ההתערבות הזרה בעניינה הפנימיים של מדינת ישראל אינה יודעת שובע. היא אומנם נובעת מהתפיסה הפטרונית והקולוניאליסטית של המערב, המהולה בד"כ בתמצית האובססיה העתיקה, אך ברוב המקרים מי שמגרה אותה לתור אחר הטרף, היא האליטה הפוסט ציונית שממנה סובל העם בישראל.

מאות מליוני אירו נשפכים מדי שנה על ארגונים חוץ פרלמנטאריים ישראליים ממדינות שונות באירופה והאיחוד האירופי עצמו. ארגונים שעיקר עיסוקם הוא כביכול "פעילות לזכויות אדם", אך בפועל מדובר בארגונים להכפשת ישראל. אילו הייתה להם אג'נדה אחרת, ספק אם היו נהנים מאותו תקצוב שמן. 

כל זה לא סוד ולא חדש. ארגונים כגון בצלם, שוברים שתיקה, רופאים לזכויות אדם, עדאללה, הוועד נגד עינויים, במקום וכדומה,  הפכו בחצי העשור האחרון שם נרדף למושג "סוכנים זרים" ולא בכדי.   

מיליוני הדולרים שנשפכו בארץ הקודש על אותם ארגונים, מצד הגוף האמריקאי "הקרן לישראל חדשה", גם הם בבחינת "אין חדש תחת השמש".

מה שהיה בדוח גולדסטון הוא שיהיה בדוח לחקר מבצע "צוק איתן". מי ששיקר נגד ישראל וצה"ל אז, ישקר גם במקרה הזה. אפשר לוותר על הרצון לשנות את העוול.  

אז זהו. שלא.

בשבוע האחרון נחשפו שני סיפורים מדהימים הקשורים להתערבות הזרה בענייני הפנימיים של ישראל אשר מטרתה להשפיע מבפנים על גורלה ועתידה. בשני המקרים לא מדובר באתגרים של מה בכך, אלא בשחקני שח מתוחכמים. ואת שניהם צריך להוציא מיידית מהמשחק.

הסיפור הראשון (שנראה כי עד כה גילה רק טפח מן השערוריה כולה) נמצא בדוח החדש של תנועת "אם תרצו". הדוח חושף כי "בצלם", קיבל מימון מקרן פלסטינית היושבת ברמאללה בשם "מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי" הממומנת ברובה על ידי 4 מדינות באירופה. קרן שבמהלך שנת 2014 בלבד הודיעה על העברה של מעל ל-11 מיליון דולר לעשרות ארגונים חוץ ממשלתיים, ישראליים ופלסטיניים.

ביניהם נמצאים אלו שהוזכרו לעיל, ואף ארגונים פלסטיניים בעלי קשר לארגוני טרור. כמו למשל ארגון "אדאמיר", אשר נהנה מהעברה של כ- 325,000 דולר ואשר מנהל קשר הדוק עם ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין". ארגון המתגאה באתר האינטרנט שלו בקיום קשר ישיר עם הטרוריסט סאמר עבד אלטיף, פעיל הג'יהאד העולמי, הנמצא כיום במעצר בישראל.  

הקרן המכונה "המזכירות" (Human Rights and International Humanitarian Law Secretariat) אישרה ב-2 באוגוסט 2014 בקשות סיוע ל-9 "ארגונים שותפים" לשם התמקדות ב"תיעוד הפרות זכויות אדם והפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי, במהלך הפגיעה הצבאית המתמשכת על ידי ישראל ברצועת עזה..." 

בין הארגונים שאושרו, נמצאות לא רק עמותות ישראליות כמו בצלם ושוברים שתיקה, אלא גם כן עמותות פלסטיניות בעלות אג'נדה מטרידה במיוחד כמו למשל "האגודה הבינלאומית לזכויות הילד" – סניף פלסטין" ארגון חרם (BDS) שאחד מראשיה הוא שעואן ג'בארין, בכיר בארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין",  המנוע בשל פעילותו בארגון הטרור מקבלת ויזת יציאה מישראל לירדן, "מרכז אל-מזן לזכויות אדם" – ארגון חרם (BDS) - שפעל להעמיד לדין את אהוד ברק על פשעי מלחמה בלונדון ב-2009.

מנתונים אלו עולות שאלות קשות מאד בנוגע להתנהלות המדינה בכל הקשור להעברת כספים מישות אויב לעמותות ישראליות לצרכי פרופוגנדה (גם אם יכנו זאת "איסוף ותיעוד של פשעי מלחמה") ובטח השאלה כיצד מאפשר היועמ"ש  לארגון "בצלם" להנות ממעמד זכאות לקיום שירות אזרחי לאומי?

הסיפור השני שנחשף השבוע על התערבות זרה ובוטה (לכאורה) בתוככי עניינה הפנימיים של מדינת ישראל הוא הסיפור של הגוף "העל מפלגתי" V15 הפועל במוצהר להחלפת השלטון בישראל. גוף זה קשור לארגון השמאל "קול אחד", קיבל מענקים ממחלקת המדינה האמריקנית. ואף היועץ האסטרטגי של V15 הוא קמפיינר אמריקאי בשם ג'רמי בירד שעבד עד לאחרונה עם נשיא ארה"ב, ברק אובאמה.

לסיכום, כהיינו בובת חוטים, מנסים גורמים זרים להשפיע מלמעלה על אופיה, צביונה, ועתידה של מדינת ישראל. לא הכל מאנטישמיות גרידא, אך לרוב סתם מאובססיביות חולנית. ואם יש ללמוד דבר מה מן הפרשות הללו, המצטרפות לרבות אחרות שארעו בעבר, הוא הצורך העז של מדינת ישראל להתנתק מאותם חוטים זרים, בלתי לגיטימיים, בכדי להשיג ריבונות אמיתית במדינת ישראל.