המדריך לשפת הסאבטקסט
המדריך לשפת הסאבטקסט

לכבוד פורים, מוגש לכם בפעם הראשונה המדריך השלם והסודי לשפת הסאבטקסט בין המורים לתלמידים בכדי שכל צד, יוכל סוף סוף לדעת למה באמת התכוון הצד השני ואולי בזכות כך, נוכל לקום לעולם טוב הוגן ושפוי יותר.

כשמורים אומרים: תשמע, לא פגשנו כבר את ההורים שלך הרבה מאוד זמן אבל אתה יודע מה? אני ממש מתגעגע להזמין אותם ולפגוש אותם שוב.

הם בעצם מתכוונים ל: אני מעדיף לקפוץ קפיצת ראש לקן צרעות מאשר לפגוש את ההורים שלך. אבא שלך מפחיד אותי והלב שלי ל יעמוד בעוד מפגש עם אמא שלך. אז תרחם עליי כי אני בסך הכול בן אדם טוב שרוצה להתפרנס בכבוד. אני חייב לך.   

כשמורים אומרים: הילד הבא שידבר אני  מוציא אותו מהכיתה אז ממש כדאי לכם להיות בשקט.

הם בעצם מתכוונים ל: לא בא לי שעוד פעם ההנהלה תשאל אותי מדוע אני לא מסוגל להשתלט לבד על הכיתה ולזכות בכבודם של התלמידים מבלי לאיים עליהם כל הזמן ולהוציא תלמידים לכיתות אחרות. אני לפני העלה במשכורת וסגירת קביעות. אין לכם לב, הא?

כשמורים אומרים: צביקה! אתה כל הזמן מרחף! בוא תמשיך בבקשה לקרוא בקול מהמקום שיוגב הפסיק. הא, אתה לא יודע? איך תדע אם אתה כל הזמן חולם? נו צביקה, באמת!

הם בעצם מתכוונים ל:  האמת שאני בעצמי לא יודע איפה צביקה נמצא בקריאה. אני מסופק אם יש מישהו אחד בעולם למעט שועלי הלילה בעלי השמיעה האבסולוטית שמודעים לכך שצביקה קורא, אבל בגלל שאני המורה ולא נעים לי להודות שחשבתי עכשיו בכלל על שתיית קפה בדולמיטים באיטליה,  אני אפיל את זה עליכם. רק כי מותר לי.

כשמורים אומרים: אתם לא צריכים אותי בכדי להתחיל בכיתה, לפעמים המחנך מאחר בגלל שהיה לו משהו מאוד חשוב לעשות בחוץ

הם בעצם מתכוונים ל: כמו למשל לשתות עוד כוס קפה ולנסות את העוגה החדשה והמאלפת של המורה לביולוגיה עם הקרם שוקולד מעל לקרם ברולה שמתחת לשקדים המסוכרים. מכם כבר לא יצא לי כלום, אבל מהעוגה הזו? איך אפשר להפסיק אותה באמצע איך?

כשמורים אומרים:  נחמיה אתה אומר דבר מעניין. באמת. אבל לא בדיוק לזה התכוונתי

הם בעצם מתכוונים ל: בחיים לא שמעתי דבר יותר הזוי ממה שאמרת עכשיו והאמת היא שהתשובה שלך לא קשורה לכלום! פשוט אוסף אקראי של גיבובי מילים ה' ישמור. אבל בגלל שכאמור לא ממש בא לי לשבת לדיבור צפוף עם ההורים שלך, אז שתדע שאמרת יופי של שטויות!

כשתלמידים אומרים: המורה עקב אירוע חמור ביותר משטרת ישראל סגרה פשוט את כל הכבישים ולכן הייתי חייב לאחר

הם בעצם מתכוונים ל: איך שכבר הייתי בדלת, ראיתי פתאום בחדשות הבוקר את התקציר של המשחק החוזר של הפועל ירושלים ומפה לשם אני מוצא את עצמי יושב מול המסך וטוחן גרעינים ובדרך פתאום פגשתי חבורה של נמלי אש והרגשתי התגלות כי ממש היה קשר כזה בינינו, המורה ראית פעם חבורה של נמלי אש? מדהים!  

כשתלמידים אומרים: המורה, אני מבטיח לך שממחר אני מתחיל להביא את כל השיעורים ומתנהג למופת, רק אל תספר למנהל ותוותר לי בפעם האחרונה טוב?

הם בעצם מתכוונים ל: עכשיו תורך המורה להגיד בדיחה. אבל בוא נראה אם היא תהיה יותר חזקה משלי. אגב, על מה דיברנו, שכחתי כבר...

כשתלמידים אומרים: תשמע המורה, פתאום אני קולט כמה קשה לך ואיזה עבודת קודש מדהימה אתה עושה ובכלל, אתה פרצת לי את הדרך ומהווה עבורי מודל להשראה. בחיי, רק אתמול ציטטתי אותך בארוחה המשפחתית וכולם מזה התרשמו.

הם בעצם מתכוונים ל: אני יודע שאני הולך לקבל במבחן במתמטיקה ציון ברצפה ואני בונה על כך שתהיה מוכן לעגל לי באיזה עשרים נקודות ככה בקטנה, אחרת הלך לי חלום הטסט.

כשתלמידים אומרים: המורה, אני רוצה לענות!

הם בעצם מתכוונים: למרות שאין לנו שמץ של מושג על מה דיברת עכשיו, אבל סטטיסטית יש בכיתה עוד איזה עשרים תלמידים שמבלבלים לך את המוח עם כל מיני תשובות מארץ לה לה לנד, רציתי שתחשוב שיש לי איזה מושג ואני באמת מקשיב לכל מה שאמרת עכשיו.

כשתלמידים אומרים: המורה, שתהיה בטוח שאותך אני בחיים לא אשכח!

הם בעצם מתכוונים ל: האמת שלא היה לי משהו משמעותי וחכם כל כך להגיד כי אני די חלש בסיטואציות חברתיות ואני גם די נבוך, אז זה מה שיצא. אגב, איך אמרת קוראים לך ותזכיר לי איפה נפגשנו?