ה-ה-כ-ת-ר-ה!!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

שלום, חברים!
יש פה משהו ש'אח..' כתוב וביקש שאפרסם לקראת ר"ה,
אני אשית קראתי - וממש אהבתי.
בטוחה שגם אתם 
שתהיה בעז"ה כתיבה וחתימה טובה לכל עמ"י!

---
 
אני יושב פה מול המילים הכתובות וחושב -
בואנה, זה אתה שהתלהבת מזה שנה שעברה? כאילו, מה עבר עליך?!...
וואי. אתם לא מבינים. כל הזמן בראש שלי ש - 'וואו, יש משהו שכתבתי על ראש השנה שמזה עזר לי שנה שעברה', עשיתי חיפוש ועוד מעט תראו מה מצאתי. איזה משהו ש - נו, נחמד, אבל לא 'וואו'...
יודעים מה? בהסתכלות יותר אמיתית, זה אחד ה - דברים. אם בזכותו לא כאבו לי הרגלים שנה שעברה, 
זה אומר שהוא שווה. הרבה מאוד. אלא מה? מסתבר שצריך לקרוא ת'קטע ממש יום או יומיים לפני ראש השנה, כמה שיותר מתקרבים ל - 'המלך בשדה' ואז - 
זה נכנס חזק מאוד ללב. אז הנה לנו המהלך הבא. 'וואו' באמת.
 
 
המילה 'ראש השנה' תמיד אמרה לי = פססט, הגיע הזמן להתבלבל מחדש.
אני לא ב א מ ת יודע מה זה. יענו - 'יודע הכל על ראש השנה', אבל בלב, בנינו בשקט -
מרגיש שלא יודע כלום וכ"כ חסר בפנים על היום הגדול הזה.
 
זה ככה - 'יום הדין' מצד אחד - אמאל'ה, הולכים לדון אתנו בבית דין של מעלה,
ו - מצד שני 'לא להזכיר חטא' . יענו יום שמחה גדולה
אפילו 'אגוז' לא אוכלים בראש השנה, כי זה בגימטריא 'חט(א)'. (אגב, תגידו לחז"ל שפעם הבאה ידאגו להדגיש שלא מחשיבים את האות א' בגימטריא, למה כבר התחלתי לחשוב שאני לא יודע חשבון...)
אבל רגע, זה לא אמור להיות כאילו 'יום דין' = יום מפחיד ר צ ח...?
מה לשמוח? מה עובר?!...


אז זהו ש > 
כן. בראש השנה צריך להיות שמחים. ממש כך! 
האאמ?! הא? למה?
כי ביום הזה, אנחנו ממליכים את ה'. אבל רגע, בואו נקשה - גם ביום הזה "תופסים" אותי על חם, ועם כל הכבוד שאני 'בחור ישיבה', זה לא בדיוק משמח שהיום רואים ת'יראת שמיים שלי בסרט...
כן. בכל זאת, אנחנו מוכנים לקבל את הדין. רוצים שה' ישפוט אותנו. ברגע שהוא שופט, קרי במילים אחרות - הוא מלך! אז כן. מוכנים להשפט ולקבל עונש, ובלבד - שה' יהיה מלך!
'אין מלך בלי עם'. אנחנו עמו של ה'. הוא מלכינו. ממילא, ביום המלכת המלך - בודאי שצריכים להיות שמחים.
לכן, אנו שמחים. אפילו שאנחנו נשפטים באותו היום על השנה שעברה. 
ההכרה בדין, שאני מקבל על עצמי את הדין לבוא לבית דינו של ה' =  המלכת ה'.
איך מפילים בנין? שתי אפשרויות -
או על ידי שנדפוק בפשיט 20 ק"ג, או על ידי חפירה מתחת היסוד = ערעור יסודות הבניין. 
איך אומרים לאדם שמעמיק? 'אל תחפור'. כלומר - חפירה = העמקה. פנימה. מתחת פני הדברים.
 
חטא = זה כמו בנין. בראש השנה - אנחנו חופרים מתחת החטא בכדי להרוס את היסודות.
בראש השנה > אמרנו שממליכים את ה' >> על ידי המלכת ה', ממילא, אנחנו נכנסים מתחת ליסודות של החטאים ו - הורסים אותם. חושבים:
למה הייתי בעצם צריך לחטוא אם ה' הוא המלך ופועל הכל בעולם? זה לא שווה לחטוא...
פך! הכנסו בחטא. הרסנו אותו מלמטה. זה לא משתלם לחטוא, לא לעולם הזה  (כי הרי ה' הוא המלך והוא כל יכול)
וברור שלא לעולם הבא, אז בעצם - עכשיו נכנסת בנו ההכרה של "למה בכלל עשיתי את העבירה?!" 
ו - זו היא התשובה האמיתית. זה נקרא להכנס ביסוד החטא ולהפיל אותו לתמיד...
 
טוב, הבנו. אבל כמה אפשר לחפור? חצי שעה תפילת מוסף (לאלה 'בזול', בלי חזרת הש"ץ...) זה לא יותר מידי?!...
לא. למה? במוסף מתעמקים ב - 'מלכויות'. ו - זה...
כן, אחרי שנה כזו עמוסה בתקשורת, בכתבות, באובמות, בצילומים ובאמירות שונות שיענו יש עוד שותפים לה' בעולם שיכולים להחליט מה יהיה, דרוש הרבה מאוד זמן - חזרות שוב ושוב - 
בכדי להכניס לראש ש - ה' הוא המלך ה-י-ח-י-ד. 
 
 
 
לסיכום:
בראש השנה שמחים כי ממליכים את ה'.
המלכת ה' = העמקה ביסודות החטא ו - שם, ע"י המלכת ה' רואים בעצם ש -
החטא הוא טעות מיסודו. לא שווה לחטוא. הרי ה' הוא המלך.
ו - זו היא התשובה על החטא. להבין ולרצות ש -
'כי המלכות שלך היא'.
 
 
כשמכירים במלכות ה' ובאפסות החטא קצרה הדרך ל - 'חתימה טובה'.
אז כן, שמחה. ההכתרה ממש ממש קרובה... 
 
מי שרוצה עוד זכות לראש השנה, אפשר להגיד תודה רבה (בתגובה, האממ, להקפיץ ת'שרשור...) לרב נבנצל שליט"א, על המהלך המדהים הזה שכתוב בספרו.
 
 
בברכה לכל עם ישראל שנזכה בעז"ה כולם להכתב בספר החיים ובספר הזכרון. 
שנזכה בעז"ה במהרה לגאולה השלימה. חיים מלאי שמחה ואמונה לכולנו.
א-מ-ן. שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל! 
מדהים......עץ על מים

וואו תודה שהעלית את זה....

 

ממש משמ יפהה

אהב\תי.....תקראו חבר'ה!!!

חביב..אבל לא כ"כ התחברתי..שיראל.
תודה רבה לרב נבנצאל וכמובן לך ולאח!!!!מאדניקית

הכניס אותי חזק לחג

למרות שעד עכשיו לא התחברתי אליו...

מישהו/י מוכן/ה לסכם?? זה ממש ארוך=]]=]] תודה...טלט!ש=]
שכוייח!ארי צלוב
יישר כוח=)דוסית גאה!
אני ל יודע אם זה רק אניgolani

 - אבל משהו מפריע לי בסגנון הזה.

כלומר אנחנו לא ילדים קטנים שצריכים לקנות אותם במילים "מאאגניבות" אפשר פשוט לכתוב ישר ולעניין, הסגנון הזה גורם לי להרגיש כמו ילד קטן שמנסים להאכיל אותו דבר תורה בכפית.

או שזה רק אני?

תודה רבה ישר כח!! (קפיץ)מעפר אני באה
זה לא רק אתה. גם אני ועוד הרבה.אלעזר300

"גרסאות הבייני"שים" נועדו לזה בדיוק.

יישר כוח!!יעל =)
תודה מתוקה מדבש..דניאלה .ד.

שנה טובה ומתוקה- וזוכרת מה שדבירתי איתך וביקשתץי אז בש"א? בסוף זה הסתדר ב"ה.

תודה לך מתוקה!

יפה ממש!חיוכים

וטוב שאמרת בסוף שזה של הרב נבנצאל,
כי זה כבר היה לי מוכר ממש מאחת השיחות האחרונות הבשוע באול' ולא הבנתי למה

וואי מדהים!!!!ממשממש תודה!!!!!~הסגרונית~...
דרך אגב על האגוז בגימטריה...פעמיים חי

אבשלום קור אמר בתוכניתו שפעם היו כותבים חאט בלי א' לכן זה חט.. ומסתדר עם אגוז...

אשריכם על התגובות!!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

זה באמת יפה!!
שווה לקרוא (ולהגיב, כדי שעוד אחים שלכם יוכלו לקרוא.. )

שבע"ה תהיה לכולנו כתיבה וחתימה טובה!

יפה!!! תודה רבה!~מישי~

מיש רוצה לדעת זה מהספר של הרב נבנצאל שליט"א -"שיחות לראש השנה"- ספר מאוד מומלץ. כתו7ב בצורה בהירה ומובנת ונותן המון. יש לו גם עוש ספרים שיחות לכל אחד מהחומשים :שיחות לספר בראשית, שיחות לספר שבמות וכן הלאה. יש לו גם שיחות ליום הכיפורים. 

תודה רבה רבה-לכם ולרב נבנצאל גם יחד!~מישי~אחרונה

וחיזוק לד"ת: כמה שנאמר: "אל תתאבלו ואל תבכו..לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו כי קדוש היום לאדונינו ואל תעצבו כי חדות ה' היא מעוזכם"

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך