שעת חירום בצה"ל
שעת חירום בצה"ל

לערוך טיהור בפיקוד הבכיר בצה"ל – זוכרים ? עבדכם מטיף לכך מזה עשור ומעלה, לאחר התבוננות מקרוב בקציני צה"ל הבכירים שהפכו  ממגיני העם לתוקפי העם ובצעו את פשע הגירוש והחורבן, טיהור אתני של גוש קטיף מיהודים ובפועל הקמת מדינת חמס המכה בנו, ומפילה בנו חללים.

הפשע ההוא, הגירוש והחורבן, הוא בלתי נסלח אך התהליכים העוברים על צה"ל בהשראת קציניו הבכירים הם אסון בהתהוות !!

חיזוק ניכר לגישתי זו, התקבל בהרצאה משכילה , מפורטת ומצמררת אותה העביר לאחרונה הרב יגאל לוינשטיין בכנס ציון  וירושלים. דע עקא שהרב לוינשטיין הוא מראשי המכינה הקדם צבאית בעלי ובמסגרת פועלו, היכרותו עם צה"ל היא יסודית ומעמיקה, כך גם קשריו עם גורמים צה"ליים. נזכיר את הידוע שמכינת עלי הצמיחה מתוכה אלפים רבים של לוחמים מצטיינים, המוכנים למסור את הנפש על הגנת המולדת. רועי קליין הי"ד הוא אחד מאלה.

על הרצאתו של הרב לוינשטיין יצא קצפם של ה"נאורים" המאיימים כיום לנתק קשר עם המכינה תוך שהם מנסים לסחוט התנצלויות והכאה על חטא- מנסים  ולשווא ברוך השם.

יחס הצבא לחינוך החיילים הפך לכזה המסכן את קיום המדינה כמדינה יהודית כאשר כחלק מהתהליך המובנה יש ניסיון להטמיע ערכי "מדינת כל אזרחיה" בכללם פלורליזם, מתירנות, כפירה בקודשי ישראל ועוד...לקמן כמה מהדוגמאות לעקרונות המנחים את צה"ל ולמקרים אותן פרש הרב בהרצאתו, מזעזעות ומחפירות  אחת אחת עד כי תצלנה אזני שומעיהן :

"הלאומיות הציוניות הפכו להיות לשם נרדף לדבר שלילי", "הקריאה בשם השם, וודאי אורטודוקסית היא דבר שלילי", "מי צודק ומי טועה בסכסוך עם ה"פלסטינים ?"  אין צודק וטועה, אין צדיק ורשע, יש נרטיבים..." ...

מוסיף ואומר הרב לוינשטיין שהוא מזהה כמטרות אותן הציב היום קצין חינוך ראשי לצבא  הפסקת השפעת הרבנות הצבאית וחיסולה של תודעה יהודית בצבא.  כוונה להטמיע "ערכים דמוקרטיים" וכן  ניסיון לזהות ולבדל חיילים בעלי השקפת עולם ציונית דתית. כל אלה נעשים בקנאות, ביסודיות, במהירות וביעילות.

כדי לזהות חיילים כאלה למשל, שואלים בבקו"ם חייל דתי מתגייס באם הוא שומר נגיעה. תשובה חיובית מעידה על "קיצוניותו ומסוכנותו".  המיון נמשך- "מי בעד נישואין אזרחיים בישראל", "מי נגד שירת נשים", ועוד..... קצינים בכירים אומרים שאי אפשר לפתוח את הפה בקורסים ומי שעושה כן מסומן. ככל שדרג הקצינים גבוה יותר כך ה"חינוך" הוא רדיקלי יותר.

בפו"מ מוצגים לקצינים הבכירים שתי עמדות. מגיע מרצה "פלסטיני" המציג את עמדתם ומולו מופיע מתנחל על מנת שיציג את ה"צד השני" והקצינים כאילו מהאו"מ, ניטראליים וצריכים לאזן ולהכריע בין "שני הנרטיבים".....

קצין חינוך מחנך היום לפלורליזם דתי (רפורמיים הם לגיטימיים), יחס אל האחר והשונה (הסוטים המיניים המחריבים משפחה ועולם). עוד מלמד קמין החינוך   שאין אמת אחת (אלא נרטיבים שונים), וכן על היחס ה"נכון"  למיעוטים ולחלש.  כן מושם דגש על מניעת  המדרון החלקלק ועל חינוך  לרב תרבותיות, זכויות הפרט ושילוב נשים.

לדאבוני קצרה היריעה מלהזכיר את כל הדוגמאות המאלפות והמעלפות אותן הציג הרב לוינשטיין וכל מי שצה"ל והמדינה יקרים לליבו מוזמן להקשיב להרצאה (ביוטיוב...) ולכן אזכיר מקצתן בלבד.

הזרם הרפורמי הוא זרם לגיטימי ביהדות אליבא דקצין חינוך (סגניתו אגב היא רפורמית מוצהרת).  כך נלקחים צוערים מקורס קצינים לשבתות במרכז רפורמי "בינה" שם הם משתתפים  על כורחם ב"בית מדרש" רפורמי.

במסגרת איבוד הנורמליות של החיים מקודמת האג'נדה של הסוטים- מתקיימות  הרצאות שלהם בבה"ד אחד ומוקרנים בפני החיילים  סרטים על אורח חיי הסוטים. השיא היה כאשר קורס טיס נשלח על ידי צבא הגנה לישראל  לצבוע מועדון של הסוטים בתל אביב, כחלק מההתנדבות עבור "האחר" וה"חלשים בחברה".

ה"מדרון החלקלק" – במסגרת המגמה למנוע "הידרדרות מוסרית של חיילים" יש לנסיעת חיילים למחנות ההשמדה בפולין שתי תכליות עליהן מעיד קצין חינוך ראשי שאף חיבר את האג'נדה הזו. לפיכך ועל מנת שחיילי צה"ל  לא יתנהגו כמו הנאצים עוברים החיילים  מסלול באושוויץ במטרה ברורה "שלא יתנהגו כנאצים בשטחים הכבושים". למרות מחאות הורחבה המגמה הזו וכיום אף בבה"ד אחד מתקיים מסלול המדרון החלקלק כחלק מהקורס.

במסגרת ההכשרה לקצינים מלמדים "רב תרבותיות" אותה צריכים הקצינים להכיר. לשם כך מובלים החיילים להצגות בהן מסרים של תבוסתנות, הריסת מיתוסים, החלשת רוח הלחימה, פריצות ועוד. ההליכה להצגות אלה היא חובה !!

כמובן שהפיכת יחידות לחימה למעורבות (נשים וגברים יחדיו), קידום חיילות לתפקידים המסכנים את בריאותן ועוד...כל אלה מוסיפות חטאים על פשעים שהוזכרו לעיל.

סיכום הדברים מלמד על פיקוד צבאי עייף, חסר רוח לחימה, חסר מעוף, חסר דמיון וכוח המצאה. הצבא הפך לצבא מתגונן ומגיב במקום להיות צבא יוזם ותוקף. רוח צה"ל כיום הינה לא להסתבך, לא להרוג באויב, לא להיחשף לתביעה על ידי המשפטנים, "לנהל את הסכסוך" תחת לנצח במלחמה.