האם ניתן להם צ'אנס?

משה למפרט, כ"ד בסיון תשס"ט,

לבן ריק
לבן ריק
צילום: ערוץ 7
אין זה סוד כי ברחבי יהודה ושומרון שולטים בעיקר הטרמפים. העדרה (למעט חריגים) של תחבורה ציבורית ראויה (למעט אוטובוסי "כסת"ח" בעלי מסלול בלתי אפשרי) גורר את תושבי האזור לשימוש מאסיבי בטרמפים. צעירים הוסיפו והפכו את הנושא לעיקרון משיקולי עלות/תועלת. למעשה, תחבורה מסודרת וסבירה (אוטובוס לשעה למשל) ניתן למצוא רק ביישובים ליד בסיסים צבאיים גדולים, כמו למשל היישוב והבסיס הצבאי של בית אל.
 
בעבר כתבתי על תרומתה של תחבורה ציבורית מסודרת להתפתחות היישובים, ועל כך שה"זול" של הטרמפים (לנוער) הוא יקר מאוד כשמדובר במשפחה (שחייבת להחזיק רכב).
 
לוגו "אפיקים", מתוך אתר החברה
 
הבוקר קראתי כי חברת "אפיקים" שזכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באריאל והשומרון, הודיעה כי תפרסם בקרוב לוחות זמנים לקווים שלה, כשמדובר בעצם בקווי דן באזור אריאל וגב ההר (81,86,89,101,102,103,161,186,189,286 ובטח יש עוד ששכחתי).
 
אז  מעבר לזה שיש קווים שצריך לשנות בצורה קיצונית (נסיעה מאלון מורה לאריאל לא צריכה לקחת שעה וחצי), ואחרים שכדאי לשפר (תדירות של 86/186/286/386 שמהוום העורק הראשי של חסרי הרכב לגוש דן)
 
המבחן עכשיו הוא רק שלנו, תושבי ונוסעי האזור - אם אנחנו נדאג לכך שהאוטובוס יהיה מלא, התדירות שלו והמסלול שלו ישתפרו וממילא גם איכות החיים שלנו באזור.