כ"ח באב תשס"ט 20:17
 עבדתי לא מזמן במקום שהרבה חסידים מגיעים אליו, וכשהם דיברו אלי הם הסתכלו על הרצפה, או פזלו הצידה כו'.
אני מבינה את העניין של שמירת עיניים אבל..מממ...אני לובשת צנוע, לפי הגדרים והכל...
מישהו יכול להבהיר לי את העניין? כי הרגשתי נבוכה, כאילו אני לא בסדר.. שאסור להסתכל עלי...?...
 
כ"ח באב תשס"ט 20:48
אני חושבת שכדאי לכבד אותם על הקבלות שלהם,
למרות שהם שונות לגמרי משלנו.










אה, ואין לי מושג למה הם צריכים להסתכל על הרצפה.
כ"ח באב תשס"ט 21:53
רק רציתי הסבר...
תודה בכל זאת!
 
כ"ח באב תשס"ט 22:01
בס"ד
 
זה הכל עניין של - כמו שאמרת - שמירת העיניים,
לא בגלל שאת חלילה לא בסדר, או שאסור להסתכל עלייך,
כך הם נוהגים כלפי כל אשה, ובפרט אם הם עצמם נשואים,
כך שהם שומרים את עיניהם רק לנשותיהם.
כ"ח באב תשס"ט 22:12
עניין שמירת העיניים.
 
אם את מתלבשת צנוע - אז:
עקרונית , ע"פ ההלכה מותר להם לראות אותך.
ו...לפעמים , הם "חייבים" , בכדי שלא יגרום חילול ה' וכדו'...
 
אבל , תנסי להבין אותם. מה שבטוח , הבעיה לא בך.
הם גדלו במקום מאוד שמור מהדבר הזה , כך שכנראה כל דבר
גורם להם לרגש. לכן , תנסי להבין אותם...
 
 
 
בשורות טובות!
 
 
 
כ"ט באב תשס"ט 11:29
כמה שאנסה להבין אותם- לא אצליח!
 
יש לי שכן כזה, לפעמים כשאני דופקת אצלם, הוא רואה אותי, ואומר לילד/ה שלו לבוא לדבר איתי.
כאילו ראבק! מה, מה יקרה לך?! זה כ"כ מביך ומרגיז! תתגבר, דבר איתי שניה, ושלום ולא להתראות!
 
אולי זו אפילו בריחה מהתמודדות.
כ"ט באב תשס"ט 23:46
וגם זה שאת לבושה צנוע זה בריחה מהתמודדות.
כי(תיאורטית) אפשר שתלכי כמעט בלי בגדים, ואנחנו נתמודד. החכמה היא לא להכנס לכל התמודדות בכונה, אלא לדעת מתי יש התמודדות קשה שעדיף להימנע ממנה. התמודדות עם אישה לא צנועה היא התמודדות שקשה מאד להרבה אנשים, ולכן נמנעים ממנה.
 
עכשיו, זה שאת הולכת בצניעות זה מספיק, וכל הכבוד על זה, אבל השכן שלך החליט שמבחינתו זאת התמודדות קשה.אני מדגיש שזה מבחינתו,ואת לא אשמה בזה בכלל.
ל' באב תשס"ט 00:08
האם יפה שאדם מחמיר על עצמו על חשבון פגיעה בזולת?
 
עובדה - ההתיחסות הזאת מעליבה. עם כל ההבנה והקבלה... תנסה לדבר עם מישהו שמסובב את הגב אליך. זה ממש לא נעים.
וזאת החמרה - שכן מותר להסתכל (לא להתעמק) על אישה לא צנועה אם צריך כדי שהיא לא תפגע - כמו פקידה...
ל' באב תשס"ט 07:14
והם עושים את זה בגלל שהם מפחדים להכשל, עם הידיעה שזה מעליב אנשים אחרים.
עכשיו,אני לא אומר שכל חרדי שמסובב את הגב זה בסדר, לפעמים באמת צריך להתיחס גם לנשים לא צנועות בצורה רגילה,למשל אם זה יהיה חילול ה'.באמת יש בציבור החרדי יותר חינוך לבריחה מהתמודדות.
 
אבל זה רק נראה שזה על חשבונך,ובעצם אם תביני למה הוא עושה את זה, לא תעלבי.
נגיד שהיית הולכת לבקר חולה, שברגע שהוא רואה שער בצבע שחור עולה לו הלחץ דם, ולכן הוא לא יסתכל על השער שלך, וידבר עם הגב אליך, היית נעלבת?
המקרה כאן הוא אותו דבר.מי שמדבר עם הגב לבת, עושה את זה כי הוא יודע שיש אצלו בעיה,ולא אצלך,ואת לא צריכה להעלב.
 
 
ל' באב תשס"ט 14:18
אתה לא תבין כמה זה מעליב.
אני יודעת, יודעת הכל - אין להם כוונה להעליב, הם שומרים על עצמם, זה לא אישית וכו' וכו'.
מילא. אני מכירה אנשים שבאמת רואים עליהם שזה לא אישית נגדי. לא נעלבת.
 
אבל רוב האנשים, תסלח...
עושים את זה מתוך עליונות, צדיקות-יתר, והתנשאות על ה'מזרוחניקים'.
זה מעליב!
 
העלבה זה לא דבר שכלי, שאתה יכול לומר - "אל תעלבי". אני מבינה בנות שנעלבות מאוד.
אני לא מבקשת לנעוץ בי מבט, אבל גם לא לדבר איתי כאילו אני לא שם... זה לא נעים, זה משפיל.
ל' באב תשס"ט 14:19
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך ל' אב תשס"ט 14:21
אני לא רואה פה שום צורך להעלבה או משו בסגנון.
אני מאושרת לראות אנשים ששומרים עיינים.
ואני מכירה אישית אנשים ששומרים כשהם מדברים איתי.
זה מ ד ה י ם. ואני גאה בהם.
להעלב? אין קשר.
מה מעליב? מה, את רוצה שבן יסתכל עליך? כ"כ חסר לך שהוא לא מסתכל?!
 
ל' באב תשס"ט 14:37
כשמישהו מדבר איתי, אני מצפה שהוא יתיחס אלי כמו לבן אדם ולא כמו לאיזה משהו מגעיל שהוא לא רוצה לראות.כשמישהוא מתיחס לא יפה רוב האנשים יפגעו אוטומטית,גם אם הם יודעים שלא מתכונים להעליב אותם.

וכן,זה חסר.עובדה שהיום לא מספיק לאנשים לדבר בטלפון,אלא הם רוצים שיחות וידאו. כי כשמסתכלים בעיניים,זה מראה שלוקחים ברצינות מה שאומרים,ושמקשיבים.

אוסנת צודקת שעלבון זה לא תמיד דבר שכלי. לאוסנת, אפשר להסתכל על זה בדרך חיובית. כשמישהו מדבר איתך ככה,את יכולה לעבוד על מידת הענוה,לומר לעצמך:"מי אמר שמגיע לי יחס מכובד" וככה לא תעלבי יותר.
אבל את צודקת שזה מעליב.
ל' באב תשס"ט 14:40
בס"ד להש"ית
נחמד וטוב שבנאדם מסתכל לך בעניים.
ואני לא רק מכירה חסידים ששומרים עיניים אלא גם דוסים ד"ל.
מכבדת את המצב שלהם וכלל לא נכנס לי עלבון.
למה? כי אני מבינה אותם.
למה? אני לא רואה פה "קטע" להעלב.
ומניסיון שדיברו איתי, הם שומרים על קשר עין פעם לכמה שניות..
זה לא שהם מורידים את הראש לגמרי.
ל' באב תשס"ט 15:01
ואני שונאת שמסתכלים לי בעיניים, ככה שאפילו יותר נוח לי לדבר ככה.
אישית, אני מרחמת על אנשים ששומרים על העיניים בקיצוניות. כל דבר קיצוני מראה על פגם בנפש (או על רצון ליצור תדמית דוסית, שתכפר על האישיות הבעייתית שלך).
ואני חושבת שאפשר לעשות את זה עם כבוד ובלי להעליב. ולמה הצדיקות שלך צריכה לבוא על חשבון בנות שנעלבות?
לגבי ענווה - מה שאמרת, זאת כבר מחיקת אישיות, לא ענווה. אני בן אדם, ומגיע לי כבוד בסיסי. לא ציפיתי ליותר מהתיחסות אנושית...
 
אפשרות אחת:
אתה בא לדפוק בדלת שלי כדי להתרים ל"חסדי נעמי" או משהו כזה. כשאני פותחת, אתה מסובב את הגב, ושואל אם יש גבר בבית (הלו? גם לשמוע שאני לא מעוניינת לתרום אסור?). אם אין, אתה אפילו לא תסתובב לקחת את הכסף, אלא תשלח את הקופה למאחורי גבך.
זה מ-ע-ל-י-ב. בלי שום סיבה הגיונית.
אפשרות אחרת:
אתה הולך לבנק, ויש שם פקידה לא צנועה בעליל. אבל מה? זה לא מכובד לתקוע את הראש באגרסיביות ברצפה. אז כמו ש"אוהבת את אבא" כתבה, אתה לא נועץ מבטים - אבל שומר על קשר עין.
ל' באב תשס"ט 16:14
לא הבנתי שזה עד כדי כך גרוע.תיארתי לעצמי בסך הכל מישהו שמוריד את הראש לרצפה,לא הבנתי שאת מדברת על מציאות מזועיה כזאת
ה' באלול תשס"ט 08:15
ג' באלול תשס"ט 01:40
לא נכון.אנונימי
אנא תביאי מקור שמותר להסתכל על אישה לא צנועה במקרה שזה יגרם לפגיעה בה.
אני לא מכיר שום מקור לזה.
לגבי אישה צנועה אני כן מבין כי אין בזה איסור גמור לרוב הדעות.
ג' באלול תשס"ט 01:38
שזה אסור מדאורייתא ולא כי זו התמודדות קשה.
ג' באלול תשס"ט 16:13
ככל שידוע לי זה מדרבנן, והסיבה היא להרחיק מדברים יותר גרועים, כלומר, לא להתמודד התמודדיות קשות מידי.
כ"ה באב תש"ע 22:47
ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם. דרשו חז"ל בספרי- אחרי עיניכם זו זנות. וראה ספר החינות מצווה שפז. וראה רבינו יונה שערי תשובה שער ג אות סד- "הוזהרנו בזה שלא יסתכל אדם באשת איש ובשאר עריות פן ייוקש בהן". רמב"ם הל' תשובה פרק ד הלכה א והלכה ד'. סמ"ק מצווה כ"ד ל'. וראה אבות דרבי נתן פרק ב הלכה ב והלכה ה'ורמב"ם פרק כ"א הל' א מהלכות איסורי ביאה שלמד מהפסוק "איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערווה".
כ"ט באב תשס"ט 11:33
כמה שאנסה להבין אותם- לא אצליח!
 
יש לי שכן כזה, לפעמים כשאני דופקת אצלם, הוא רואה אותי, ואומר לילד/ה שלו לבוא לדבר איתי.
כאילו ראבק! מה, מה יקרה לך?! זה כ"כ מביך ומרגיז! תתגבר, דבר איתי שניה, ושלום ולא להתראות!
 
אולי זו אפילו בריחה מהתמודדות.
כ"ט באב תשס"ט 12:38
אם לא תיהיה לאיש כזה ברירה, ומי שמולו ממש תיפגע מזה,
הוא כן יביט לה בעיניים.
אבל אם את יודעת שזה לא שאת לא בסדר, אלא שזה אחד מהמנהגים שלו,
מה אכפת לך?
כ"ט באב תשס"ט 12:58
אבל...
שוב , אם זו הייתה חילונית שבאה לדבר איתו (או מישי שלא תבין) אולי הוא כן היה מדבר איתה
או לפחות - יכול להיות שע"פ ההלכה הייתה לו חובה לדבר איתה...[כמובן שאם זה אצלו בגדר "החמרה"...]
 
אבל , תנסי להבין אותם. "בריחה מהמציאות" - אני לא בטוח.
זה כמו שנער דתי ילך לקניון - סתם לדגומא - ויראה שם בנות ש...לא כ"כ צנועות. כ-ו-ל-ה חולצות קצרות...
(ו - נעזוב רגע שע"פ ההלכה זה בעיה לראות אשה עם שרווילים קצרים) -
אז , יבוא הנער החילוני ו - "אחי , מה הבעיה שלך?! כולה היא עם שרוולים קצרים , מה אתה תינוק שזה מרגש אותך?!" - הוא לא ירגיש שזה "מרגש" - כי "סף הרגישות" שלו עלה ו -
משו כמו ש - בתה - בשבילו , רק 5 כפיות סוכר , זה מתחיל להיות מתוק , מה שלנער דתי , מספיק 2 כפיות בשביל שזה יהיה מתוק...
 
 
תשתדלי להבין אותם. זה קשה להבין אותם , נכון. בהחלט. אבל -
יכול להיות שדוקא בגלל שהוא יודע שאת תדוני אותו לכף זכות , הוא עושה את זה...
אז , תדוני אותו לכף זכות. תחשבי על זה , ו - בעז"ה , גם תרגישי ככה.
 
 
בשורות טובות.
בהצלחה!
 
ג' באלול תשס"ט 10:00
הם מתרימים [והרבה.. לא פעם ב.. רמת בית שמש.. אתם יודעים]
והם לא מסתכלים עלי וזה מאזה מעצבן!
מלא פעמים אני חושבת "ראבק! למה שאני יביא להם כסף בכלל???"
תכלס זה לא כייף בכלל
ג' באלול תשס"ט 14:54
גם אצלנו יש כאלה שלא מוכנים ליהיות במקומות שיהיו שמה גם בנות..

נו באמת, תיראו פרצוץ של מישהי וישר יעברו לכם הרהורי עברה בראש?!
זה נורמאלי?!
הבעיה היא אצל מי שחושב ככה, מי שחושב שבת זה הרהורי עברה.

איציק
ג' באלול תשס"ט 15:48
אסור להסתכל על אישה!
העניין להתלבש צנוע הוא בשביל לא לפתות להסתכל,
אבל אסור הסתכל בכל מצב...
מקווה שהובנתי...
ג' באלול תשס"ט 21:13
בס"ד
אני גרה בשכונה חרדית!! ממש!
וכשדופקים אצלינו לבקש צדקה, יש ת'אלה שיורידו ת'עיניים ולא יסתכלו (אבל לא להגזים-אנשים לא מפנים ת'גב, אלא רק מורדים ת'עיניים. זה ממש ממש שונה!!), ונכון, זה מ-ע-צ-ב-ן!! כאילו, מה? מה הבעיה? אני סה"כ בת! ואני צנועה!!
אבל באמת, ממש אפשר להבין אותם!! ככה הם נוהגים. והם לא עושים אתזה מתוך-וואלה, הנה, יש לנו שיטה לפגוע בבנות דתיות לאומיות וחילוניות. ממש לא!! אלא מתוך-ראיית בת לא צנועה מעלה הרהורי עברה, ואין קטע להסתכל על כל בת, למדוד ולבדוק אם היא צנועה ורק אז להחליט אם לשמור ת'עיניים, אז פשוט שומרים ת'עיניים מכל בת!! זה לא כ-ז-ה נורא!!!!
אני אישית הכי מעריכה ת'בנים שמצליחים לשמור ת'עיניים בלי להקצין ולעשות אתזה בבוטות!! (לדעת לדבר עם בנות כשצריך,אבל לא להסתכל כשלא צריך..)
 
 
ג' באלול תשס"ט 21:45
זאת ההלכה !!! תרצו או לא !!
אסור להסתכל על נשים !!!

ספר חסידים (מרגליות) סימן קעח

 שלשה פנים אסורים לראות פני ע"ז פני אשה פני רשע. פני רשע שנאמר (מ"ב ג' י"ד) אם אביט אליך ואם אראך. פני אשה שלא היתה רשאית השונמית ליכנס לפני אלישע דכתיב (שם ד' ט"ו) ותעמוד בפתח וכתיב (איוב ל"א א') מה אתבונן על בתולה. פני ע"ז דכתיב (ויקרא י"ט ד') אל תפנו אל האלילים וכתיב (יחזקאל ח' ה') ויאמר אלי בן אדם שא נא עיניך דרך צפונה ואשא עיני דרך צפונה והנה מצפון לשער המזבח סמל הקנאה. ולא אמר ראה ואראה כי בדמות אדם היה דמות זכרות ונקבות נזקקין זה בזה ע"י כישוף וע"י אבן שואבת. דבר אחר בלא זקיקה וכתיב (שם שם ג') מושב סמל הקנאה המקנה ובשני' דילג מושב ואמר סמל הקנאה הזה בביאה וזהו מה הם עושים מהם חסר ה' דמות זכרותם ונקבותם ולא אמר ראה ולא ואראה לפי שאסור לראות בשעה שהבריות נזקקים. ולא אמר ראה בנשים מבכות את התמוז ולא בעשרים וחמשה איש אחוריהם אל היכל ה' הרי שאסור להסתכל בצורת ע"ז ובצורת רשע ובצורת אשה שלשה פעמים אמר הראית הרואה אתה כנגד ג' פרצופים שעשה מנשה. ובשביל פקוח נפש מותרין שלשתן לראות שהרי יונדב בן רכב נכנס בבית ע"ז כדי שלא יהרג שום צדיק. וכתיב (בראשית י"ט ט"ז) ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו וביד שתי בנותיו. וכתיב (שם ל"ג י') כי על כן ראיתי פניך כראות פני אלהים מה פני אלהים אחרים אסור אף פני רשע אסור. אבל להנאתן אפי' לפק"נ אסור שאם עולה טינא בלבו שיצה"ר מתגרה בו לראותה ימות ולא יראנה. ואסור לראות שום אדם והוא מתבייש ממך אם תראנו כגון אדם רודף אחר חבירו לתת לו צדקה והוא מתבייש אם יראנו שום אדם. ואם מביא שום דבר לשוק למכור או שום חפץ מן השוק או אפי' עוסק בשום מלאכה אפי' בביתו והוא מתבייש אם תראה אותו אל תעמוד שם והשמט ממנו.



"והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה ונתכוין ליהנות ממנה כאילו נסתכל בבית התורף (פי הערווה) שלה."  (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא סעיף א)
כ"ו באב תש"ע 18:12
בס"ד

לבין מי ש'נתכוין ליהנות ממנה', שלא יִנָּקה מדינה של גהינום.
ד' באלול תשס"ט 20:31
אתם מזכירים את הרפורמים.
ד' באלול תשס"ט 21:47
אפילו אצבע של אשה גורם לכם להרהורי עברה..
מזכירים לי את העולם המערבי.
ד' באלול תשס"ט 22:38
בס"ד
 
פשוט לפעמים צריך ללכת לקיצוניות מוגזמת כדי לגרום לאיזון..
 
זה באמת משהו מתורת הפסיכולגיה..
 
לי בכול אופן שקראתי שצריך להקפיד אפילו בהסתכלות על אצבע של אישה..
 
זה אוטומתית גורם למחשבה להתאזן ולראות את הנושא של שמירת עיניים בפרופרציה.. 
 
ו..לענ"ד-אדם שמקפיד על שמירת עיניים זה מראה על יראת שמים !!
 
כי זה בהחלט דבר קשה ומצריך עבודת המידות!
ד' באלול תשס"ט 23:01
בבוקר לא באמת התכוונו לכך! אלא הגזימו בשביל לגרום לאיזון ובאמת מספיק ליטול פעם 1 בכל יד ?????
ד' באלול תשס"ט 23:45
בס"ד
 
מסתבר שלא ירדת לסוף דעתי..
 
ברור לי ללא כל ספק!
 
שהלכה זאת הלכה!-ואני משתדלת להיות כפופה להלכה במדיוק!
 
כוונתי היתה שבדור של היום..לראות אצבע של אישה לא מעוררת שום דבר! -מסתבר שזה חלק מירדת הדורות..
 
ברור לי שבדור של השולחן ערוך-הצניעות היתה גבוה ברבה יותר!-עד כדי כך שמראה של אצבע האישה היה יכול להוביל להירהורים...
 
ובדור שלנו ללא ספק זה לא!
 
ניסתי פשוט להכניס לפרופרציה..-אם כתוב שצריך כ"כ להקפיד ואפילו להגיע למצב שלא לראות את אצבע האישה..
 
אז אנחנו לא צריכים להרגיש כלפי אלה שמקפידים על שמירת עיניים -שהם מגזימים!
 
זה הכול-בתקווה שעכשיו הובנתי ולא תצא טעות תחת ידי..
ח' באלול תשס"ט 09:37
 
כתוב:"כל המסתכל באצבע קטנה של אישה"לא כתוב רואה!
וגם הבית יוסף(אורח חיים ע"ה א')כותב שאין בעיה לקרוא קריאת שמע כנגד אישה צנועה, ושהבעיה היא להסתכל,כדי להסתכל,לא לראות.
 
ברור גם שאף אחת לא הולכת בכיסוי האצבעות. גם לא נשותיהם של אותם האנשים שמסובבים את גב לנשים.
 
לכן,לראות אישה צנועה לרוב לא מעורר שום דבר,רק שיש כאלה שחוששים שהם יגררו להסתכל, שזה חשש לא כ"כ מוגזם.
 
אפשר להבין את אלה שמחמירים,אבל אי אפשר לומר כמו רעות,שזו הלכה.
ה' באלול תשס"ט 00:10
כך יצרו גדול יותר.
אם חז"ל אמרו שזה יכול לגרום להרהורי
אז זה יכול.
ה' באלול תשס"ט 00:26
בס"ד
 
לכן פעם היתה גם הקפדה על אצבע האישה..
 
כי הדור היה גדול יותר..
ה' באלול תשס"ט 00:50
יש כאלה
וזה בגללם תקף לכולם.
חוצמזה,
זה לא חייב לגרום להרהורי עבירה (עריות),
אלא מספיק שזה גורם לחשוב על האישה זה אסור.
שימו לב,
שתמיד כשמדברים עם בנות, ההרגשה שונה מלדבר עם בנים.
אז אל תגידו:
"לי זה לא גורם וכו' "
ה' באלול תשס"ט 01:06
בס"ד
 
כן נכון..
 
אבל סתם חשבתי לעצמי..
 
אתה הולך לסופר וקופאית מעבירה מוצרים..וכן אתה רואה לה את האצבעות..
 
אז זה באמת גורם להירהורים?!..
 
לא בכרח הירהורי עברה..אבל..
 
זה ממש מעניין אותי..
ה' באלול תשס"ט 02:50
לא ראיתי שכתוב בשולחן ערוך שאסור להסתכל אפילו על אצבע של אשה אם זה גורם לך להרהורים !
זה כמו שתגיד שצריך לטיול ידיים רק אם הידיים שלך מלוכלכות !

ההלכה זה הלכה וגם הלכות שלא מובנות לנו (בגלל קטנותנו) אנו מחויבים לקיים !

מה זה לכן פעם הייתה הקפדה והיום לא ??? ההלכה לא השתנתה. והיום לפי דעתי צריך להחמיר יותר מפעם בגלל כל הפריצות והמראות אסורים שיש שרחוב !
ה' באלול תשס"ט 08:30
לא חשבתי ע"ז,
אבל אני מקווה שלא.
ח' באלול תשס"ט 09:51
כולם כאן יתחתנו בסופו של דבר(בעזרת ה') וכדי לעשות זאת הם יצטרכו לדבר עם בני\ות המין השני.ברור ורצוי שההרגשה בזמן שיחה כזאת תהיה שונה משיחה רגילה.זה נובע גם ממהבדלים שיש בין בנים לבנות.
 
אני מקווה שברור לכולם שזה(לדבר עם מישהו\י לצורך חתונה) מותר.
 
נראה לי,שעצם הדיבור עם והמחשבה על בת,במישור של מחשבה על סתם בן אדם,אינם אסורים בפני עצמם,גם אם ההרגשה שונה מבשיחה רגילה,אלא מכיוון שיכול להיות(אפילו די סביר,במיוחד אצל בנים) שיגררו למחשבות בעיתיות,שזה, כמו שאמר ח.פרומן,לא רק מחשבות אסורות, אלא גם מחשבות על האישה\איש סתם.
 
לכן,מי שמרגיש 'הרגשה שונה' במפגש אקראי עם בן המין השני,כדאי שיבדוק מה בדיוק הוא מרגיש, וכדאי שהוא יחמיר על עצמו כל מיני חומרות, אבל זה לא תקף לכולם בגלל שלו יש קושי.
י' באלול תשס"ט 21:49
ברור שמותר לדבר אם אישה לצרכי חתונה (מפורש בשולחן ערוך) ולא הבנתי מה שכתבת -
"לכן,מי שמרגיש 'הרגשה שונה' במפגש אקראי עם בן המין השני,כדאי שיבדוק מה בדיוק הוא מרגיש, וכדאי שהוא יחמיר על עצמו כל מיני חומרות, אבל זה לא תקף לכולם בגלל שלו יש קושי."

איפה חומרת ??? שולחן ערוך מפורש נחשב אצלך לחומרה ??
י"א באלול תשס"ט 17:07
כי בשולחן ערוך לא כתוב שאסור לראות אצבע קטנה של אישה, אלא להסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה. לכן זו בעיה של מי שמסתכל ולא של האישה שהולכת באצבעות ידים חשופות,חס וחלילא. לכן מי שלא מסוגל לדבר עם אישה בלי להסתכל עליה,יכול וכדאי שיחמיר על עצמו שלא להביט בכלל,אבל מכאן עד לסובב את הגב לכל אישה שמדברים איתה יש דרך ארוכה.
 
מה שניסיתי לומר קודם,שבניגוד למה שח. פרומן כתב,זה שמרגישים"הרגשה שונה" כשמדברים עם בן\בת,זה דבר טבעי ולא תמיד זה בעייתי.עובדה,שלפני החתונה גם מדברים ומרגישים"הרגשה שונה".(ובשביל חתונה אסור לעבור על שולחן ערוך,כך שברור שזה מותר לפעמים).
י"ד באלול תשס"ט 22:58
בשולחן ערוך גם כתוב ש "מותר להסתכל בפנויה, לבדקה אם היא יפה שישאנה, בין שהיא בתולה או בעולה, (ג) ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. " (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא)

ובשום מקום לא כתבתי שזה בעיה של האישה שהולכת עם אצבעות חשופות !
לא הבנתי את "וכדאי שיחמיר על עצמו שלא להביט בכלל,אבל מכאן עד לסובב את הגב לכל אישה שמדברים איתה יש דרך ארוכה" איזה דרך ארוכה יש ?? אדם שיודע שקשה לו לא להסתכל על האשה כשהוא מדבר איתה אז הוא מסובב את הגב כדי לא להיכשל !! איפה יש דרך ארוכה ?
ה' באלול תשס"ט 08:14
הם יפתרו לעצמם בעיות צניעות ויתעלמו מזה שיש נשים בעולם (שלדידם - היו צריכות להישאר כל היום בכלוב). זה הרבה יותר רחוק מאשר שמירה על ההלכה של שמירת עיניים, זה כבר מלבין פני חבר(ת)ו ברבים ותפיסת חיים שלמה שאת מן הסתם לא מסכימה לה.
מצד שני, כל עוד הם לא כופים עלייך לא להסתובב שם אלא רק מסתכלים הצידה - זו זכותם, וזכותם המלאה.
 
וסתם הערה לגבי הרצפה - בינתיים זה נכון, אבל לאחרונה ראיתי יותר ויותר פרסומות שמופיעות על הרצפה (מי שהיה במפגש פסיפס יודע), וזה עניין של זמן שיופיעו גם שם פרסומות לא צנועות עד שגם לשם הם לא יוכלו להסתכל.
 
אישית - אני ממש לא מתלהב מלהסתכל על הרצפה, אבל לעיתים אני מגלה את זה כאין ברירה לאור לבושן הבוטה של הבנות שסביבי.
 
 
ה' באלול תשס"ט 08:42
שמעתי על מישהו ששם יד על העינים כשהלך ברחוב ובלי לשים לב התנגש באישה והעיף אותה איזה 2 מטר.

מה שאני עושה זה פשוט חי בגבעות שם אין כמעט נשים ואלו שכן יש לבושות על פי ההלכה (בחומש למשל אין שום אישה ברדיוס של 7ק"מ!)
ה' באלול תשס"ט 10:02
אלא שהוא יודע שהתורה אוסרת עליו להסתכל עליה שלא לצורך נישואים.
ה' באלול תשס"ט 10:04
וכן אתה צודק ! אני לא בצחוק מברך כל בוקר "ואל תביאני לידי ניסיון" !

" (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא)


ה' באלול תשס"ט 10:45
בס"ד
 
אז מה אתה חי לך בגבעות..ונמנע מהנסיון..
 
אבל מה אם כל אלה שעובדים במשרדים לצד נשים?! יוצאים למכולת נשים..הולכים לפה ..נשים..
 
מה הם יעשו?!
 
זה לא שהם רוצים להסתכל על אישה ..זה פשוט כרוח המציאות...
 
 
ה' באלול תשס"ט 10:48
(לא הכל כורח המציאות)
ה' באלול תשס"ט 11:00
מה שהיה כתוב בשורה למטה זה -

"צריך אדם להתרחק מן הנשים מאוד מאוד" !!! (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא)
כ"ה באב תש"ע 17:50
ואני לא מבין אתכם , ממה אתן נעלבות?
אתן יודעות איזה קשה ואיזה וויתורים הבנים עושים בזה שהם שומרים על העיניים?
זה קשה , וקשה מאוד (לי לפחות) רק המחשבה שיותר לא אהיה ם אישה ולא אראה ולא אשמע אותה.
חסר לי המגע, החיבוקים והנשיקות , הדיבורים והחברות , וכל הידידות
כל האהבה !
זה קשה - אבל זה הפגם הכי קשה , זהו התיקון של הדור שלנו "פגם הברית" ובינהם פגם העיניים
אתן אוליי לא יודעות כמה מעלות יש למי ששומר עיניים
כעת, אנו בדור האחרון .
כולנו גילגולים של דור המבול ודור הפלגה (אלה שבנו את מגדל בבל) ובאנו לעולם בדור אחרון כדיי לתקן מעשינו
הרי שהקץ קרוב, ה' יתברך הקצה לעולם 6000 שנה ונשאר בערך עוד 200 שנה עד לקץ , ובתאריך הזה , אם עד אז לא נתקן מעשינו  ה' יביא את גוג ומגוג מלה"ע ה-3 והאחרונה בה יימחקו 2/3 מהעולם מעל פני האדמה
ואז יישארו רק הצדיקים מה שאני יודע לפחות שהם שומרי הברית.
וגם כמה גויים ישארו בחיים ואתם שואלים איך זה ?
הרי גם לנוצרים יש 7 מצוות בני נוח כל מי שמקיימם יישאר חיי ויינצל במחלמה ואז בעולם הבא יהיו עבדים של היהודים.
אתם ואתן לא יודעים ויודעות כמה חמור פגם הברית והעיניים ושמעתי דיסק עד כמה עברות ומלאכי חבלה באים עלייך - למה אני צריך את כל זה ? זה קשה
הרי יש מלא אנשים שבעיניכם נראים צדיקים, הם כולם לבושים שחורים: עם כובע, ציצית, כיפה ,ופאות וזקן וכל היום יושבים ולומדים בישיבה רק גמרא ומשנה . אך הם פוגמים בברית,  הם הולכים לגיהנום  וכל התורה שלהם לא שווה כלום.
למשל אתן לכם כמה מעלות של מי ששומר את הברית, מי ששומר את העיניים הוא לא מגיע לגיהנום כל העבירות שהוא עשה , הוא מגיע לשמיים ה' יתברך רואה ששמרת על הברית הוא ייתן לך דקכים קלות ביותר לתקן את הנפש העיקר שלא תכנס לגיהנום, מי ששומר את העיניים כשהו הולך ברחוב ה' נמצא מאחוריו והשכינה מלפניו ושום דבר לא יכול לפגוע בו לא מהולמות העליונים ולא מהעולמות התחתונים .
מי ששומר את הברית הוא יכול להוציא אנשים מגייהנום - תראו עד כמה המעלות שלו.
אז מי שיירצה עוד להרחיב את הידע ייחפש את דיסק "אש הברית" ממנו אני קיבלתי את כל זה => זה האתר http://www.shomreybrit.com/
גם אם יש לך את כל התורה והמצוות של משה רבינו אם פגמת בברית , אם לא שמרת עיניים , כלומר אם הסתכל על אישה - אתה הולך לגיהנום וכל המצוות שעשית לא שוות אם לא שמרת על הברית.
וזה לא שאני הייתי ביישן שנכנסתי לדת בקטע של שמירת העיניים והברית אלא היו לי יחסים עם בנות גם נהנתי איתם ואני חושב שזה ייחסר לי מאוד , אז תבינו עד כמה זה קשה
עכשיו אני לא מתחייב שאשמור על העינייים כל החיים , עכשיו אני פשוט יודע שאני שומר עכשיו ואני שומר
אסור להתייאש מראש ולומר למשל - "מה עוד מעט בצפר מה אני ייעשה מלא בנות מכירות אותי , איך אני לא יאמר להן שלום? איך  לא אדבר איתם ?לא לחבק ולנשק? לא לשמוע ולראות אותן? איך להתעלם?
 אלו שאלות שגם אני מתחבט בהם כעת, תדעו שזה קשה.
על הברית עצמה אני מקווה שאשמור תמיד ה' יעזור לי.
ולא שנראתי מכוער, אני נראה טוב ברוך ה' ואני עדיין מתלבש איך שבא לי , לובש חולצות מצחיקות , מיקי מאוס , סופרמן (מי שיירצה או תרצה אהלה תמונות) , לא מגדל זקן ופאות. מסתפר איך שבא לי , אבל לפחות שומר על העיניים והברית שזה הכי קשה אבל לא בלתי אפשרי
אז תבינו בנות יקרות  - אני יגיד לכן למה אסור להסתכל על בנות - עזבו לרגע את כל העברות שזה גורם .
אני יידבר אתכן על מה אי שמירת העיניים עלול לגרום לבסוף, בסופו של דבר אם תסתכל על בחורה אתה תחשוב עלייה בטוח
ומהרהורים של היום יבוא לך חלומות בלילה ואז יכל לצאת לך קרי (מי שלא יודע מה זה , קרי  הכוונה לקרי לילה , זרע לבטלה , שהוא אכן באונס ולא בכוונה אך אפשר למנוע זאת ע"י שלא יהיו לך הרהורים ואיך לא יהיו לך הרהורים, על ידיי שלא יהיה לך על מה להרהר בכך שלא תראה. כתוב "רחוק מהעין רחוק מהלב")
אמנם כל אחד יכול הגיד "מה אתם רוצים. אני נוגע בבנות ומנשק ומחבק ומסתכל אבל עד למיטה , שם אני עוצר ואומר לא תודה" וכך נמנע זרע לבטלה .
זה גם מה שאני רציתי (ואולייי רוצה לעשות עדיין) אך למה להגיע ליידי ניסיון וגם לא כולם עומדים בו.
אך אפילו שנשמר מהוצאת זרע בכוונה יכול לבוא לידי ניסיון בלילה בחלומות, שם ייצא קרי וזה כבר לא בשליטתנו אז למנוע חלומות -> לא מערערים וכדיי לא לערער צריך => לא להסתכל
יש מבין
אני אוהב בנות , אוהב אתכן
אוהב את החברים שלי אהבת אחים
מת על אנשים ויחסים וקשרי אנוש
נקשר מהר לכל אדם ובטח לבנות
אבל ה' יעזור לי
אוהב אתכם
אני אוהב אתכן
כ"ה באב תש"ע 18:30
מעריכה את מי שמצליח..
בהחלט קשה..
אולי אפילו קצת מוגזם..
אבל התורה בהחלט יודעת היטב על מה היא מדברת..

כ"ה באב תש"ע 22:57
כ"ו באב תש"ע 16:52
החסידים האלה נהגו לא בסדר.
אסור להסתכל בכוונה לשם הרהור, אבל להסתכל סתם ככה מותר.
את ההידורים שלהם שלא יעשו על חשבון אחרים.

אולי יעניין אותך