שרית חדד בחברון? בשמחה
שרית חדד בחברון? בשמחה

זכה היישוב היהודי בחברון ובמשך כשמונה שנים (תשנ"ז- תשס"ד) קבע בו את מושבו הגאון הצדיק הרב יעקב עדס שליט"א.

איש אלוקים קדוש, שכל מעייניו בעבודת הבורא בדרגות רוחניות גבוהות מאוד. במשך השנים שזכינו לספוג מאורו, הרב עדס השקיע רבות בהרבצת התורה בבית המדרש אור שלמה שהיה אז בביתו של הקדוש הרב אליהו שלמה רענן זצ"ל שנרצח עקד"ה. כל מי שזכה לשמוע את שיעוריו של הרב עדס נדהם גם מגאונותו ולמדנותו, וגם מסדר הרצאת דברי התורה מפיו ובשיטת הסיכום שלו.

מלבד היותו בקי בכל חדרי התורה, בפשט ובקבלה, ונוסף להשקעתו את כל ליבו בעבודה שבלב זו תפילה, ידיו רב לו באכפתיות עצומה לכל יהודי, ובוער בליבו הרצון לזכות את הרבים ולקרב את עם ישראל לאבינו שבשמים. חשוב לרב עדס שכל יהודי יתוודע לכוחות הטוב הגנוזים בקרבו ויאיר על נשמתו אור התורה, בחיבור פנימי עמוק לבורא יתברך. בזמנו שח לי מו"ר הרב אברהם שפירא זצ"ל על על גדלותו של הרב עדס ואמר שהוא כמו אחד הצדיקים מלפני מאות שנים שהיו עושים גלות כדי להשתתף בצער השכינה. הרב שפירא הוא שעודד את הרב עדס להוציא לאור את ספרו המיוחד "התקרבות לה'" ולהפיצו בישראל.

במשך השנים שהיה הרב עדס בחברון דיבר עמנו פעמים רבות על הצימאון הגדול שיש לנשמות ישראל להתקרב לאבינו שבשמים, ועל האחריות המוטלת עלינו להשיב לב בנים אל אבותיהם. הוא אמר שהיום כל יהודי מלא תשוקה להתקרב לה', צריך רק למצוא בו את הנקודה השייכת ללבו. פעמים היה הרב עדס בא לבקש טלפון והיה יוצר קשר עם אמנים ישראלים ומדבר אל ליבם דיבורי התחזקות ואמונה. יש אמנים שזכו והרב עדס כתב להם שירים שמבטאים את געגועי הנשמה לדבוק בבורא יתברך, ובאמצעות שירים אלו זכה הרב עדס לעורר הרהורי תשובה אצל רבים מאחינו בני ישראל.

ערב ההתעוררות שמיועד לנשים בלבד ברחבת מערת המכפלה גם הוא כולו בהכוונתו ועידודו של הצדיק הרב יעקב עדס. מי שזכה לשמוע את הרב עדס יודע על זהירותו המופלגת בכל ענייני קדושה וצניעות, על גודל פרישותו וחסידותו המופלגת, ועל היותו מלא באהבת ישראל אמתית, וזה מה שדוחף אותו להביא את גדולי הזמר הישראלי לרחבת מערת המכפלה, שישירו שירים המבטאים את הצימאון לאל חי.

מו"ר חכם מרדכי אליהו זצ"ל היה מביא את דברי המדרש שעשרת ימי תשובה ניתנו לעם ישראל במתנה בזכות עשרת הניסיונות שעמד בהם אברהם אבינו ע"ה.

לכן כל כך מתאים שיהודים מכל קצוות הציבור הישראלי יבואו בימים קדושים למרגלות מערת המכפלה, ואין ספק שהחיבור המיוחד למערת המכפלה יעשה פירות לקרב את לבבות עם ישראל לאביהם שבשמים.