ההקלטות שנחשפו השבוע במהדורות החדשות, יותר מאשר חשפו את תרבות הבילוי של בחור צעיר, בנו של ראש הממשלה, חשפו בעיקר את פרצופנו שלנו, פרצופו של חלק לא מבוטל מהנוער והתרבות הקלוקלת שפשטה בחלקים לא קטנים במדינת ישראל.

כולם צקצקו אמש בלשונם כאשר נחשפו ההקלטות שנעשו בדרך בזוייה על ידי אדם שמעל בתפקידו, הקליט שיחה (מכוערת) של אנשים פרטיים ומכר אותה תמורת בצע כסף.

סגנון הדיבור הגס, תרבות האלכוהול והשכרות, "מסיבות" הרווקות והרווקים במועדוני החשפנות שמנצלים נשים חלשות ומדרדרים אותם לתהומות הנשייה – כל אלה מאפיינים לצערי הרב רבים מהנוער וגם מהמבוגרים במדינת ישראל של שנת 2017.

אין "מסיבה ראויה" בלי שמתדלקים קודם ובמהלכה באלכוהול  בעוד "האחראיים" יותר קובעים תורן שמתאפק לא לשתות על מנת שיפזר אותם לפנות בוקר  חזרה הביתה, המדינה מסדרת "קווי לילה" - במילים אחרות "תשתכרו ואנחנו נסיע אתכם חזרה הביתה כך שההורים שלכם ידאגו פחות".  אין חתונה בלי כמויות אדירות של אלכוהול (תוצרת חוץ עדיף) וחבורות של צעירים ששותים עד כלות ובחלקים גדולים של החברה הישראלית אין "מסיבת רווקים" בלי חשפניות שהן בעצם החוליה החלשה והמנוצלת של החברה הישראלית.

הצביעות חגגה אתמול מול מסכי הטלוויזיה, בפריים טיים של מהדורת החדשות, כאשר צפה רוב בית ישראל, עם הרבה שמחה לאיד, בחבורה של צעירים שיכורים מדברים שטויות וגסויות ברכבם. העובדה שהיה שם מאבטח, העובדה שהם נסעו ברכב של המדינה – לזה אין משמעות כי זה לא נעשה מבחירה שלהם, מדובר בהחלטה מקצועית של המדינה וכאשר ההחלטה תשתנה הם ייסעו ברכב פרטי עם או בלי מאבטח.

למילים שנאמרו בין שלושה חברים שיכורים אין שום ערך ומשמעות ובוודאי שאין להם באמת שום קשר להחלטותיו האסטרטגיות של ראש הממשלה או של ממשלת ישראל ועל הציבור מוטלת האחריות להבחין בין השניים.