לפקוח את העיניים
לפקוח את העיניים

לא פעם עולה בסערה לתקשורת הפעילות המיסיונרית נוצרית, ובצדק. יש משהו מקומם מרגיז ונוגע בנימים הדקים של היהודי כשהוא שומע על הטפה מסוגים שונים של נוצרים מיסיונריים כלפי יהודים.

 חשוב להבהיר: בשנים האחרונות המיסיונריות פשטה צורה. לא עוד אלימות ורצח. המיסיון הנוצרי של השנים האחרונות מאיר פנים. מחייך. אך המטרה היא חד משמעית: להכניס עוד יהודי תחת האמונה ''הנכונה''.

הכרסום הבלתי פוסק בעמנו שמבצעות הכנסיות המיסיונריות בארץ, הוא בתחום האפור של הדמוקרטיה. אין כאן שימוש בפעולות אלימות או בהצעות כספיות בריש גלי, להמרת דת. אך יש כאן תקציבי ענק שמושקעים במגוון דרכים, חלקן מתוחכמות ממש, כדי ליצור עם חדש: נוצרים ישראלים.

אל עמותת יד לאחים מגיעות פניות, על בסיס יומי, של משפחות שבניהם ובנותיהם נחשפו לפעילות מיסיונרית. הם רק רצו "לבדוק" מקרוב את הנצרות וכבר טבעו במערכות משומנות, בו האדם מוצא עצמו מנוכר לעמו, לארצו ובסופו של יום מנוכר אף למשפחתו. זה שנות דור שיד לאחים פועל יום יום להציל ולטפל באלו שנפלו לתוך המערכות המיסיונריות. בנחישות ובאחריות הגענו למאות יהודים ששבו לעמם ואמונתם. אך השאלה הגדולה שאמורה להישאל האם אין זו זכות בסיסית שלנו כעם לא לאפשר הטפה ברחובותינו?

הכי נוח להסתתר תחת המעטה של הדמוקרטיה ולטעון כי יש לאפשר לכל דת להציע את מרכולתה. המרכולת, אגב,  מוצעת במרכזי הערים, בקרנות רחוב ובביקורי בית. גם בפרסומות ביוטיוב, לפתע, ממש לפני סרט ילדים, עולה פרסומת המטיפה להמיר את היהדות בדת הנוצרית, כאילו מדובר בחטיף חדש או באבקת כביסה מוצלחת.

חוק יסוד הכנסת (סעיף 7 א') קובע ש"רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת אם יש במטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע, שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי...".

​ דומה כי גם המחוקק הבין שהדמוקרטיה בישראל חייבת להגן על עצמה מפעולות וארגונים שפוגעים כאן בארץ, לא רק בדמוקרטיה, כי אם גם, ביסודות עמנו. אי-אפשר להסכים שמערכות ענק יעסקו, כאן בארץ, בו מכונס עמנו, אוד מוצל מאש, בפעילות המטיפה ללא הרף למעבר מיהדות לנצרות. היהדות, אגב, לא עוסקת עקרונית בשום צורה של הטפה.

ראויה לציון העובדה הבאה: בבתי האבות ובבתי הדיור המוגן וסביבם מתבצעת פעילות ענפה של שכנוע להמרת דת. והצרכנים לא תמיד עם אמצעיים מנטאליים לעמוד בפני שטף מיסיונרי שכזה. כך בראשון לציון לפני כשבוע, שם שתי ניצולות שואה, מלוות על ידי העוזרות הזרות שלהן, הובלו לטקס המרת דת, מבלי לדעת לקראת מה הן הולכות.​

אי אפשר לנצל מצוקות, הקיימות בכל חברה, ולתפוס אנשים קשיי יום או העומדים בפני מצבים קשים, ולהטיף להם בעת כזו למעבר בין דת לדת. זוהי פגיעה ביסוד קיומנו כעם תוך ניצול לא מוסרי של מצוקה.

הכתות הנוצריות מיסיונריות העיקריות הפועלות הארץ הן שתיים: כת היהודיים המשיחים, אלו אמצו לעצמם את השם 'יהודיים' כדי לערפל את השומעים, וכת עדי השם. האחרונים, ערכו כנס גדול לאחרונה בשבת בראשון לציון. הם מיתממים לטעון בתקשורת  שהם כת ידידותית. הם רק שכחו לציין כי במדינות רבות באירופה הם מוגדרים כ'כת'.

בצרפת למשל הם ברשימת הכתות המסוכנות. הם מכנים את מדינת ישראל "ראש החץ של השטן", וחבריה בעבר אף שיתפו פעולה עם היטלר. דרכי הפעולה שלהם משונות. הם מפרידים את חברי הכת מהמשפחות שלהם, הם נגד עירוי דם לדוגמא ונגד טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים.

רק כאן בארץ, הדמוקרטיה עוצמת עיניים. השאלה הגדולה היא איזו מציאות אנחנו רוצים לראות כאן, כאשר נפקח את העיניים?