משנכנס אדר
משנכנס אדר

כב' ראש הממשלה, מר ב. נתניהו יצ"ו, נכד הרב נתן מילקובסקי זצ"ל מצאצאי הגר"א זצ"ל

לפני אלפיים וחמש מאות שנה, בהיותנו גולים במלכות פרס, כיום איראן, ריחפה עלינו סכנת השמדה המונית, הראשונה מסוגה איתה נדרשנו להתמודד. המן הרשע מזרע עמלך, צאצא מבני דודינו עשו הרשע, היה סולד מעצם קיומו של עם זה ש'דתיהם שונות מכל העמים ואת דתי המלך אינם עושים', ובשוחד דמגוגי וכלכלי הצליח לשכנע את ראש המעצמה הגדולה דאז, אחשוראש, ביתרון השמדה זו, והכל הודות לתמיכת אוה"ע דאז.

בהגדה שנוסחה לפני קרוב ל-1800 שנה, ומהווה פרודייה מבריקה של האנטישמיות לדורותיה, מתארים כבר רבותינו את כל התכסיסים בהם נוקטים כל אותם הלוקים באותה מחלה פסיכו-פתולוגית האוחזת בשונאי ישראל בכל מקום ובכל הזמנים. לא חסר כלום מאגדה זו, והיא מונה זה אחרי זה כל התכסיסים בהם נוקטת האנטישמיות לדורותיה כדי להכפיש את ישראל: פרעה מוצג כקרבן עם ישראל, אף עמלק עצמו מוצג כ'נאלץ ללחום בישראל לצורך הגנתו', אנחנו מוצגים על ידי אומות העולם כ'גנבי ארץ ישראל' מבעליה ה'לגיטימיים', פעולות הגנתנו מופיעות כשאיפות אימפריאליסטיות וכהתגרויות בעמים ועוולות כלפיהם, ככפוי טובה, ולא חסר מאגדה זו גם את הטיעון האנטישמי 'נבזה מכל העמים ודעתם גסה עליהם, חפצים ברעתנו וקללת המלך (הבן: השליטים הגדולים) שגורה בפיהם' המזכיר להפליא את התבטאותו של דה-גול בסיום מלחמת ששת הימים 'עם שטלתן ובוטח בעצמו'! ואת ניסי ה' עמנו כ'מעשי כשפים'!

חלפו 2500 שנה והנך בראש עם ישראל נדרש לעמוד מול סכנה השמדת עמנו האורבת שוב מצד פרסיים, והחותרים להשיג מצד ראש המעצמה הגדולה דהיום מכתב – שקוראים לו היום 'הסכם' – שיאפשר להם להוציא לפועל כוונתם הזדונית. אמצעי ה'שוחד' הוא שוב את אותם 'עשרת אלפים כיכר כסף' שאליהם תזכה כלכלת ארה"ב בתמורה.

כידיד המעצמה הגדולה, ארה"ב, אתה נדרש היום, בדיוק כמו אסתר, לגשת אל המעצמה ולנסות להציל את עמנו, על אף שבצעד זה אתה מסתכן בדיוק כמותה. לצידה של אסתר עמד מרדכי ש'לא יכרע ולא ישתחווה', שהבהיר לה שאל לה לפחד, וגם שאין לה זכות לא להעיז: 'כִּי אִם הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר וְאַתְּ וּבֵית אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת'. הגעת לשלטון על עם ה' בדיוק בשביל רגע זה, ומסתמא בזכות אבותיך הקדושים. חודשיים הנך מותקף ומושמץ בחו"ל ובארץ על תעוזתך, ניסו להניא אותך מלצאת להגנת עמנו.

אבל למרות כל החששות וכל ההיסוסים לא נרתעת, לא כרעת ברך, ויצאת להגנה על עם ה' תוך סיכון עצמי ולאומי לא קטן. מדינת ישראל וארה"ב קשורים בברית הדומה ביותר מפן אחת לנישואי אסתר ואחשוראש, והמנהיגות הדתית בפרס היום חונכה ע"י פילוסוף מסויים, תלמידו של היידגר, הפילוסוף הגדול אך הנאצי, איזה מין המן מודרני ומלומד. היש צורך להכביר במילים כדי להמחיש עד כמה סיטואציה זו חופפת את מה שבו עמדנו לפני 2500 שנה?! וכל זה מתרחש בימי הפורים האלה, ונאומך יתקיים ערב תענית אסתר ממש!

אבל המשך הסיפור ידוע לכולנו היטב: המן נופל, ואסתר הצילה את עמה ואת מולדתה. אתה בא היום להתדיין מול אובמה על עתיד עמנו בסינט. היה בטוח שידך בע"ה תהיה על העליונה, משום שכבר קבע רב פפא, מגדולי חכמי התלמוד שאם יש ליהודי דין עם לא יהודי הזמן הנכון והמוצלח ביותר הוא חודש אדר (תענית כט.). ואנחנו בשיא ימים אלה של חודש אדר, לכן הקב"ה עומד לסייע בידיך להושיע את ישראל. וכמו שמרדכי היה מתפלל בשעה שאסתר לקחה את כל הסיכון, כך עם ישראל יהיה מאוחד כולו בתפילה ביום תענית אסתר, והפעם על ההווה ועל העתיד, על מנת שתצליח בע"ה במשימתך הנשגבה, ויהי ה' עמך!! (זה גם יום הולדת של אביך). ושוב בזכות עוזך וגבורתך בשם ה' יהיו ימים אלה ימי אורה ושמחה וששון ויקר.