לפני שעות אחדות כיסו רגבי העפר את מיטתו של מיכאל מרק הי"ד בתום הלוויה ארוכה וקורעת לב. דמה של הילדה הלל אריאל הי"ד עדיין מבעבע בחדר בו נרצחה. הזעזוע והכאב משותפים לא רק לבני המשפחות, אלא לאוהבי ארץ ישראל ובוניה כולם.

אבל עם כל הקושי לומר זאת, התסריט באיזשהו מקום כבר ידוע מראש: מעשה טבח מחריד מבית היוצר של האויב הערבי מכה שוב במשפחה יפה, אוהבת ומסורה לתורה, לעם ולארץ. שעות ראשונות של הלם, הלוויה רווית דמעות וקריאות של אמונה, קידוש ה' והבטחה להמשיך בדרך ההתיישבות, ובמקביל הסיסמאות הידועות של פרנסי אותו ציבור: "הנקמה שלנו היא בבניה", כפי שהכריז היום שר מטעם 'הבית היהודי', ושיקף קריאות נוספות של עמיתיו ברוח זו.

המשוואה של דם יהודי שווה איקס יחידות דיור ביהודה ושומרון מתחילה לקומם. כמה בניינים בדיוק שווה מיכאל מרק הי"ד? האם 42 יחידות דיור מופשרות בקריית ארבע ישקיטו את דמה של הלל אריאל הי"ד? והאם המענה המוסרי הראוי לרצח הוא שלמת בטון ומלט?

חלילה אין בכוונתי להמעיט בערך הבנייה ביהודה ושומרון, ההיפך הוא הנכון. מנהיגי ציבור המתיישבים, כמו גם המתיישבים עצמם, לא צריכים לחכות לרצח הבא כדי להצדיק דרישה לבנייה. בתים, כבישים ומוסדות ציבור בכל מרחבי ישראל הגדולה צריכים להיבנות כעניין שבשגרה, וכך גם העברת המסר בעניין למקבלי ההחלטות. אין לכך כל קשר לתגובה הישראלית-היהודית המצופה לרצח יהודים בארצם, בדרכם, במיטתם.

בשיח הפוליטיקלי קורקט שהשתלט גם על חלקים נרחבים בציבור האידיאליסטי של המתיישבים, אסור לומר מילה אחת: נקמה. מילה פשוטה, אמיתית, טבעית ויהודית כל כך. תפתחו את ספר תהילים, תפתחו את הנביאים, את התורה, את חז"ל – הקב"ה, נביאיו וחכמיו לא חששו לדבר על נקמה בגויים, עם כל התיאורים הפלסטיים שהיום לא מעזים להעלות על דל המחשבה.

אבל משום מה, אנחנו מרגישים יותר מוסריים, יותר נאורים, יותר מתוחכמים. עם כל אהבתנו לתורה ומסירותנו לקיומה בכל תחום, במילה הזו אסור לגעת. כאשר כמה נערים כואבים שליבם מדמם זעקו במהלך הלוויתו של מיכאל מרק "נקמה", מיהרו המלווים להשתיק אותם: "זה לא מכבד". ובעצם, למה? מדוע לדבר במהלך ההספדים בעתניאל על המפגשים והדו-קיום עם הפלשתינים השכנים זה מכבד, מקובל ונעים, אבל לדרוש מהממשלה לנקום את דם ההרוג היהודי מיד רוצחיו זוהי אמירה שפלה?.

אחיי המתנחלים, האהובים והצדיקים באמת, בואו לא נהיה כל כך נחמדים ויפים כלפי כל אלה שבפועל מפקירים את חיינו. בואו ניצמד להדרכתה של תורתנו הקדושה, תורת אמת, גם בתחום הזה. אנחנו לא רוצים מהממשלה בתים בתמורה לרצח, ולא מחפשים דו קיום. אנחנו דורשים ממנה למגר את האויב הערבי עד כלות. אנחנו רוצים וזכאים לחיות בארצנו על כל מרחביה. "הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם-עֲבָדָיו יִקּוֹם;  וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".