אורות גבוהים
אורות גבוהים

שנים לא נהנתי משבת ארגון של בני עקיבא כמו שנהנתי השבת. ואני בוגר מצטבר של 30 שנה של שבתות כחניך, מדריך, שליח הנהלה הארצית ואבא. 

זה התחיל מדבריו המדויקים והמדודים של מזכ"ל התנועה יאיר שח"ל שהבהיר את החשיבות באהבת ארץ ישראל ואת החשיבות הגדולה עוד יותר בשמירה על מדינת ישראל אחדות ישראל צה"ל ועל הצוואה מימי אלטלנה "אל יהין יהודי להרים ידו על אחיו". חזק וברוך יאיר . 

זה המשיך בלראות את שלוש בנותי העסוקות כל אחת בדרכה ובתפקידה בחודש הארגון. הגדולה שקבלה מספר חניכים קטן והקימה במנהיגות ובאחריות שבט גדול ופעיל בשנה של הדרכה, השניה כחניכה העולה לשבט אורות ומופיעה במופע הדגלנות והשלישית העלה למעלות. 

זה הלך והתגבר כשהגענו למופע הדגלנות וההופעות שהתחילו למרבה הפלא בזמן והכל שם עבד, הרמקול השמיע קול, הסרטים נראו על המסך בזמן ואפילו היו כסאות לכולם- כבוד לקומונרית ולצוות ההדרכה. 
ולשיא השיאים של האורות הגבוהים הגענו במהלך הופעות השבטים. בין הופעות מעלות להופעת מעפילים הודיע המנחה כי עכשיו יהיה ההופעה של שבט יובל. 

ככל השבטים גם שבט יובל זכה לסרט קצר לפני ההופעה וככל המדריכות הם גם היו נרגשות ומלאות חיים ושמחה. לבמה עלה ילד מקסים עם שתי המדריכות שלו והופיעו בריקוד לצלילי השיר אני ואתה נשנה את העולם.

שבט יובל למי שלא מכיר הוא פרוייקט של בני עקיבא המשלב בני נוער על ספקטרום האוטיסטי או הסובלים מפיגור או נכות קשה בתוך פעילות הסניף. 

כאשר הייתי חניך לא היו שבטי יובל. לא ידענו כיצד להתייחס לילדים עם צרכים מיוחדים הם לא היו מגיעים לבני עקיבא. פעם ניסינו לשלב בשבט החלוץ הנפלא שלנו שהיה באמת חבורה איכותית של אנשים ילד אחד ששון שסבל מפיגור שכלי ובנוסף לכך היה יתום מאב. לא ידענו מה עושים אתו, אף אחד לא הכין אותנו ולא היה מערכת מדריכה ומשלבת.

זכור לי ילד אחד שבבוקר היציאה למסע סוכות ברשעות לעג לו לפני יתר החברים באוטובוס. שתי סטירות חזקות מאבי פישר ז"ל ומאהרון טבת העמידו את אותו ילד במקומו ויותר לא צחק איש על ששון. לא חינוכי אולי לא פדגוגי במיוחד אבל יעיל מאד. אבל מה לעשות עם ששון לא ידענו לא הצלחנו לדבר איתו , לא ידענו איך לפעול והוא נשאר בשולים וגם כשניסינו לעזור לא הצלחנו. אחרי כמה חודשים הוא עזב.

להיות שייך לתנועה גדולה פירושו לשלם מחיר על העקרונות המדוייקים שלך. אני יודע שאני מתפשר במופעים של של האולטרא סגול ואחרים מתפשרים על מזכ"ל שאינו ימני מספיק לטעמם ועל תנועה מעורבת לכתחילה. אבל זו כוחה של תנועה גדולה ואני מוכן לשלם מחיר זה. 

מי שהתבונן היטב יכול היה לראות מעל המדריכות הנפלאות הללו את הילת המלאכים ובשעת הריקוד יכולתי לראות את הכנפים שהן עפות בהן. נשבע לכם.

התבוננתי בפני המדריכות הנפלאות הללו שאת כל החודש הזה ואת כל ההדרכה שלהם משקיעות בקידום ילד מדהים אחד, ראיתי את פני אביו של הילד הקורנות מאור ומגאווה, שמעתי את כל ילדי והורי הסניף מריעים ועושים מורל עם ילד מקסים זה ועיני מלאו דמעות. כמה שנים עברו מאז וכמה למדה התנועה. 

גאה להיות שותף לתנועה זו. בעז קדימה בני עקיבא.