הארץ כמרקחה. באופן מפתיע ובלתי צפוי בעליל הכריז ארגון החינוך התרבות והמדע של האו"ם (אונסק"ו) הידוע באובייקטיוויות וביושר האינטלקטואלי שלו כמו גם בהגינות ובדמוקרטיות של המדינות החברות בו שאין כל קשר בין עם ישראל והר הבית. והארץ כמרקחה.

חברי כנסת מהימין ומהשמאל מתחרים ביניהם מי יוציא הודעת גינוי חריפה יותר לדברי הבלע של אונסק"ו, הרי הקשר בין עם ישראל והר בית בלתי ניתן להכחשה. התעלה על עצמו בוז'י הרצוג יו"ר האופוזיציה שכתב "בעניין הזה אין שום מחלקות בעם ישראל".

האמת, קשה להחליט איזו החלטה אנטישמית יותר זאת של אונסק"ו השוללת את הקשר בין עם ישראל להר הבית, או זאת של ממשלת ישראל האוסרת תפילה יהודית בהר הבית ומונעת בכוחנות כל פולחן יהודי במקום הקדוש לכל עם ישראל.

אין ספק שלאונסק"ו היה ממי ללמוד.

לפני מספר שנים התראיין סגן יו"ר התנועה האיסלמית כמאל ח'טיב למהדורת "בחצי היום" של רשת ב'. הוא כמובן הכחיש כל קשר בין עם ישראל להר הבית ואמר למראיינת אסתי פרז את המשפט המופלא הבא: "את באמת חושבת שאם היה דבר כזה כמו שאתם אומרים 'בית שני' נראה לך שמיקי לוי (ממ"ז ירושלים דאז) היה מרשה לי להכנס בכלל להר הבית?!"

אין תקדים בעולם שעם מוסר את המקום המקודש לו ביותר לאויביו. אין מקרה בעולם בו דת אוסרת על מאמיניה לקיים את פולחנם במקום הקדוש לה ועוד מתעלמת מחילול המקום בידי דת מתחרה. המסקנה אותה מסיק כל בר דעת היא ברורה לחלוטין, וכנראה  שבאונסק"ו למדו היטב גם את מדיניות ממשלת ישראל וגם את דברי הרבנות הראשית. משה דיין בגד בהר הבית בשם ממשלת ישראל, הרבנות נתנה למעשה הבגידה חותמת כשרות, אונסק"ו רק אישר את מעשיהם בדיעבד...

לגיטימי בעיני שיש רבנים האוסרים מסיבות שונות ומשונות לעלות להר הבית. אבל, בשום פנים ואופן לא יתכן מצב שאותם רבנים שאוסרים על יהודים לעלות, מתעלמים לחלוטין מכניסת גויים להר הבית. מן הראוי שהרבנים האוסרים על יהודים לעלות להר הבית שאף הציבו שלטים ברוח זאת בכניסה להר הבית. על אותם רבנים שהביאו עלינו את החלטת אונסק"ו לקיים שביתת רעב בשערי הר הבית בדרישה לסגור אותו לכל אדם עד בא גואל. מן הראוי שאותם רבנים יהיו עקביים בפסיקה שלהם.

אבל נמצאים אנחנו במוצאי יום הכיפורים וידועה האמרה שכל עוד הנר דולק אפשר לתקן.

וכן אפשר לתקן גם את מה שפגמנו בקדושת הר הבית. בחג הסוכות הזה אנחנו חייבים להראות לקב"ה, לעם ישראל, לאונסק"ו ולעולם כולו שלא שכחנו את ירושלים, הקריאה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" אינה רק אמירה נאה לפני שבירת הכוס אלא היא דרך חיים. לכן דווקא בסוכות הזה נעלה כולנו לרגל להר הבית, בנערנו בזקנינו בנשינו וטפינו, כי חג ה' לנו.

הר הבית פתוח ליהודים בימים א'-ה' הין השעות 07:30 עד 11:00 ובצהרים שעה נוספת בין 13:30 ל 14:30, יש לטבול במקווה כשר ולנעול נעלי יום כיפור.

בשנה האחרונה עשתה המשטרה עבודה אדירה בהר הבית, והרחיקה משם את כל הגורמים העוינים אשר התנכלו ליהודים וכיום הר הבית שקט רגוע ובטוח. השר לבטחון פנים התחייב שכל יהודי שיגיע לשערי הר בית יוכל להכנס (גם במסגרת המגבלות הדרקוניות הנהוגות כנגד יהודים)

נבוא בהמונינו להם הבית

כי, הר הבית בידינו