העמלק
העמלק

לפני כשנתיים נשמעו דברים חמורים מפי חכם שכינה ציבור שלם כ"עמלק".

לא את הנאצים ולא את הערבים ששוחטים יהודים אלא את מי שחובש כיפה סרוגה לראשו. הביטוי עמלק נאמר כלפי מו"ר הרב שמואל אליהו שליט"א ובדרשתו הסביר אותו חכם כמה מסוכן אם ייבחר רב ראשי לישראל החובש כיפה סרוגה כיוון שהוא מייצג את עמלק.

דברים אלו עוררו סלידה נוראה אצל כל מי שיראת ה' נגעה בליבו. למרות שפסק הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ד' הלכה ג) שהמקלל את הרבים אי אפשר לו שישוב בתשובה, ולמרות דברי חז"ל המפורסמים (פרקי אבות ג' י"ד) שאמרו על מי שמלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא, לא נשמעו דברי התנצלות עד עצם היום הזה על הדברים החמורים שנאמרו.

פרשת זכור שנקרא בשבת שלפני פורים היא כדי שנזכור ולא נשכח מי הוא עמלק. הקב"ה יודע שאנחנו רחמנים בטבענו ולכן כדי שלא נשכח את הציווי למחות את זכר עמלק הוא מצווה אותנו לקרוא מתוך ספר תורה כשר ולא לשכוח למחות את עמלק האמתי . מו"ר הגאון הרב יעקב יוסף זצ"ל היה מביא בשיעוריו מידי שנה את דעת הרב סולוביצ'יק בספרו בסוד היחוד והיחיד (עמוד 392) "שכל שונא לישראל שיקום שירצה להרוג אנשים נשים וטף יש לו דין של עמלק גם בזה"ז, וחשיב מלחמת מצווה, ... וכן כל אוייבינו הערביים".  

כלל נקוט בידנו שהמרחם על אכזרים מתאכזר על רחמנים.

אותם אנשים שהכפישו ציבור שלם של יהודים יראי שמיים והדביקו להם את התואר עמלק הגדילו לעשות, ובזמן שדם ישראל נשפך כמים ויהודים נשחטים בחוצות ואין פוצה פה ומצפצף, במקום להילחם בעמלק נותנים לו סיוע ומעודדים אותו. מאשרים להם בניה לא חוקית בכמויות עצומות ומבטיחים להם סיוע נרחב.

(בתורה שלהם לא כתוב הצווי האלקי "לא תחנם"?)

על הישוב עמונה מונפת חרב ההרס. אבל לאריה דרעי חשוב כעת לאשר את הבניה הלא חוקית אצל האויב. את בתי דריינוף בבית אל הרסו לקול צהלת האויב. אבל את 50000 הבתים שנבנו שלא כחוק אריה דרעי מאשר שלא להרוס. ליהודים אסור לקנות בתים בכסף מלא בחברון וביו"ש, אבל בזמן הזה אריה דרעי מעודד תמיכה באויב.

אין פלא שאם לא נשמעה ולו התנצלות קלה על שקראו לנו "שונאי התורה" כעת מעודד אריה דרעי כמה שיותר רישיונות של "עובדים פלסטינים" (כדוגמת אותו פועל עם היתר שהיה שהניף את הגרזן על צביקה כהן במעלה אדומים!).

מי ששכח מי הוא עמלק האמתי, מי שכינה יהודים טובים כעמלקים, כעת מוסיף חטא על פשע ובמקום ללחום באויבים מסייע להם בעת מלחמה. אדם כזה בוודאי לא מייצג את שומרי התורה ומצוותיה. יידע הציבור ויזהר.