פרטים על האזכרה,מאור הפרשה, קישור לאתר הזכרון! כנסמעוז אסתר

 

פרטי האזכרה לקדוש הרב מאיר כהנא הי"ד

יום חמישי ח"י חשון (5.11.09)  יום השנה לרצח הרב מאיר כהנא הי"ד
שיעורים בישיבת הרעיון היהודי רח' שמריה 11 ירושלים

(איזור ארזי הבירה - שמואל הנביא 02-5823540)

12.00 הרב יהודה קרויזר ראש הישיבה
13.00 תפילת מנחה
הרב ברוך כהנא: "כופין אדם לעשות מצוה"
ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי: "הטרגדיה של הנבואה"
אריאל לוי: "יפה שעה אחת קודם"

15.30 עליה להר המנוחות

עליה לקברו בהר המנוחות בירושלים
בשעה 16.00

עצרת זכרון מרכזית
באולמי היכל דוד
רח' אהליאב 14 ירושלים (ליד תחנה מרכזית)
בשעה 18.00
בהשתתפות ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי
האמן דוד אלהרר
תלמידיו משפחה רבנים ומוקירי זכרו !

 לאתר הזיכרון לרב מאיר כהנא הי"ד

http://www.rabbikahane.org/


 

לפרטים נוספים ולמעונינים לעשות אזכרה לרב במקום מגוריהם :
[email protected]

 

חדש! מנוע חיפוש בספרי הרב כהנא ובאתר הזכרון של הרב
נסו ותלמדו!
ניתן ומומלץ להכניס את מנוע החיפוש באתר שלכם
   
 שבת שלום.

למעונינים להדפיס את מאור הפרשה מצורף קובץ וורד
20091029182342.doc

כמו  כן מצורפת מודעה על יום השנה למעונינים לשים בבית הכנסת

20091029182247.pdf
חפשו השבת את העלון על הרב כהנא בבית הכנסת

 

מאור הפרשה – לך לך

 

נאום בעת הדיון על הצעות לסדר היום - שכם -
 
כ"ד אדר תשמ"ו (5.3.86)

 

גברתי היושבת-ראש, כנסת נכבדה, "ויעבר אברם בארץ עד מקום שכם - - - והכנעני אז בארץ" - פסוק מבראשית. נשאלת השאלה: מה הקשר בין החלק השני של הפסוק "והכנעני אז בארץ" לבין ראשיתו של הפסוק המדבר על ישיבת אברהם אבינו בשכם? חברי הכנסת, התשובה פשוטה. איך הצליח אברהם, יהודי, לשבת בשכם? איך נתנו ליהודי לגור בשכם? רק משום שהכנעני אז בארץ, כי אילו היה שמעון פרס בשכם, אילו הוא היה אז ראש הממשלה, לעולם לא היה מרשה ליהודי - לא לאברהם אבינו ולא לשום יהודי - לגור שם.

 

 

אהבת ישראל

 

המצוה להציל את היהודי מתוך אהבת ישראל, וכן המצוה לנקום נקמת יהודים, נקמת הצדיק מהרשע, ולבער את הרע ואת חילול השם מהארץ, נכללות במושג של מלחמת מצוה. וכבר קיים מצוה זו היהודי הראשון, אברהם אבינו, כמו שנאמר בענין מלחמת ארבעת המלכים עם חמשת המלכים ושבייתו של לוט (בראשית יד:יב-טו): "ויקחו את לוט ואת רכושו, בן אחי אברם... ויבא הפליט ויגד לאברם העברי... וישמע אברם כי נשבה אחיו וירק את חניכיו ילידי ביתו שמנה עשר ושלש מאות וירדוף עד דן... ויכם...".

 

אברהם אבינו, שמידתו המיוחדת היא חסד, יצא למלחמה ושפך דמים. ויש להעיר כאן כמה נקודות במקרא: מדוע בתחילה נקרא לוט "בן אחי אברם", כפי שאמנם היה (כי הרי היה בן הרן, אחי אברהם, שמת באור כשדים), ובסוף כתוב "וישמע אברם כי נשבה אחיו"? וכן, מה ראה הכתוב לכתוב דוקא כאן בפעם הראשונה את הכינוי "אברם העברי"? אלא, דברים גדולים מלמד אותנו הכתוב, בענין אהבת ישראל בכלל ובענין מלחמת מצוה בפרט. בודאי לוט היה בן אחי אברהם, אך לגבי המצוה של "לא תעמוד על דם רעך" היה "אח", כמו שכל יהודי ויהודי הוא אח לענין זה של ערבות ואהבת ישראל. ומשום כך שינה הכתוב, וכאשר שמע אברהם כי נשבה לוט, חל הגדר של "כי נשבה אחיו". מיד "וירק את חניכיו", אע"פ שהיו בסך הכל שלוש מאות ושמונה עשר, מספר פעוט ומגוחך לעומת ארבעת המלכים שזה עתה הביסו חמשה מלכים, ואם כן, היה מקום לפסוק הלכה שבמצב כזה של התאבדות כמעט ודאית, שב ואל תעשה עדיף. וקשה, איך העֵז אברהם לצאת למלחמה, מה עוד שהוא וקבוצתו הקטנה היו היחידים בעולם שנשאו את האמת שה' הוא האלקים היחיד? ולהדגיש את זה, הזכיר הכתוב דוקא כאן את המושג של "אברם העברי", שפירשו חז"ל (בראשית רבה מב:ח): "רבי יהודה אומר: כל העולם כולו מעבר אחד והוא מעבר אחד". וזה רק מעמיק את הקושיא: מדוע סיכן אברהם את עצמו, כאשר הריגתו ח"ו היתה שמה קץ לאדם ולקבוצה היחידה בעולם שעמדו בעבר הנכון והאמיתי?

 

התשובה היא, שכאשר יהודים נמצאים בסכנה, מצוה לעם ללכת "לעזרת ישראל מיד צר שבא עליהם". ומכיון שאברהם וקבוצתו היו כל "עם ישראל" דאז, ואברהם היה לו דין שר ומלך עליהם, הוא ידע שיש כאן ענין של מלחמת מצוה, ששורשה ומקורה ובסיסה הוא הרעיון של קידוש השם, כי כל זמן שגוי קם נגד ישראל, הוא קם גם נגד אלוקי ישראל בפרהסיא, ואין חילול השם גדול מזה, ועל זה חייבים לצאת למלחמת מצוה, ואין מקום לפטור בזה מטעם פיקוח נפש. וכך אמרו חז"ל (בראשית רבה מג:ב): "'וישמע אברם כי נשבה אחיו' - הדא הוא דכתיב (ישעיהו לג:טו): 'אוטם אזנו משמוע דמים [ועוצם עיניו מראות ברע הוא מרומים ישכון...]'. 'וירק את חניכיו' - רבי יהודה ורבי נחמיה: ר' יהודה אומר: הן הוריקו פנים כנגד אברהם, אמרו: חמשה מלכים לא יכלו לעמוד בהם, ואנו יכולים לעמוד בהם? רבי נחמיה אמר: אברהם הוריק פנים כנגדן. אמר: אצא ואפול על קידוש שמו של מקום!" כלומר, אברהם אמר: מלחמת מצוה היא, שהקב"ה ציווה לצאת למלחמה להציל את לוט למרות הסכנה, כי מדובר בקידוש השם, א"כ אצא, ואם ח"ו לא יהיה מנוס, אפול על קידוש שמו. וזה הבסיס לכלל שבמלחמת מצוה לא שייך כל הפטור של פיקוח נפש, כפי שנראה בע"ה.

 

עוד יש להעיר, שחז"ל בתחלת מדרש זה הביאו את הפסוק "אוטם אזנו משמוע דמים וכו'", שבפשטות פירושו הוא, שאדם שסותם את אזנו ועוצם את עיניו מלשמוע ולראות רע, הוא מרומים ישכון. וכאן הרחיבו חז"ל מידה זו, כפי שפירש כאן מהרז"ו: "וכוונת הדרשה, שהיה אוטם אזנו מלשמוע שפיכת דם נקי אלא נזדרז לרדוף ולהציל". כלומר, שלא רצה לשמוע על שפיכת דם נקי בלא להגיב. אך יותר מזה: הוא גם לא רצה לשמוע את הסילוף ששפיכת דם בכלל היא דבר רע ומגונה, ואטם את אוזנו ועצם את עיניו, כי הוא ידע שהשופך דם רשעים מצוה תיחשב לו, אם הוא עושה זאת לקדש שם שמים. אומר הפסיקתא רבתי (הוספה פרק ב, ויהי בחצי הלילה דף קצו: "'ויחלק עליהם לילה'... אותה השעה אמר הקב"ה לאברהם: אתה יגעת עמי בהריגת המלכים חצי הלילה, חייך אני פורע לבניך במצרים, שנאמר (שמות יב:כט): 'ויהי בחצי הלילה'". ואמנם, לאחר מעשה חשש אברהם, והקב"ה הניח את דעתו. כך אמרו חז"ל (בראשית רבה מד:ד): "לפי שהיה אבינו אברהם מתפחד ואומר: תאמר אותן אוכלסין שהרגתי שהיה בהם צדיק אחד וירא שמים אחד. משל לאחד שהיה עובר לפני פרדסו של מלך, ראה חבילה של קוצים, וירד ונטלה. והציץ המלך וראה אותו, התחיל מטמן מפניו, א"ל [המלך]: מפני מה אתה מטמן? כמה פועלים הייתי צריך שיקישו אותה, עכשיו שקששת אותה בוא וטול שכר. כך אמר הקב"ה לאברהם: אותן אוכלסין שהרגת קוצים כסוחים היו. הדא הוא דכתיב (ישעיהו לג:יב): 'והיו עמים משרפות שֹיד קוצים כסוחים [באש יִצַתו]'".

 

שני כללים יסודיים למדנו מכאן. האחד הוא, שאין לחשוש משפיכת דמם של רשעים, ואדרבה, מצוה היא, שבזה מכלים את הקוצים מהגן. ובדיוק כך למדנו לגבי דוד המלך ע"ה, בפסיקתא רבתי (פרק ב): "'מזמור שיר חנוכת הבית לדוד' (תהלים ל:א): בוא וראה, שלמה בונה את הבית והוא נקרא לשמו של דוד? אלא, דוד היה ראוי לבנותו ובשביל דבר אחד לא בנה אותו, ואע"פ שחשב לבנותו בא נתן הנביא ואמר לו, לא תבנה לי הבית. למה? 'כי דמים רבים שפכת ארצה לפני' (דברי הימים א כב:ח). כיון ששמע דוד נתיירא, אמר: הרי נפסלתי מלבנות בית המקדש. אמר רבי יהודה בר אלעאי, אמר לו הקב"ה: דוד, אל תירא, חייך כך הם לפני כצבי ואיל. לכך נאמר: 'שפכת ארצה', ואין 'ארצה' אלא צבי ואיל, שנאמר 'הטמא והטהור יאכלנו כצבי וכאיל, רק הדם לא תאכלו על הארץ תשפכנו כמים' (דברים יב:טו-טז). [דבר אחר] אמר לו הקב"ה: חייך, כל דמים ששפכת היו לפני קרבנות, שכן כתיב: 'כי דמים רבים שפכת ארצה לפני'. אמר ר"ש בן יוחאי, אין לפני אלא קרבנות, שנאמר: 'ושחט את בן הבקר לפני ה'' (ויקרא א:ה). אמר לו דוד, א"כ ולמה איני בונה אותו? אמר לו הקב"ה, שאם אתה בונה אותו הוי קיים ואינו חרב. אמר לו, והרי יפה? אמר לו הקב"ה, גלוי וצפוי לפני שעתידים לחטוא ואני מפיג חמתי בו ומחריבו וישראל ניצולין, שכן כתב, 'באוהל בת ציון שפך כאש חמתו' (איכה ב:ד). אמר לו הקב"ה, חייך, הואיל וחשבת לבנותו אע"פ ששלמה בנך בונה אותו, לשמך אני כותבו: 'מזמור שיר חנוכת הבית לדוד'".

 

דמם של רשעים במלחמת מצוה אינו אלא כדם שאין בו ממש, לא כדם של מי שנברא בצלם אלקים, אלא, בגלל שהשחיתו את הצלם, דמם אינו אלא כמים, וכדם של חיות, כגון הצבי והאיל, שאינם כשרים למזבח, ואין להם אפילו הקדושה של בהמות הראויות להיות קרבנות. וכך אמר דוד המלך ע"ה על הרשעים (תהלים עג:כ): "בעיר צלמם תבזה", ותירגם יונתן: "ברגז דמותהון תבסר", ופירש רד"ק: "וצלמם תפרש אם תרצה על הגוף או על הרוח כמו 'בצלמנו כדמותנו' או על שניהם". וגישה אפשרית אחרת היא, שדמם של הרשעים הוא כקרבן, שמיתתם היא מצוה, ומי שהורג אותם כאילו מביא קרבן, וכמו שהבאנו לעיל לגבי פנחס, שאמרו חז"ל (תנחומא, פנחס א): "'ויכפר על בני ישראל' (במדבר כה:יג) - וכי קרבן הקריב שנאמר בו 'כפרה'? אלא ללמדך שכל השופך דמן של רשעים כאילו הקריב קרבן". דברי חז"ל אלה הם תשובה מוחצת למסלפים ולבורים, המזייפים את דברי הקב"ה לדוד שלא הוא יבנה את בית המקדש משום "כי דמים רבים שפכת ארצה", ובכך מנסים להוכיח שדוד חטא במלחמותיו משום ששפך בהן דמים. אך אווילותם עולה על רשעותם, שהרי אפילו בלי דברי חז"ל הנ"ל, האם יש בר בי רב שיחשוב שדוד - שכל חייו התעסק במלחמות ה' - חטא? שאדם זה שמלכות ישראל נקבעה לזרעו, ושמשיח צדקנו יֵצא ממנו, חטא במלחמות ובשפיכת דמים? כסילותם עולה על זיופם.

 

ברור שגם בלי דברי חז"ל הנ"ל, הסיבה הפשוטה שלא רצה הקב"ה שדוד יבנה את בית המקדש היא, משום שבית המקדש סימל את העולם השלם והתמים ושכולו טוב שהקב"ה חשב לעשות בעולם הזה, ובעולם כזה בודאי אין מלחמה כי אין רע, ואין שפיכות דמים כי אין רשעים, ויש רק שלום ואהבה. ומשום כך, אע"פ שמצוה רבה לצאת למלחמה נגד הרשעים ולשפוך את דמם במקום ובזמן הראוי והנכון, מ"מ אין לזה מקום בסמל של העולם שכולו טוב, דהיינו בית המקדש. ומשום כך אמר הכתוב (שמות כ:כב): "ואם מזבח אבנים תעשה לי לא תבנה אתהן גזית, כי חרבך הנפת עליה ותחללה". ואמרו חז"ל (מכילתא, יתרו, מסכתא דבחדש יא): "המזבח נברא להאריך שנותיו של אדם, והברזל נברא לקצר שנותיו של אדם; אינו רשאי להניף המקצר על המאריך" (אך גם זה אינו אלא רמז לרעיון של שלום, כי הרי איסור זה היה רק במזבח, אבל בהיכל ובקודש הקדשים אכן בנו בכלי ברזל, כפי שאמרו במכילתא (שם): "בו [במזבח] אי אתה בונה גזית, אבל אתה בונה בהיכל ובקודש הקדשים גזית"). מכל מקום, ברור שדוד המלך היה צדיק עולם, ומלחמותיו היו למען השם ועל קידוש שמו, ואין אפילו כקליפת שום של רצינות בדברי המזייפים.

 

הכלל השני היוצא מדברי הקב"ה לאברהם שחשש שמא בין כל הרשעים שהרג היה איזה צדיק, ש"אוכלסין שהרגת קוצים כסוחים היו" - הוא, שלמרות שיתכן שיש כמה ישרים בקרב עם של רשעים, איננו חוששים להם, משום שהיה להם להוציא את עצמם מן הכלל, ולא לשבת בין הרשעים ובכך להיות חלק מהם, אלא היה להם לקום ולהוכיחם ולברוח מהם. וכך אמרו חז"ל (סוטה יא.): "שלשה היו באותה עצה [של "הבה נתחכמה לו"]: בלעם, ואיוב ויתרו. בלעם שיעץ נהרג; איוב ששתק נידון ביסורין; יתרו שברח זכו מבני בניו שישבו בלשכת הגזית". הרי מפורש ששתיקה למעשי הרשעים "כהודאה דמי", אפילו אם בתוך עצמו מתנגד השותק לרשעות, ועל שתיקתו הוא נענש. זה היה בידי שמים, וכאשר אין כח להענישו על ידי בשר ודם. אך כאשר יש כח ואפשרות בידי ישראל להעניש אומה רשעה במלחמת מצוה, ודאי שבמהלך הקרבות אין מבחינים בין מי שהיה רשע בפועל לבין מי ששתק ולא מחה, כאשר שתיקתו וחייו היומיומיים מעודדים ומחזקים את המלכות ואת ממשלת הזדון, ומאפשרים לה להמשיך ברשעותה. ואמנם, משום כך נתחייבו כל אנשי שכם מיתה אחרי חרפת דינה, כמו שכתבנו לעיל. אור הרעיון

 

 

הקפצה!!! האזכרה ביום חמישי הזה י"ח חשווןמעוז אסתר

רשות השידור הסירה פרסומת לאזכרת הרב כהנא

רשות השידור הסירה מלוח המשדרים פרסומת, בה נשמע ח"כ מיכאל בן ארי כשהוא מזמין את הציבור לאזכרת הרב כהנא.

פרסום ראשון: 03/11/09, 15:52
אורנית עצר

הרב מאיר כהנא
הרב מאיר כהנא
פלאש 90

רשת ב' של קול ישראל שידרה בצהריים (שלישי) תשדיר בו קורא ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) לציבור להגיע לאזכרה לזכר הרב מאיר כהנא.  בעקבת תלונות שהגיעו לרשות השידור כנגד שידור הפרסומת החליטו בקול ישראל להוריד את התשדיר טענה כי מדובר בתשדיר שנוי במחלוקת.

בתשדיר אומר ח"כ בן ארי: "שלום, מדבר חבר הכנסת מיכאל בן-ארי, במלאת 19 שנה להירצחו של הרב מאיר כהנא ברצוני להזמין אתכם לאזכרה המרכזית של המשפחה שתיערך ביום חמישי הקרוב. לפרטים נוספים היכנסו לאתר הזיכרון לרב מאיר כהנא". 

בתגובה להחלטה להסיר התשדיר הודיע עו"ד רחמים כהן שנשכר מטעם משפחת הרב כהנא כדי לפעול נגד רשות השידור כי  "זוהי חוצפה, אפליה ורדיפה. אנחנו מתכוונים לתבוע את רשות השידור ואף לעתור לבית המשפט העליון בדרישה להחזיר את התשדיר. יש כאן פגיעה בזכרו של הרב כהנא וכניעה לתכתבי השמאל הקיצוני".

איש ארץ ישראל שלנו , ברוך מרזל אמר בתגובה כי "19 שנה לאחר רצח הרב כהנא ועדין מפחדים ממנו כי הוא צדק. שוב הוכח כי השמאל הקיצוני מנהל את רשות השידור".
 
פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "השמאל הקיצוני תוקע גול עצמי. אם החלטת רשות השידור לא תבוטל אדרוש בימים הקרובים מרשות השידור שלא לפרסם תשדיר הקורא לציבור להשתתף באזכרה לזכר רבין . כפי שידוע לכולנו גם רבין היה שנוי במחלוקת".

רשות השידור מיהרה להסיר את התשדיר בעקובת תלונות שהתקבלו. אחת התלונות התקבלה מתנועת 'שלום עכשיו' ששלחה תלונה למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בדרישה  להסיר לאלתר את הפרסומת בטענה כי מדובר בתשדיר שירות בעל אופי פוליטי.

"אני פונה אליך בדרישה להפסיק לאלתר את השמעת התשדיר בו נשמע ח"כ מיכאל בן ארי, הקורא להשתתפות בעצרת זכרון למאיר כהנא, בתחנות הרדיו של רשות השידור", כתב יריב אופנהיימר מזכ"ל שלום עכשיו לשקלאר.

"כידוע לך, מאיר כהנא עמד בראש תנועת "כך", שהיתה שנויה במחלוקת בשל העובדה כי חרתה על דגלה את רעיון הגירוש בכח של ערביי ישראל, רעיון גזעני ואנטי דמוקרטי. בשל רעיונות גזעניים אלה נפסלה רשימתו ע"י ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת לפני בחירות 1988. אי לכך, נראה שהתשדיר הינו בעל מסר פוליטי השנוי במחלוקת ובעל אג'נדה פוליטית מובהקת", ציין אופנהיימר במכתבו.

עוד ציין במכתבו כי "בעבר פסלה הרשות אשר אתה עומד בראשה תשדירים אשר הוגשו מטעם גורמים המזוהים עם השמאל, בטענה כי המסר שלהם הינו פוליטי".

מרשות השידור נמסר, כי "שידור הזמנה לאזכרה של הרב כהנא ז"ל בקולו של ח"כ מיכאל בן ארי מעלה חשש שברצון המפרסם לעורר מחדש דיון ציבורי ברעיונותיו של הרב כהנא, מייסד התנועה "כך", אשר חרטה על דגלה, בין היתר, את רעיון הגירוש של ערביי ישראל ואשר הוצאה אל מחוץ לחוק, בעיקר נוכח מה שהתרחש באזכרה שנערכה שנה שעברה".

"זאת ועוד, לאור פסיקת בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ שניתנה ביום 28.10.09 (בג"צ 7192/08 המטה להצלת העם והארץ נ' הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ורשות השידור) נקבע כי על הרשויות "לפרש בצמצום כל דריסת רגל לנושאים פוליטיים בפרסומות המסחריות, "על ידי בדיקתו בשבע עיניים באשר לה", מוסיפים ברשות.

ואולי אפילו אזכרה בכנסת! אבל זה כנראה שלא יקרה !מעוז אסתראחרונה

ח"כ מיכאל בן־ארי (איחוד לאומי) מתכוון לקיים לראשונה בכנסת עצרת זיכרון לח"כ לשעבר הרב מאיר כהנא.

כהנא, שנרצח על ידי מתנקש מוסלמי בארה"ב ב־1990, דגל בטרנספר לערביי ישראל. הוא ורשימתו "כך" נפסלו על ידי בג"ץ בסוף שנות ה־80 בגין גזענות. בן־ארי לא מסתיר את תמיכתו בכהנא ובחדרו בכנסת יש תמונה של הרב.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר בתגובה: "אם הדבר לא מהווה פרובוקציה מכוונת אלא אזכרה לח"כ לשעבר, נשקול לאפשר זאת. בית המחוקקים פתוח לכל דעה לגיטימית. אם בן־ארי ירצה לעלות על נס את מורשת כהנא, שלחלק מאזרחי ישראל אין זכות להיות ח"כים, זה דבר שבכנסת ישראל לא יישמע. אם יש כאן התרסה לא אאשר את קיום האזכרה".

בן־ארי אף שלח אתמול מכתב לשורה של ראשי רשויות בישראל, כולל לרשאי רשויות ערבים, בו קרא להם להנציח את זכרו של הרב כהנא ולקרוא על שמו רחובות בעירם
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות [email protected]

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
מה אתם אומריםסבכי החשתי
יש איזה אקסיומה שגדלנו עליה שכדאי לקנות דווקא מוצרים מהארץ כדי לחזק את התוצרים של הארץ, אבל אולי בעצם נפלנו למניפולציה שמביאה אותנו לקנות מוצרים שלא על בסיס נוחות וטעם טוב, מה שמעודד את היצרנים לדחוף את החכי"ם לחוקק חוקים שמקשים על יבוא, מה שמקטין את התחרות, מעלה את המחירים, ואנחנו מקבלים מוצרים סוג ד'.. הבנתי למשל שאמצעי הטכנולוגיה בתחום החקלאות בארץ מיושנים יחסית לעולם, ויש הרבה מכס על פירות וירקות, ושאנחנו מקבלים את הסוגים הפחות טובים ואת הא' א' חקלאים מייבאים לחו"ל.. כל מיני פיסות מידע שמתחברות לי לאחרונה ואני מתחיל לחשוש שמנצלים את היותנו אידאליסטים לטובת קבוצות אוכלוסיה קטנות
אכן צריך לתקןאמלתרא

בשביל זה יש לנו אפשרות להרים את קולנו.

וזה ע"י שנקנה מוצרים שכתוב עליהם פרי זה גדל באדמות ארה"ק ונתקיימו בהם מצות התלויות בארה"ק.

ולברר עד כמה שאפשר אצל בעלי מכולת מאיפוא בא זה ומאיפוא זה, וכך לחבר בין שורש המוצר להקונה

 

בנתיים בגץ הרשע מתיר לכתוב מציור בישראל אפי' מייבאים

לא נראלי הבנת למה אני מתכווןסבכי החשתי
אני טוען בדיוק הפוך, בגלל שזה קודם כל ביזנס, בזה שאתה קונה מוצר שלא על בסיס נוחות אלא על בסיס אידאלים אתה מעודד חוסר השקעה במוצר מצד היצרן והתייקרות שלו. אם ברור לחקלאי שאתה תקנה את התפוחים שלו לא משנה מה כי אתה אידאליסט, לא נראה לך שהוא יעלה את המחיר? לא נראלך שאת התפוחים הטובים באמת הוא ייבא לחו"ל כי שם הוא באמת מתמודד עם תחרות? מנצלים את האידאלים שלך בשביל לגרוף עוד כסף על חשבונך
אני לא חושבת שאנחנו שםבונים מגדלאחרונה
אין מספיק אידאליסטים כדי שירוויחו רק מהם.

כל הקטע של סימון תוצרת הארץ על מוצרים עלה ועדיין המגוון רחב וזה בתחומים מאוד מצומצמים קיים בכלל.


כשנגיע לשם נדבר...

אולי יעניין אותך