אובמה והטייס הגרמני
אובמה והטייס הגרמני

ריסוקו של המטוס הגרמני, פעולתו של טייס שהחליט לשים קץ לחייו יחד עם כל הנוסעים, מפחיד את המשתמשים בתעופה האזרחית.

חברות התעופה כבר מגיבות בהוראה שבכל עת יהיו בתא הטייס שני אנשי צוות, במאמץ למנוע מעשים חמורים נוספים מן הסוג שקרה השבוע.

תפקודו של הנשיא ברק חוסיין אובמה, בכל הזירות שבהן הוא פועל, מעורר מחשבה שמא גם בבית הלבן, תא הטייס של העולם כולו ולפחות של העולם המערבי, יושב טייס שהחליט לשים קץ לעידן שבו הובילה ארצות הברית את העולם כולו, כמעצמה יחידה, חזקה, שפויה, אחראית ודמוקרטית.

ברק חוסיין אובמה, כמו הטייס הגרמני, נראה כמי שנעל את עצמו בתוך הבית הלבן, מסוגר מפני כל ניתוח חיצוני מפוכח, וטס לעבר הלא-נודע, או נכון יותר לומר - אל ההתרסקות. כך לנוכח תפקודו השנוי במחלוקת, בלשון המעטה, מול הסופה המסוכנת הקרויה משום מה "האביב הערבי"; כך לנוכח תמיכתו באחים המוסלמים שהפילו את הנשיא מובארק במצריים; כך לנוכח התרמית הסורית-הרוסית בעניין הנשק הכימי בסוריה; כך לנוכח האירנים המושכים זמן ומפתחים נשק גרעיני; כך לנוכח המתרחש בתימן, לרבות המעורבות האירנית שם ובמקומות אחרים; כך לנוכח האירועים באוקראינה; וכך כאשר הוא מצדד ברשות הטרור הפלשתינאית ובעומד בראשה – מחמוד עבאס, אחיו התאום של החמאס.

בצר לו פורק ברק חוסיין אובמה את תסכולו על ראש הממשלה נתניהו, שנבחר באורח דמוקרטי לכהונה נוספת, למורת רוחו של הטייס הוואשינגטוני. כאשר שמונה שנות כהונתו בבית הלבן מסתכמות בכישלון מהדהד בכל זירה, הוא מנסה, בזמן שנותר, לכפות על ישראל להתאבד – "פתרון" שתי המדינות – ולהתרסק יחד איתו מול הררי ההיסטוריה, כמו הטייס הגרמני בהרי האלפים.

בעיניים כלות מסתכל ברק חוסיין אובמה על הישגו של נתניהו בקלפי וטוען כנגד הדמוקרטיה הישראלית, זו שהוכיחה את עמידותה מול גלי הרס וארס מבית ומחוץ. ככל הנראה, הקנאה מובילה את אובמה בערוב ימיו כנשיא. למזלו הרע של בנימין נתניהו, שנות כהונתו בתפקיד ראש ממשלת ישראל חופפות כמעט לשנות כהונתו של ברק חוסיין אובמה כנשיא ארצות הברית. אבל, הבוחר הישראלי נתן לבנימין נתניהו את המנדט לשרוד עד שהאיש יעזוב את הבית הלבן.

ייתכן שעד אז נראה תמרונים שונים של נתניהו בעד ונגד נאום בר-אילן, עד יעבור זעם. מכל מקום, הבוחר הישראלי בחר בחיים, ולא בגורמים ישראליים בעלי נטיות אובדניות, שזכו לתמיכתו של ברק חוסיין אובמה.