מסיתים ומדיחים
מסיתים ומדיחים

1.קוראי טור זה, בוודאי מודעים לביקורת שנמתחה כאן לא פעם ולא פעמיים כלפי נתניהו.

מי שגנב בציניות זחוחה את קולותיהם של מצביעי הימין הקשוח בהבטחות חגיגיות לבנות ביו"ש, אך היפנה להם עורף ועמד מאחורי מדיניות אכזרית של גירושים, קריסת משפחות והרס בתים; מי שהפגין אדישות להתעמרות הצבא והמשטרה כלפי מתיישבים, שהפכו תחת שלטונו לאזרחים סוג ב'; מי שהפך עצמו למבטיחן שווא סידרתי – קנה ביושר את הביקורת כלפיו.  

אולם מסתבר שבעניין אחד חייב כל אזרח שטובת המדינה לנגד עיניו, להתייצב לצידו – מול מה שנראה כרדיפה מקוממת נגדו ע"י משטרת ישראל. לא היה תעלול נבזי אחד שלא השתמשו בו כדי להשפיל ולפגוע בנתניהו ובמשפחתו, על מנת להורידו מהשלטון שלא באמצעות הקלפי. כמיטב מסורת השמאל, שום תרגיל של הכפשה, לרבות באמצעות עבירות על החוק והפצת כזבים, לא הוחמץ.

2. ולוּ רק משום כך ראויה שתאושר החקיקה השוללת מן המשטרה את זכות ההמלצה, אם להעמיד נחקר לדין ואם לאו. שיתמקדו החוקרים במה שהם אמורים לדעת - לחקור. אבל איך תמליץ המשטרה לסגור תיקים, לאחר השקעה אדירה של משאבים, בהליכי חקירות ובהדלפות כוזבות? אפילו בכיר השמאל פרופ' מרדכי קרמניצר הבין זאת, כשנימק תמיכתו בשלילת זכות ההמלצה מהמשטרה.

ובעיקר כשנראה שהחקירה מוטה מלכתחילה. לחקור זה בסדר גמור, אבל למה מהמקפצה? למה לפזר הדלפות מרושעות, חלקיות, מצונזרות, מגמתיות?  וכל זה, מיותר להזכיר, בניגוד לחובות שמירת החוק ופקודות המשטרה. אפילו יועץ חיצוני לענייני הדלפות מרושעות הם גייסו, תמורת שכר עתק, על חשבון משלם המסים.

3. משהו רקוב בממלכת דנמרק. מפחיד. אנטי דמוקרטי בעליל. האם זו תוצאת שטיפת המוח שעברו בכירי המשטרה (כמו גם בכירי הפרקליטות, הצבא וגופים נוספים), ע"י אירגוני הדה-לגיטימציה בראשות הקרן להכחדת ישראל? ואולי פרי התאווה למחמאות השמאל הרדיקלי וכלי התשקורת שלו - הארץ וידיעות, וערוצי 12 ו-14? ושמא זהו פרי שיטת 'הדלף לנו והצל את עורך'? ואולי זה נובע מן הרצון להתייפייף בפני האמנון אברמוביצ'ים למיניהם, שבולעים לתיאבון כל קש וגבבה שמאכילים אותם?

4. א-פרופו אברמוביץ, תשמעו סיפור: בקיץ 1996 החליט נתניהו למנות את פרופ' יעקב נאמן לכהונת שר המשפטים. היועהמ"ש דאז מיכאל בן יאיר, מינוי של רבין, הוזמן לשיחה עימו ושמע שהוא מסיים את תפקידו. בן יאיר החליט לסגור חשבון עם השר החדש והתבטא באזני מקורבו שמעון שבס (ע"פ עדותו): "אני הולך לתקוע את הפאשיסט הזה". בסיוע המשטרה נתפר לנאמן תיק פלילי הזוי, שאילץ אותו לוותר על משרד המשפטים.

למרות שהיה צריך להיות ברור למשטרה שמדובר בתיק מופרך, הדליפה המשטרה שמדובר בתיק יצוק בביטון מזויין. בעיצומה של החקירה, דיווח אברמוביץ מפי מדליפיו במשטרה: "חקירתו של השר נאמן מסתעפת ומתרחבת. היא גולשת מעבר לנושא הידוע... איש משטרה בכיר מאוד המקורב לחקירה אמר: גם אם נסב את ראשינו הצידה, ולא נסתכל על הפרשיות, הפרשיות תסתכלנה עלינו".

ומה בסוף? שלושה שופטים הוציאו את הנאשם צח כשלג. כל ההדלפות המרושעות, הזדוניות, הפכו לעורבא פרח. נאדה. ואף אחד במשטרה ובפרקליטות מעולם לא נתבע לשלם את פרי רשעותו של בן יאיר.

5. ואולם כל זה מחוויר לנוכח הגילוי האחרון של כתב אתר החדשות 0404, בועז גולן, השבוע. הוא חשף שבכירים במשטרה ליבו בזמן אמת את מפגיני מוצ"ש נגד נתניהו. אין שום הגדרה להתנהלות הזו פרט להפיכה צבאית. פוטש. משטרה מסיתה בגלוי נגד הממשלה, במאמץ להדיחה. מסיתים ומדיחים. טירוף מערכות.

הסיפור נשמע לקוח ממחוזות השטאזי והקג"ב: קצינה בדרגת רפ"ק, המעורבת בחקירות נתניהו בלהב 433, מסיתה את חברי קבוצת הפייסבוק העניפה שלה, באמצעות האייפון המשטרתי (!), להפגין בשדרות רוטשילד נגד נתניהו, להצטרף ל״מחאת פתח תקווה״ – ההפגנה הקבועה נגד היועמ״ש בדרישה להגשת כתב אישום נגד נתניהו, בין אם היתה עבירה ובין אם לאו.  

6. וזהו הפוסט החתרני: "חברים. זהו. הגיעה השעה. ׳מחאת רוטשילד' חוזרת בענק ומתאחדת עם מפגיני מחאת פתח תקווה במוצאי שבת הקרובה בשד׳ רוטשילד 16 בתל אביב. הפעם לא בגלל מחירי המילקי, אלא בגלל השחיתות הנוראית, בגלל החוקים המטורפים שמנסים להעבירם בבהילות בכנסת, בגלל הניסיונות לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל החקירות, את כל הבדיקות... בואו בהמוניכם להפגנת הענק ולצעדת הענק״...

והמסיתה הזו, שביזתה את המדים והדרגות, בניגוד מוחלט לפקודות המשטרה, אך זוכה לגיבוי התקשורת הממוסדת שמעלימה את הסיפור, עדיין לובשת מדים ועונדת דרגות. אילו היתה לנו משטרה ראויה, כי אז היתה אותה מסיתה נזרקת הביתה ומובאת לדין, למען ישמעו וייראו, וגם יבינו שראשי ממשלה אפשר להדיח כאן רק בקלפי.