שיר באנגלית שכתבתי..מה אתם חושבים?אנונימי (פותח)


i probably dont tell you often
how you make me feel
maybe its because
these feelings are so real
i'm just too shy to explain
what you do to my brain
it spins, and gets dizzy
never thinks clearly when youre around
even when youre busy,
i still look at you,
and smile

 

when youreon my mind,
they tell me
my smile is too wide
ifonly they truely knew
what we both went through
the broken hearted cries
or the happiness weve reached
they dont know what weve been through
they just love to preach

 

all there is to say
cant be expressed in words
so im just going to pray
for you to never leave
as we both forever believed,
were in each others hearts
you and i
will never be apart

 

 

למה לא עיברית?ניצוץ אלוקי
אני מודה, לא קראתי.. אנגלית זה לא התחום החזק שלי..
אבל, למה לא עיברית באמת?!
שיר יפה..רומנטיextinct
בתחילת משפט צריך להקפיד על אות גדולהטריכו
אתה ממש מאוהבטריכו
חביב.אנונימי (פותח)
אבל קצת מזכיר לי סגנונות של כמה זמרים לועזיים שאני לא בטוח שהוסיפו קדושה בעולם...
*בטוחהאנונימי (פותח)
כדי למנוע אכזבות בעתיד רק אומרההיא מהחוף
שהתקבלה החלטה שלא להעלות לאתר שלנו שירים לועזיים כי זה נוגד את השקפת האתר. אז כדי למנוע אכזבה שכזאת אני אומרת את זה כבר מעכשיו.
ערב טוב!
אהבתישירו למלך
איזה שיר חמוד!!!!!!!!!!!!!!
מלז שהשקפת האתר לא מצנזרת גם פורומים.shapira
צנזורה על יצירה, מדהים איך שזה מתקבל כדבר לגיטימי.
סליחה, אבל עיצבנת אותי לגמרי!שמעון.א.
תגיד לי, אתה בסדר?
יש כאן התנגדות עקרונית לשירים שאינם בעברית.
יש לך בעייה עם זה? אז מקומך לא כאן!
תגיד לי עוד משהו - לפי דעתך צנזורה של אלימות היא מוצדקת או לא?
ומה לגבי תכנים לא צנועים?
אני לא מדבר על דברים מזעזעים אלא על דברים שהם אולי בגבול, מה נראה לך?
אה, פתאום צנזורה זה כלי שטוב להשתמש בו, נכון?
אז הנה! למזלנו הרב, יש לאתר עורכים עם ראש על הכתפיים שבשונה מאנשים מסויימים, יודעים איפה הגבול עובר.
להזכירך זה אתר של יצירה לאומית! ואם שפה לא מייצגת לאום אז מה כן?
ואגב, נק' למחשבה: הסיבה שעם ישראל נגאל ממצרים זה בגלל שהם לא שינו את מלבושם, שמותם, ולשונם! (שומע? זו סיבה לגאולה! זה לא סתם!)
 
ובכל מקרה שימוש במונח של 'צנזורה' לחלוטין לא שייך לפה. לא צינזרו פה יצירה מסויימת, פשוט יש תנאי סף. אחד מהם הוא שפה עברית. 
מי שמרגיש מצונזר, כאמור, שיתפוס את רגליו (ואת לשונו...) ויעוף!
 
ושוב סליחה. יצאתי נגד הדברים ולא נגד הדובר.
אז מה אם אומר לך,בת שמש

ש"יצירה לאומית" אפשר להבין גם כיצירה של לאום מסויים, כלומר- יצירות שמביעות דעות של זרם מסויים. דעות ומחשבות. ורגשות.

אם יוצר מרגיש שהוא יכול להביע את הנ"לים באנגלית, למה לא לאפשר את זה?

תשובה לבת-שמשאוהב אמת
כי ממילא העברית החדשה יותר מדי קרובה לאנגלית. כדי לשמור על תוכן הכלי, חייבים לשמור על ייחודו.
 
 
העברית איננה גבול חיצוני, אלא ייחוד פנימיאוהב אמת
ןאלה שאין להם אותו,בת שמש
לא ראויים להעלות יצירות לכאן?
ההבדל בין יהודים לגוייםאוהב אמת
אצל יהודים התוכן קדוש והכלי קדוש. ולהבדיל, אצל גויים התוכן עיקר ואת הכלי זורקים.
ראוי שנלך בדרך ישראל לדורותיו ולא בדרכים אחרות (מעניין שאחד העם כתב על זה מאמר כבר לפני יותר ממאה שנים).
 
 
את טועהאוהב אמת
עברית, לשון הקודש, היא לשון הנשמות. איך היא נרכשת בעולם הזה, זה כבר תלוי בבחירתו של האדם.
 
דפנה!שמעון.א.
לא צריך ללכת עד לקבלה כדי להבין ולפגוש את חשיבותה של העברית.
והנה דוגמאות: 
1. "אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו, ורוממתנו מכל הלשונות, וקידשתנו במצוותיך,
     וקרבתנו מלכנו לעבודתך, ושמך הגדול והקדוש עלינו קראת" (תפילה שם, שם.)
     ברור אם כן, שהעברית היא מעל כל השפות האחרות.
 
2. "בעשרה מאמרות נברא העולם" (מסכת אבות שם, שם.)
     הקב"ה טרח להגיד את הציווי שלו על בריאת העולם, (למרות שיכול היה להסתפק במחשבה),
     והוא עשה זאת בעברית! - עברית היא השפה שבה נברא העולם! היא היסוד להכל פה.
 
3. התורה ניתנה בעברית. ואם אינני טועה כתוב שביום שבו תורגמה לשבעים לשונות הזדעזע העולם!
 
ודבר נוסף:
אם אדם רוצה ליצור, ולהביע את הפנימיות הכי עמוקה שלו, הוא מן הסתם ירצה לעשות זאת בדרך שהיא הכי מיוחדת, יפה, ומכובדת. ולדוגמה ניקח חייט. הוא יכול לבחור ליצור בגד, מסיבי פשתן מחוספסים, והוא יכול גם לבחור במשי הכי עדין ויפה שיש. אם הוא רוצה להוציא מתחת ידיו את הדבר המושלם ביותר, סביר להניח שהוא יבחר במשי. ואם יש בפניו את שתי האפשרויות, והוא בכל זאת מעדיף את הבד הפשוט, אז מתעוררת שאלה גדולה לגבי עד כמה הוא מעריך את מה שהוא עושה...
אני מקווה שהנמשל ברור.
בשאלתך ישנן שתי שאלותאוהב אמת
א. האם יוצר המסוגל להתבטא ביותר משפה אחת, יש לאפשר לו לפרסם יצירה גם בלשון זרה?
ב. האם יוצר שאיננו יודע להתבטא היטב בעברית, יש לאפשר לו לפרסם יצירה בלשון בה הוא מסוגל ליצור?

תשובה:
האתר מוגדר כאתר יצירה לאומית. יצירת הלאום מבוססת על לשון הדיבור והכתיבה של העם היהודי לדורותיו. אמנם בגלות נכתבו יצירות יהודיות גם ביידיש ובערבית ובלדינו ובאיטלקית ובגרמנית וברוסית ובצרפתית ובאנגלית ועוד שפות, אלא שאז העברית לא היתה לשון דיבור, ואילו בדורות האחרונים ברוך השם שבנו לארצנו והלשון העברית קמה לתחיה.
 
לפיכך, אם יהודי מסוגל להתבטא בכמה שפות והוא מעדיף ליצור בשפה מלבד עברית הרי שהוא עדיין איננו מחובר נכון לשורשיו, אלא רועה בשדות אחרים. היצירה הלאומית איננה המקום הנכון ליצירתו. ישוב לשורשיו ויכתוב בעברית.
 
ואם יוצר, למשל עולה חדש, אינו יודע להתבטא היטב בעברית, יטרח וילמד עברית היטב, שהרי לא עלה לארץ כדי להישאר בגלות.
 
 
 
שניכם, שמעון ואוהב, מדברים באויר.בת שמש
השפה העברית היא שפה מדהימה. הכי יפה בעולם. השפה של התורה, השפה של המצוות, השפה שבה נאמר העולם וכו' וכו' וכו'. בלה בלה בלה.
אבל.
המקום הזה, האתר הזה, הוא לא תורה מסיני. אלו יצירות של בני נוער בעיקר, יהודים, ישראלים, לאומיים, והמקום הזה נועד לאפשר להם לבטא את עצמם- לא את הותרה. התורה הפנימית שלי, לדוגמא, היא לא בעברית..
מה לעשות, אולי המצב הזה לא תקין ולא נכון, ו-מוסיפים מאחורי- זה מצב עצוב. מסכימה.
אבל, זה המצב הנוכחי. וחסימת השפות האחרות לא תועיל כאן בכלל.
 
ו, שמעון-- המשל שלך לא שייך.
חייט שישתמש בבד גס לעומת בד משובח- הוא אדיוט. נכון.
אבל חייט שישתמש בבד כחול ולא בבד אדום, גם אם האדום טיפ טיפונת מבריק יותר-- נו באמת, למי אכפת? הוא אוהב כחול.
קפיש??
מה זה יהודים, ישראלים, לאומיים?אוהב אמת
איפה הכבוד לחזון ומסורת אבות? את לא מבינה שהנהיה אחר שפות זרות היא תוצאה של ריחוק מהמקורות ועלולה חס וחלילה להביא להתבוללות?
 
 


 
אתה כל כך מגזים..בת שמש

יש לי הרבה כבוד למסורת ולחזון. אני מבינה שהנהיה אחר שפות זרות מקורה בריחוק מהמקורות.

אבל זה לא עלול להביא להתבוללות, לא במקרה הזה לפחות. נו באמת.

זה שאני כותבת באנגלית לא אומר שאני בועטת בכל הדברים שקשורים לדת. באמת שלא.

חוצמזה, לחסום כאן יצירות לועזיות לא יפסיק את זה. היוצר פשוט יפרסם את זה במקומות אחרים, שתאמין לי שלא חסרים. החסימה פה מקורה בעקשנות ולא בנסיון להיטיב.

אף אחד לא מנסה לעצור כתיבה לועזית.רגב
פשוט אומרים ש"לא בבית ספרנו" זה אתר שהשם שלו הוא  "יצירה לאומית" ויש לנו אומה מאוד מיוחדת, עם שפה משלה, שזה לא בכל מקום. אז אם יש לנו בואו נשמר אותה לפחות איפה שהשם מסמל אותה.
ואיך פרסום יצירה באנגלית ייטיב לו?אוהב אמת
היוצר רק יקבל גושפנקא להמשיך לכתוב באנגלית, וגם עלול לגרור קוראים אחריו.
תסבירי לי: למה את רוצה לכתוב באנגלית אם לשון דיבורך עברית?
כיוון שלא הבנתי את הערתך, לא אענה.בת שמש
ולשאלתך: שפת האם שלי היא עברית, אבל לפעמים אני מרגישה צורך, או רצון- זה לא משנה, לכתוב באנגלית. לפעמים אני פשוט לא מוצאת את המילים בעברית, או שאני מרגישה שהן יתאימו יותר באנגלית.
למה אנגלי לא מרגיש צורך להתבטא בלשון אחרת?אוהב אמת
כמעט כל לשון שנבנתה ע"י עמים שישבו לאחרונה על אדמתם במשך מאות שנים עשירה יותר מהלשון העברית. ויותר מכולן האנגלית שהכניסה לתוכה הרבה מלים מלשונות אחרות. אבל זה שהאנגלית יותר פופולארית ושוטפת אינה סיבה ללכת לרעות בשדות זרים, אלא דווקא ללמוד את המקורות, לחפש בהם את ביטויי-הלשון כי הם קיימים, ואם נדרש לחדש את הלשון בהתאם לרוח הלאום לדורותיו.
 
 
מי אמר שאין אנלים שכותבים בשפות אחרות?הסנה-בוער
באנגליה? לא היה ולא נבראאוהב אמת
תשובהאוהב אמת
סופרים שהיגרו לאנגליה ורצו שיקראו את ספריהם באנגליה, נאלצו ללמוד אנגלית ואנגלית טובה.
 
למה את מרגישה שאת רוצה וצריכה לכתוב באנגלית בא"י בה הלאום היהודי מדבר עברית? מאיפה הרגש הזה נובע?
 
 
אז זהו, שקצת לא הבנת כנראה,ההיא מהחוף
אבל האתר הוקם כדי ליצור בין היתר משהו שלא מצאנו אותו במקומות אחרים.
ובמילים רבות יותר זה זה:
"האתר הוקם בחודש שבט התשס"ו בשם "ללא תולעים" לאחר תחושת מחסור באתר שיכיל יצירות לאומיות  מבלי להתבייש בהן.

לאחר אלפיים שנות גולה חשנו צורך להרים בגאון את היצירה היהודית בארץ ישראל,  להוות חלק מהתחיה הלאומית בארץ ישראל בקומה זקופה ובלי צורך להתכופף או להתנצל על דיעותנו ומעשינו.

בהמשך שינה אתר את שמו ל"פסיפס" מתוך כוונה ליצור פסיפס אנושי, מחשבתי ומעשי שיוציא את הרעיונות התורניים והלאומיים מהכח אל הפועל מכל תחומי האומנות.

היצירות עוברות סינון מקדים על ידי העורכים במטרה לשמור על אופיו המיוחד של האתר, על רמה דתית המתאימה לגולשיו כך שתתן במה ראויה לצמיחת יצירה יהודית אמיתית ונקיה.

...   אנחנו מכבדים את אתרי היצירה הקיימים כיום, אך רוצים ליצור  לעתיד ילדנו תרבות תורנית שלא קיימת היום ולגרום לה לצאת לאור בצורה מקצועית וטובה, הבנויה לציבור התורני - לאומי.  אין לנו מטרה להילחם באחר אלא רק לבנות קומה נוספת, להתקדם מדרגה נוספת בדרך אל השלם. אל יצירה יהודית אמיתית וטהורה שתתאים לגוון התורני ולא החילוני או החרדי."

 

מובן? אני לא יודעת מה איתך, אבל אנחנו כאן כדי ליצור משהו חדש, לא כדי ללכת ולהגרר אחרי מישהו אחר או שפה אחרת. כל שפה אחרת מלבד העברית פרושה חזרה לגלות! אנחנו לשם לא חוזרים ולא מוכנים לתת בשום צורה יד לענין הזה. בשום פנים ואופן.

לקריסה של מדינה זה אולי לא יביא אם קומץ אנשים ישתמש בשפה זרה, אבל לבניה שלה ולעמידה איתנה זה לגמרי ברור שזה לא יביא.

 

ברוך שכיוונתי...שמעון.א.
גם אני הק' מצטרף להנ"ל...
 
כפי שכתבתי למעלה, אין לנו בעייה עם שירה לועזית, כל עוד היא לא באתר שלנו.
זה אחד מהגבולות שנקבעו כאן, כמו גבולות של צניעות וכד'.
אף אחד לא כופה ואף אחד לא מצנזר.
 
אשמח להאריך על כך בש"א עם מי שיחפוץ/תחפוץ.
 
יומעולה לכוווווווולם!
שמעון.
דפנהאוהב אמת
באופן כללי: כדי לכתוב טוב צריכים לכתוב בלשון אחת בלבד. זה נכון לכל שפה, אחת על כמה וכמה ללשון העברית. אמנם לפעמים יוצרים, צעירים בגילם או ברוחם, נמשכים לשפות זרות מתוך סקרנות או חיפוש אחר דברים חדשים. אלא שנטיה מופרזת ללשונות זרות היא כמו שכרון שההתפכחות ממנו עלולה להימשך זמן רב. אנשים שעלו לא"י בעליות הראשונות רובם עזבו את הלשונות שהיו שגורים בפיהם בגולה והחלו לדבר ולכתוב בעברית. זה היה להם מאד מאד קשה, אבל הם ידעו שכשם שבאו לבנות את הארץ, כן באו לבנות מחדש את רוח העם. התחיה של הלשון העברית היא נס ומתנה שמעט דורות זכו לה. וזכינו לה בזכות כל אלה שאהבו אותה בדיבורם ובכתיבתם. ויש עוד הרבה מלאכה לעשות...
 
 
 
 
צודקת ב100%שמעון.א.
נכון מאד! אכן, יצירה באנגלית היא יצירה של לאום מסויים ושל זרם מסויים - על כל המשתמע מכך...
ולכן, כל מי שמרגיש שהשפה האנגלית היא השפה שבה הוא חפץ להתבטא,
ימצא לעצמו אתר של יצירה לאומית אמריקאית (או בריטית), ושיבושם לו!
זה אתר של יצירה לאומית עברית! וזהו.
 
את שואלת: "למה לא לאפשר את זה?"
ואני עונה: "בטח שמאפשרים, אבל לא כאן..."
 
למען הגילוי הנאות: כל תגובותי הן כמובן על דעתי בלבד, וללא כל מחויבות מצד מנהלי הפורום!
מסכימה איתך לחלוטין^^^ניצוץ אלוקי
דפנהאוהב אמת
הדיון הזה איננו חדש. ואנשים שהחזיקו בדעתך בדורות קודמים, רובם או שעזבו את הדת או שהתבוללו.
יצירה איננה דבר חופשי ללא גבולות, לא כך לימדונו חכמינו, לא כך לימדנו הראי"ה קוק.
לאתר, עוד יותר מלאדם פרטי, יש אחריות לכלל.
 
 
אפשר שיתרגמו את השיר? פשוט אינלי כוח לקרוא........סמיילי!
וואו כולם פה כאלו פתטים.extinct
אז מה אם השיר באנגלית?
זה אומר שזה לא יצירה?
ואם היא הייתה כותבת אותו שיר רק בעברית זה היה משנה?
לא!
ככה היא הרגישה שהכי נח לה, וככה היא כתבה.
אולי היא בכלל לא מתחברת לשפה שלכם
והיא יותר חזקה מכולכם ביחד
אז
תשתקו
:O
יום טוב
פתטי (PATHETIC) = מעורר רחמים (אוקספורד שם שם)שמעון.א.
צר לי, אבל מה שמעורר רחמים פה יותר מהכל, זה שאחרי שרשור כ"כ ארוך, שבו האמירה הזאת חזרה על עצמה איזה עשרים אלף פעם, אנשים עדיין לא מבינים את הדבר הבא:
מי שרוצה ליצור באנגלית שיבושם לו. שיהיה לו בהצלחה רבה! באמת!
המקום של יצירות כאלה הוא פשוט לא באתר של יצירה לאומית עברית/ישראלית ששפתה היא אחת ויחידה. והשירשור מלא בסיבות טובות למה.
ודי!!!!!!!!!!!!!!!
מיצינו.
מי שעוד לא קלט, ומי שאין לו מה לחדש, אולי מוטב שישתוק בעצמו...
כדאי שתתקני את הדקדוק.ארגמן
הווה אומר אותיות גדולות וגרשים, בעיקר.
אוקיי שמעון וארגמן תיכנסו מיד.extinct
שמעון,
אני יודעת מה זה פתטי ב"ה יש לי שכל אתה לא צריך להביא לי את הפירוש של זה, כי מן הסתם אם כתבתי את זה אני יודעת מה זה אומר.
אוקיי בא אני אסביר לך דבר 1-זה פורם ליצירות!
 לא כתוב כולם חייבים לכתוב את יצירותהים רק בשפת הקודש, סבבה?
אז מה אם זה פורום לאומי? אין לאומיים אמריקאים? פורטוגזים? דרום אפריקאים?
תצא מהבועה שכל החיים צריך רק להיות מסורים לשפה כי לאומיות זה הרבה מעבר לזה.
ואל תגיד לי לשתוק תודה.
 
אגרמן,
אני לא יודעת אם אתה כל כך מבין בשירים אבל כל מי שכותב לעצמו שיר(POEM) מותר לו לדקדק(GRAMMAR) את זה איך שבא לו,
זה חוק בכתיבת שירה.
 
לילה טוב
 
ואני חושבת שהשיר שלך מדהים גברת!!!extinct
יש לך כישרון!
תכתבי עוד!
תקשיבי, בגלל שעכשיו ערב ט' באבשמעון.א.
 אני אכתוב לך אי"ה תשובה במסר"ש ולא בפורום, ע"מ שלא תעלבי...
 
רק בגדול אני אומר למי שעלול לחשוב ששוכנעתי או משהו כזה:
אני חושב שברור לכולם שלא עלתה כאן טענה חדשה שלא התייחסו אליה כבר...
אתה חושב שלשמיהו כאן אכפת מהתגובות?extinct
"למי שעלול לחשוב"
או
"שברור שכולם"
תרגע, זה ביני לבינך
תפסיק לחשוב שלאנשים אכפת ככ מהתגובות שלך
 
סליחה, אבל אפשר להרגע?ההיא מהחוףאחרונה
נראה לי שמישהו קצת קצת עבר את הגבול כאן והתבלבל..
יש צורה לומר את הדברים. יש צורה - והיא אמורה להיות קצת יותר מכובדת ממה שאת כותבת כאן.
אני לא רוצה למחוק תגובות שלך או של מישהו אחר כאן, כדי לאפשר לכם להוציא את כל מחשבותיכם וכו'.
אבל - זה לא אומר שצריך להסחף.
אז בבקשה לשים לב ולהרגע. 
(תודה) 
 
CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

עבודה מהבית קלילה נוראאנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

אולי יעניין אותך