נתוני דו"ח המנהל האזרחי שהודלף לפני כשבועיים, לפיו הגדילה ברשויות ביו"ש  ובמועצה האזורית שומרון בראשן הינה הגדולה בארץ, הם התשובה האמיתית של עם ישראל הן לאובמה והן לגזרות והרדיפות מבית.



יש לשבח את מזכירי ועדות הקליטה ביישובים  ואנשי המועצות – בשומרון ובכל יו"ש -  העוסקים במרץ בקליטת תושבים חדשים ובבנייה,  על אף ולמרות הגזירות.



כמו כן, יש להתגאות בזוגות הצעירים הבונים את ביתם בשומרון הן במקומות בהם התנאים הפיזיים מעולים והן במקומות ובמאחזים

יש להתגאות בזוגות הצעירים הבונים את ביתם בשומרון הן במקומות בהם התנאים הפיזיים מעולים והן במקומות ובמאחזים בהם יש צורך להתפשר על טיב הבית

בהם יש צורך להתפשר על טיב הבית.



ברם, ההיסטוריה של השנים האחרונות הוכיחה כי הקיץ הוא תקופה מסוכנת לארץ ישראל. הציבור ונבחריו יוצאים לחופש ומיד אחר כך מגיעים החגים. בשנים האחרונות ניצלו אדריכלי השמאל הקיצוני בכוונה תחילה את היסח הדעת הציבורי הטבעי בתקופה זו כדי לרקוח אסונות. כך היה באוסלו, לכן הגירוש בוצע באוגוסט - זה לא היה במקרה.



גם הקיץ עומדת מדינת ישראל בפני איום לא פשוט - תוכנית אובמה צפויה להתפרסם בעוד כמה שבועות.



היו תוכניות מדיניות של השמאל הקיצוני שהצליחו לצערנו, היו גם תוכניות שהמחנה האמוני-לאומי הצליח לבלום.



כדי לבלום את תוכנית אובמה כפי שהצליח המחנה הלאומי לא מעט פעמים בעבר חשוב ליצור אווירה של נחישות וזקיפות קומה לאומית של נבחרי ציבור לאומיים, אשר הגיעו לשלטון כדי להצליח, כדי שירגישו סוף-סוף שהימין כן יודע לשלוט, ולא כפי שהתרחש בפעמים הקודמות ומתחיל למרבה הדאגה להתרחש גם עכשיו: העם בוחר במחנה הלאומי ומקבל קבלני ביצוע למדיניות מר"צ.

יש לציין לשבח את פעילות ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין המארגנים פעילות ומאבקים בשטח בעת הצורך ופועלים במשפט ובתקשורת בדגש על מתקפות, תלונות ותביעות - כמו גם את הנוער למען ארץ ישראל העוסק ללא הרף בהקמת מאחזים חדשים באדמת ארץ ישראל.



יחד עם זאת, אחת התשובות המועילות ביותר לבלימת תוכניות מדיניות היא ארגון מחדש של נבחרי המחנה הלאומי ככח שיביא לידי ביטוי את העובדה שהעם בחר ימין.



בנושא הזה בולט לטובה הציבור הלאומי העירוני, אשר מגלה שותפות אמת הן בניצול את כוחו הפוליטי ע"י הצטרפות למפלגות השונות כדי שתהיה לו זכות הצבעה והשפעה, והן בטווחים של "עזרה ראשונה דחופה": מבצעי טלפונים, פקסים ומסרונים (סמס-ים)  ועוד לטובת ההתיישבות באמצעות תנועת "מטות ערים", "נשים בירוק" ו"חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי".



כפי שנוכחתי לא מעט באופן אישי המבצעים הללו משפיעים ויעילים, יש לגלות ערנות מיוחדת ולשים דגש בנושא בזמן הקיץ.

אינני קורא לציבור לבטל את החופשות. חשוב לצאת לחופש ולהתרענן. אסור לתת לשמאל הקיצוני ולשלוחיו במערכות הרשמיות השונות את התענוג של שיבוש החיים של 300 אלף תושבי יו"ש ומאות אלפי הפעילים והתומכים – נאמני ארץ ישראל.





בזמן בו איננו בחופשה, יש להתגייס לביצוע המשימות הלאומיות הרגילות ואף יותר מכך. כך לדוגמא, מי שבדרך כלל שולח פקס או שניים במסגרת מבצעי הלחץ על חברי הכנסת של מטות ערים, ישלח 10 פקסים: 2 בשבילו ועוד 8 כדי להשלים את אלו הנמצאים בחופשה השבוע

יחד עם זאת, בזמן בו איננו בחופשה, יש להתגייס לביצוע המשימות הלאומיות הרגילות ואף יותר מכך. כך לדוגמא, מי שבדרך כלל שולח פקס או שניים במסגרת מבצעי הלחץ על חברי הכנסת של מטות ערים, ישלח 10 פקסים: 2 בשבילו ועוד 8 כדי להשלים את אלו הנמצאים בחופשה השבוע.



הכנסת נמצאת עכשיו בפגרה - עד אחרי החגים. בתקופה זו מצב המדינה מונח לכאורה בכפיהם של מי שאינם בפגרה: שרי המחנה הלאומי האמורים לבצע פעולות שלטוניות, ולא רק לזעוק חמס בתקשורת. יש לפעול מולם ולדרוש מהם ביתר שאת ליזום החלטות לאומיות במליאת הממשלה ולדאוג לשיתוף פעולה בין שרי הימין, ע"מ להגיע לרוב ולהעביר החלטות.



השרים הללו, שעתיד המדינה תלויה בהם, הם 16 במספר. ההיסטוריה תזכור את שמותיהם לטובה או חלילה לרעה:

  • שרי ש"ס - אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי ומשולם נהרי
  • .

  • שמונת השרים הלאומיים של הליכוד: משה (בוגי) יעלון, משה כחלון, גלעד ארדן, ישראל כץ, יולי  אדלשטיין, בני בגין, גדעון סער וכמו כן השר יובל שטייניץ שהצהיר לפני הבחירות שמדינה פלשתינית הינה סכנה קיומית לישראל
  • .

  • השרים אביגדור ליברמן ועוזי לנדאו העומדים בראש סיעה של 15 ח"כים.


  • וכן השרים הדתיים הלאומיים יעקב נאמן (עצמאי) ודניאל הרשקוביץ – יו"ר מפלגת הבית היהודי

השרים הללו צריכים לעבוד בפגרה מבוקר עד ליל. הם צריכים להציף את שולחן הממשלה כל שבוע בהצעות לסדר בעניין היישובים והמאחזים ולדרוש הצבעות על אותן הצעות לסדר.

הדברים הללו אינם מתבצעים. עיון בדו"ח תנועת "מטות ערים" שיתפרסם בקרוב, מראה כי בתחום זה לא נעשה כמעט דבר מאז הקמת הממשלה ועד לימים אלו. בין ההצבעות שהשרים הלאומיים צריכים לדאוג להצביע עליהם ולדאוג לרוב עבורם:

  • אישור תוכניות הבנייה הרבות התקועות בשומרון ובעשרים ושתיים המועצות הנוספות ביו"ש. ההימנעות מחתימות על התוכניות גורמת לגירוש שקט של דור שלם וחזרה דמוגרפית לגבולות 67'. הרי אם הממשלה תדרוש משר הבטחון  - הוא חייב לחתום.


  • החלטת ממשלה המורה להפסיק את ההתעללות של הפרקליטות והמנהל האזרחי במאחזים.

    ביטול הדו"ח המגמתי והמעוות של המועמדת ברשימת מרצ לכנסת טליה ששון
  • ,

  • ובראש ובראשונה: שינוי תהליך אישור הבנייה ביהודה ושומרון כדי שהבעיות האינסופיות הללו ייפתרו סוף סוף.

לשם כך הרי בחר העם  בממשלה לאומית, כדי שהיא תתקן את עוולות ממשלת השמאל ותבטל  הגזירות שהטילה על ההתיישבות.