור טוב שרצה בכל ליבו להתנהג כמו יהודי טוב. בבית הוריו יש חסימה לאינטרנט. אך לשכנים משום מה האינטרנט פרוץ. לא חסום. (מדובר בישוב דתי!) אחד האחים הביא לבית מחשב נייד, ועל פי המודם של השכנים, נפל אותו בחור למצולות ים. ליבו נשבר בקרבו, מר היה לו מאד, עד דכדוכה של נפש.

ומעשה נוסף בנער שמשפחתו עברה טלטלה, וכשעברו דירה בעל כרחם שמו אותו בחדר והוא לבדו עם מחשב והאינטרנט בו פרוץ והוא בתקופה קשה בחייו. גם הוא הגיע למקומות מזוהמים מאד, ועל אף שליבו נשבר בקרבו נפל שוב ושוב עד ששנא את עצמו בתכלית, ולאחר מכן הדבר השפיע קשות גם על חיי המשפחה שהקים.

ומעשה בילד קטן (מישוב דתי!) שבימי החופש מבית הספר הלך עם כמה מחבריו בני גילו לבית הוריו של אחד מהם, ושם נחשפו למראות הזוועה במשך זמן לא קצר. ילדים בגיל 9!!

ושוב מעשה באדם שנכנס באישון לילה לבית הכנסת שהיה בשכנות לביתו של אדם שבביתו יש אינטרנט פרוץ, ושם ראה בחור עם מחשב נייד יושב ליד ארון הקודש (כנראה כדי לקלוט מהמודם של הבית הסמוך) וגולש לאתרים מזוהמים.

כל אלו מעשיות שהגיעו אלי בתקופה האחרונה מכלי ראשון. יש עוד מעשיות כאלו. המכנה המשותף לכולם הוא שלצערנו יש מכה כואבת מאד שמשום מה נדמה שלא נותנים עליה את הדעת באופן הראוי. "רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה".

מרן הרב קוק זצ"ל מגדיר בספרו "עין איה" (שבת כ"א) את השחתת המידות והדעות שבאו למחנה ישראל מסיבת התגברות היוונים ושלטונם: "הצרה היותר איומה הנוגעת עד נפש האומה". זאת צרה איומה! ולא סתם איומה אלא היותר איומה!! הנוגעת עד נפש האומה!

שח בפני תלמיד חכם חשוב באכפתיות גדולה ובכאב: הרי כעת אנו לפני בחירות. מתמודדים שונים ממפלגות שונות מבקשים מאיתנו את קולם. בלי קשר לפוליטיקה, מדובר פה בנושא שהוא בנפשנו. איככה אוכל וראיתי ברעה אשר תמצא את עמי?

מדוע איננו שומעים קול חד וברור ממנהיגי הציבור שיאמרו: אנו מציבים לנו למטרה להביא לכך שהתכנים הנוראיים יהיו לא חוקיים, ולהגביל ככל האפשר את אפשרויות הגישה אליהם?

מדוע אין אף מפלגה שחורטת על דגלה מאבק כזה שהוא בנפשנו ונפש ילדינו, לכל הפחות להשתדל להקטין ככל האפשר את הצרה האיומה הזאת?

נדמה שמהראוי שנפנה אל אישי הציבור ואל המתמודדים בבחירות מכל גווני הציבור, ונשאל אותם , מתוך רצון להועיל: מה אתם מתכוונים לעשות כדי להסיר מעלינו את המשחית והמגיפה הזאת מעלינו?

העמידה האיתנה על שלימות התורה ושלמות הארץ בודאי חשובה עד מאד. עם זאת, גם נושא זה חייב לעמוד בראש מעיינינו. (ידועים דברי חכמינו הקדושים "כל המביא עצמו לידי הרהור אין מכניסים עצמו במחיצתו של הקב"ה).

הלוואי ונזכה להרבות בשמחה אורה של תורה ולהפיץ את מתיקות הטהרה והקדושה בעם ישראל, שנזכה כולנו לגדל את ילדינו לחיים טובים בריאים ומתוקנים.