כ"ב באדר תש"ע 19:57
כאן אפשר להוסיף\לקחת פעולות.
אבל יש דבר חשוב אחד- שיהיה רשימה מסודרת!
בנושא: נושא הפעולה.
ובגוף ההודעה:
מטרה.
מתודה.
דיון\שאלות לסיכום.
צ'ופר
(אם יש לכם עוד דברים על הפעולה- תוסיפו!)
דברים שאין בפעולה לא רושמים.
הודעות שאינן קשורות- נמחקות.
לכל מי שיש בעיה בענייני תקשורת עם החניכים, קושי בהכנת פעולה וכד' יכול לפנות אליי!
מקווה שזה יעזור לכל המדריכים. אתיה
כ"ב באדר תש"ע 20:33

המטרה: שהחניכים יאהבו ויכבדו יותר אחד את השני ושיבינו ש"ואהבת לרעך כמוך" זה להתייחס לכל אחד כמו שאני מתייחס לעצמי!

המתודות האפשריות:

1)לעשות חלוקה של מצוות בין אדם למקום ובין אדם לחברו ולהדגיש את אהבת ישראל.

2)לחלק את החניכים לזוגות ולעשות תחרות איזה זוג מפוצץ בלונים בחיבוק הכי מהר(החיבוק הכי חזק)-מומלץ לחלק את החניכים לזוגות שלא מסתדרים...

3)לספר את הסיפור על קמצא ובר קמצא ולהדגיש את הנזק של שנאת חינם

סיכום:לעשות סבב של כל אחד יספר:

*מה הוא למד

*מה הוא לוקח על עצמו

ציוד דרוש: בלונים, הסיפור של קמצא ובר קמצא(אפשר הצגה או סיפור עם תמונות-יותר מעניין)

ב-ה-צ-ל-ח-ה-!

כ"ב באדר תש"ע 20:42
המטרה: סתם לכיף...
הפעילויות האפשריות: הסיפור פרה שומרת שבת20100308203627.doc
משחק השוקולד עם שוקולד פרה
המשחק פרה עיוורת
לשחק כן לא שחור לבן
למצוא כמה שיותר מילים עם ההברה מו- למשל מושלם או חמוד
בסוף לאכול איתם עוגיות וחלב...
בתיאבון!
צופר:מצורף...(עם הסיפור)
 
כ"ג באדר תש"ע 22:12

לפני הפעולה אומרים לחניכים להביא נייר טואלט

לחלק את השבט ל-2 קבוצות

1.לעטוף ילד בנייר טואלט.

2.לעשות סמל בני עקיבא עם נייר טואלט

3.לחתוך לריבועים של אחד

4.לשחק משחקי כדור עם הנייר טואלט

5.מרוץ שליחים-סביב הרגליים לשים נייר טואלט

6.מביאים לחניכים גליל וכל אחד רושם בריבוע אחד משפט ובסוף מקריאים להם מה הם כתבו בתור סיפור...ואמרו לצאת משהו מצחיק

7.לקחת ריבוע של נייר טואלט לקמצ'צ' אותו ו2 חניכים צריכים לנסות להעיף אותו עד סוף המסלול
בסוף הפעולה אפשר אפילו לעשות מלחמת נייר טואלט...

בהצלחה!

-כמו שהנייר טואלט הוא דבר נורא בזוי ובכל אופן אפשר לעשות איתו דברים מהממים ככה גם אצל בני אדם : אפילו האיש הכי בזוי יכול להיות מאד מרתק\מענין...

-עוד מסר- שיהיו לנו חיים ארוכים ומלאי תועלת-טואלט..


ג' בניסן תש"ע 17:05
משחקים \ משימות:
א- אנשים בכותרות- לרשום כמה שיותר מפורסמים ששמם או שם משפחתם מתחילים באות א'.
ב- בנקים: סוגי בנקים.
ג- מילים שנגמרות בג'.
ד- דגלים: לצייר כמה שיותר.
ה- הרים: כמה שיותר הרים בארץ.
ו- ונצואלה: להוציא כמה שיותר מילים מהמילה.
ז- זמרים: כמה שיותר.
ח- לכתוב חמשיר על השבט.
ט- טבח: תחרות שקשורה למטבח (מה שהכי נח)
י- ילדים: כמה שיותר שמות של ילדים שמתחילים בי'.
כ- משחק כדורסל.
ל- כן לא שחור לבן.
מ- כמה שיותר סוגי מכשירי חשמל.
נ- ניגונים: זיהוי שירים.
ס- סוס: לרשום מילים שאפשר לקרוא אותן משני הצדדים (אמא, מים, שמש...)
ע- ערי בירה בעולם.
פ- לכתוב פרסומת לעוז.
צ- צדיק כתמר: לכתוב כמה שיותר מילים של מקובלים.
ק- קוקה קולה: מי שותה הכי מהר כוס קולה.
ר- רוח: לנשוף בצמר גפן מקצה אחד לקצה שני.
ש- שחקנים: להציג הצגה (אפשר קטע מהתנ"ך)
ת- תם ונשלם. 
ג' בניסן תש"ע 17:27
א- אז...
ב-בהצלחה\בינגו
ג-תחרות גילגולים
ד-דני (המעדן): להאכיל בעיניים עצומות
ה- השמנה: לאכול ממתק
ו-
ויכוח על כל נושא
ז-
זריזות: להסתדר כמה שיותר מהר על פי: גיל, גובה, לשרוך נעליים מהר
ח-
להציג חיות בפנטומימה
ט-
נייר טואלט: לעטוף מישהו כמו מומיה
י-
יום הולדת: לחשוב על כמה שיותר שירים שקשורים ליום הולדת
כ-
כף: מרוץ עם ביצה על כף
ל-
ליצן: לספר בדיחות
מ-מים:
מלחמת מים
נ-נרות: שני מתחרים עם עיניים קשורות על ספסלים זה מול זה במאוזן נרות דולקים ביניהם לנשוף מי שכיבה הכי הרב ניצח
ס-סיפור: מוציאים 4 חניכים, מספרים לאחד סיפור שיעביר אותו לראשון שנכנס ומי שסיפרו לו צריך להעביר למי שיכנס אחריו וכן הלאה
ע-
עגבניות: לאכול כמה שיותר רסק עגבניות
פ-
פרצוף: מי עושה את הפרצוף הכי מצחיק
צ
-ציור: תופסים קו
ק-
קשקוש: לדבר בלי הפסקה 2 דקות
ר-
תחרות ריצה סביב הסניף
ש-
הראשון שחושב על שיר שישיר אותו בקול
ת-
תודה ולהתראות

ז' באייר תש"ע 10:02
מסירות נפשאנונימי
מסירות נפש – ר´ עקיבא.

מטרת הפעולה: הכרת המושג "מסירות נפש" מדמותו של ר´ עקיבא.

הכנות למדריך/ קומונר.: רשום על 3 רצועות בריסטול: 1) * כיכר העיר
2) בית כלא 3) "שמע ישראל...ה´ אחד"

• צייר 2 קלשוניים על בריסטול
• גזור רצועות מבריסטול שחור,ותיצור מהן 2 שרשראות (כמו שמכינים בסוכות) –שרשראות אלה ישמשו כשרשראות ברזל.
• הבא אתך מס´ סידורים וטליות מהבית (אפשר לקחת מהבית הכנסת )

מהלך הפעולה:

• תלה על הלוח את שלושת רצועות הבריסטול (כיכר העיר, בית כלא ...)
• ספר לחניכים בע"פ את הסיפור, בקש מס´ מתנדבים להצגת המאורע:

הדמויות: שני חיילים רומאים עם קלשונים.

ר´ עקיבא כבול בשרשראות ברזל ברגליו ובידיו.

תלמידי חכמים עם סידורים ועם טליתות עצובים ובוכים.

החניכים יציגו את הסיפור וינועו ע"פ העלילה בהתאם לתפאורה שמאחוריהם.
• בתום הצגת הסיפור תערוך דיון עם החניכים על הנק´ הבאות:

1) מה אתה חושב על המעשה שעשה ר´ עקיבא? (אפשר להעמיד את החניך שמציג את ר´ עקיבא במרכז המעגל עם אזיקים בידיו ובגליו.
2) מה אתם הייתם עושים במקום ר´ עקיבא? ( כדי להכניס את הילדים לאוירה המתאימה, על כל ילד שמביע את דעתו, לבוא למרכז המעגל ולאחוז בשרשראות "הברזל")

סיכום

בסיום הדיון הקבוצתי הפעיל שימי דגש על "מסירות נפשו" הרבה של ר´ עקיבא, באמירת "שמע ישראל" ללא פחד וללא חרטה, אלא עם בטחון מלא בקב"ה ועם שמחה אמיתית, שהנה זכה ר´ עקיבא לקיים את מצוות "ואהבת את ה´ אלוקיך" בכל לבבך ובכל נפשך" – "בכל נפשך" –עד כדי מסירת הנפש לקידוש ה´- תכונה נעלה ומיוחדת ביותר.

השתמשו בסיפור שהבאנו בקישור הקודם (אין צורך באזיקים וכו´...)
כ"ח באדר תשע"ה 20:27

מטרת הפעולה:

להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)

 

הערה:

הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".

יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).

 

מהלך הפעולה:

משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..

מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).

אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.

פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"

הצגה: 2 ילדות מחליפות מדבקות. הם מסכמות שאחת תביא לשנייה מדבקת דובי- ובתמורה היא תביא לה מדבקת סמיילי. הראשונה נותנת לה את הדובי, ואז השנייה לוקחת ובורחת.

אחרי ההצגה מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)

פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"

 

-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.

פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"

 

-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.

מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!

פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".

 

-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!

 

-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).

-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.

י"ג בטבת תש"פ 09:06
חייבת פעילות נחמדה וקלילה שקשורה איכשהו לפרשת ויחי!!!
ממש דחוףףףףףף!!!!

אולי יעניין אותך