הנכונות לפגוע בציבור יהודי כדי להגשים מאוויים פוליטיים שלטוניים מגיעה בהיסטוריה לכדי התנכלות פיסית. המהלך האחרון והבולט הוא גירוש תשס"ה, והצפוי במשך 2008 עתיד להיכרך בהפקרת העם היהודי כולו שעלולה להפוך חס חלילה לרצח עם. הנכונוּת לביים ניסיון פגיעה בראש הממשלה יצחק רבין כדי להכפיש את מתנגדי הסכם אוסלו הפכה לרצח ממש. חברי הוועדה על שם אדיר זיק מציגים ממצאים, שאלות ומסקנות על המעבר מהביום עד לרצח בפועל.



הנכונוּת לביים ניסיון פגיעה בראש הממשלה יצחק רבין כדי להכפיש את מתנגדי הסכם אוסלו הפכה לרצח ממש. חברי הוועדה על שם אדיר זיק מציגים ממצאים, שאלות ומסקנות

בשנת 1995, חודשים ספורים לפני מועד הבחירות שבהן היה צפוי שראש-הממשלה יצחק רבין יאבד את כסאו לבנימין נתניהו ברוב מוחץ, התברר לרבין ש"תהליך השלום" על שם אוסלו (אליו נגרר בעל כורחו ובניגוד לחוק על ידי האדונים פרס, ביילין וחבורתם) היה מיקח טעות. הוא החל לבצע "רוורס" (בלשונו החדה של עזר וייצמן), ויתכן ששילם על כך בחייו. הרצח המם את הציבור, נתניהו איבד את תמיכת הרוב, ורק יהירותו של פרס מנעה ממנו לנצח בבחירות הכלליות לראשונה בחייו. הרצח הוא זה שמנע מרבין לממש את כוונתו הידועה להפסיק את תהליך אוסלו, ומאפשר מאז ועד היום לתומכי אוסלו להרתיע מתנגדים על ידי הזכרת מקורו ומחנהו האידיאולוגי, לכאורה, של הרוצח לכאורה. כתוצאה מהרצח, ליבוי השנאה כלפי המחנה הלאומי והדתי נמשך ומתגבר.



בפקודת המבצע של יחידת האבטחה לקראת העצרת, מאוזכר "תימני קטן בעל שיער שחור ומקורזל שמתכוון לרצוח את ראש הממשלה" (עמוד 259 בספרו של ראש השב"כ דאז כרמי גילון, "שב"כ בין הקרעים") ש"יכול לבוא גם מהרצליה או מדימונה..." (עמ' 13), "מהרצליה או מבית-שמש" (עמ' 138). כדי לעקוב אחר המעבר מביום ניסיון רצח עד לרצח בפועל, אנו חברי הוועדה על שם אדיר זיק**, מציגים ממצאים, שאלות ומסקנות להלן.



השאלות הקשות שהתעוררו על אירועי אותו לילה מר ונמהר (4 בנובמבר, 1995) עוררו מיד את תשומת ליבם של אחדים ממחננו. כעבור כשנה הוקמה ועדה בראשות רואה- החשבון, יעקב ורקר, אשר כללה את העיתונאי אדיר זיק ז"ל, המנתח ד"ר דוד חן, פרופ' הלל ויס ואותי שקיבצה את כל החומר הגלוי והחסוי במידת האפשר, במטרה לברר את הסתירות שנתגלו אט-אט בגרסה הרשמית על אירועי הרצח.

בינתיים:



ממצאינו שנאספו ופוענחו על ידי מר נתן גפן וד"ר יוסי הדר כוללים מסמכים מבית-החולים, מהמשטרה, מהשב"כ, מהתקשורת, מדו"ח וועדת שמגר, וממשפטו של יגאל עמיר

- איש המחשבים נתן גפן ערך חקירה פרטית משלו שמסקנותיה תוארו היטב בספרו "עוקץ קטלני" (1999).

- העיתונאי ברי חמיש יצא בסדרת הרצאות שהתבססו על מחקרי נתן גפן, אולם הוסיף ספקולציות מרחיקות לכת שאומנם הרחיקו ממנו את הציבור, אך שמרו את הנושא "מתבשל על אש נמוכה".

- העיתונאי אריה גלין סייע ככל יכולתו להמשיך במפגשינו העונתיים, בהם נתבררו פרטים חשובים מעת לעת.

- אהובנו אדיר זיק נפטר, ויעקב ורקר שאסף וליקט כמות עצומה של חומר ארכיוני רב-חשיבות החליט שאינו ממשיך עימנו מסיבות אישיות.



בערבו של יום השנה העשירי לרצח רבין (3 בנובמבר, 2005) שודר תחקיר בתכנית "תיק לא סגור?" של ערוץ הטלביזיה השני, ובה במקום לטשטש את אירועי הרצח (כפי שהתכוונו לעשות), "יצא המרצע מן השק". הד"ר יהודה היס הציג צילום רנטגן של החזה של רבין מהשעה 02:15 בליל הרצח, ושם רואים בברור את הקליע הקטלני שנוכחותו נעלמה מהדו"ח הפתולוגי הסופי...



ממצאינו שנאספו ופוענחו על ידי מר נתן גפן וד"ר יוסי הדר כוללים מסמכים מבית-החולים, מהמשטרה, מהשב"כ, מהתקשורת, מדו"ח וועדת שמגר, וממשפטו של יגאל עמיר. הם מביאים למסקנה הבלתי נמנעת כי רבין יצא מכיכר מלכי-ישראל על רגליו וברכבו, נרצח לפחות רבע שעה אחרי שעמיר נעצר על-ידי המשטרה, והובא לבית החולים (מרחק של 800 מטר בלבד) כעבור כ-20 דקות בניידת טיפול נמרץ כשהוא משותק, עם שוק ספינאלי וריסוק של חוליה(ות) עמוד-השדרה מקליע שנורה מטווח מגע מלפנים. לאחר קביעת מותו, נורו בגופתו של רבין שני קליעים מאחור שנועדו לטשטש את זירת הרצח וליחס אותה לכיכר. לאחר קביעת מוות בשנית, הושמט הקליע הקטלני מדו"ח הניתוח הפתולוגי של ד"ר היס וקלטת הניתוח נגרסה.





השימוש המרושע שנעשה ברצח רבין על-ידי השמאל הקיצוני מחזק את מסקנותינו אלה. כדי למנוע רצח פוליטי נוסף, וכדי לאפשר דיון חופשי על "תהליכים מדיניים" למיניהם, הכנו מצגת שמשמשת להרצאות ברחבי הארץ

כמה חודשים לפני פטירתו, הזכיר ידידנו אדיר זיק ז"ל מבחר קטן מהשאלות על הרצח שנשארו אז פתוחות (ראו באתר: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/92503). אנו, חברי הוועדה שנקראת על שמו מעלים שאלות נוספות, אולם הגענו גם למסקנות כמתואר לעיל. העתירה לבג"ץ מס' 229-06 לקבל חומר חסוי נוסף (כגון: צילומי רנטגן ו-CT) לבירור פרטי הרצח הפוליטי (ראו באתר: http://x.2all.co.il/atira229-06), נדחתה בטענה המגוחכת של "צנעת הפרט".



השימוש המרושע שנעשה ברצח רבין על-ידי השמאל הקיצוני מחזק את מסקנותינו אלה. כדי למנוע רצח פוליטי נוסף, וכדי לאפשר דיון חופשי על "תהליכים מדיניים" למיניהם, הכנו מצגת שמשמשת להרצאות ברחבי הארץ (ראו באתר: http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=100728). כדי להתגבר על השתקת הדיון בנושאים אלה בארץ, ולאלץ את שליטינו להתייחס אליו. אנו מתרגמים את המצגת לשלל שפות, ונשלח אותה בקרוב לאמצעי תקשורת ברחבי העולם.



[חומר נוסף נמצא באתר: http://www.tisanim.com/Web/Sites/hadar/PAGE37.asp]



אפשר לקבל את המצגת או להזמין הרצאה בעברית, אנגלית ורוסית על ידי פנייה לכל-אחד מהבאים:

חברי הוועדה ע"ש אדיר זיק (בסדר אלפביתי): רותי אייזיקוביץ, נתן גפן, ברוך גרנובסקי, הלל ויס, אריה זריצקי, דוד חן, רחל טסה, קטי כהן. [יו"ר: אריה זריצקי – 0545-955670, [email protected]]