חזון יהודי
חזון יהודי

"ישראלי יקר,

המסמך שבידך אינו עוד מצע של מפלגה. הוא חזון יהודי ובשורת חירות לאומית בקנה מידה היסטורי. זו הפעם הראשונה שבה הרוב היהודי של הציונות (המכונה בטעות 'ימין' או 'המחנה הלאומי') מפסיק להגיד מי הוא לא, וּלְמָה הוא מתנגד -  ומתחיל להגיד מי ומה הוא כן, ומה הוא בכלל רוצה ומציע!"

כך נפתח מצע מפלגת זהות שיובא היום לאישור מתפקדי המפלגה בכנס ההשקה של 'זהות' שיתקיים הערב ב 18:00 בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

מצע מפלגת זהות נכתב באופן שטרם נראה כמוהו בפוליטיקה בישראל – מאות חברי מפלגת זהות לקחו חלק פעיל בכתיבתו. כתבו פרקים שלמים, העירו, האירו והוסיפו. התוצאה של עבודה מאומצת זו שנמשכה חודשים ארוכים היא מצע רחב ומפורט המשתרע על פני כ-300 עמודים ובהם התייחסות נרחבת למגוון הסוגיות המעסיקות את הציבוריות הישראלית ומציע פתרונות שורשיים ושונים מהפתרונות שהורגלנו לחשוב לפיהם עד כה.

שני אירועים אמורים להתרחש היום. האחד, פרסום דו"ח צוק איתן והשני, חורבן תשעה בתים בעופרה.

המשותף לשניהם הוא חולשת הדעת ואובדן הדרך של מנהיגי ישראל. מנהיגות ללא חזון ומטרה אינה מסוגלת לנצח את האויב - חלש ככל שיהיה - ומוצאת עצמה מחריבה ומכרסמת במפעל הציוני.

רק לפני חודש חזינו בהצגה אפופת "הישגים היסטוריים" בעמונה.

שתיים עשרה שנה חלפו וכאילו דבר לא השתנה. הצעירים אותם צעירים, השוטרים אותם שוטרים והפוליטיקאים אותם פוליטיקאים. כל צד ממלא את תפקידו בהצגה.

אותה ההצגה.

אותם פוליטיקאים שנבחרו על ידי אותם מגורשים באים לנחם ולהתגרש איתם ולהיבחר על ידם שוב ולשאת נאומים ולהפקירם לגירושם הבא ולנחם ולהתגרש וחוזר חלילה.

ובכל זאת נשבר הפעם שיא חדש. חורבן עמונה הוגדר כהישג היסטורי…לא פחות. "עמונה אמנם תיחרב, אך בזכותה נחקק חוק היסטורי שיציל את ההתיישבות…"

ובעוד לכולם ברור כי החוק ה"היסטורי" ייזרק לתהומות הנשיה והדבר היחיד שישאר זה חורבן יישוב יהודי שלם, ממשיכים הפוליטיקאים מן הימין, בעצם יום החורבן, להוליך בכחש את בוחריהם ולספר סיפורים על הישגים היסטוריים.

אצבעות הבית היהודי יכלו למנוע את החורבן. בדיוק כפי שהתנה בנט את הצטרפותו לקואליציה בתפקידים בהם חשק, אחרת אין ממשלה, כך ניתן היה לאיים בהפלת הממשלה אם  החוק להצלת עמונה לא מחוקק וחרב החורבן מוסרת מעל צוארו.

אבל מסירות הנפש הפוליטית – הנכונות ללכת לאופוזיציה –  עבור התפקידים, לא נמצאת כשמדובר בארץ ישראל.

למה? הרי רוב חברי הבית היהודי הם אנשים טובים וראויים.

הסיבה היא שאין להם אלטרנטיבה מלבד ראש הליכוד ואין להם שום כוונה לייצר אלטרנטיבה שכזו בעצמם – אלטרנטיבה שמנוסחת בצורה מפורטת במצע של זהות. כשאינך מסוגל לייצר אידאולוגיה והנהגה לאומית משלך, אתה נותר שבוי בידי זו הקיימת.

בלי קשר למספר המנדטים שנקבל, מפלגת 'זהות' לא תמליץ לנשיא על איש, מלבד העומד בראשה, לצורך הרכבת הממשלה.

ועידת 'זהות' מתווה חזון, מטרה ודרך למדינת ישראל. ביום בו נחשפת המחלה, תוגש לעם ישראל התרופה.

אני מזמין את כולכם להשתתף בועידה.