פוליטיקאים, הילחמו עכשיו למען ערוץ 20
פוליטיקאים, הילחמו עכשיו למען ערוץ 20

על פי דיווח של "דה־מרקר", יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב, מבקשת לחלט את ערבויות ערוץ 20 (כ־4 מיליון ש') בשל מה שהיא רואה כהפרה שיטתית של תנאי הרישיון שלו. פירוש הדבר שבהמשך תוכל המועצה להחליט על ביטול הרישיון שניתן לערוץ לשדר. 

אם הדיווח נכון, אזי החרפה תהיה נחלת הממשלה הזאת על כלל שרי הימין. ערוץ 7 נסגר בזמנו בפקודת ממשלת העבודה, נגד "ישראל היום" חוקק חוק שביקש לסגור אותו, ועכשיו ערוץ 20. די! שבענו נאומים והבטחות, תלונות נגד בג"ץ, נגד התקשורת והפקידים והמשרדים - כולם אשמים, רק לא ממשלת הימין הנוכחית. 

ראש הממשלה, שר התקשורת, שרי הליכוד, שרי הבית היהודי ושרי כולנו - אסור שהערוץ הזה ייפגע. זה לא רק עניין של חופש ביטוי בעלמא, אלא חופש הביטוי שלכם! האפשרות להשמיע את רעיונותיכם באופן רציני ולהציב חלופה ראויה לשיח השמאלי שחונק אותנו מכל עבר. אנא, פעלו לשינוי חקיקה שיאפשר לערוץ 20 לשדר כאוות נפשו בדיוק כפי ששלושת ערוצי הטלוויזיה האחרים עושים. הכלא הרגולטורי, שאליו הועידו את הערוץ הזה, נועד לשמור את הימין בחלקותיו הספורות ברדיו ובטלוויזיה, ולהותיר את הבמה לקבוצת מיעוט שמאלית מובחנת שאיש לא בחר בה, לשפוך עלינו יום ולילה את עולמה התרבותי ואת השקפתה הפוליטית, ועוד להתלונן על "סתימת פיות". 

כל סיפור הרגולציה של ערוצי הטלוויזיה בחטא יסודו. מה יש לממשלה שחרתה על דגלה ניאו־ליברליזם כלכלי להתערב בתוכני השידור. פיתחו את שוק הטלוויזיה לכל מי שירצה! 

תנאי הרישיון של ערוץ 20 היו שידור "תוכניות מורשת". במילים אחרות: השארתו בגטו דתי, לא רלוונטי לרוב הצופים. אבל מורשת יהודית אינה בהכרח קטעי חזנות ו"עשה לך רב", אלא גם סדרי ממשל ושלטון, מוסר ופוליטיקה, ארץ ישראל ומלחמת תרבות. ערוצי הטלוויזיה הוותיקים יותר - במיוחד ערוץ 10 - כשלו אף הם בעמידה בתנאי הרגולציה בכל הקשור ליצירה ישראלית וייצוג הקולות של החברה הישראלית. היחס כלפיהם היה סלחני, ונמחקו להם חובות בני עשרות מיליוני שקלים. זאת, משום שעמדה לרשותם שדולה רבת כוח, הן בקרב הפוליטיקאים והן בקרב עמיתיהם לכלי התקשורת האחרים.

בזמן הקצר שהוא משדר, העמיד ערוץ 20 במה רצינית להשמעת קולו של המחנה השמרני־ימני, מחנה הרוב בישראל. המלחמה שהשמאל - על ערוציו, עיתונאיו וארגוניו - מנהל נגד הערוץ, מלמדת על הסכנה שהוא רואה בו לדומיננטיות שלו בשוק התקשורת האלקטרונית. יש פה התנגדות לשינוי בשיח הטלוויזיוני המקובע שעד כה הוכרחנו להתיישר על פיו. שלושת ערוצי הטלוויזיה הכלליים הם בעלי אוריינטציה פוליטית שמאלית מובהקת. ממשלת הימין, בחכמתה הרבה, הקימה תאגיד שידור ציבורי בתקציב של 700 מיליון ש' שמספק לנו פחות או יותר אותה גברת פוליטית שהכרנו קודם, בשינוי אדרת קליל. מדוע רוצים להקריב את כבשת הרש של ערוץ 20? הלו, ממשלת ישראל, מישהו שומע?

באדיבות "ישראל היום"