מכתב לתושבי אלעזר
מכתב לתושבי אלעזר

השבוע התרחש דבר שנראה אולי כצעד שולי ולא משמעותי אך בעיני מדובר בצעד היסטורי.

אחרי מאבקים רבים בהם המתיישבים התעקשו להיאבק על ארץ ישראל ולהשאיר לבג"צ להילחם על שמירת החוק. השבוע הופיע בחדשות בפעם הראשונה ראש מועצת גוש עציון שהתעקש להילחם על שמירת החוק. ראש המועצה השווה את אכיפת החוק בנתיב האבות ובשדה בועז לאכיפת החוק על הכושים בארצות הברית.

לאזרח הפשוט האמירה הזאת אולי נראית פילוסופיה בעלמא. וכי מה מעניין מה ראש המועצה אומר ובאילו טיעונים הוא משתמש?

אך אמירה זאת ושינוי הגישה שאמירה זאת טומנת בתוכה הופכת את היוצרות ויכולה להכריע את המאבק כולו.

אם המתנחלים טוענים לרדיפה. ופסק הדין הוא גזעני ולא שוויוני הרי לא מדובר באכיפת החוק אלא בצעד לא חוקי בו בג"צ מנצל את מעמדו כדי לעשות צעדים מדיניים שלא בסמכות. מדובר בעבירה חמורה ביותר של ניצול הכח שהמדינה נתנה לבג"צ כדי לפתור סכסוכים ולשמור על החוק והצדק רק בשביל לעשות בדיוק להיפך.

במקום שבג"צ יגן על המיעוטים מעריצות הרוב הוא בעצמו רודף את המיעוטים.

כל עוד המתנחלים נלחמו על ארץ ישראל הייתה לגיטימציה לבג"צ להילחם על שמירת החוק ולהחריב את ביתם של השודדים. אך מרגע שהמתנחלים משנים גישה ונלחמים נגד הרדיפה הגזענית של בג"צ ולמען החוק והצדק, הם שומטים את הקרקע מתחת לרגלי השופטים.

משמח לראות שראש מועצה חדש ורענן מתחיל לשנות את הגישה המסורתית בהתיישבות.

כולי תקווה שאתם תושבי אלעזר תמשיכו את העשייה הברוכה יחד עם מסרים נכונים של ראש המועצה ותעצרו בנתיב האבות את האפליה והרדיפה המשפטית. המקרה של נתיב האבות יהפוך מ"הרס וחורבן" ל"עצירת ההרס" ו"הפסקת הרדיפה". אל תתפתו למתנות קטנות של אישורי בנייה וטיפול בערערים. כל עוד לא עוצרים את הרדיפה המשפטית שמאיימת על כולנו אין משמעות לעוד בית ועוד עז.