אתם נמצאים כבר בתהליך היכרות עם מישהו. זהו, הגעתם להחלטה שהוא או היא לא מתאים לכם...



כדי להגדיר מיהו ה"מתאים" כדי להתחתן איתו, עליכם להבהיר לעצמכם למה בעצם אתם רוצים להתחתן?

אם כן, מיהו בן הזוג המתאים לכם? "מתאים" לא במובן החיצוני, הפיסי או הפנימי, האישיותי והרוחני, אלא במובן אחר לגמרי...

בן זוג מתאים הוא מישהו העונה לציפיות שלנו ממנו.

כדי להגדיר מיהו ה"מתאים" כדי להתחתן איתו, עליכם להבהיר לעצמכם למה בעצם אתם רוצים להתחתן?

השאלות החשובות עבורכם הן: למה בעצם אני רוצה להתחתן עם מישהו? מה אני רוצה שיהיה בנישואין שלי שחסר לי היום?

כשתמצאו את התשובות הפנימיות שלכם לשאלות האלו, תוכלו גם לחשוף את הציפיות שלכם מבן הזוג המתאים להתחתן איתו.

הדרך לחשוף את הציפיות האלו היא על ידי תשובתכם לשאלות הבאות: מי הוא צריך להיות, כדי שאומר לעצמי שהוא מתאים? מה יש בו שהופך אותו למתאים?

שימו לב: השאלות האלו מבקשות תשובות המתארות את בן הזוג לפי תפיסתכם, ולא תשובות המתארות את מה שמתחולל בתוככם מולו. כלומר, התמקדו בתשובותיכם בתיאור שלו בלבד.

באופן כללי ורחב, אנשים רוצים להתחתן כדי לתת וכדי לקבל. עליכם לבדוק עם עצמכם (ובעזרת אנשים הקרובים לכם):

איזה נתינה אני רוצה לתת בזוגיות ובהקמת משפחה? איך היא נראית? מה הולם אותי בנתינה הזו?

ולגבי קבלה: מה אני רוצה לקבל מבן או בת הזוג ומהמשפחה שאקים? מדוע הקבלה הזו חשובה לי? ומה חסר לי בחיי הנוכחיים שהקבלה הזו עשויה להשלים לי?

תשובות לשאלות הללו ימקדו אתכם לגבי מטרת הנישואין שאתם רוצים. יתכן מאד שהתשובות העוסקות בקבלה שאתם מחפשים, יהיו ברורות לכם יותר.

כעת בדקו:



מהם המאפיינים של בן-זוג המתאים להיות שותף לנישואין האלו? לפי מה קבעתי דווקא מאפיינים אלו? לפי מה החלטתי שמאפיין אחד חשוב לנישואין העתידיים שלי ממאפיין אחר?

שאלו את עצמכם: איך זה שכה הרבה בחורים או בחורות פגשתי ובסופו של דבר נתפסו כלא מתאימים? איך זה שכה הרבה מאפיינים של בן זוג צריכים להיות מתאימים לי? מה זה אומר עלי שעוד לא מצאתי את בן או בת הזוג המתאים?

ובכן, הרשו לי להציע את דעתי...

הנישואין הם בניין של שני שותפים. הם כוללים קשר של זוגיות, וקשר של הורות. האיש והאישה הם שותפים בשני הקשרים האלו. הם שני שותפים הבונים קשר ביניהם, שהוא עצמו בונה חיים של אדם חדש. בתלמוד כך נאמר: "שלושה שותפין יש באדם: הקב"ה ואביו ואמו..." (נידה ל"א,א').



כעת ננסה להגדיר מהם מאפייני קשר  של שותפות:

שותפות היא התאחדות לשם מטרה משותפת. ההתאחדות כוללת הערכה, קירבה, אהדה, אהבה, ונתינה הדדית. מה שעומד מול עיניו של השותף הוא שהבניין יבנה ויעמוד איתן. עם זאת, גם אחרי שהבניין עומד וקיים, השותפות העמוקה זקוקה לפיתוח ולטיפוח.

כל ספרי הדרכת זוגיות מדברים על ההשקעה הנדרשת בקשר הזוגיות. את האהבה והרומנטיקה יש להגדיר כמטרה לפיתוח ולטיפוח על ידי פעולות שונות.

השותף שואל את עצמו:

מהו הבניין שאני רוצה לבנות? מיהו השותף המתאים לי לפעול עימו בקשר של שותפות? במה אני צריך להתמקד כשאני מחפש שותף?

השותף לא שם את עצמו במרכז ההתנהלות הזוגית, באופן הבודק ומנסה לחוש כה רבות האם בן הזוג שלו עומד בציפיות ממנו, מהווה עבורו סביבה תומכת ומפרגנת או האם הקשר ביניהם עוצמתי ומספק.

לעומת זאת, השותף שם את הבנייה המשותפת, את המטרה המשותפת של הקשר במרכז ההתנהלות הזוגית שלו. הוא שואל את עצמו אלו פעולות יוכל עוד לעשות כדי לקיים ולקדם את הקשר.

באופן פשוט השותף שואל את עצמו: מה אני יכול לתת לקשר הזה כדי שייבנה? ולא: מה לדעתי יכולתי לקבל מהקשר הזה ולא קיבלתי?

השותף מתמקד בנתינה לקשר ולא בקבלה מהקשר.

שאלו את עצמכם: האם אני בא לבנות בניין בקשר זוגי ומחפש שותף מתאים? או שמא אני בא בעיקר לחפש מישהו להישען עליו, לקבל ממנו אהבה ותמיכה, לחלוק עימו חוויות, להיות נאהב ולא להרגיש בודד?



אהבה נבנית לא רק מתוך ההתאמה הרבה, ההערכה והאהדה שבתקשורת המשותפת. אהבה נבנית בעיקר מתוך עמדה פנימית ונחישות לפתח קשר עמוק עם השותף לבניין, המלוות בפעולות היוצרות רגשות וריגושים

ובכן, מישהו מתאים זה מישהו שאנו רוצים לבנות איתו בשותפות. מישהו מתאים זה מישהו שאנו גם מרגישים נעים איתו, מישהו שאנו אוהבים אותו ומתעוררים לתת לו. אך מה גורם לרגש האהבה להתעורר, להתקיים ולהתפתח?

אהבה נבנית לא רק מתוך ההתאמה הרבה, ההערכה והאהדה שבתקשורת המשותפת. אהבה נבנית בעיקר מתוך עמדה פנימית ונחישות לפתח קשר עמוק עם השותף לבניין, המלוות בפעולות היוצרות רגשות וריגושים.

זהו ההסבר לכך שהאדם מצווה על רגש האהבה: "ואהבת לרעך כמוך". האהבה היא לא תוצר רגשי נלווה של התאמה, הנמשכת לאורך זמן כלשהו. האהבה היא לא משהו שהוא נמצא או שאינו נמצא ללא שליטה והחלטה עצמית. האהבה היא מצב נפשי, עמדה עמוקה, הבאה לידי ביטוי בפעולות של מחשבה, רגש והתנהגות. האהבה היא משהו שאפשר ליצור אותו מתוך החלטה נחושה.

ובכן, כשתחפשו שותף לבניית בנין איתן, יתכן שתקבלו החלטה אחרת לגבי מידת ההתאמה שלו אליכם.

בנייה נעימה!