לפני שבועיים כתבתי כאן שרוצחיו של עידו זולדן הי"ד הם אנשים של אבו מאזן, חולייה המשתייכת לאחד משלל הארגונים המזוינים של פתח'. השבוע התברר שלא ידעתי עד כמה הרוצחים הם אנשיו של אבו מאזן. צה"ל מסר לפרסום את הידיעה שהרוצחים הם שלושה שוטרים פלסטינים רשמיים. שניים מהם נעצרו בידי צה"ל בכפר קדום, והשלישי תושב סלפית "נעצר בידי עמיתיו אנשי המשטרה הפלסטינית ונכלא ביריחו".

ה"נעצר" הזה הוא דוגמא קלאסית של הרמייה העצמית המקובלת בשיח הישראלי הממסדי ובתקשורת הישראלית, באשר לרשות הפלסטינית. לא קשה להבין שהידיעה האמיתית המסתתרת מאחורי המילים המכובסות האלה היא זו: שני רוצחים נעצרו בידי צה"ל ואילו מעצרו של השלישי, שמתגורר במקום אחר, סוכל בידי חבריו למשטרה הפלסטינית שניצלו את חופש התנועה החדש שהוענק להם, ומיהרו להזהיר אותו ולהסתיר אותו עד יעבור זעם באחד ממתקני הדלת המסתובבת שלהם ביריחו.



לקראת אנאפוליס נפתחו מחדש כל השערים, ובשקט בשקט מחזירים את הצבא הפלסטיני למעמדו הקודם. התוצאות המרות כבר קרו וזוהי רק ההתחלה

במבצע חומת מגן, ישראל פירקה את המוקש שקוראים לו משטרה פלסטינית אבל למעשה הוא חצי צבא וחצי ארגון טרור. המשטרה הפלסטינית פורקה דה פקטו מנשקה לאחר שצה"ל הודיע שבשעה שכוחותיו פועלים בשטח, כל אדם חמוש עלול להיחשב לאויב. צה"ל גם ביטל את זכות התנועה החופשית של הארגון הזה, והשוטרים הפלסטינים ככל האדם נאלצו לחכות במחסומים לבדיקה. כך חדלה המשטרה הפלסטינית להיות צבא והפכה להיות כוח שיטור מקומי. לקראת אנאפוליס נפתחו מחדש כל השערים, ובשקט בשקט מחזירים את הצבא הפלסטיני למעמדו הקודם. התוצאות המרות כבר קרו וזוהי רק ההתחלה.

וגם גנבים

בידיעה מכובסת אחרת התבשרנו השבוע מפי אחד מקציניה הבכירים של המשטרה הפלסטינית שבעקבות הפריסה החדשה שלה, המשטרה הפלסטינית עיקלה 180 כלי רכב ישראלים גנובים. וואללה, חושב לו קורא העיתון הישראלי, אבו מאזן מתחיל לעשות שם סדר. אבל רגע. מה זאת אומרת "עיקלה"? מה עושה משטרה כשהיא מאתרת כלי רכב גנוב? האם היא לא מחזירה אותו לבעליו? מה יעשה קצין במשטרת שווייץ אם אנשיו יתפסו כלי רכב שנגנבו באיטליה? מן הסתם הוא יתקשר לעמיתיו במשטרה האיטלקית ויעביר את כלי הרכב לידיהם כדי שאלה יוחזרו לבעליהם. אבל המשטרה הפלסטינית "עיקלה" את כלי הרכב. במילים אחרות, חסרים לה כלי רכב והיא מחרימה מכוניות גנובות לצרכיה. עד אתמול נסע באוטו הזה מי שגנב אותו או מי שקנה אותו מהגנב, מהיום נוסע בו קצין משטרה פלסטיני. הגונב מהגנב שוטר.

לפלסטינים יש, מסתבר, גרסה ייחודית ויצירתית לנוסחת שוטר הטוב והשור הרע, השוטר הרוצח והשוטר הגנב. יכול להיות שבסלפית היו אלה השוטרים הגנבים שבאו להציל את השוטר הרוצח רגע לפני שצה"ל מגיע לעצור אותו. יכול מאוד להיות שהוא הוסע ליריחו ברכב "מעוקל" שהיה עד לא מזמן הבונבוניירה המושקעת שלך, ועכשיו רק הוסיפו לו צ'קלקה כחולה על הגג לאות ולסימן שהוא כבר לא סתם האוטו שלך, אלא מי שמשרת את החוק והסדר וכמובן מחזק את אבו מאזן.

אגרת גניבה

סליחה שאני נטפל לקטנות כמו 30 אלף מכוניות גנובות, בשעה שעל הפרק עומדים עניינים נכבדים כמו חיזוק אבו מאזן וגיבוש הקואליציה הבינלאומית של הערבים המתונים. אבל בכל זאת, רגע לפני שהשלום פורץ, איפה בעצם נמצאות כל רבבות המכוניות שנגנבו מישראל? אם המשטרה הפלסטינית הצליחה תוך שבוע למצוא 180 מכוניות מתאימות לעיקול, זה אומר שיש כמה אלפים של מכוניות ישראליות גנובות שלא נשחטו, אלא מישהו נוסע בהן. אבל גם בשכם ובג'נין אי אפשר לנסוע בלי מספר רישוי, ובשביל לקבל רישיון רכב בכל מקום בעולם אתה צריך לבוא לאיזשהו משרד רשמי, להציג את מסמכי הרכב החדש, ולהסביר מאין הוא הגיע לידיך. מה אומר הגנב הפלסטיני כשהוא בא לפקיד הפלסטיני ומבקש לקבל רישיון לרכב ישראלי גנוב?



שלום, יש לי רכב גנוב מהיהודים. כמה אני צריך לשלם כדי לרשום אותו כרכב פלסטיני? הפקיד אומר מברוק, בשעה טובה. בוא תמלא טופס ותשלם אגרה, שם הגנב, מתי נגנב, סוג הרכב, ומתי עבר טסט בישראל

ניחוש שלי? הוא אומר את האמת. שלום, יש לי רכב גנוב מהיהודים. כמה אני צריך לשלם כדי לרשום אותו כרכב פלסטיני? הפקיד אומר מברוק, בשעה טובה. בוא תמלא טופס ותשלם אגרה, שם הגנב, מתי נגנב, סוג הרכב, ומתי עבר טסט בישראל. תיגש בבקשה למשטרה ותמלא עוד טופס. סדר צריך להיות. יכול להיות שהשוטר ידרוש ממך עוד תשלום, אבל מה לעשות. יאללה, שיהיה בהצלחה. אני בטוח שיש פרוצדורה רשמית לזה, ויש רישום מסודר. עובדה שכאשר גנב לא מקצועי הרים בטעות את המכונית של הרב עובדיה יוסף, אריה דרעי התקשר לדחלאן או לג'יבריל רג'וב, אני כבר לא זוכר, והמכונית הוחזרה תוך כמה שעות. איך הדחלאנים ידעו איפה למצוא אותה? זה פשוט מאוד. המכוניות הגנובות רשומות אצלם. הגנבים משלמים להם. הכל מסודר.

וביום רביעי שבוע שעבר בבית לחם, לראשונה מזה שנים, שוטרים פלסטינים סיכלו בכוח פעולה של יחידת מסתערבים צה"לית, התפתח קרב יריות בין חיילי צה"ל לבין שוטרים פלסטינים. למרבה המזל לא היו נפגעים לכוחותינו, אבל שוטר פלסטיני אחד נהרג.

קורבן השלום, בחיזוקו של אבו מאזן תנוחמו.