י"א בתשרי תש"ע 19:58
היה לנו בכיתה דיון על מה יותר חמור יום כיפור או שבת? אז 2 שאלות.
מה יותר חמור? ועל בסיס מה?
ולמה זה משנה?(אני ידעת שאת זה אני אמורה לשאול את המורה שלי אבל יש לנו חופש עד אחרי סוכות)
 
י"א בתשרי תש"ע 21:21
העונש על מחלל שבת חמור יותר
י"א בתשרי תש"ע 21:48
סקילה = הגוף מת.
קרת = הנפש מתה.
לי נראה שהעונש ביום כיפור יותר חמור לא.
י"א בתשרי תש"ע 21:49
י"א בתשרי תש"ע 21:53
י"א בתשרי תש"ע 22:29
ברור...סקילה זה למות בייסורים..
י"ב בתשרי תש"ע 00:15
תסבירו  לי בבקשה, למה סקילה יותר חמור מקראת (בידי שמים)? 
{עדיף למות בייסורים ולהישאר יהודי, מלמות מיתה קלה(?) ושבשמים לא יחשיבו אותך כיהודי. לא?} 
י"ב בתשרי תש"ע 00:20
י"ב בתשרי תש"ע 08:46
בס"ד

בסקילה לא.
י"ב בתשרי תש"ע 09:17
כרת= מיתה בידי שמים.כלומר גזר דין מהשמים שאומר שהאדם ימות,זה לאו דוקא אומר שגם הנפש שלו מתה.המיתה מכפרת על החטא(יחד עם תשובה).

סקילה זו מיתה מאד מפחידה וכואבת(ליפול ברגלים וידים קשורות מגובה 2 מטר),ובכלל,כרת אפשר לבטל ע"י תשובה,תפילה וצדקה,ומיתות שבידי אדם(סקילה,שרפה,הרג וחנק)אי אפשר.

חוץ מזה,הקדושה של היום נמדדת בין השאר לפי מספר העליות לתורה. למשל בראש חודש 4 עולים.בחגים 5. ביום כיפור 6.ובשבת7.

זה משנה למקרה שאת יודעת שתצטרכי חס וחלילא לחלל את אחד הימים,ואת שואלת איזה עדיף.
י"ב בתשרי תש"ע 09:26
בס"ד

אני לא זוכר מי ואיפה, אבל כתוב איפשהו שאף פעם האדם לא נשאר בחיים מספיק זמן בשביל שיזרקו עליו אבן, ככה שזה כנראה לא מספיק לכאוב נורא..
י"ב בתשרי תש"ע 08:46
א. יום כיפור חמור משבת. מה לעשות, ככה חכמים אמרו. לכן ביום כיפור מקלים בדברים שאסורים בשבת (לא בדרך כלל, במקרים ספציפיים).
ב. אם א-לוהים נתן לבני האדם את הסמכות להרוג מישהו, כנראה שהוא עשה משהו מ-א-ד גרוע. לכן סקילה נחשבת לחמורה מכרת.
ג. המשוואה של: "ככל שהעונש קשה יותר כך העבירה חמורה יותר" היא לא משוואה נכונה. למשל: לשון הרע. אין שום עונש מוגדר על לשון הרע (אמנם חכמים אומרים שצרעת באה על זה, אבל זה גם בידי שמים וגם זה לא מפורש מן הפסוקים), ובכל זאת אומרים עליו שהוא חמור מכל עבירות שבתורה.
 
עוזיה.
י"ב בתשרי תש"ע 09:28
בס"ד

זה לאו שאין בו מעשה, ורק במקרים מאוד חריגים יש עונש על לאו כזה (עדים זוממים, מוציא שם רע).
י"ב בתשרי תש"ע 13:02
י"ב בתשרי תש"ע 13:53
בס"ד

כי בלאו שאין בו מעשה אין על מה לחייב אותך, כי בעצם לא עשית כלום. זה משהו יוצא דופן.
אם זה היה פשוט כמו שאתה אומר לא היו נשברים כל כך הרבה קולמוסים על השאלה למה 'אין עונשין מן הדין'.
י"ב בתשרי תש"ע 18:19
הרב אביגדור נבנצאל, שיחות לפרשת השבוע, ספר שמות, עמוד שס.
מסביר ששבת חמורה מיום כיפור.
גם הרב שטינזלץ בספרו "אור ודרך" כותב שמבחינה הלכתית שבת חמורה יותר, אך יום כיפור קדוש יותר.
אם אינני טועה, כבר בגמרא מובאת דעה שונה: נאמר על שבת "וקדשתו מכל הימים", לרבות את יום הכיפורים. סלחי לי שאינני זוכר את המקור.
י"ב בתשרי תש"ע 18:48
בס"ד

"ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי שבת שבתון מקרא קדש"
"ששת ימים יעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קדש שבת שבתון לה'"
י"ב בתשרי תש"ע 19:00
י"ב בתשרי תש"ע 22:59
בס"ד

כשאני ציני מתעצבנים עלי. אתם רוצים שאהיה צבוע?
י"ב בתשרי תש"ע 23:07
ציניות לא לגיטימית. לא בפורום כזה (ולדעתי באף פורום).
ישירות - זה כבר עניין של טאקט.
 
אבל בוא לא נסיט את הדיון...
י"ב בתשרי תש"ע 18:25
יוהכאנונימי
עד כמה שידוע לי
יום כיפור חמור משבת
שעליו נאמר "שבת שבתון" לעומת "שבת" רגילה.
 
בנוסף, יום כיפור "דוחה" את שבת ולא להיפך,
שהרי כאשר יום כיפור יוצא בשבת
עדיין צמים,
ובשבת רגילה אסור לצום
(ולכן בשבת חייבים לעשות קידוש לפני חצות היום, כדי שלא ייחשב שצמנו בשבת וכו')
י"ב בתשרי תש"ע 22:30
אם הבנתי נכון את מה שאתם אומרים\כותבים אז יום כיפור יותר חמור משבת אבל שבת יותר קדושה?
ונועמיק אם זה משנה למקרה שאני יודעת שאצטרך חס וחלילא לחלל את אחד הימים,ואני שואלת איזה עדיף, אז איזה עדיף?ולמה? 
  
י"ב בתשרי תש"ע 23:08
שבת יותר חמורה מבחינה הלכתית. השאלה היא האם יום כיפור יותר קדוש, ועל זה חלקו הפוסקים.
 
מה עדיף לחלל? טיפשי לענות על זה, אבל כנראה שיום כיפור. כן, מגוחך שאנשים מחללים שבת אבל צמים ביום הכיפורים...
י"ב בתשרי תש"ע 23:28
י"ג בתשרי תש"ע 00:08
בס"ד

"ביני וביניכם לדורותיכם לדעת כי אני ה' א-להיכם". גוי ששבת חייב מיתה, ומי ששומר שבת מודה במלכות ה' ושאין עוד מבלעדיו. האמת היא ששבת נראית לי הרבה יותר מרגשת מיום כיפור..
י"ג בתשרי תש"ע 00:23
י"ג בתשרי תש"ע 11:57
וכן סקילה חמורה יותר מכרת(כל מיתות בית דין חמורות מכרת)....
שבת זה מששת ימי בראשית, יום כיפור לא.
יום כיפור זה "שבת שבתון" דהיינו שבת "קטן" כזה.
 
 
י"ג בתשרי תש"ע 12:54
בס"ד

כמו שכתבתי למעלה.
ולעצלנים אכתוב שוב:
"ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי שבת שבתון מקרא קדש"
"ששת ימים יעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קדש שבת שבתון לה'"
בטח יש עוד הרבה מקומות שלא עולים בראש..
י"ג בתשרי תש"ע 12:59
י"ג בתשרי תש"ע 12:02
ותבינו ששבת יותר חמורה.....
אני בהתחלה הייתי בטוח שכולם יודעים את זה....
 
נ.ב. תנסו לצבוע את הסמיילי תראו איזה מגניב....
י"ד בתשרי תש"ע 10:12
רוצח למשל, וכן הבא על אשת איש (ל"ע) - מיתתם בחנק, ולעומת זאת חילול שבת דינו בסקילה.
ואולם, על שפיכות דמים ועל גילוי עריות נאמר 'יהרג ואל יעבור' מה שאין כן בשבת.
 
אשר על כן, לכל דבר ישנם כמה מישורים בהם ניתן לבחון אותו, ובאשר לעניינו:
יש דשברים בהם שבת חמורה יותר, ויש שלהיפך, ובאמת אין זה כ"כ רלוונטי למעשה, כי על שניהם יש להקפיד.
 
שיהיה חג שמח לכולנו!
ט"ו בתשרי תש"ע 23:35
...יורביתאחרונה
"מקפלין את הכלים ארבעה וחמישה פעמים, ומציעין את המיטות מלילי שבת לשבת... רבי ישמעאל אומר, מציעין את המיטות מיום הכיפורים לשבת, וחלבי שבת קרבין ביום הכיפורים; רבי עקיבא אומר, לא של שבת קרבין ביום הכיפורים, ולא של יום הכיפורים קרבין בשבת."
[משנה שבת, ט"ו, ג']
ברטנורא שם, ד"ה "מיום הכיפורים לשבת": "...לפי ששבת חמור מיום כיפור."
 
אבל בסופו של דבר הלכה כר"ע.
 
 
[אל תראו אותי חכמה, למדנו את זה בשיעור משנה..]

אולי יעניין אותך