ח' בטבת תש"ע 14:12
בע"ה

יש איסור מההלכה להשתכר סתם ככה??
ואם כן - אז למה בשבתות וחגים צריך לקדש על היין?

תודה רבה לכל העונים..


ח' בטבת תש"ע 14:58
 הרמב"ם אומר שהשכרות היא הוללות וסכלות(הלכות יום טוב פ"ו הלכה כ')  ונכון ששותים יין בשבת/ברגל אבל לא משתכרים. דרך אגב גם בפורים שהרמב"ם כותב "ושותה יין  עד שישתכר וירדם בשכרות" אין הכוונה שישתכר ויעשה שטויות אלא ישתה קצת ויישן.(אני מדגיש יש גדולים וטובים שחולקים בנושא הזה אני הבאתי את דעת הרמב"ם לעיונך).
ט' בטבת תש"ע 19:26
ט' בטבת תש"ע 19:32
ט' בטבת תש"ע 21:52
"עד שישתכר" משמע ישתכר לא?
ט' בטבת תש"ע 22:38
כי זה קשה בגלל המקור בהלכות יום טוב ועיין שם.
ט' בטבת תש"ע 23:32
בע"ה

שמותר להשתכר סתם?
ט' בטבת תש"ע 23:46
אני מתכוון שהם חולקים ואומרים שמותר להשתכר בפורים.
י' בטבת תש"ע 00:34
בס"ד

שאסור להשתכר בכלל ואפילו בפורים, והגמרא מביאה את הסיפור של רבה ור' זירא בתור דחיה ל'חייב איניש לבסומי...'
י' בטבת תש"ע 14:35
בע"ה

אז למה צריך לקדש דווקא על היין?

ואיך זה מסתדר עם מה שכתוב בתלמוד: "אין שמחה אלא בבשר ויין".
ו-"ויין ישמח לבב אנוש" [אני לא זוכרת את המקור..]

תודה לכל העונים
י' בטבת תש"ע 15:40
את המקור של הרמב"ם בהלכות יו"ט פ"ו הלכה כ' ומכיון שלא הספקת לעיין שם אכתוב חלק מההלכה "כשאדם אוכל ושותה ושמח ברגל לא ימשך ביין....ויאמר שכל שיוסיף בזה ירבה במצוה. שהשכרות והשחוק הרבה וקלות הראש אינה שמחה אלא הוללות וסכלות ולא נצטוינו על ההוללות.. אלא על השמחה". יוצא מדבריו של רבינו הרמב"ם שישתה קצת וישמח לא שישתכר.
י"ג בטבת תש"ע 16:11
אסור להשתכר. זה נוגד את כל היהדות, ולא צריך לכך סעיף מיוחד בשולחן ערוך.
 
השתכרות היא מצב שבו אדם לא שולט על עצמו. ורק בפורים אין איסור להשתכר לפי חלק גדול מהפוסקים.
 
אמנם בשבתות ובחגים אנו עושים קידוש, שיין במידה הוא דבר טוב, אבל ודאי שלא להגיע לשכרות.
 
שיהיה כל טוב.
ט"ו בטבת תש"ע 02:05
ובכל מקרה גם בפורים יש איסור להשתכר...
יש מצווה להתבשם ונאמרו דברים קשים מאוד על המשתכרים...
ט"ו בטבת תש"ע 02:23
.......אוסקראחרונה
"לא תרצח"
 
גם נוגע לעישון,וזה מאוד נכון...
 
כמובן שלא התכווונתי להשתכרות שהבנאדם בכלל לא שולט עצמו וזה מסוכן.
 
מותר לפי חלק גדול מהפוסקים, יש כנראה גם כמה פוסקים שאסרו לשתות גם פחות מכדי
שיכרות של אי שליטה.
 
כל טוב.
 

אולי יעניין אותך