י' באדר תש"ע 13:14
בנו של ראש החמאס בגדה היה במשך עשור הסוכן הבכיר ביותר שהפעיל השב"כ בשטחים
מאת אבי יששכרוף
מפעיליו של מסעב חסן יוסף בשב"כ כינו אותו "הנסיך הירוק". במשך שנים הוא סייע במניעת עשרות פיגועים והציל את חייהם של מאות ישראלים. יוסף התנצר, חי בארצות הברית ויוצא נגד החמאס. הראיון המלא עמו יפורסם ביום שישי במוסף "הארץ"
תגיות: מסעב חסן יוסף, חמאס, שב"כ
   
חשש מחשיפת שיטות הפעולה. ראש השב''כ יובל דיסקין
קובי גדעון, יוסי ששון ותומר אפלבאום
בנו של אחד מבכירי החמאס, שהיה איש הארגון בעצמו, היה הסוכן מספר אחת של השב"כ בצמרת החמאס במשך עשר שנים. מסעב חסן יוסף, בן 32, בנו הבכור של אחד ממקימי הארגון ומי שנחשב למנהיג החמאס בגדה, השייח חסן יוסף, הצליח לסכל עשרות פיגועי התאבדות, חשף חוליות של מתאבדים ומחבלים ומנע את חיסולם של בכירים בישראל. לפני כעשר שנים המיר מסעב את דתו לנצרות ועבר להתגורר בארצות הברית. סיפורו יתפרסם בלעדית ב"מוסף הארץ" בסוף השבוע ובספר "Son of Hamas" שיוצא לאור בארה"ב.

מסעב נחשב בשב"כ למקור האמין והבכיר ביותר שהצליחה מערכת הביטחון לשתול בהנהגת הארגון האיסלאמי. על כן זכה שם לכינוי "הנסיך הירוק". נסיך: בגלל היותו בנו של ראש החמאס בגדה ואחד האנשים המתונים בארגון, וירוק: בגלל צבע דגלו של הארגון.

בתקופה הקשה ביותר של האינתיפאדה השנייה, הביא מסעב למעצרם
''הסוכן הבכיר של השב''כ בגדה''. מסעב חסן יוסף

של בכירי המבוקשים הפלסטינים, שאחראים לפיגועים שקטלו עשרות ישראלים. בסיועו נעצרו בין היתר עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ומרוואן ברגותי, הכלואים כיום בישראל. הוא אפילו גרם למעצרו של אביו כדי שלא יחוסל בידי צה"ל.

"הלוואי שהייתי עכשיו בעזה", אמר ל"הארץ", "הייתי לובש מדי צבא, ומצטרף לכוחות המיוחדים הישראליים כדי לשחרר את גלעד שליט. אם הייתי שם הייתי יכול לעזור. בזבזנו כל כך הרבה שנים בחקירות ומעצרים כדי ללכוד את אותם טרוריסטים שעכשיו רוצים לשחרר עבור שליט. אסור לעשות זאת".

באוגוסט 2008 פרסם "הארץ" את סיפור התהליך הרוחני שעבר ואת התקרבותו לנצרות, אולם רק עתה החליט מסעב לגלות את הסוד הגדול ששמר בבטן מאז 1996, עת נעצר לראשונה ואנשי שב"כ ניסו לשכנעו לפעול כסוכן בצמרת החמאס. הוא שוחרר מהכלא ב-1997 וגויס כסוכן של שירות הביטחון הכללי.

מפעילו לשעבר, סיפר ל"הארץ" כי מסעב החליט להתגייס כסוכן בגלל רצונו להציל חיים. המפעיל, שזכה בעבר לכינוי "קפטן לואיי", סיפר כי "כל כך הרבה אנשים חבים לו את חייהם ואפילו לא יודעים על כך. אנשים שעשו הרבה פחות ממנו זכו בפרס ביטחון ישראל. הוא בוודאי ראוי לכך".

לואיי מתקשה להסתיר את הערכתו ל"מקור" שלו. "הכרתי אותו במשך שש שנים, כרכז וכאחראי על אזור. ואני אומר לך, אם היו לנו X רכזי מודיעין בגזרה, בזכותו היו לנו 1+X. הוא היה הרכז הנוסף. אתה יודע מה, הוא היה יותר טוב מרובנו, בלי להעליב אף אחד. תובנה אחת של מסעב היתה שווה לי אלף שעות מחשבה של טובי המומחים".

כדוגמה, מביא לואיי מקרה מסוים. "יום אחד קיבלנו מידע שאמור להגיע לכיכר מנרה במרכז רמאללה מחבל מתאבד, כדי שיאספו אותו ויעבירו לו חגורת נפץ", אמר. "לא ידענו איך הוא נראה בדיוק, או את שמו, רק שהוא בשנות ה-20 לחייו ולבוש בחולצה אדומה. מיקמנו את ?הנסיך הירוק' בכיכר, והוא, עם החושים המפותחים שלו, איתר את היעד תוך דקות. הוא קלט מי אוסף אותו, עקב אחר המכונית והוביל אותנו למעצר של המתאבד ושל האדם שהיה צריך לתת לו את החגורה. הנה סוכל פיגוע נוסף, שבקושי מתייחסים אליו. זה היה על בסיס יומי כמעט עבור ?הנסיך'. הוא הפגין אומץ, חושים מפותחים ויכולת להתמודד עם סכנה. ידענו שהוא אחד כזה שבכל מצב, גשם, שלג, קיץ, ייתן את המקסימום".

באמצעות סיפורו מבקש מסעב להעביר לישראלים מסר של שלום. עם זאת, הוא מודה שהוא אינו אופטימי באשר לסיכויים להשיג הסכם שלום בין ישראל לבין הנהגת הפתח ובוודאי לא עם הנהגת החמאס. "צמרת הארגון אינה יכולה לעשות שלום עם הישראלים. זה אסור להם ואתם לא מבינים זאת. זה נגד מה שאלוהיהם אומר להם - אי אפשר לעשות שלום עם כופרים, רק הפסקת אש. מי כמוני יודע זאת. צמרת חמאס אחראית להרג פלסטינים, לא רק ישראלים, פלסטינים! הם אינם מהססים לטבוח יושבי מסגד או לזרוק אנשים מהקומה ה-15 או ה-17 כפי שהיה בהפיכה בעזה. אלו דברים שהישראלים מעולם לא היו עושים. אני אומר לך בוודאות, לישראלים הרבה יותר אכפת מהפלסטינים מאשר להנהגת החמאס או הפתח".

אבי יששכרוף

י' באדר תש"ע 20:20
לך תדע אולי גם הבן של הרב איציק שפירא יכול להיות סוכן שב"כ...
י"א באדר תש"ע 00:00
1- הרי ברור שעכשיו יהיה פרס של מיליון ומשהו דינר על הראש של הערבוש המשת"פ הזה.
תהיתי-
א. למה לפרסם את זה בכלל?!
ב. למה השב"כ נתן אישור לפרסם?
2- כן, גם ליהודים עושים את זה... יש לנו שלטון עריץ שפוחד מדמוקרטיה...
המישתמע: יהודי יקר, גם אם השב"כ יציע לך הכול בסוף הוא יזרוק אותך כמו סמרטוט (ע"ע הערבוש^^^).
המסקנה: לא מומלץ להתגייס לשורות המחלקה היהודית בשב"כ.
י"א באדר תש"ע 00:47
חחחdovi2אחרונה

אולי יעניין אותך