אחרי התבוסות שספגנו בלוחמה הפסיכולוגית, בפרשת א-דורה וב"טבח כפר-קנא", האם  הרמטכ"ל נגרר לתבוסה נוספת?

שימוש במגינים אנושיים חיים בזירת ירי הוא פשע מלחמה מגונה בכל העולם. למרות זאת, לא שמענו את "העולם" מתרגש משימוש זה שעשו מרצחי החיזבאללה באזרחי לבנון שמבתיהם וחצרותיהם הפגיזו את ישראל. התוקפן המשתמש בשיטה זו מרתיע את הצד שכנגד להחזיר לו אש שמא יפגע ב"מגן אנושי" חף מפשע.



שימוש במגינים אנושיים חיים בזירת ירי הוא פשע מלחמה מגונה בכל העולם. למרות זאת, לא שמענו את "העולם" מתרגש משימוש זה שעשו מרצחי החיזבאללה באזרחי לבנון שמבתיהם וחצרותיהם הפגיזו את ישראל

לא ידוע לי על אף מקרה בו חיילי צה"ל ירו על טרוריסטים כשהם מסתתרים מאחורי ערבים, ובוודאי לא ילדים, שהועמדו באיומי נשק לפניהם או בקרבתם. לעומת זאת, לא חסרים צילומי וידיאו שתיעדו התנהגות כזו מצד הפלסטינים. לכן, היה מוזר לשמוע את ה-BBC  בעל המוניטין העולמי מוסר, פעם אחר פעם, במהדורות החדשות שלו כי צה"ל משתמש במגינים אנושיים חיים, HUMAN SHIELDS, בפעולותיו נגד פלסטינים. ועל מי מסתמך ה-BBC? על רמטכ"ל צה"ל בכבודו ובעצמו שצוטט כנוזף בקצין שהשתמש באזרחים פלסטינים "כמגנים אנושיים חיים" מול פלסטינים חמושים.

בתקשורת הישראלית הופיעה ידיעה זו תחת הכותרת של נזיפה על שימוש ב"נוהל שכן" שמישהו החליט כי זה זהה עם "מגן אנושי חי". רק מי שלא היה אף פעם בזירת אש יודע שההיפך הוא הנכון: "נוהל שכן" נועד למנוע פגיעה בחשוד הנקרא להסגיר את עצמו כשמובטח לו שלא ייפגע, באמצעות שליח המוכר לו.

עובדה היא שעד היום לא נהרג אף אחד בגלל שימוש בנוהל זה. כי לטיפול במי שמתבצר בבניין ויורה או עלול לירות על חיילים יש גם נוהל אחר, זה של הצבא האדום, כשנתקל בצלפים מסתתרים, בעיר שנכבשה מידי הגרמנים בקרבות "מלחמת העולם השנייה": מזמינים טנק, וזה מפגיז את הבית החשוד בכינון ישיר עד שהוא הופך לחורבה בוערת. האם לזה חותרים אלה המשווים "נוהל שכן" עם "שימוש במגנים חיים"? האם אין לנו כאן תופעה של "כביסת מילים" הפוכה, מכניסים ביטוי מוסרי ונקי ומוציאים ביטוי מרושע ומלוכלך? כפי שעושים שונאי ישראל המכנים סיכול ממוקד של פושע מסוכן בשם "הריגה חוץ-משפטית"?



האם מישהו הכריח את הרמטכ"ל להמשיך את אותו מצעד האיוולת עם הסיפור של "נוהל שכן"? האם אין אף אחד בממשלה שמבין את ההשלכות המדיניות של הצגת ישראל כפושעת מלחמה מועדת?

כביסת מילים הפוכה מסוג זה כבר עלתה לנו מספיק ביוקר, כמו התנצלות הגנרלים שלנו על "הריגה שלא בכוונה" של הילד מוחמד א-דורה בלי שבדקו מה באמת קרה בצומת נצרים, והוצאתו מהבקבוק של שד תעמולתי המשתולל מזה שבע שנים וגובה קורבנות בנפש, מול מערך הסברה חסר אונים של ישראל.

האם מישהו הכריח את הרמטכ"ל להמשיך את אותו מצעד האיוולת עם הסיפור של "נוהל שכן"? האם אין אף אחד בממשלה שמבין את ההשלכות המדיניות של הצגת ישראל כפושעת מלחמה מועדת? האם המפלה המבישה בלבנון, אחרי ההצגה הטלוויזיונית של "טבח הילדים בכפר קנא", לא הספיקה להם? תא"ל יאיר גולן, כאיש צבא ממושמע, מנוע מלהגיב על הנזיפה שקיבל. אז אני עם ניסיוני הצנוע בקו האש, מאז תחילת "מלחמת העצמאות", עושה זאת במקומו.