הפעם הוונדליזם הציל
הפעם הוונדליזם הציל

התבשרנו דרך כלי תקשורת שמישהו ערך פוגרום בבסיס הצבא על יד רמאללה.

הפוגעים נכנסו בחשכת ליל לבסיס צבאי שמור ביותר וניקרו צמיגים בכלי רכב צבאיים ושברו חלונות. גויסו כוחות משטרה מיוחדים כדי לתפוס את האנשים. התקשורת רומזת שמדובר במתיישבים, פעילי "תג מחיר".

אומנם, טרם נעצר אפילו אחד מהפעילים של "תג מחיר" ולכן האשמות בינתיים בגדר עלילות רגילות של התקשורת הממלכתית שלנו.

אם ייתפסו בוודאי יענשו ענישה חמורה. אני מציע שבית משפט יעניש את הפורעים כדין כפי שהעניש את האנרכיסטים המתפרעים בנעלין וביעלין ופוגעים לא פעם בציוד צה"לי, בחיילים ושוטרים.



יחד עם ידיעה על מאמצי המשטרה לתפוס את העבריינים - התפרסם כי המשטרה שחררה שני צעירים שנמצאו בשטח של הבסיס.  לדברי המשטרה הצעירים האלה הגיעו לבקר את החברים שלהם בבסיס וערכו שם מסיבת שיכרות. נכון מאד שישחררו את הצעירים האלה – סתם בחורים תמימים, שאין להם שום קשר לפוגרום.



אין שום קשר? רגע אחד! בוא נחשוב- איך מצליחים פורעי חוק להיכנס לשטח צבאי סגור ושמור ולפגוע בציוד צה"לי?. איפה הייתה השמירה? אבל הפרט עם השיכורים בבסיס נותן את התשובה. – חיליים השתתפו במסיבת השתכרות ולכן איש לא שמר על הבסיס.



אם ההשערה שלי נכונה, על החיליים שבבסיס לברך בשבת ברכת הגומל. הלא אפשר לתאר מה היה קורה לחיילים אם אויבי ישראל אמיתיים היו חודרים לבסיס. נראה שהיינו צריכים לשלש את כמות המחבלים ולפדות שבויים נוספים.



אומנם הוונדליזם יגונה, אך הפעם, אני מקווה יהיה המעשה לאות הזהרה להגביר את האבטחה לבסיסים הצבאיים. אחרי שהחיליים  שניצלו בנס, יחזרו ביום ראשון לבסיס, בוודאי יהיה נכון להעמיד אותם למשפט. אותם ואת מפקדם. מעניין עד איזה דרג פיקודי?



אפשר לשער איזה סוג הדרכה מקבלים חיילים ממפקדיהם ועל איזה רמת דריכות מדובר במיוחד לקראת הפרובוקציה המדינית הצפויה של הכרזת מדינת פלסטין.



בכנס שהתקיים השבוע בכנסת לקראת מעשה הצעד הזה של הערבים, אמר יושב ראש הקואליציה, זאב אלקין, כי צה"ל לא רוצה לקחת חלק פעיל בהדפת תהלוכות של הערבים לישובים שלנו. הוא אמר כי אישיות בכירה בצה"ל (אני מבין שמדובר על רמטכ"ל או סגנו) מבקשים מהמשטרה הפלסטינית לאבטח את הישובים היהודיים ולמנוע מהמון ערבי מוסת ללכת לכבוש את היישובים.



עכשיו הכול ברור, החיליים בבסיס הפרוץ חגגו "מסיבת פטור" מהשתתפות בפעילות נגד האינטיפאדה הממשמשת ובאה, לכן נרדמו בשמירה. אם הבנתי נכון את מר אלקין, אני מציע לרמטכ"ל שיזמין את אבטחת הבסיסים אצל משטרת אש"ף, וצה"ל אז יהיה פנוי לגירוש יהודים ממגרון ומכול יישוב אחר.



או שמא גם זה אפשר להטיל על ערבים. הם יעשו את העבודה בחינם.