הצעת חוק: מיסוי צוֹפָרים

נתנאל קראוס, ח' בכסלו תשע"ד,

לבן ריק
לבן ריק
צילום: ערוץ 7
מיסוי צופרים
 
עלתה בי הצעת חוק מקסימה. כזו שתהיה הוגנת על כל באי כבישינו הרגועים אך תעשה צדק עם מצפצפים כרוניים זועמים ומטרידים ומציקים ורעשניים שצריכים לעשות מדיטציה ולהצטייד בקסטה של פכפוך, אגלים ואדוות מים. יצירת תקן ייצור של מודד צופר שיורכב על פי חוק בכל רכבי ישראל. כמובן שאת מלאכת הפרטים הקטנים - חישוב כל שביב צפירה - נותיר לכל אנשי האוצר, מיסוי, החשבשבים ואוהבי צפייה בחשבון. האלה. 
 
ראשית יש להבהיר שצופר הינו מרכיב חשוב באוטומוביל. וזאת בכדי להתריע ולהסיב את תשומת ליבם של נהגים מסמסים, מתגלחים, משלימי שיחות טלפון במהלך נסיעות וכל סיבה אחרת שמביאה לכך שנוהג כלי רכב במשקל מעל טונה יפנה את עיניו מן הכביש. כך שישנו שימוש סביר לצופר. לעומת זאת ישנם גם המשתמשים בצופר בצורה שאינה סבירה. אנשים הממתינים ומזרזים את חבריהם. אנשים שחסמו להם את החניה, או אותם בחניה. אנשים עצבניים שלא מסוגלים לתת לאנשים להשתלב או לוקחים קשה את העובדה שחתכו אותם בפראות ומרגישים צורך עז לבטא  את זעמם על ידי השמעת נאצות בקוד מורס. במרבית הפעמים אלו מספר צפצופים-פים-פים-פים קצרצרים המלווים בצפצווווווווווווווווווווווף מעיק יחיד וארוך. אפשר גם להבחין בצעקות הנבלעות ברכב. ואפשר גם למצוא לרוב נהגים המרימים יד כשכפם מושטת מעלה. יש להניח שמדובר בתסכול, אולי התסכול נובע מכך שברכבם מותקן צפצפה בלבד ולא וולקן או 05 או מקל״ר או ציין Gps שיאותת לסטיל הקרוב ביותר. שהם לא יכולים להקיש באצבעותיהם ושהרכב החותך, על כל גלגליו, יפונצ׳ר לאלתר. ושהג׳ק שלו יעלם מהבגאז׳, וגם הגלגל הרזרבי, ואפילו המשולש ואז שהבטריה תגמר לו בנייד בדיוק כשהגרר שואל אותו למיקומו. 
איך זה עובד? 
 
יוגדרו מדרגות צפירה כאשר עד סכום צפירות לגיטימי אף אדם לא יחוייב. לעומת זאת כאשר אדם יעבור מדרגת צפירה ראשונה הוא יחוייב בסכום כספי - הוא יוכל לראות בכך קנס. כל מדרגה תהיה גבוהה מחברתה. מידי טסט ימדד המד, ויאופס חזרה לאחר התשלום. וזהו. בכדי למנוע עלויות ייצור שיתווספו לרכבים יערך מכרז למציאת היצרן הזול ביותר להתקן והוא זה שיספקו למוסכים מוגדרים. תשלום עבור עבודת המוסכים יועבר מקופת המדינה שממילא תחזיר את ההשקעה לאחר זמן מה.
אפשרי מאוד שנבחין בהתפתחויות מגוחכות בקרב צופרים כרוניים, לדוגמא: נהג מונית שיושיט את ידו מהחלון ויצפור בעזרת צופר אוויר (ישנם איכותיים ביותר ב-65 ש״ח). אנשים שישובו לצנתק ולצלתק. אנשים שיוציאו את ראשם מחלון הרכב ויזעקו. ויש מי שאף יטרחו לחפש חניה ויכתתו רגליהם בגרמי מדרגות בכדי לתפוס את מבוקשם בכנף מעילם. וכמובן כמובן כמובן שתתכן אימפריית פריצות ועקיפות אפורה אשר תפעל כנגד מדי הצופר - מה שייצור עליונות מוזרה בקרב צופרים ראוותנים. אך, עם זאת, הרוב הדומם יצא כאשר אוזנו על העליונה. 

יוגדרו מדרגות צפירה כאשר עד סכום צפירות לגיטימי אף אדם לא יחוייב. לעומת זאת כאשר אדם יעבור מדרגת צפירה ראשונה הוא יחוייב בסכום כספי - הוא יוכל לראות בכך קנס.

משרד הפרסום בו אני מבלה את זמני שוכן באיזור תעשייתי שנפקק לא מעט בשעות היום. ובעוד אוטובוס מנסה לעצור בכדי להעמיס ולדחוס נוסעים בקצה הרחוב זו קטסטרופה, תור ארוך של נהגים משתרך מאחור. ברגע שנוסע טרוט עצבים אחד מתחיל לצפור עולה מקהלת צופרים. גל רועש וטורדני שמלווה את קצב העלייה הקבוע של הנוסעים לאוטובוס. וזה לא תמיד האוטובוס. לפעמים מונית שמאטה או זר תועה. ומילא אם היה כך אך ורק ברחובות סואנים. באופן כללי אפילו בירושלים המנומסת צופרים די הרבה.  על פי תקנות התעבורה, תשכ"א-1961: השימוש בצופר תק' (מס' 3) תשמ"ז-1987 (סעיף 63 בלינק) - "בדרך עירונית לא ישמיע אדם אות אזהרה בצופר אלא למתן אות אזהרה למניעת סכנה קרובה שאין למנוע אותה באופן אחר". אין כהתנסחות המחוקק, "לא ישמיע אדם...", "אלא למתן...".  בקיצור, ישנו איסור צפירה במרחבים עירוניים אך מצד שני לגיטימי בהחלט שאנשים יצפרו בעיתות מצוקה.



מיסוי צופרים

עלתה בי הצעת חוק מקסימה. כזו שתהיה הוגנת על כל באי כבישינו הרגועים אך תעשה צדק עם מצפצפים כרוניים זועמים ומטרידים ומציקים ורעשניים שצריכים לעשות מדיטציה ולהצטייד בקסטה של פכפוך, אגלים ואדוות מים. יצירת תקן ייצור של מודד צופר שיורכב על פי חוק בכל רכבי ישראל. כמובן שאת מלאכת הפרטים הקטנים - חישוב כל שביב צפירה - נותיר לכל אנשי האוצר, מיסוי, החשבשבים ואוהבי צפייה בחשבון. האלה. 
 
ראשית יש להבהיר שצופר הינו מרכיב חשוב באוטומוביל. וזאת בכדי להתריע ולהסיב את תשומת ליבם של נהגים מסמסים, מתגלחים, משלימי שיחות טלפון במהלך נסיעות וכל סיבה אחרת שמביאה לכך שנוהג כלי רכב במשקל מעל טונה יפנה את עיניו מן הכביש. כך שישנו שימוש סביר לצופר. לעומת זאת ישנם גם המשתמשים בצופר בצורה שאינה סבירה. אנשים הממתינים ומזרזים את חבריהם. אנשים שחסמו להם את החניה, או אותם בחניה. אנשים עצבניים שלא מסוגלים לתת לאנשים להשתלב או לוקחים קשה את העובדה שחתכו אותם בפראות ומרגישים צורך עז לבטא  את זעמם על ידי השמעת נאצות בקוד מורס. במרבית הפעמים אלו מספר צפצופים-פים-פים-פים קצרצרים המלווים בצפצווווווווווווווווווווווף מעיק יחיד וארוך. אפשר גם להבחין בצעקות הנבלעות ברכב. ואפשר גם למצוא לרוב נהגים המרימים יד כשכפם מושטת מעלה. יש להניח שמדובר בתסכול, אולי התסכול נובע מכך שברכבם מותקנת צפצפה בלבד ולא וולקן או 05 או מקל״ר או ציין Gps שיאותת לסטיל הקרוב ביותר. שהם לא יכולים להקיש באצבעותיהם ושהרכב החותך, על כל גלגליו, יפונצ׳ר לאלתר. ושהג׳ק שלו יעלם מהבגאז׳, וגם הגלגל הרזרבי, ואפילו המשולש ואז שהבטריה תגמר לו בנייד בדיוק כשהגרר שואל אותו למיקומו. 


מלמעלה עם כיוון השעון: 05, מקל״ר, וולקן. 

איך זה עובד? 
 
יוגדרו מדרגות צפירה כאשר עד סכום צפירות לגיטימי אף אדם לא יחוייב. לעומת זאת כאשר אדם יעבור מדרגת צפירה ראשונה הוא יחוייב בסכום כספי - הוא יוכל לראות בכך קנס. כל מדרגה תהיה גבוהה מחברתה. מידי טסט ימדד המד, ויאופס חזרה לאחר התשלום. וזהו. בכדי למנוע עלויות ייצור שיתווספו לרכבים יערך מכרז למציאת היצרן הזול ביותר להתקן והוא זה שיספקו למוסכים מוגדרים. תשלום עבור עבודת המוסכים יועבר מקופת המדינה שממילא תחזיר את ההשקעה לאחר זמן מה. 
 
אפשרי מאוד שנבחין בהתפתחויות מגוחכות בקרב צופרים כרוניים, לדוגמא: נהג מונית שיושיט את ידו מהחלון ויצפור בעזרת צופר אוויר (ישנם איכותיים ביותר ב-65 ש״ח). אנשים שישובו לצנתק ולצלתק. אנשים שיוציאו את ראשם מחלון הרכב ויזעקו. ויש מי שאף יטרחו לחפש חניה ויכתתו רגליהם בגרמי מדרגות בכדי לתפוס את מבוקשם בכנף מעילם. וכמובן כמובן כמובן שתתכן אימפריית פריצות ועקיפות אפורה אשר תפעל כנגד מדי הצופר - מה שייצור עליונות מוזרה בקרב צופרים ראוותנים. אך, עם זאת, הרוב הדומם יצא כאשר אוזנו על העליונה.