י"א בחשוון תשס"ח 15:41

הימים הם ימי הסתיו האפורים, אך אפרוריותם הטבעית מחווירה אל מול ימי חיינו במדינתנו המתפוררת.

השחר מפציע ואני כהרגלי קם ממיטת מנוחתי, לקראת עוד יום מאוס ושיגרתי, התאריך מורה על הרביעי בנובמבר 2005 , מעיין בזיכרוני ולא מוצא מאורעות  היסטוריים לעמנו בחודש זה בכלל וביום זה בפרט, מלבד יום הולדתי המבצבץ באופק.

היום לאחר שאודה לאלוהיי, אסע לדודיי, אשר מקום משכנם הינו במדינה השכנה, מדינת פלשתין, על כן אני מוציא את דרכוני מהמגרה ובודק את תוקפו.

דודיי מתגוררים באחד היישובים האחרונים שהתפוררותו איטית מחבריהם, שכבר חלפו להם מן העולם. כיום, הצליח רבין במזימתו לפורר את היישובים מבלי לפצותם, הוא השאיר אותם כמובלעות בתוך המדינה הפלשתינית השוכנת על 92% משטחי יש"ע אותם קיבלו בהסכם אוסלו ב' שהתקיים בשנת 1996. הטרור הכה בהם ללא רחם, הצבא מיעט את סיוריו המובטחים סביב היישובים ותגובותיו הלכו והתאחרו, הכלכלה קרסה והקולות המוכרים בקהל: "למה לסכן חיילים בשביל לשמור על מיעוט יהודי בין מיליוני ערבים?!" רק החלישו את רוח המתיישבים, הרי הרוח היא המנוע העיקרי לשרידותם.

קווי 67' היא מציאות קרובה, קרובה להחריד.

לוגם קפה ומביט בעיתון, הכותרות השגרתיות מרתיעות את עיניי התמימות, "מבנה בפ"ת קרס כתוצאה מפגיעת קטיושה והרג משפחה שלמה", שגרה כבר אמרתי, מכאובי השגרה.

הקטיושות בגוש דן הן בהחלט נורמה חדשה, המצטרפת לשותפיהם המנוסים לכאב מצפונה ודרומה של ארצנו המדממת.

הכל החל כאשר הוקמה המדינה הארורה, חזונו הורוד של יצחק רבין. מיד לאחר שקיבלו את מרבית השטח העוצמה והנשק, הם הקימו את מדינתם עצמאית והחלו את המאבק המזוין על י-ם וזכות השיבה, מבלי לוותר על דבר משאיפותיהם הנצחיות.

5 שנות מלחמת התשה, מלחמת טרור רצחנית המשבשת את אורח חיינו הבסיסי, הפלשתינים כהרגלם טוענים שאלו הם ארגוני טרור שעליהם אין להם שליטה, טקטיקת האנרכיה שתמיד מנצחת.

בישראל ממשיכים להבליג, לחשוש, לאיים, אך בעיקר דבר לא נעשה.

מספר ההרוגים כבר קרוב ל-9000 , והתשובה "יהיה טוב" הפכה מזמן לאוטופיה שאין לה דבר במשותף עם הפרקטיקה.

 

    אם הנכם תוהים מי אני, שמי הוא אמיתי  עמיר , תלמיד ישיבה הממתין לגיוסו, אני בסך הכל עוד בחור נורמטיבי ממשפחה נורמטיבית המתגוררת בהרצליה.

אבי שלמה, הוא סופר סת"ם , אימי היא גננת מצליחה וחברה במועצת העיר, ארבע אחיותיי נשואות עם ילדים , אחי שגיב , סיים כעת את שירותו בנח"ל החרדי ופונה ללימודים באוניברסיטה.

שני אחיי בוגרי המשפחה, חגי ויגאל, הם כבר נשואים ומצליחים מאוד בתחום עיסוקם, חגי הוא פיסיקאי שמסיים דוקטורט בהצלחה מרובה בטכניון.

יגאל הוא עורך דין מבריק שכעת מייצג את זאב רוזנשטיין במשפטו המדובר, אך ללא ספק, חלומו של יגאל הוא לתבוע את יצחק רבין על פשעיו, אותם פשעים שמהשלכותיהם כבר כמעט אין דרך חזרה.

יגאל תמיד טען שיכל לעשות יותר בשביל לשנות את המצב, כשהיה אפשר עוד לשנות, אילולא בחר להתחתן מוקדם יותר, הוא תמיד ראה במאבק ההוא, היפה והלגיטימי, מאבק חסר תועלת שאין בכוחו למנוע את הקריסה הנוכחית, אך הוא בחר בחייו על פני הכלל וכיום הוא אף פנה לייאוש מתמשך.

ובכן זאת כבר היסטוריה, כל שנותר הוא לשרוד במציאות הבלתי אפשרית אליה נשלחנו בעל כורחנו ובלא ידיעתנו.

 

  לא חלפה שעה, ואני כבר במכוניתי, יוצא לדרכי.

15 דקות נסיעה חלפו להן וכבר הגעתי לשער הגבול הסמוך לכפר סבא. כאן אני כבר נאלץ לעבור לרכב משוריין, כבר מזמן שיהודים נוסעים פה כברווזים  במטווח.

מוציא את דרכוני הכחול ומציגו לחייל  המוצב בשער המעבר.

מסתבר שמנהיגינו אכן דיברו אמת, רבין קיים את אמרתו: "מצידי שייסעו לגוש עציון עם פספורט" ושהוא "אינו אחראי לביטחון המתנחלים". ערפאת מצידו הבטיח, שהסכמי אוסלו הינם כהסכם כורייש ותו לא. אוח, כמה שהוא צדק!

מביט בפסגות השומרון ומתגעגע להרי הגולן, יותר מכך אני זכר שכבר 5 שנים שאני מחמיץ את הפתיתים הלבנים היחידים בישראל, והם בירושלים בירתנו. הייתכן שאף הם זמניים?!

תכנית ההתנתקות מהגולן היתה מכאיבה ביותר, נחישות בעיקר, רגישות כמעט ולא. היא בוצעה בקיץ 96, חודשיים לפני הבחירות, התחזיות להתנגדות אמיתית וסרבנות המונית התבדו והוחלפו בדמעות וחיבוקים פתטיים וחסרי השפעה. מרבית המתיישבים עזבו לפני תאריך הפינוי, התושבים האמוניים נשארו להיאבק, אך מאבק כאמור, לא היה שם. הם פוזרו כפליטים במלונות ,נשכחו במהרה מתודעת הציבור ונשארו קורבנות הבירוקרטיה הצינית והאכזרית. חבל ארץ שלם,33 יישובים, 18000 תושבים, גורש ב-6 ימים . נעלם כלא היה.

 

  כעת, גוברים הקולות להחזרת הפליטים, חלוקת ירושלים  ופירוק גושי ההתיישבות הנותרים, הציבור שמתמיד במאבקו, הוא הציבור האמוני, אך הוא כדרכו יפסח על שני הסעיפים. מחד גיסא, במדינתנו המתוקשרת היטב לכיוון ידוע הוא לעולם לא ירכוש את לב העם, קל וחומר שלא את מעשיו, מאידך, הוא לא ישכיל להסיר את כפפות המשי ולהיאבק על המשך קיומו של עמנו בארצו, מאבק של לביאה המגינה על גוריה אשר אינם משכילים להכיר בסכנה ועייפה רוחם מלהתמודד מולה.

 

  לפעמים אני תוהה על כוונותיו של יגאל בעבר, עליהן הוא מרבה לדבר.

מה נותר לעשות שלא נעשה?! ומה לא היה קורה שכבר קרה?!

 

אבל על יגאל עמיר ומשפחתו אתם כנראה כבר לא תשמעו, הם ימשיכו את חייהם הנורמטיביים במציאות כל כך בלתי נורמטיבית.

לפתע, מטח יריות מכה על גג מכוניתי, מתקרבים לאיבוד שליטה ומכוניתי מתהפכת בצד הכביש, מרים ראשי ומביט בהמון פראי האדם השועט לעברי ואין מושיע. גרוני חנוק, נשימותיי קשות ורגעיי ספורים.

אמנם זהו סופי שלי, אך ללא ספק, זוהי תחילת קיצה של תקופת התחייה הלאומית של העם היהודי בארצו. ניפגש בעוד 2000 שנה.

י"א בחשוון תשס"ח 15:42
י"א בחשוון תשס"ח 15:53
י"א בחשוון תשס"ח 17:36
ב"ה

כלומר - אני לא בעד אחדות השלום והדמקורטיה והשטויות הללו, אבל לא צריך לשמוח בגלל זה.

יש סיבות אחרות לשמוח...
י"ג בחשוון תשס"ח 15:33
זה גירוש גוש קטיף ולא גירוש הגולן...לרגע נבהלתי...
י"א בחשוון תשס"ח 18:10
אני לא חושב שרצח רבין שינה כהוא זה את המצב. אני רק יודע שהוא איפשר לשמאל לרדוף את המחנה הלאומי בכל דרך, על בסיס הרצח ונספחיו.


אני גם לא בטוח שיגאל עמיר רצח את רבין. אולי כן, אולי לא, לא יודע.
י"א בחשוון תשס"ח 19:35
אי אפשר להיות עצובים ביום הזה {מה שכן, אפשר לשחק אותה עצובים}
י"א בחשוון תשס"ח 19:57
"יום זיכרון" ביום זה עינינו נישאות לאדם אותו אנו מזכירים. ביום זה מזכירים את מעלותיו של האדם, את מפעליו ושמו בעולם הזה.
וכמובן המטרה של יום זיכרון היא לגרום לכך שישאר זכר מהאדם לעולם.

לכן ביום פטירת רחל אימנו. אין אנו צריכים להיות עצובים אלא כמה שיותר ללמוד על רחל. לקרוא מדרשים, מאמרים, שירים יפים שנכתבו על רחל אמנו ע"ה..וכל זה במטרה שזיכרה ישאר לעולמים

ובאשר ליצחק רבין, אני אישית לא מוצאת מפעלים ומעלות טובות על יצחק רבין (לחלקיכם זה יראה כדבר נורא. וחלקכם יסכימו איתי) בשלב זה איני יודעת מה נכון, אבל אני פשוט לא מקיימת יום זיכרון לאישיותו כי איני מכירה אותו ואיני מוצאת סיבה טובה לכך שישאר זכר של אדם שגרם כל כך רע בעולם.
י"א בחשוון תשס"ח 20:00
בס"ד

גם בגלל מה שהולך שם בקבר..
זוועה לפי מה שהבנתי.
י"א בחשוון תשס"ח 21:41
כי מהיום הזה נמצא הצדיק יגאל עמיר בידי צוררי ישראל
י"א בחשוון תשס"ח 22:11
הוא רוצח, וגם לפי דיני תורה מגיע לו עונש! (אם הוא באמת רוצח. אם היה שם פעם של השב"כ זה כבר משהו אחר. אבל כל עוד לא הוכח משהו אחר, אז בבקשה לא להפוך אותו לצדיק יותר מידי)
י"ג בחשוון תשס"ח 13:22
אבל השאלה היא איזה עונש!

לפי דין תורה- בטוח לא מאסר..
י"ד בחשוון תשס"ח 08:18
לפי הגמרא: יהודי שמוסר ממון ישראל לגוי-מצווה להורגו. אביא ציטוט בהזדמנות.
ט"ז בחשוון תשס"ח 00:30
זאת אומרת שאפשר גם להרוג את אולמרט?????????????????????
ט"ז בחשוון תשס"ח 10:10
י"ב בחשוון תשס"ח 21:44
באפריל 1948, במהלך מלחמת העצמאות, התמנה למפקד חטיבת הראל, אשר השתתפה בקרבות העזים על הדרך לירושלים ובתוך העיר, בקרבות שייך ג'ראח, קטמון והר ציון. רבין פיקד על שחרור רמת רחל מן הכיבוש הירדני־מצרי. בזמן ההפוגה הראשונה רבין נקלע במקרה לפרשת הטבעתה של ספינת הנשק של האצ"ל, "אלטלנה", בחוף תל אביב, לאחר שהאצ"ל סירב למסור לצה"ל את השליטה המלאה בספינה ודוד בן גוריון החליט לפעול בתקיפות נגדם. רבין פיקד על מטה הפלמ"ח שהיה במלון "ריץ" בחוף. מעדותו של רבין בספרו "פנקס שירות", וכן מספרו של שלמה נקדימון "אלטלנה", עולה שרבין פיקד אישית על ירי באנשי האצ"ל שעלו מהספינה או שנותרו בה, לאחר שהעריך שמטרתם היא כיבוש מטה הפלמ"ח, אף שהניפו דגל לבן.

מתוך ויקפידה
י"א בחשוון תשס"ח 20:18
בכלל לא חשבתי על זה שרבין נרצח היום.
לא הזכירו את זה באולפנא כלל, רק כמה שיעורים על רחל אימנו לענ"ד לא מספיק), וזהו. אז עד לרגע זה בכלל לא חשבתי על זה,
אבל אני לא שמחה שהוא נרצח, נפש מעמ"י נרצחה ע"י נפש אחרת מעמ"י. וכרגע כלל לא משנה מה היא עשתה, כל עוד היא לא השחיתה צלם אלוקים שבה, היא נקראת נפש מישראל. להיות עצובה על זה? שוב, לא יצא לי לחשוב על זה.
י"א בחשוון תשס"ח 22:26
י"א בחשוון תשס"ח 23:41
מסופר על רבי עקיבא שראה גולגולת צפה בנחל ואמר לה-"על זה שהטבעת הטביעו אותך ומי שהטביע אותך יוטבע



או בעברית לכל דבר יש שכר ועונש מי אתם לדון את יגאל עמיר? הוא שליח ה' כל דבר שנעשה בעולם הקב"ה מעורב

גם יגאל עמיר יקבל שכר/עונש משמים אבל זה לא אומר שהוא טועה.

פנחס טעה?!?
ברוך גולדשטיין הי"ד טעה?
עדן נתן זדה טעה?


לא!!!!!
הם פשוט היו צדיקים שידעו לכאוב את כאבו של עמ"י יש היתה להם הרבה יותר "אהבת ישראל" ממה שיש לנו כי מטרתם היתה להציל את עמ"י מאומות העולם
בימינו אהבת ישראל הוא מושג מעוות שאומר כדרך הנצרות להושיט את הלחי השניה
אה.. פגעת בי, בו ננסה להחזיר אותך בתשובה. טעות!! מי שנלחם בתורת ישראל עמ"י וא"י, עונש ראוי הוא שיפגע ע"י קנאים

אומנם רצח הוא לא דרכנו אבל יצחק רבין היה מקבל את עונשו בכל מקרה.

הגיע לו להירצח!!
כי הוא היה רוצח!!
אוסלו-מעל אלף הרוגים ע"י יצחק רבין שנתן הטבות ל"פלסטינאים"
ד"א אגב הוא הראשון שהכיר בערבים ימ"ש בתור עם בא"י
אלטלנה-אותו רשע הטביע אוניה יהודית שתכננה לסייע למלחמה נגד הערבים בא"י ושטבעה האוניה ואנשי הצוות קפצו ממנה המשיכו לירות עליהם, באותו יום נהרגו 16 אנשים.


ועל כן נאמר באבוד רשעים רינה



כן יאבדו כל אויבך ה'
י"ב בחשוון תשס"ח 01:23
צבי, ברצינות, "יום רבין שמח"?
ולדבר שמעצבן אותי:
היום הזה הופך ונהיה "יום השינאה ליגאל עמיר". לא יכולתי להתעלם מהכתבות עליו עכשיו. לדעתי זה כבר מראה זילזול ברבין ושוב, ניסיון (דיי נואש האמת) של השמאל להסיט נגד הימין.
י"ב בחשוון תשס"ח 11:57
מסכת אבות פרק א'/ב'-
אחרי משו שהלל אומר- "אף הוא ראה גולגולת אחת שצפה על פני המים, אמר לה: "על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון""- אז זה על הלל, לא?
י"ב בחשוון תשס"ח 12:14
הטבת לבטא את ההרגשה על מות הרוצח
י"ב בחשוון תשס"ח 15:39
אני מחלקת את זה לשתיים:
1. הסיבה למעשה- אין שום ספק שהמעשה נעשה מתרך הקנאה של האנשים היקרים האלה לכבודו של ה' ולכבודו של העם היהודי. ידוע, שהתורה מחלקת לשתיים את יחסה לעניין של נקמה. יש נקמה שהיא שלילית, שהיא באה מתוך רגש אישי, ויש נקמה שהיא חיובית שבאה מתוך רגש לאומי, כללי. נקמה היא אחד הדברים המורכבים ביותר, מכיוון שכל דבר, ולו ההכי קטן יכול לשנות את הרגש של הנוקם לעניין הנקמה, מכיוון שאנחנו אנשים אנושיים, ולכן בין רגע יכולה הנקמה להפוך מחיובית לשלילית. לדוגמא- עוד מעט אנחנו נאכל לביבות ונדליק חנוכייה על זה שהמכים נקמו ביוונים וניצחו אותם. זוכרים את אלעזר, הילד ההכי קטן של המשפחה (מהשיר של אריאלה סביר?) שנדרס למוות ע"י פיל של אחד היוונים? תעמידו את עצמכם רגע במקום אחד מאיחיו הגדולים של אלעזר. מה אתם מרגישים? אתם לא מרגישים רצון עז לנקום את מות אחיכם? הופ. כבר המאבק נובע מתוך רגש של נקמה אישית, ולא רגש של נקמה כללית, וכבר המאבק לא נחשב לחיובי. המכבים היו אנשים מאוד גבוהים ועליונים, ולכן הם יכלו למרות כל הלהט שבלחימה להישאר ממוקדים רק על המטרה הכללית, הראשונית, ולכן ה' גיבה את המאבק שלהם והם זכו לניצחון.
אבל אנחנו לא ברמה הזאת. בהיותינו אנשים אנושיים המאובקים ביזע העולם הזה, איננו מסוגלים לראות רק את המטרה הראשונית, ובדרך נדבקים למטרתינו הקדושה מטרות אחרות, אישיות, שהופכות את המאבק למאבק שהוא לא אך ורק למען כבודו של ה' וכבודו של העם. זה בקשר לנקמה בכללי.
בקשר ליגאל עמיר וכל השאר, אני מעריכה את הקינאה שלהם, ואת המחיר שהם היו מוכנים לשלם למאן האידאולוגיה שלהם, אבל אני לא מסכימה עם דרכם . לא מסכימה אבל מבינה, ומעריכה.
2. תוצאות המעשה- ניקח כדוגמא את מה שמקשקשים עליו היום הכי הרבה ברדיו: רצח רבין. כזכור, יגאל עמית (נצא מנקודת הנחה שהוא באמת רצח אותו, כי למרות הכל: גם אם אילצו אותו; הוא הודה.) רצח את רבין קצת לפני הסכם אוסלו. (אישית, אני לא זוכרת כלום מהעסק, אבל כמו שסיפרו לי..) לפני הרצח עוד היה סיכוי לא רע לבטל את הסכם אוסלו, אבל לאחר הרצח, כולם הסכימו בתור "מתנת פרידה וכבוד אחרון" ללכת על התוכנית של רבין המנוח. במילים אחרות: רצח רבין רק שיכנע אנשים לבצע את ההסכם במקום למנוע אותו. רצח רבין פעל את פעולתו בהפוכה. בקיצור, אני לא חושבת שרצח זאת הדרך, ואם אתה בנאדם כ"כ נעלה וכ"כ קדוש שאתה רוצח מתוך אהבת ישראל כזאת עוצמתית- צריך להיות לך גם השכל לשבת ולחשוב קצת לפני שאתה פועל.

י"ב בחשוון תשס"ח 15:43
תחשבו על זה שעל כל אדם שנרצח בישראל ע"י ישראל או ע"י ערבים מזכירים לרגע את שמו בחדשות וזה מספיק (לפעמים גם זה לא) אבל רבין הוא הרי רצח יהודים הוא הרי שמלאני כביר הוא הרי היה נגד עמ"י הוא הרי רצה להשמיד את עמ"י הוא הרי היה ראש ממשלה!!! אז ברור שצריך להלל את שמו הרי ברור שכל יום שהוא מת צריך להיות יום הבל הרי ברור שצריך להמשיך את מורשת רבין ולתת את כל ארץ ישראל לערבים והרי ברור שצריך לתת ליגאל עמיר עונש מוות כי הוא עצר לרגע את השמדתה של עמ"י וא"י

נ.ב.
כל מה שנכתב כאן נכתב בציניות ונגד רבין (למי שלא הבין)
י"ג בחשוון תשס"ח 10:53
הרי אין מצב שהוא חשב שזה הדבר הנכון לטובתינו...
אולי תתבגרו שניה ותצאו מהבועה של "הוא שמאלני מניאק"? הוא חשב שהדרך שלו נכונה ואנחנו לא מסכימים איתו.
זה לא שהוא רצה שכולנו נעבור לגור בים.
וכל אדם שעשה ניסיון לרצח צריך לעמוד לדין. לא לקבל עונש כ"כ נוראי כמו מה שיגאל אבל כן עונש. ובלי שטויות שהוא "שליח ה'" כי מה נראה לכם רבין. במקרה הגיע לדרגה של הנהגת המדינה?

אחד הדברים שמרגיזים אותי במוות שלו זה שכולם בטוחים שאם הוא היה חי היה עכשיו שלום בארץ. זה כ"כ לא נכון... אבל בכל זאת מטפחים את הנוער לחשוב ככה

ודבר אחרון על יגאל עמיר- אין לי מושג אם הוא הרוצח למרות שממש לא נראה לי. אבל הוא כן עשה ניסיון לרצח...

ומי שרוצה- יש לי דיסקים על זה (מה באמת קרה ברצח רבין) של העיתונאי ה"מהולל" ברי חמיש, סרט טוב וחזק מי שרוצה שיסמרש לי ואני אדאג להעביר לו את זה
י"ג בחשוון תשס"ח 13:14
אז כל אחד יעשה מה שבא לו כי "הוא חשב שהדרך שלו נכונה"..
מעכשיו כולם עושים הישר בעיניהם! אני חושבת שנכון לפנות את הר נוף כי הם מיותרים! חח.. |מרושע|

כולם שליחים של ה'. גם היטלר, סדאם חוסיין, עראפת, בן לאדן..
אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לתת לעולם להתנהל לפי השליחים האלה

ומה זה משנה רוצח או לא? הוא צריך להשתחרר!
י"ד בחשוון תשס"ח 00:41

יגאל עמיר לא רצח את רבין ולא עשה שום ניסיון לרצח ברבין זה סתם קונפירציה שעשו עליו אם את רוצה הסבר את כבר תקבלי אותו וגם ככה כל אדם שרצח מתישהו יושב כמה שנים מסכנות בכלא וזהו אבל בגלל שזה רבין "המהולל" שהיה "סמל" ו"מנהיג" אז זה כבר משהו אחר זה אומר שהוא יגאל עמיר צריך לשבת 15 מאסרי עולם בכלא וגם בקשר לאלטלנה כולם אומרים שהוא הרג יהודים בשביל לעצור מלחמת אחים (בספינה היו אנשים שרצו להלחם נגד ערבים בארץ) ויכול להיות שהייתה פורצת מלחמת אחים אם הם היו מגיעים לארץ אבל העניין שהוא ירה בהם, זה לא היה חלק ממלחמת האחים? ועכשיו בטח תגידו שגם יגאל עמיר ירה ברבין במלחמת אחים (זה לא יגאל עמיר זה איזה צלף צרפתי שפרס שכר ויש מקורות לזה) יכול להיות שהוא טעה יכול להיות שהוא לא היה צריך לעשות את זה יכול להיות שזה היה שטות וגם יכול להיות שזה מה שהיה מביא למלחמת אחים, אבל תחשבו מה היה קורה אם זה לא היה קורה, מה היה קורה אם כרגע לא רק שלא היה את גוש קטיף לא היה גם את הגולן את ירושלים את אילת את ישראל!!! מה היה קורה אם רבין היה חי??? תאמינו לי שאני לא רוצה לדעת.

נ.ב. יש פה כמה דברים שיראו לכם מנוגדים אבל זה לא מנוגד כעקרון בסוגריים אני מסבירה לכם מה קרה באמת וברגיל אני מסבירה לכם גם ככה למה כל זה קרה ולמה היה צריך לקרות

ט"ו בחשוון תשס"ח 18:45
"לא עשה ניסיון לרצח". בל שקרים בבקשה.
ט"ז בחשוון תשס"ח 00:28
שום שקר!!אנונימי
את רוצה שאני יסביר לך למה התכוונתי? אז תבקשי!!!
את לא צריכה לסלף דברים לפני שאת יודעת במה מדובר
ט"ז בחשוון תשס"ח 11:09
הוא אף פעם לא הכחיש
י"ב בחשוון תשס"ח 17:28
עם ההמשך לא כ"כ.

בקשר לאלטלנה- היום היה לנו שיחה עם אחד שהיה בין החבר'ה המקורבים למנחם בגין, ראש האצ"ל, ובצמרת של האצ"ל, ומישהי שאלה אותו מי אשם?
ולמה בכלל פתחו בירי, ועוד ועוד שאלות.
והוא לא ידע מה להגיד, וגם אם ידע- לא רצה כנראה להכפיש את עמ"י. אז בואו נלמד ממנו, שהיה על האוניה, ושחה הלוך וחזור כדי להציל נשק ויהודים טובים, ונסנגר על עמ"י, ולא ח"ו נעזור לשטן לקטרג.
י"ב בחשוון תשס"ח 21:52
אם כל החיים נתקע בנקודת מבט של חוסר קטרוג על עמ"י כערך שבא לפני הצדק- המצב שלנו יהיה בקאנטים.
י"ד בחשוון תשס"ח 01:26
מדוע שנסנגר על השיכור מאלטלנה ושאר הרוצחים? לא מדובר פה על דבר קטן - מדובר על רצח שישה-עשר יהודים הי"ד, ביניהם כמדומני גם ניצולי שואה (וגם אברהם סטבסקי ה' יקום דמו - שבעלילת דם נבזית הואשם כמה שנים לפני כן באחריות לרצח ארלוזורוב).
מה בין סנגוריה על עם ישראל לבין לימוד זכות על רוצחי יהודים?
י"ד בחשוון תשס"ח 01:37
כחלק מהקמפיין הענק לשחרו יגאל עמיר יצ"ו - יצאה קלטת המופצת בכמאה וחמישים אלף עותקים (!!!) ובה הסבר מדוע יש לשחרר את יגאל. מומלץ לראות.
י"ד בחשוון תשס"ח 01:53
י"ד בחשוון תשס"ח 02:03
י"ד בחשוון תשס"ח 02:06
פשוט לא יאמן. מי האמין לפני 12 שנה שהתמיכה בשחרורו של יגאל עמיר תגיע למימדים שכאלה? כנראה שימות המשיח הגיעו...לא?

להלן המאמר:

לשחרר את עמיר, להציל את הדמוקרטיה
יום שני, 22 באוקטובר 2007, 12:24 מאת: דוד פרנקל, מערכת וואלה!


אבירי הנאורות התמכרו לנקמה ברוצח, בלי להבחין בנזק שהם גורמים לשלטון החוק. רק שחרורו עשוי להושיע את הדמוקרטיה בישראל


עמיר. נקמה של רשויות השלטון (ערוץ 10)הסערה סביב תוצאות הסקר לגבי יגאל עמיר והקלטת הקוראת לשחרורו, היא כבר עניין שבשיגרה. אם יש משהו חדש בסיפור, הרי הוא אינו במספרים עצמם, המעידים כי רבים תומכים ביציאתו של הרוצח לחופשי, אלא ברוח המלווה אותם. הסלחנות כלפי יגאל עמיר כבר אינה נחשבת עמדה חתרנית ומתריסה, אלא דעה לגיטימית שמלווה בתמיהה על עצם הזעזוע: מה בין עמיר לבין שאר הרוצחים שעונשם מומתק? התשובה המקובלת היא שיגאל עמיר רצח לא רק אדם, אלא גם את הדמוקרטיה בישראל, אבל לדור החדש, אשר לא הכיר את המנוחה בטרם הרצחה, קשה לפענח את הביטוי הסתום הזה.


צעירי הצאן מביטים סביבם ותוהים: אם עמיר אכן רצח את המשטר, היכן הגופה? כיצד זה יש עדיין בחירות, מפלגות ואפילו חקירות נגד ראש הממשלה - חגיגה מובהקת של שלטון החוק? בנקודה הזו בדיוק, מוטלת חובה מוסרית על כל מבוגר אחראי, לקיים את מצוות "והגדת לבנך". עלינו לעזור לצאצאים הנבוכים למקד את מבטם בעומק התמונה, מעבר למיצג השווא בחזית:


במדינה שבה התקבל חוק אישי ורטרואקטיבי שאוסר על חנינתו של יגאל עמיר בעתיד, ושבה חברי כנסת ניסו למנוע בחקיקה את חתונתו של האסיר, מתערער האמון במשחק הוגן.


במדינה שבה עונשו של הרוצח עמיר מתפשט גם לסביבתו, מהתעמרות משפטית באחיו ועד לכליאת שווא של ידידתו, הרשות השופטת נתפסת כזרוע נוקמת של השלטון ולא כגוף עצמאי הנזהר בכבוד האדם ובחירותו.


במדינה שבה נציגים מהמחנה הנאור מדברים על צאצאיו העתידיים של עמיר כ"זרעו של המפלצת" – אחד מהם אף חזה ברוח קודשו שתרבוץ קללה על הרוצח ועל ילדיו – קל לשכוח שליברליות קשורה קשר אמיץ עם רציונליות.


במדינה שבה "גורמי בטחון" מונעים מיגאל עמיר זכויות חוקיות ובודים נגדו האשמות שווא, וכשנציב השב"ס מודיע שיעשה הכל כדי למנוע את חתונתו של הרוצח, הפרדת הרשויות נתפסת כבדיחה.


במדינה שבה העיתונות רומסת במשך שנים את כבודה של משפחת עמיר, "כלב השמירה של הדמוקרטיה" נתפס כחיית תקיפה אכזרית ששיניה משמשות לבידור בעליה ולא להגנת הציבור.


לעכב את ההוצאה להורג


הלוויתו של רבין. הקינות והגינויים לסלחנות שהולכת ומתפתחת כלפי עמיר אינם מלווים בהצעות מעשיות לתיקון המצב (אלכס ליבק, הארץ)די במדגם הקטן הזה, מתוך אוסף הולך וגדל של מקרים, כדי להמחיש את עומק התהום שאליה דירדר יגאל עמיר את הדמוקרטיה הישראלית. סנגוריהם של האחים עמיר עשויים לטעון, בצדק, שהתהליך המדאיג החל הרבה לפני הרצח ושזכויות האדם בישראל הופרו כבר בבוטות גדולה פי כמה ממה שעולל הממסד למרשיהם. אלא שהמבחן הרלוונטי לבריאות הדמוקרטיה אינו בסיכום היבש של העובדות, אלא בהשפעתן על הציבור. אין עוד פרשה בתולדות המדינה, שסיפקה לאורך שנים כמות כזו של ראיות לפער בין העקרונות המוצהרים של המשטר, לבין יישומם בפועל. תוצאת הפער הזה היא אבדן מצטבר של אמון במערכת, כשהתמיכה הגדלה בשחרורו של רוצח ראש הממשלה מהווה רק סימפטום של הבעיה.


למרבה הצער, הקינות והגינויים לסלחנות שהולכת ומתפתחת כלפי רוצחו של רבין ז"ל, אינם מלווים בהצעות מעשיות לתיקון המצב. את העובדה שיגאל עמיר גזר את דינה של הדמוקרטיה הישראלית למוות, כבר אי אפשר לשנות. השאלה היא האם ניתן למנוע, או לפחות לעכב, את ביצוע גזר הדין. לצורך זה, עלינו לזהות את הגורמים אשר מבצעים את ההריגה ולנסות למנוע בעדם מלסיים את המלאכה.


מי נתן להם טלכרט?


גאולה עמיר. לא עובר שבוע בלי שיחות שיגועים אליה מהמקומונים התל אביביים (ערוץ 10)מיהם הגורמים הללו? בחינת העובדות מעלה תשובה פרדוקסלית: שלוחיו של עמיר, אשר מכרסמים ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כבר למעלה מעשור, הם בדיוק הגופים שאמורים להיות מופקדים על ביצורה: הממסד, מערכת המשפט, העיתונות החופשית וחלקים מהשמאל הישראלי. הממצא הזה מטריד, אפילו מייאש, שכן לרעיונות החופש והשוויון אין כמעט מליצי יושר אחרים. עניין אחד הוא לעמוד מול התקפותיהם של מחלקי הקמעות, משתטחי הקברים או סהרורי האדמה הקדושה, ועניין חמור בהרבה הוא לגלות שהזקיפים על חומת הליברליות נטשו את משמרתם והחלו לסייע לאויב.


אילו היה מדובר בתופעה חדשה, אפשר היה לשקול פניה לשכלם הישר של המעורבים. הרעיון שהיחס הנקמני לעמיר אינו עולה בקנה אחד עם שוויון בפני החוק, פשוט מאד להבנה. האבחנה שהשפלתם של הרוצח ומשפחתו אולי משמחת מחנה אחד, אבל הופכת אותם לקדושים מעונים בעיני השאר, אינה מצריכה ידע מעמיק בפסיכולוגיה. העובדה שמוסר כפול וענישה ללא משפט הם סממנים של משטרים חשוכים, ידועה לכל בעל השכלה בסיסית. הבעיה היא שאחרי תריסר שנות ניסיון, אין שום ספק לגבי מידת המודעות של המעורבים לתוצאות מעשיהם.


הדברים נכתבו פעמים רבות מספור, הטיפשות והנזק שבהתנכלות לעמיר כבר הודגמו לעייפה, אבל הממסד והתקשורת אינם מרפים: חגי עמיר מורשע באיומים על אריאל שרון, בפארסה משפטית שמועתקת מהקומדיה ההוליוודית "בן דודי ויני"; השב"כ מונע מיגאל עמיר להוציא מהכלא תרגום לספר של אשתו עד שתיבדק ההתאמה לטקסט המקורי; בג"ץ (!) אוסר להעביר לאחים טלכרט (!!); לא חולף חודש בלי שמקומון כלשהו ישעשע את קוראיו בשיחת שיגוע קורעת לגאולה או ללריסה; ואיזו מוקיונית ממפלגת העבודה דורשת למנוע מלריסה להרות בגלל "טובת הילד". בימים אלה ממש, הודיעה שרת החינוך יולי תמיר, אישה שאינה חשודה בכסילות, שיום הזכרון ליצחק רבין חשוב כמו יום הזכרון לשואת עם ישראל.


פרסומתהתמונה המתקבלת ברורה: בכל מה שנוגע ליגאל עמיר, שיקול הדעת של רבים משוחרי הדמוקרטיה בישראל משתבש לבלי הכר. ההתמכרות שלהם לנקמה באיש, מזכירה התנהגות של נרקומנים - הסתערות חסרת מעצורים על המנה הבאה, בלי שום מחשבה על הנזקים בדרך. מאחר שהסיכויים לנתק אותם מהסם נראים קלושים, המוצא היחיד הוא כנראה לנתק את הסם מהם. מדינת ישראל צריכה לשחרר את האחים עמיר מהכלא ולגאול את המערכת, על כל רבדיה, מהעיסוק ההרסני בנושא. את רבין אי אפשר להחזיר לחיים, אבל ייתכן שאת הדמוקרטיה הישראלית עדיין אפשר להציל מידי נאמניה.
ט"ז בחשוון תשס"ח 18:49
אותו דבר. בהנחה שאכן רצח.
י"ד בחשוון תשס"ח 09:05
אני בהלםאנונימי
מחלק מהתגובות פה.
ה' ירחם עלייכם.
י"ד בחשוון תשס"ח 13:54
לגבי זה שאמרת שזה גרם להסכם אוסלו להתקיים,
אז ככה- הסכם אולו כבר נעשה לפני הרצח רבין החזיר את עראפת לארץ עם אלפי מחבלים, בעלי זכות השיבה" רבין נתן להם אלפי כלי נשק לפני שהוא מת
ומה שהיה לאחר מותו של רבין זה שרצו לכבד את זכרו אז עשו אוסלו ב' שכלל שחרור מחבלים בעיקר ובטלת הגבלות על יהודים ביש"ע וד"א המצב אחרי רצח רבין מבחינה לאומית היה הרבה יותר טוב, נכון שהיה פילוג פנימי בעם אבל החוסן הלאומי של עמ"י גדל והאינתיפאדה נרגעה!

לגבי הקנאה והנגיעה האישית
לצערנו כמעט ולא קיים בימינו משהו שבאמת נעשה לשם שמים(כי אנחנו פשוט לא במעלה הזאת)
עם כל ההערכה נגיד הרבה מהחברה שיש להם כיםה גדולה ופיאות בכלל לא יודעים מה זה מייצג ומרשים לעצמם לחיות בהפקרות רוחנית.לעניינו מתוך שלא לשמה יבוא לשמה, נכון שהיתה נגיעה אישית אבל האמת היא שהיה שם הרבה כאב לכבוד ה' ועמ"י
ולכן מי אנחנו לפסול את מעשיו?

אני את דעתי הבעתי שנזכה לראות עין בעין בשוב ה' לציון ושיתקיים בנו " לעולם צדיקים יירשו ארץ" ולרשעים תבוא חרבם בליבם וקשתותם תישברנה


ד"א תודה על התיקון במסכת אבות
ט"ו בחשוון תשס"ח 20:51
החוסן הלאומי, (או במילים אחרות: הרגיעות באינתיפאדה) זה פחות דבר מושפע ממה שקורה אצלינו ויותר מושפע ממה שקורה אצלם. אני לא חושבת שלטווח רחוק רצח רבין הוא מועיל, מכיוון שהתוספת נשק רק הגדילה את הכוח של הערבים (וגם אם במשך תקופה הם פעלו בסתר ולא בגלוי- זה לא אומר שיש חוסן לאומי. אולי השליה שלו.).

כיפה גדולה ופיאות הם בטוח לא מספיק עבודת ה', אין שאלה בכלל.

יש לנו את הזכות לדון בנושא- כי הדברים האלה מתעוררים כל פעם מחדש- וחשוב שכל אחד יגבש דעה כדי שזה לא יקרה שוב. מה שהם עשו (אחד אחד) היה דוגרי מעשה טיפשי. בסופו של דבר- הם לא השיגו את הצדק המתבקש וזה לא הביא לשום תוצאה מועילה. גם אם יש לך רגש מאוד חזק וחיובי בכל מאת האחוזים- צריך לפעול, בין השאר, גם בצורה הגיונית. לבוא ולרצוח דרוזים באוטובוס זה פשוט לא חכם. כנ"ל להרוג ערבים במערה, וגם לרצוח ראש ממשלה- זה לא דברים שעוזרים לאפאחד וגם לא דברים שפועלים לטובתינו. ושוב- אני מעריכה את הלהט לעשות משהו מתוך כל האהבת העם והארץ שהייתה להם, אבל זאת פשוט לא הדרך.
ט"ו בחשוון תשס"ח 21:08
וזה העיקר, בטח כשמשחררים את להבדיל א"א הבדלות - רוצחי הילד דני כץ הי"ד ושאר מרצחים נתעבים.
ט"ו בחשוון תשס"ח 21:10
שיתק את המחנה הלאומי, והביא להמשכו של אוסלו גם תחת שלטון הליכוד.


ובזה הוא שיחק לטובת השמאל, ובעיקר לטובת הסגן של רבין שקיווה להיבחר דרכו להיות ראש ממשלה.
ט"ו בחשוון תשס"ח 20:42
אז יום הזיכרון ליצחק רבין השיג בעצם את מטרתו. (שימו לב, "לרבין", לא "לרצח רבין".)

ואני לא מתכוונת להגיב כלום - חוץ מזה: לרבין לא מגיע יום זיכרון עד שאחרוני השרידים לאוסלו יימחקו.
ט"ו בחשוון תשס"ח 21:04
עבר עריכה על ידי צחקן בתאריך ט"ז חשון תשס"ח 00:43
ב"ה
כי פה כולם [כמעט] שונאים אותו/את הדרך שלו.
אולי שנה הבאה נאסור להזכיר אותו..
 
עריכה:
סליחה שכתבתי בשמכם דברים, כי אני שונא שכותבים בשמי.
תודה למכורה לעם על ההערה.
ט"ו בחשוון תשס"ח 22:06
לה"ו!

אני לא שונאת אותו.

שונאת את הדרך שלו.
בבקשה תשנה ל-יש כאלה ששונאים אותו.
ט"ז בחשוון תשס"ח 13:41

א.לא נכון!!!
רצח רבין לא הביא להמשך הסכם אוסלו באותו מגמת תנופה שאוסלו היה זה הרגיע את הרוחות אם רבין(שר"י) היה חי זה היה מביא לאוסלו ב',ג',ד',-וכן הלאה וכן הלאה, לא נמרח אותכם יותר מידי זה שנעשו הסכמים נוספים אחרי הרצח זה רק בגלל ההתרפסות כלפי האמריקאים-אם אני לא תועה ביב היה ראש ממשלה אחרי רבין והוא רצה למסור את חברון בשביל לקבל תמיכה אמרקאית לא בגלל שרבין מת.

וגם אם רבין היה חי וכל העם היה נאבק באוסלו, זה לא היה עוזר. ממתי אנחנו מדינה דמוקרטית שבה העם מחליט מה יהיה??

ב.אמיתי המוות שלו הועיל חוץ מזה שזה גורלו של כל מי שפוגע בא"י ישראל שלא יאריך ימים
בגין-ימית-מת כמו כלב.
ברק-לא הוציא לפועל-התפטר מרראשות הממשלה
שרון-מת\חי-לא משנה- תוכנית ההתנקות-מי זוכר את הרשע הזה בכלל?
אולמרט-עמונה-שה' יפרע ממנו במהרה ד"א רצו להתנקש בו אבל לא הצליחו
קיצור יש בורא לעולם והוא מחליט מה יהיה לא אף אחד אחר ומי שילחם ברצון ה', יפגע!!

ג.בקשר לברוך גולדשטיין הי"ד-הידעתם!?! ברוך הי"ד מנע פוגרום שתוכנן להיערך ביהודים בחג הפורים- את זה שכחתם ברוך גולדשטיין הי"ד הציל נפשות!!

עדן נתן זאדה הי"ד- ישרה בדרוזים בשפרעם-לידיעתכם הדרוזים בצפון שלא כמו בדרום, לא מכירים ב"מדינת ישראל"(כמוני-כמוהם אל זה דיון אחר)
והם עדין כפופים מנטלית,נפשית רגשית(הכל חוץ ממעשית)לסורים!
והם שונאים אותנו ועשים הרבה צרות לתושבי הצפון ולכן ה"רצח" שלהם חסך לנו לא מעט קרבנות

ד. לגבי הדיון בזכרו דנים בזכרו כדי שידעו כמה רע הוא עשה וכמה טוב לנו עכשיו בלעדיו-באבוד רשעים רינה

ט"ז בחשוון תשס"ח 18:54
כל הדברים המועלים שיצאו מהרצח הזה הם קטנים לעומת הנזקים שהם עשו. ואני לא רואה סיבה לפרט.

אולי יעניין אותך