המלך הוא ערום
המלך הוא ערום

זֶה הָרִיב – לֹא נִגְמַר הוּא עֲדַיִן

בֵּין אָדֹם לְלָבָן-וְתָכֹל: (כולה שלי, זאב ז'בוטינסקי)

כולנו מכירים את סיפורו המפורסם של הנס כריס אנדרסן "בגדי המך החדשים" כולנו מגחכים לטיפשותו של המלך ההולך ערום וכולנו מתפעלים מתעוזתו של הילד הקטן הזועק את האמת הברורה "המלך הוא ערום".

באמת?!

האמת, רק באגדות מעריצים את הילד הקטן שאומר את האמת בפרצוף. בעולם האמיתי אנחנו מפחדים פחד מוות מילדים כאלו ולכן דואגים לסתום להם את הפה בדרכים אלגנטיות יותר או פחות. אנחנו מפחדים שהאמת הברורה והבלתי ניתנת לפשרה היוצאת מפי הילד תאלץ אותנו להפסיק את ההצגה, להפסיק לפסוח על שני הסעיפים, להפסיק לשבת על הגדר ולבחור עמדה חד משמעית, להחליט סוף סוף מי צודק נושאי דגל האדום או נושאי הדגל הכחול לבן. וזה מפחיד אותנו, אוי כמה שזה מפחיד אותנו.

ה"חייל מחברון" שחיסל בדם קר את המחבל בחג הפורים, הוא הילד הקטן שצועק "המלך הוא ערום", הוא הילד שדורש מאיתנו להסיר את מסכת הצביעות שעטינו על פנינו ולהישיר מבט אל האמת. לכן כולם מגנים אותו.

ישראל מחסלת מחבלים בדם קר כבר עשרות שנים. יתר על כן בין הראשונים שגינו את החייל היו ראש הממשלה ושר הביטחון, לשניהם יש דם של מחבלים על הידים. מחבלים שחוסלו בדם קר. אם אינכם מאמינים לי תשאלו את אבו ג'יהאד שחוסל בביתו, אחמד יאסין שחוסל ביושבו על כיסא הגלגלים שלו או את אחמד ג'עברי. טוב, זאת רשימה מצומצמת מאוד. ישנם מאות רבות אם לא יותר של מחבלים שחוסלו בדם קר במגוון שיטות שונות, בפשיטה נועזת על בתיהם, בפעילות מסתערבים  מבריקה ועתירת סיכונים או בירי טיל ממזל"ט שביצע מפעיל מזל"ט אלמוני מחדר ממוזג. אנחנו כמובן לא קוראים לזה "חיסול" אלא "סיכול ממוקד" וכמובן שמתקיים "דיון" לפני מחסלים את המחוסל, הרי יש לשמור על כללי ההצגה של בגדי המלך...

אבל מעז יצא מתוק, ההנהגה שמיהרה לגנות את ה"חייל מחברון" ומהירה לעצור אותו ולחקור אותו בחשד לרצח. עלולה לגלות שפזיזותה עולה לה ביוקר. במשך חצי שנה מנסים למכור לנו את השקר שאנחנו לא נמצאים במלחמה, שלא מדובר כאן באינטיפאדה שיש כאן טרור של בודדים מתוסכלים. כך שנוכל להמשיך לעשות עסקים עם הרשות הפלסטינאית, ולא ממש להלחם בטרור שיוצא מאותה רשות עצמה, על "סיכולים ממוקדים" אין בכלל מה לדבר.

היום נקרתה בפנינו הזדמנות פז לפוצץ את בלון השקר הזה. מחאה חריפה (שכבר התחילה) על מעצר החייל והעמדתו לדין, תמוטט את כל בניין הקלפים שבונים ביבי ובוגי בזמן האחרון, אמירה מוסרית ברורה שאין הבדל בין חיסול אבו ג'יהאד לבין חיסול המחבל מחברון תהיה הצעד הראשון לנצחון במלחמה הזאת, מלחמה שאנחנו כלל לא מודים שהיא מלחמה

בידנו הדבר