צבא משותק וחיילים מפוחדים
צבא משותק וחיילים מפוחדים

מי מהקוראים המתרשם מ"הפגזות חסרות תקדים" בתגובה ל"נפילת פצמ"ר" או טיל מעזה שיבושם לו.

עבדכם שחקר את המתרחש בצה"ל ופרסם מעל במה זו את תחלואיו ( בסדרת מאמרים בשם "צה"ל במדרון חלקלק"), אינו מוצא מנוח לנפשו.

ולא רק בשל המקרה שיובא לקמן ודומיו, אלא במה שנראה כעיוורון מצד מקבלי ההחלטות . אולי אינם יודעים ואולי אינם רוצים לדעת, בכל מקרה מחדליהם בהותרת מצב הדברים כפי שהוא הם נוראיים עד כדי יצירת סיכון קיומי לכולנו, שלא נדע.

פרסום הסרט ובו נראה ג'יפ של משמר הגבול המותקף על ידי עשרות פורעים ערבים כשחיילים המצויים בו אינם מגיבים איננו מחדש דבר אלא שהפרסום שניתן לו מעלה את הבעיה שוב לסדר היום וטוב שכך!

שורשי הבעיה הנראית בחוסר התגובה של החיילים המותקפים אינם נעוצים במקרהו של אלאור אזריה, אל תתפסו לטעות זו. נהפוך הוא - התנהגות הפיקוד הצבאי הבכיר בפרשת אזריה היא הנובעת מ"חינוך", "תרבות" וסדר יום פוסט מודרני, ליברלי, אנטי מגדרי, ופתוח לשוויון וליחס הוגן ל"אחר", שהם כיום ומזה שנים ארוכות מדי המאפיינת את הלכי הרוח בצבא הגנה לישראל.

למי שאיננו מעודכן- לאחרונה החל ניסוי (פיילוט) לשילוב נשים בטנקים. ככל הידוע מדובר בכחמש עשרה "לוחמות"  שיצוותו בחמישה טנקים. מפקד (גבר) בכל טנק ותחתיו שלוש נשים- נהגת,טענת וקשרית. בימים בהן תהיינה חלילה מפקדות לטנק יכנו אותן ככל הנראה "ראשת הצוות"....

הכלבים נובחים (ועבדכם בכללם) והצבא בשלו. המשך טשטוש הזהות המינית (המגדרית) שובר שיאים חדשים. באתר הפייסבוק של צה"ל מוגש לגולשים דגם משפחה ישראלית. ניחשתם נכון- גבר ועוד גבר ועוד ילד- והרי לכם המשפחה בתפארתה. ועוד- ישנה הצעה לסמל חדש עבור יחידת "יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר" יחידה שנולדה בחטא ומוסיפה על זה בכמעט כל מעשה שלה.... בסמל המוצע יש טשטוש מכוון של הזהות המינית בדמויות המעוצבות עליו על מנת שיתקיים הערך המקודש- שוויון...

נחזור לפורעים ולג'יפ מג"ב- אין הפתעות. מי שיחפש ביוטיוב (מ א ד מומלץ לעשות כן) ימצא על נקלה מאות סרטים כאלה. למרבה הבושה והתסכול הצלמים הם כמעט תמיד הערבים- מה מתוק יותר לרוצחים הישמעאלים מאשר להראות קלון "צבא הכיבוש" הנסוג, הבורח, המשותק? מה יותר טוב מסרטים כאלה והפצתם בעולם כולו ובחברה הערבית בפרט?

במקום בו בריאות הנפש, האחריות, שיקול הדעת, התבונה והשליחות דרים בכפיפה אחת (לא אצלנו כאן בישראל חס ושלום....) מיד לאחר פרסום סרט כזה היו כל המעורבים הישירים והעקיפים מועמדים למשפט וחלקם מקבלים כנפיים ועפים לכל רוח. לא אצלנו- מקרים כאלה חוזרים ונשנים ואיש לא עף. למי שמתעניין - כהונת הרמטכ"ל אף הוארכה.

לא נותר לנו אלא לחזור ולעשות רעש, להצביע על המחלה ולהפיץ תוצאותיה החולניות ברבים. תקוותי היא שחיילים רבים מאד ייחשפו לחידלון, לבושה ולזוועה ויחדלו מלשמש בובות בתיאטרון האבסורד הזה. שיחות של חיילים רבים בינם לבין עצמם, עם משפחותיהן, עם מפקדיהם הישירים ואף הבכירים יותר- יכול שתעצורנה את ההידרדרות.

ואם לא, חלילה, נמשיך להתפלל ולסמוך על ניסים גלויים .