מכתב לשרה מירי רגב
מכתב לשרה מירי רגב

מגיע לך יישר כוח גדול מאוד מכולנו. ראיתי בחדשות את נאומך בטקס פרס אופיר, ושמעתי את קריאות הבוז עם תחושה של בושה עמוקה על כך שיהודים "תרבותיים" מסוגלים להתנהג בצורה כל כך נמוכה כלפי אדם עם דעות אחרות משלהם.

על מנת להתגבר עליהם, לצערנו לא מספיק נאומים ורצונות טובים. השמאל בישראל טימא את התרבות שלנו בטומאה קשה. החושך הנורא הזה יכול להימחק רק על ידי הוספת אור. על מנת להתגבר על הייאוש, על הפאסימיות ועל העצבות של השמאל, אנחנו חייבים לייצר סרטים, שירים, הצגות, וספרים מלאים בתקווה, באמונה ובשמחה.

אפשר לעשות סרטים על גבורת המכבים, על רבי עקיבא ובר כוכבא, על רבי שמעון בר יוחאי ועל האור החיים הקדוש, על הרב קוק ועל זאב ז'בוטינסקי, על גיבורי הניל"י והלח"י, על גבורת צה"ל במלחמותיה נגד אויבי ישראל, ועל האידיאליזם של המתנחלים בהתיישבותם בכל הארץ.

השמאל הזיק לתרבות ישראל כמו המתייוונים בתקופתם. אך אשמה קטנה נעוצה גם בימין שלא סיפק אלטרנטיבה. כמה ממשלות בראשות הליכוד לא שינו את המצב, אף על פי שהיה ביכולתם לעשות זאת. השליטה של הברנז'ה ממשיכה כאילו השמאל הוא השולט במדינה, בעוד שאנו רואים שהרוב במדינה הוא ללא ספק ימני.

כשכתבתי מאמר ביקורת על הקרנות לקולנוע, קיבלתי מכתב מעורך דין שאיים עלי בתביעה משפטית על לשון הרע. האליטה של השמאל הם אלופי חופש הדיבור- לעצמם. אומנים וסופרים שחושבים אחרת, לא מקבלים במה. כפי שציינת בנאומך, יש הרבה אומנים, סופרים ואנשי קולנוע, בעלי כישרון שעדיין מחוברים לציונות ולמסורת אבותינו. חלק מהם מפחדים לבטא את דעתם, פן יחרימו אותם, ולאחרים אין את האמצעים הכלכליים להפיק את האומנות שהם מסוגלים ליצור- סרטים, ספרים, הצגות מלאים בפטריוטיזם, בציונות, ובאהבת ארץ ישראל ותורת ישראל.

כשרת התרבות, משימתך היא לעזור לנו, לפגוש אותנו, ולתמוך ביצירותינו. ממשלת ישראל מעבירה כל שנה מיליוני שקלים למען האומנות, אבל הכסף מועבר לארגונים לא ממשלתיים, כדוגמת קרנות הקולנוע, שבהרבה מהמקרים מקדמים בעזרת התקציבים את האג'נדה התרבותית של חלק קטן מהאוכלוסייה. חלק קטן, אך דומיננטי וקולני כמו ששמענו וראינו בטקס. חוק הקולנוע הישראלי קובע שהכסף שהממשלה מעניקה לפיתוח התרבות, יחולק לכל הציבורים בישראל, וזה לא המצב בשטח.

הציבור בישראל כולל גם ליכודניקים, חרדים, דתיים לאומיים, מתנחלים, ועוד, אך הכספים אינם מגיעים אליהם. ביכולתך הכוח לשנות את המצב הבלתי תקין הזה. אל תפחדי מהבוז שלהם. מאחורייך עומד ציבור גדול- הרוב המוחלט של המדינה. מאחורייך עומדים אבותינו הקדושים. מאחורייך עומדים גיבורי ישראל בכל הדורות שמסרו את נפשם על מנת שרוח ישראל תמשיך להאיר את העולם. מאחורייך עומדים ילדי העתיד של עם ישראל. מאחורייך עומדים אומנים לאומיים שמבקשים את ההזדמנות לבטא וליצור תרבות יהודית אמתית כאן בארצנו. ביכולתך להמשיך את שרשרת הדורות של עם ישראל, עם הנצח והרוח, שהגיע לעולם על מנת להפיץ מסר ייחודי המלא באופטימיות, באמונה ובאור.

מצדנו, אני ממליץ שאנחנו, האומנים, הסופרים ואנשי הקולנוע הנאמנים לתרבות ישראל האמתית, נתאחד יחד לתמוך בשרה מירי רגב בכל דרך שאפשר. יחד נצליח להכניס רוח חדשה בתרבות ישראל, למען עתיד מדינתנו.

אם לא עכשיו, אימתי.