כשבנט מצייץ!
כשבנט מצייץ!

ההסכמה של הממשל האמריקאי לבנייה היהודית ברחבי יהודה ושומרון היא הישג משמעותי שלא היה כמותו שנים רבות, זאת לצד ההגנה הבלתי מתפשרת על מדינת ישראל במוסדות האו"ם והמסר הברור למדינות אירופה שנראה שגם שם כבר מבינים שקרה דבר במדיניות החוץ האמריקאית.

במועצה המקומית בית אריה אושרו לבנייה כ 650 בתים. מדובר בגידול חסר תקדים של 50% במועצה ששוכנת במערב השומרון ומעניקה שירותים רבים לישובי הלוויין בכל האזור. הבנייה בהית אריה מהווה אבן שואבת לזוגות צעירים רבים מאזור מודיעין, שוהם ובקעת אונו.

מבחינתנו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הביא הישג ממשי וחסר תקדים שיחזק את ההתיישבות אצלנו כמו בישובים רבים נוספים באלפי יחידות דיור חדשות, עם הסכמה ומטריית הגנה אמריקאית - כמעט חלום שמתגשם.

נכון שהאמריקאים מנסים לשמור על שקט מדיני במישור הבינלאומי בכלל והערבי בפרט, נכון שיהיה גינוי רפה, נכון שלכאורה מדובר על בנייה בתוך הקו הכחול של הישובים, אבל בפועל מדובר בהיסטוריה עבורנו.

בנט מבקר את הישגי הבנייה של רוה"מ וטוען שמדובר בפספוס, אבל אני כראש מועצה ותיק מתקשה לראות אותו יחד איתנו על המתרסים ויותר מכך אני לא יכול להצביע על הישגים להם הוא תרם בתחומי המועצה ביהודה ושומרון עליה אני מופקד ב 13 השנים האחרונות.

ולא שלא פניתי אליו, ביקשתי ממנו לסייע בהשלמת כביש מערב השומרון, כביש אסטרטגי לכל מערב השומרון. כביש שהמדינה כבר השקיעה בו רבע מיליארד שקלים וחסרים רק שני קילומטרים להשלמתו. עוד כשבנט היה מנכ"ל מועצת יש"ע פניתי אליו בנושא – עד היום לא שמעתי ממנו ציוץ, לא בטוויטר, לא בפייסבוק ולא כשאילתה או דרישה קואליציונית בכנסת ישראל. 

אנחנו נמצאים כיום בחלון הזדמנויות של ארבע שנים עם ממשל אמריקאי אוהד, הכי אוהד שיהיה אי פעם למדינת ישראל, ועלינו להיות חכמים ולבנות את הטקטיקה המדינית והמעשית באופן שיאפשר לממשל האמריקאי לתמוך בה .

את החלומות של כולנו אסור לנו להזניח אבל עלינו להבין שהצהרות פזיזות ולא אחראיות לתקשורת אולי יביאו לרווח פוליטי מגזרי מסויים, אך באותה נשימה עלולות להרוס את המבנה העדין של הדיפלומטיה שסוף סוף אנו רואים הישגים ממשיים בצידה.

וכן הפעם זה שייך לראש הממשלה, וצריך שתהיה לנו קצת הכרת הטוב.

 כדאי שגם הפוליטיקאים חברי הקואליציה ידעו לומר מילה טובה אם רוצים שממשלת הימין הזאת תשרוד, ומי יודע אולי תביא עוד הישגים בחלון ההזדמנויות שנוצר.