מטרה.
מתודה.
דיון\שאלות לסיכום.
צ'ופר
מטרה.
מתודה.
דיון\שאלות לסיכום.
צ'ופר
המטרה: שהחניכים יאהבו ויכבדו יותר אחד את השני ושיבינו ש"ואהבת לרעך כמוך" זה להתייחס לכל אחד כמו שאני מתייחס לעצמי!
המתודות האפשריות:
1)לעשות חלוקה של מצוות בין אדם למקום ובין אדם לחברו ולהדגיש את אהבת ישראל.
2)לחלק את החניכים לזוגות ולעשות תחרות איזה זוג מפוצץ בלונים בחיבוק הכי מהר(החיבוק הכי חזק)-מומלץ לחלק את החניכים לזוגות שלא מסתדרים...
3)לספר את הסיפור על קמצא ובר קמצא ולהדגיש את הנזק של שנאת חינם
סיכום:לעשות סבב של כל אחד יספר:
*מה הוא למד
*מה הוא לוקח על עצמו
ציוד דרוש: בלונים, הסיפור של קמצא ובר קמצא(אפשר הצגה או סיפור עם תמונות-יותר מעניין)
ב-ה-צ-ל-ח-ה-!
הסיפור פרה שומרת שבת20100308203627.doc
משחק השוקולד עם שוקולד פרה
המשחק פרה עיוורת
לשחק כן לא שחור לבן
למצוא כמה שיותר מילים עם ההברה מו- למשל מושלם או חמוד
בסוף לאכול איתם עוגיות וחלב...לפני הפעולה אומרים לחניכים להביא נייר טואלט
לחלק את השבט ל-2 קבוצות
1.לעטוף ילד בנייר טואלט.
2.לעשות סמל בני עקיבא עם נייר טואלט
3.לחתוך לריבועים של אחד
4.לשחק משחקי כדור עם הנייר טואלט
5.מרוץ שליחים-סביב הרגליים לשים נייר טואלט
6.מביאים לחניכים גליל וכל אחד רושם בריבוע אחד משפט ובסוף מקריאים להם מה הם כתבו בתור סיפור...ואמרו לצאת משהו מצחיק
7.לקחת ריבוע של נייר טואלט לקמצ'צ' אותו ו2 חניכים צריכים לנסות להעיף אותו עד סוף המסלול
בסוף הפעולה אפשר אפילו לעשות מלחמת נייר טואלט...
בהצלחה!
-כמו שהנייר טואלט הוא דבר נורא בזוי ובכל אופן אפשר לעשות איתו דברים מהממים ככה גם אצל בני אדם : אפילו האיש הכי בזוי יכול להיות מאד מרתק\מענין...
-עוד מסר- שיהיו לנו חיים ארוכים ומלאי תועלת-טואלט..
מטרת הפעולה:
להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)
הערה:
הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".
יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).
מהלך הפעולה:
- משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..
מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).
אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.
פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"
- הצגה: 2 ילדות מחליפות מדבקות. הם מסכמות שאחת תביא לשנייה מדבקת דובי- ובתמורה היא תביא לה מדבקת סמיילי. הראשונה נותנת לה את הדובי, ואז השנייה לוקחת ובורחת.
אחרי ההצגה מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)
פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"
-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.
פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"
-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.
מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!
פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".
-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!
-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).
-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.
שלא כ"כ היה פעיל אף פעם.. באמת חניכי תנועת עוז ילדים די קטנים סה"כ