הרעיון של שתי מדינות בין הים לירדן הינו "בייבי" של ציפי וקונדוליסה, שתי נשים חסרות הבנה הדוחפות אותו בלהט משיחי פנאטי. שתיהן תמכו גם בנסיגה החד צדדית מעזה שהובילה כצפוי להקמת ישות טרוריסטית בקנה מידה עולמי, שלוחה של איראן, אל קעידה, האחים המוסלמים, והחיזבאללה בפינה המערבית של ישראל. החיים מסביב לקטסטרופה הזו הפכו לבלתי נסבלים, והאיום האסטרטגי המתפשט והגדל ללא הרף מתחיל לסכן את אשדוד וקרית גת, לא סופי.



כעת טורחות שתיהן בקדחתנות על האסון הבא, חזרה על טעות כפולה - שילוב הרסני של אוסלו וההינתקות גם יחד ביו"ש, והפעם אל מול מרכזי האוכלוסייה, המסחר והתעשייה של המדינה

הברקה נוספת של קונדוליסה שעברה בשתיקה מצד לבני הייתה מתן האפשרות לחמאס להשתתף בבחירות שהובילה לבחירתו. אדם במעמד של שר חוץ בישראל ובארה"ב לא יכול להרשות לעצמו להיכשל באופן מביך בדברים כל כך פשוטים ומובנים מאליהם, הרי לא היה סיכוי שהנסיגה החד צדדית מעזה תניב תוצאות שונות מאלו שקרו. ואכן, קברניטי האסון הזה הוזהרו באופן הברור ביותר לאור הניסיון העגום של אוסלו שדווקא נבנה כהסכם דו צדדי, חתום, חגיגי, והניב אפילו פרסי נובל ל"גאונים" שהובילו אותו.

גם מתן האישור לחמאס להשתתף בבחירות מתוך הסתמכות על סקרים היה מעשה נמהר, אווילי וחסר אחריות. נזק נוסף, שלטון החמאס מהווה חיזוק גדול לפטרונים שלו: "האחים המוסלמים" במצרים המסכנים גם שם את השלטון. כך, לעין כל, נכשלה היכולת האלמנטארית לצפיית העתיד של שתי שרות החוץ הללו.

כעת טורחות שתיהן בקדחתנות על האסון הבא, חזרה על טעות כפולה - שילוב הרסני של אוסלו וההינתקות גם יחד ביו"ש, והפעם אל מול מרכזי האוכלוסייה, המסחר והתעשייה של המדינה.



כל ילד יודע שהפרטנר שלהן, אבו מאזן אינו אלא קריקטורה, אדם חלש וחולה המבין שהדרך לחיסול ישראל עוברת בשלב ביניים של מדינה פלשתינית. כל מומחה טירון יודע לומר כי ברגע שצה"ל עוזב, החמאס משתלט על יו"ש תוך ימים. ברורים גם השלבים הבאים: איראן תיכנס ליו"ש ובהרים שהם לב מולדתנו יוקמו "שמורות טבע". כמו בלבנון, יוקם חיזבאללה נוסף בפאתי פתח תקוה, כפר סבא ורעננה. ממלכת ירדן תמצא את עצמה מכותרת בישויות איסלמיות פנאטיות, המשטר המתון שם יקרוס, וישראל תמצא את עצמה ב"גבולות אושביץ" כפי שהגדירם שר החוץ השמאלני, אבא אבן ז"ל. ישראל תהיה מוקפת באוקיאנוס איראני כמעט מכל עבריה, מטווחת ברקטות עד לסנטימטר האחרון ללא יכולת של מטוסים להמריא ושל אנשי מילואים להגיע לבסיסיהם, קרועה באסון חברתי וכלכלי סופני כתוצאה ממלחמת אחים בניסיון הגירוש של עשרות אלפי אנשים מבתיהם.



היה מתבקש שנבין לאיזה אסון גוררת אותנו האישה הזו והיא תורחק מהמערכת הפוליטית, לפני שיהיה מאוחר. במקום זה יש מי שממליץ למנות אותה ל... ראש ממשלה

אין שום נימוק המתיר כניסה ידועה מראש לתסריט כזה. אין מצב המאפשר להיכנע ללחץ המוביל לכך, שלא לדבר על המוטיבציה הפנאטית ההזויה של לבני. קשה גם להצביע על היתרון שיצמח לאינטרס האמריקאי כתוצאה מנפילת אחרונות ידידותיה במזרח התיכון.

בארה"ב כבר מתחילה קונדוליסה רייס להצטייר כ"שרת החוץ הכושלת ביותר". מלאכתה של לבני להשגת תואר דומה קשה יותר, כי לנו היו שורה מרשימה של שרי חוץ כושלים לתפארת אך היא משתדלת... עיינו ערך הכישלון המוחלט שלה בהסברת העמדה הישראלית במלחמת לבנון ובהסכם העלוב שהשיגה באו"מ בסופה.

היה מתבקש שנבין לאיזה אסון גוררת אותנו האישה הזו והיא תורחק מהמערכת הפוליטית, לפני שיהיה מאוחר. במקום זה יש מי שממליץ למנות אותה ל... ראש ממשלה.