וכן,זה חסר.עובדה שהיום לא מספיק לאנשים לדבר בטלפון,אלא הם רוצים שיחות וידאו. כי כשמסתכלים בעיניים,זה מראה שלוקחים ברצינות מה שאומרים,ושמקשיבים.
אוסנת צודקת שעלבון זה לא תמיד דבר שכלי. לאוסנת, אפשר להסתכל על זה בדרך חיובית. כשמישהו מדבר איתך ככה,את יכולה לעבוד על מידת הענוה,לומר לעצמך:"מי אמר שמגיע לי יחס מכובד" וככה לא תעלבי יותר.
אבל את צודקת שזה מעליב.
אני לא מכיר שום מקור לזה.
לגבי אישה צנועה אני כן מבין כי אין בזה איסור גמור לרוב הדעות.
או לפחות - יכול להיות שע"פ ההלכה הייתה לו חובה לדבר איתה...[כמובן שאם זה אצלו בגדר "החמרה"...]
בהצלחה!
והם לא מסתכלים עלי וזה מאזה מעצבן!
מלא פעמים אני חושבת "ראבק! למה שאני יביא להם כסף בכלל???"
תכלס זה לא כייף בכלל
נו באמת, תיראו פרצוץ של מישהי וישר יעברו לכם הרהורי עברה בראש?!
זה נורמאלי?!
הבעיה היא אצל מי שחושב ככה, מי שחושב שבת זה הרהורי עברה.
איציק
אסור להסתכל על נשים !!!
ספר חסידים (מרגליות) סימן קעח
שלשה פנים אסורים לראות פני ע"ז פני אשה פני רשע. פני רשע שנאמר (מ"ב ג' י"ד) אם אביט אליך ואם אראך. פני אשה שלא היתה רשאית השונמית ליכנס לפני אלישע דכתיב (שם ד' ט"ו) ותעמוד בפתח וכתיב (איוב ל"א א') מה אתבונן על בתולה. פני ע"ז דכתיב (ויקרא י"ט ד') אל תפנו אל האלילים וכתיב (יחזקאל ח' ה') ויאמר אלי בן אדם שא נא עיניך דרך צפונה ואשא עיני דרך צפונה והנה מצפון לשער המזבח סמל הקנאה. ולא אמר ראה ואראה כי בדמות אדם היה דמות זכרות ונקבות נזקקין זה בזה ע"י כישוף וע"י אבן שואבת. דבר אחר בלא זקיקה וכתיב (שם שם ג') מושב סמל הקנאה המקנה ובשני' דילג מושב ואמר סמל הקנאה הזה בביאה וזהו מה הם עושים מהם חסר ה' דמות זכרותם ונקבותם ולא אמר ראה ולא ואראה לפי שאסור לראות בשעה שהבריות נזקקים. ולא אמר ראה בנשים מבכות את התמוז ולא בעשרים וחמשה איש אחוריהם אל היכל ה' הרי שאסור להסתכל בצורת ע"ז ובצורת רשע ובצורת אשה שלשה פעמים אמר הראית הרואה אתה כנגד ג' פרצופים שעשה מנשה. ובשביל פקוח נפש מותרין שלשתן לראות שהרי יונדב בן רכב נכנס בבית ע"ז כדי שלא יהרג שום צדיק. וכתיב (בראשית י"ט ט"ז) ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו וביד שתי בנותיו. וכתיב (שם ל"ג י') כי על כן ראיתי פניך כראות פני אלהים מה פני אלהים אחרים אסור אף פני רשע אסור. אבל להנאתן אפי' לפק"נ אסור שאם עולה טינא בלבו שיצה"ר מתגרה בו לראותה ימות ולא יראנה. ואסור לראות שום אדם והוא מתבייש ממך אם תראנו כגון אדם רודף אחר חבירו לתת לו צדקה והוא מתבייש אם יראנו שום אדם. ואם מביא שום דבר לשוק למכור או שום חפץ מן השוק או אפי' עוסק בשום מלאכה אפי' בביתו והוא מתבייש אם תראה אותו אל תעמוד שם והשמט ממנו.
"והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה ונתכוין ליהנות ממנה כאילו נסתכל בבית התורף (פי הערווה) שלה." (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא סעיף א)
מזכירים לי את העולם המערבי.
זה כמו שתגיד שצריך לטיול ידיים רק אם הידיים שלך מלוכלכות !
ההלכה זה הלכה וגם הלכות שלא מובנות לנו (בגלל קטנותנו) אנו מחויבים לקיים !
מה זה לכן פעם הייתה הקפדה והיום לא ??? ההלכה לא השתנתה. והיום לפי דעתי צריך להחמיר יותר מפעם בגלל כל הפריצות והמראות אסורים שיש שרחוב !
"לכן,מי שמרגיש 'הרגשה שונה' במפגש אקראי עם בן המין השני,כדאי שיבדוק מה בדיוק הוא מרגיש, וכדאי שהוא יחמיר על עצמו כל מיני חומרות, אבל זה לא תקף לכולם בגלל שלו יש קושי."
איפה חומרת ??? שולחן ערוך מפורש נחשב אצלך לחומרה ??
ובשום מקום לא כתבתי שזה בעיה של האישה שהולכת עם אצבעות חשופות !
לא הבנתי את "וכדאי שיחמיר על עצמו שלא להביט בכלל,אבל מכאן עד לסובב את הגב לכל אישה שמדברים איתה יש דרך ארוכה" איזה דרך ארוכה יש ?? אדם שיודע שקשה לו לא להסתכל על האשה כשהוא מדבר איתה אז הוא מסובב את הגב כדי לא להיכשל !! איפה יש דרך ארוכה ?
מה שאני עושה זה פשוט חי בגבעות שם אין כמעט נשים ואלו שכן יש לבושות על פי ההלכה (בחומש למשל אין שום אישה ברדיוס של 7ק"מ!)
" (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא)
"צריך אדם להתרחק מן הנשים מאוד מאוד" !!! (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא)