מה הקשר בין ט' באב לגוש קטיף?אליסף א

ב"ה

אני לא יודע מה איתכם - נראה לי ממש לא נכון להפוך את ט' באב ליום גוש קטיף.

זה צמצום והקטנה של היום הזה.
אין בכלל מה להשוות בין מה שקרה בגוש לבין החרבנות הגדולים שעליהם נקבע היום הזה כיום אבל לדורות.

רוצים דוגמאות?

בגוש קטיף לא נהרג אף אחד ואילו בחורבנות הנ"ל
 - מקבץ קטן מתוך הקינות של היום:
 חנה ו7 בניה
 80  פרחי כהונה
 80000 גולים שגלו לערב ומתו בצמא אחרי שאלו מלוחים ולא קיבלו מים.
 400000 הרוגים בביתר (או מליון אני לא בטוח).

משפט קצר מאיכה
"נשים בציון ענו בתלות בערי יהודה"

דבר כזה היה בגוש?

אם להשוות למשהו קרוב - אז לשואה. אבל לגוש??


זו דעתי - אשמח  לתובנות חדשות.

 

תשובתי לכותרת השרשור תינתן בהמשך

 

צום מועיל

 

גוש קטיף נותן היבט מיניאטורי על חורבן ומשמעותו+mp8

בשנה של הגירוש- יכולנו קצת יותר להרגיש אבל וחורבן מהו.

 

אפשר כך לנסות ולהבין משמעות של גלות השכינה מביתה.

 

וכידוע- באבל על החורבן, כל אחד מאיתנו מתאבל על מה שחסר לו, הגירוש נתן עוד חסר משמעותי לעם כולו, והדגים מה קורה כשיש נתק מנטלי בין אחים.

לא הופכים את 9 באב ליום גוש קטיף. אבל..עדיאל

חורבן הגוש היה בתאריכים האלה. וחורבן חבל ארץ בארץ ישראל וגירוש מעל 10000 יהודים מבתיהם בהחלט ראוי לציון.

 

בנוסף אולי לא מתו ישירות. אבל מתו ממחלות אחרי לאנשים נהרסו החיים פיזית ונפשית

 

יש גם קינות על גירוש ספרד..

 

בנוסף.. אחד מ5 דברים שקראו בט' באב זה שנגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ. אז גירוש ומסירת חלק מהארץ לגויים ראוי גם לזכרון.

 

בנוסף.. בגוש היה מעין מלחמת אחים (נכון שצד אחד לא הגיב אבל אל תיהיה בטוח שאם זה ישנה זה לא יקרה..)

 

להמחשה..עדיאל

במקרה נתקלתי בזה היום

 

http://www.kipa.co.il/community/show/7799224

סיפור יפה!!עין הקורא
מה יפה? מזעזע... עצוב. שה' ינחה אותם בדרך הישר.נהורה 23
זה לא סיפור אמיתי כמדומניעדיאל
הסיפור לא אמיתי,סטודנטית23

המשיכו לקרוא את התגובות שם

שכחתי לציין את גרוש ספרדאליסף א

ב"ה

 

וכן את עשרת הרוגי מלכות

 

אבל גם אתה תסכים איתי שגרוש ספרד היה ארוע חמור פי כמה מגרוש גוש קטיף

 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=823&id=5954&q=

 

 

לגבי מלחמת אחים

 

תנסה להיזכר איך זה כשבאמת יש מלחמת אחים

ואז תאמר על משהו שהוא "מעין"

(פילגש בגבעה בסוף ספר שופטים- 60 אלף הרוגים פלוס מינוס)

אז מה המדד מבחינתך? רק הרוגים?עדיאל

ורק כמות מסוימת?

 

אמרתי שזו מלחמה אבל צד אחד לא הגיב. מה יקרה בפעם הבאה אני לא יודע

 

שאלת שאלה טובהאליסף א

ב"ה

 

אין לי תשובה חותכת

אבל אני אנסה.

 

החורבנות היו איבוד ריבונות ושלטון בארץ.

ואולי על זה נתקנו הצומות.

 

כל שאר האסונות "תופסים טרמפ" על זה שכבר יש צום אז מוסיפים קינות מתאימות.

(סליחה על הביטוי המזעזע).

 

 לגבי מלחמת אחים-  התפקיד שלי ושלך זה למנוע ממנה להתרחש.

    ולפעמים - אולי כדאי לדבר על חיבור בין העם במקום לדבר על פירוד.

     ואז ככה אולי בנסיון הבא(שבעזרת השם לא יגיע) תהיה פחות שנאה ופחות חשש למחמת אחים לא עלינו.

 

צום מועיל.

 

 

 

 

 

 

אז גוש קטיף עונה על כל הקריטריונים....עין הקורא

חורבן, איבוד שלטון בארץ, ומלחמת אחים....

 

ולפי כל הסימנים, הגרוש בגוש קטיף לא היה מאורע יחיד במינו.

רק עוד חוליה בשרשרת בין הגרוש שלפניו לזה שאחריו.

בדרך לגלות מלאה ח"ו.

 

מה צריך יותר מזה לט' באב?

 

 

אני חושב שאפשר לקשר זאת310

עצם זה שזה קרה בימים אלו וזה נקרא חורבן אז אפשר לצרף אותו לאירועים.

כמו שפרחי כהונה וההרוגים בביתר זה יחס ענק ועצום וזה כן נכלל 80/400000

כך אלפי המגורשים מהגוש תובב"א שנפשם ספגה מכה קשה יכול להיכלל.

ולקב"ה זה לא משנה כי גם בשביל יהודי אחד או כמה, זה נחשב כאבל

כמו חנה ו7 בניה.

 

ואנחנו רואים שזה נקבע כיום אבל לדורות אז כל דבר שקורא ביום הזה 

לאורך כל הדורות נחשב.

 

צום קל ומועיל

ושבעז"ה ימים אלו יהפכו לששון ולשמחהחיוך

כל האסונות ב1943 השנים האחרונות הם המשך החורבןאתר זכרון ימית

והמשך הגלות ואנו אבלים גם על החורבן וגם על הגלות

וכמו ש MP7 כתב אנו יכולים להיכנס לתמונת החורבן במובנים מסוימים דרך הגירוש

 

סתם לידע כללי....שרון כהן

אני לא אומרת אם זה טוב או לא טוב שמכניסים את גוש קטיף ל ט' באב. 

אני רק רוצה להאיר על נקודה מסוימת.

אולי לא שמענו בחדשות על אנשים שמתו בגוש קטיף אבל בהחלט היו לא אנשים(ברבים כלומר יותר מ1) שהתאבדו בעקבות מה שקרה אפילו תוך כדי הגרוש!!

אף אחד לא מדבר על זה.. אבל זה קרה!!

נכון זה לא מתקרב לזוועות שהיו בחורבן... אבל ההבדל הוא שבחורבן הגדול זה היה עם אחר שרצח והרג וכבש... ונכון שבתקופת בית שני גם היו מלחמות אחים עקובות מדם...

(למרות שאנחנו לא משייכים אותם לחורבן)

 

ועדיין הייתי חייבת לעלות את זה שלא תחשבו שאם לא דיברו על הרוגים זה לא היה!  

אתה יודע מה זה בית מקדש?גלוק17

לק"י

 

לא. כי לא היית אז. וגם אני לא.

 

על מה תתאבל? שואה, האמת שגם שם לא היית, ואולי אולי אולי בקושי הצלחת להבין מה קרה שם.

 

אז לוקחים את המושג חורבן שלהבין אותו אנחנו יכולים מעט בגלל חורבן גוש קטיף, 

ומתאבלים על החורבן.

חורבן בית המקדש וודאי וכו'

מאיפה זה בא ש"איפה שלא הייתי" אי אפשר להבין...ד.

ובוודאי חורבן גוש קטיף עם כל נוראותו - אינו "החורבן", וגם לא השואה, ח"ו.

ולא גלינו משם "מארצנו" אלא בתוך ארצנו. 

ואין לטשטש מה עיקר עניינו של ט' באב.

 

עם זה - נכון שכל בלבול הדעת ביחס לארץ, הוא המשך מהגלות המרה שהתחילה מיום זה.

ויש מי שע"י המוחשיות של ההחרבה הנוראה של מחיקת חבל ארץ שראה שם - יוכל להמחיש לעצמו יותר "כיוון" של מה שהיה החורבן באמת, וגם להצטער באמת על כל תוצאותיו כל הדורות, שזה אחד מהתגלגלויותיהם.

 

ולענ"ד, זה לא מעשה נכון לציין את ט' באב ברצף של סרטי הגירוש. אני ממילא לא יכול להסתכל אפילו בקצה של אחד מהם. אבל זה גם בהכרח מסיט את הדעת מיסוד הענין. ויש לכך, לדעתי, עוד השלכות קשות.  אנחנו צריכים לזכור ולהפיק לקחים, אבל גם לנסות לרפא את השבר. אני לא חושב שזה עוזר לכך.

בט' באב לא מתאבלים על חורבן הבית.רחלקה

בעזהי"ת.

 

[ועיינו מגילת איכה, ביהמ"ק מוזכר שם רק במס' פסוקים בסוף.. זה ממש לא הנושא העיקרי]

בית המקדש הוא סה"כ סמל [חשוב מאוד ועיקרי, אבל סמל] למצב אידאלי של העם.

אני מתאבלת על המצב העצוב שאנו שקועים בו, ובתקווה לעתיד יותר טווב.

רחלקה,סטודנטית23

חורבן הבית קרה בגלל המצב בו העם היה שקוע,

ולכן כן מתאבלים בתשעה באב על חורבן הבית.

בת"ב מתאבלים על חורבן הבית: "חמישה דברים ארעוד.

את אבותינו... בתשעה באב נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, וחאב הבית בראשונה ובשניה, ונלכדה בתר ונחרשה העיר" (מסכת תענית)

"כל האוכל ושותה בת"ב אינו רואה בשמחת ירושלים וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" (שולחן ערוך, הלכות תשעה באב.)

"וכדאי הוא בית אלוקנו להתאבל עליו על כל פנים (= לפחות) יום אחד בשנה (משנה ברורה הלכות תשעה באב).

 

ביהמ"ק אינו "סמל" אלא גילוי חיים ממשי. השראת שכינה וקדושה ממש, שמקרינה על כל עמנו וארצנו. ועל כן שם גם הסנהדרין, בלשכת הגזית, שמודים לכל ישראל.  אלא שכאשר העם חלילה משחית את דרכו - מתרוקן גם ביהמ"ק מתוכנו הרוחני הקדושתי הפנימי (ספר "נפש החיים")

 

"קדושת ארץ ישראל - בגלל המקדש" (תוספות)

 

מגילת איכה מתארת את חורבנה של ירושלים ויושביה. ובוודאי - חורבן ירושלים הוא המשך מאסון חורבן המקדש ואיתו (אגב, ביהמ"ק מוזכר גם בהתחלה, לא רק בסוף)

יפה!! תודה!(,")
זה לא זה שלא היינו שם כמו שעשו על זה סרטים טוביםאנונימי (פותח)

אם היו עושים סרטים כאלה (או ספרים כמו אלה של השואה)

על בית המקדש - בין על הבניין ובין על החורבן

אז היה הרבה יותר קל לך להרגיש...

^^^ לגלוק17אנונימי (פותח)
יכול להיות...גלוק17

לק"י

 

אבל זה לא רק הסרטים... זה בעיקר להיזכר.. למי שהיה שם..

 

וחוצמיזה- חורבן גוש קטיף, וכן השואה,

הם תוצאה של חורבן בית המקדש...

אם היה בית המקדש, דבר כזה לא היה קורה..

 

ולא סתם צירפו חמישה דברים לאותו היום,

יכלו לומר-רק חורבן בית המקדש! זה מספיק גדול, אבל לא,

גם חטא המרגלים, לכידת ביתר, וחרישת ירושלם...

כל דבר שקורה בזמן הזה הוא משמעותי!

תוצאה של חורבן בית המקדש!!!

גם גירוש יהודי ספרד, וגם מאורעות תרפ"ט וגם גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון.

זה גם קרה ממש בסמוך וגם זה חורבןבתאל1

של בתים וגלות ממקום כלשהו בארץ ישראל...

לפי ההסבר שלךאליסף א

ב"ה

 

אם הגרוש הי ה קורה בחורף - אז זה כבר לא היה קשור לט' באב?

 

 

עובדה שזה קרה בימים האלה..בתאל1

יש איזה משהו בימים האלה שדווקא בהם הדברים האלה קורים- ולא סתם.

 

וחוץ מזה- אם זה היה קורה בחורף, לדעתי לא היו שמים על זה דגש כל כך ביום הזה..

 

מבחינת קדושת היום של תשעה באב,סטודנטית23

אין קשר לדעתי.

אפתח ואומר כי בכל פעם שנרצה למצוא קשר בין שני משתנים תמיד נמצא, וההוכחה לכך אפילו היא כי יש מלא מחקרים שלא מוצאים קשרים בין משתנים ולחלופין מלא מחקרים אחרים שכם מוצאים קשרים בין אותם משתנים בדיוק.

 

ברובד היותר עמוק, ניתן לומר כי יש קשר בין חורבן הבית לבין חורבן גוש קטיף, לאוו דווקא בתשעה באב.

 

ולכן לדעתי, אין קשר ממשי בין תשעה באב לבין גוש קטיף.

 

ובגלל שהתעייפתי מלכתוב (צום וזה.), אני רק אעשה העתק הדבק להודעה שכתבתי באותו רעיון מוקדם יותר בפורום אחר באתר:

 

כן, גם אני הייתי צופה כל שנה בתשעה באב בסרטי הגירוש, אך השנה פשוט נפל לי אסימון.

מעבר לזה שהגירוש אירע בי' באב ולא בט' באב. המהות של ט' באב היא הרבה יותר עמוקה, במחילה.

שריפת בית מקדשנו, המקום הזה שהוא מקור השכינה והקדושה, העילוי, פני הקב"ה התגלה שם. במחילה שוב, זה לא בית כנסת, זה לא דמה, זה המקור של המקור! זה העצום שבעצומים.

אני יכולה להבין את הדור שלנו שקשה לנו להתחבר לחורבן בית המקדש ויותר קל להתחבר לאובדן גוש קטיף. עם זאת, אני חושבת שצריך לשים את הגבול הזה. ולהבין שזאת לא המטרה! ...זה יכול להיות האמצעי בהתחלה כדי להתחבר לחורבן האמיתי, לחורבן בית המקדש, אבל אסור לנו "להיתקע" בשלב הראשוני הזה כדי להבין את החורבן הגדול באמת עליו אנו מתאבלים בתשעה באב.

לא הבנתי-~א.ל

חייב להיות תיאום מושלם בין שני הדברים ורק אז נוכל לומר שיש פה קשר?

הדברים שקרו בגירוש קרובים מאד למציאות בה נוכל להרגיש חורבן אמיתי ואין צורך להאריך בדיבור על זה..

דווקא תמוה בעיני לא לראות קשר כלל

 

האמת שזה באמת מדהים שהגירושמעשיה נאה

וניתוק חבלי מולדת היה דיוק בט' באב, או אפילו בי' באב שזה גם יום שנחרב בית המקדש כמו שכתוב בחז"ל.

הבעיה שחוץ מהמרחק האסטרונומי בין חורבן הבית לגירוש גוש קטיף, דבר נוסף שבחורבן הבית אנו יודעים על איזה עבירות קרה לנו, ובחורבן גוש קטיף, איננו יודעים למה ה' בחר להעניש צדיקים קדושים, אין לנו נביא ואין איתנו יודע עד מה.

אני חושב שיש ועוד איך קשר.מישהו10

והנה מקור אחד בנושא שתנוח דעתך:

 

"אמר ר' יוחנן מיום שחרב בית המקדש נגזרה גזירה על בתיהן של צדיקים שיחרבו שנאמר (ישעיהו ה) באזני ה' צבאות אם לא בתים רבים לשמה יהיו גדולים וטובים מאין יושב ואמר ר' יוחנן עתיד הקדוש ברוך הוא להחזירן לישובן שנאמר (תהילים קכה) שיר המעלות לדוד הבוטחים ביי' כהר ציון מה הר ציון עתיד הקדוש ברוך הוא להחזירו לישובו אף בתיהן של צדיקים עתיד הקב"ה להחזירן לישובן" (בבלי ברכות נח ע"ב)

 

 

ולהשוואה שערכת אתה יכול להוסיף לכף השניה את העניין שאת בית המקדש החריבו שונאי ישראל מבחוץ, ואת גוש קטיף החריבו אחים מעם ישראל שזה כואב יותר, ודי נכון לומר שהוא נחרב בגלל שנאת חינם.

או נחרב בגלל אהבת חינם.....no name102
לוידעת מה אתכם..אלירז

השנה התרכזתי אך ורק בחורבן המקדש..

היה לי הט' באב הכי משמעותי שהיה לי בחיים!!

הרבה יותר משנים קודמות בהם צפינו בסרטים מהגירוש וכו'..

באמת אין מה להשוות..

 

אין כמו לילה בעיר העתיקה.

הייתי חורבה מחורבות ירושלים..

שנה הבאה בעז"ה בבית המקדש..

חזק ומענין.ד.
אלירז- אני איתך!ניל"ס

לילה בעיר העתיקה זה ממש עוזר להכנס ליום הזה כמו שצריך.

תוסיפו לזה קריאת מגילה של הרב אריאל ולעמוד כל הלילה בדוכנים של מכון המקדש, ובכלל זו חוויה מרגשת.

 

דווקא אם יש משהו שהפנמתי מהלילה הזה זה כמה אנשים לא יודעים מה זה בית המקדש, כולל אני. וביחס ישיר לכמה שהם לא יודעים, מגיע כמה שהם רוצים לדעת, אם רק יתנו להם את הדחיפה. לעומת כמה שיודעים על גוש קטיף זה באמת מעט. נכון, אולי זה יכול לעזור להתחבר לנושא, להבין קצת מה זה חורבן, אבל לדעתי זה לא יגרום לנו להבין מה זה מקדש, שזו המטרה העיקרית לדעתי של היום הזה- הבנייה שתבוא יותר מהחורבן שהיה, התיקון יותר מהחטא.

 

שנזכה לתקן את עצמנו עד לשנה הבאה בירושלים הבנויה, מהצד השני של הכותל...

 

 

אילו יהודי היה יודע מי זה הרב אריאל!!!אנונימי (פותח)

 היה שמח, שמח ורוקד, שמח ורוקד 120 שנה!!!

   
בעז"ה שנזכה להתקרב לרב אריאל כמה שיותר...

סליחה.הרש

יש מטרה 'עצמית' בלהתקרב לרב אריאל?

 

 

אני רוצה להתקרב לה' דרך ביהמ"ק, ואת זה אפשר לעשות אולי דרך הרב אריאל.

 

 

 

סולח.אנונימי (פותח)

אוי נו....

בלי אם.. ובלי אולי..
אתה באמת לא מבין או מנסה לא להבין?
 
לא רואה מקום למחלוקת בכל מה שקשור לרב אריאל.

 

סוף דיון.

זה נגיד - חפירה!אלירז
אז מה. צרם לי!הרש

כמו שצורם לי המשפט 'שרבנו ימצא לך זיווג/ישמח אותך'.

טוב, אם מספרים איך עבר הצום- אז גם אני רוצה(,")

למרות שלמדתי 3 שבועות על הנושא,

והתפללתי לפני, שלא נסמן "וי" על היום הזה אלה נכאב את החורבן

למרות שהייתי בכותל, טיילתי קצת בעיר העתיקה, השקפתי על הר הבית

הלב נשאר אטום והעיניים יבשות,(ווהבטן מקרקרת)

 

אז מה נשאר? רק לפנות לה', מהמקום הזה,

ה',אני אדישה!!

לא מרגישה שום דבר

 לא כואב לי

לא ירושלים, לא כבוד ה', לא גלות השכינה

חוץ מצפיה - שהצום יגמר ..

תגרום לנו לרצות, להבין, לצפות, לפעול לגאולה

תעזור לנו - שיהיה לנו אכפת מכבודך וכבוד השכינה..

 

(וכן על זה הדרך)

טוב , כן (מה רציתם אחרת לא הייתי כותבת..)

כאן באמת בכיתי,

אבל גם אם לא, זה לא משנה....

מה שאמור להיות חשוב הוא לא מס' הדמעות אלה למי הן מופנות

 

 

מה שניסיתי לומר שהרעיון כאן הוא לעמוד מול ה' ולכאוב איתו

כל אחד דרך מה שמדבר אליו

אבל אם אדם יעמוד מול ה', גם אם הוא יראה סרט על הגירוש זה לא ישאר שם

אלה יהיה מנוף למקום של ההשתוקקות לגאולה,לבית.

 

טוב זה בכל מקרה ארוך מידי

שנזכה..

שנייה לפני חצות וסיום האבל-(,")אחרונה

עמ"י זכה להיות עם סגולה ולקיים תרי"ג מצוות (613)

האמנם? בלי בית מקדש אי אפשר לקיים:

א. מצות בניית המקדש- מצווה אחת

ב. עבודת המקדש (עבודת כה"ג ביום כיפור, עלייה לרגל,קידוש החודש...)-55 מצוות

ג. קורבנות וצרעת- 71 מצוות

ד. מצוות התלויות בארץ ובמקדש( יובל,ביכורים,נטע רבעי...)- 29 מצוות

ה. מצוות כהנים ולווים-35 מצוות

ו. טומאה וטהרה- 19 מצוות

ספרתם?

ישנם 210 מצוות יותר משליש ממצוות התורה שתלויות במקדש שאיננו יכולים לקיים בגלל עוונותנו...

וזה עוד בלי למנות את החוסר במצוות הסנדרין והמלך...

העולם עומד על תורה עבודה וגמילות חסדים-

היום אין לנו לא עבודה (קורבנות..,)

גמילות חסדים לא שלמה (אין סנדרין שיחוקקו וקי צדק)

וגם התורה שלנו לא מתקיימת בשלמותה....

 

שנזכה בקרוב ממש

(עיבוד מתוך לימוד יומי של המקדש בדרך- חודש תמוז)

האם אתם לפעמים אומרים לעצמכם למה אניחסדי הים

בנוי בצורה כזאת בדייטים?

למשל, יש לכם רגש מסויים שגורם לכם לחתוך, ואתם שואלים את עצמכם למה יש לי את הרגש הזה.

העניין הוא, לא להישאר ב"למה"שבבצער

תהיות תמיד יש, לכולם.

אם זה לא על קיומם של חייזרים אי שם, ונוגע ישירות לחיים ולאיכותם,

השאלה מה עושים עם זה. האם זה נשאר ככה,

או מיתרגם ל"איך אני יכול להפוך את זה (עצמי) ליותר טוב"

השאלה אם זה בר שינויחסדי הים
מה אומר האינסטינקט שלך?שבבצער
כעת לא בר שינוי. במיוחד, שהשכל ניסהחסדי הים
לתקופה ארוכה לדכאות אצלי את הרגש, ועכשיו הוא מתפרץ.
ומה אם "כעת" כשהרגש מתפרץשבבצער

זאת בדיוק השעה שהוא בר שינוי? לא באופן מיידי, אלא בתהליך.

אני רואה למשל בעצם השאלה/תהייה שלך בשרשור, צעד ראשון לתהליך כזה.

ברורadvfb

דפוסים מחשבתיים מעסיקים אותי בכלל בחיים ובפרט בדייטים.

 

בעיני, הרגש הוא לא מי שמחליט.

השכל קולט את הרגש והוא מחליט.

השאלה עד כמה הרגש מגיע מאוזן ואז השכל מגיע ממקום ששולט על הסיטואציה ולא ממקום שנגרר אחרי הרגש.

הבעיה שיש דברים ברגש שחזקים מהשכלחסדי הים
ומה עושים עם הבעיה הזאת?advfb
לא תמיד צריך לאנוס את הרגשחסדי הים
לא תמיד צריך ללכת שולל אחרי הרגשadvfb
"מוליך יועצים שולל"חסדי הים
מוציא דבר מהקשרוadvfb
"שהמוציא קשר מוכסין חייב שהוא דבר חשוב בעצמו"חסדי הים
..שפלות רוח
האמת פחות, אבל בשאר הדברים בחיים אני דווקא כן מנתח מאיפה זה בא ולמה אני מגיב הצורה כזאת או אחרת או למה הדבר הזה מעורר בי כל מיני תחושות אבל בפגישות פחות לא מתוך בחירה פשוט זה לא כל כך מעסיק אותי
לאהפי

כי זה רגש של הלקאה

כאילו של יכולתי לעשות אחרת

שבפועל מרגיש לי שאני ממש עובדת על עצמי

אז יש גבול גם לזה

ואם בגדול ממש מרגיש לי שאני עדינה עם הצד השני ומכבדת אותו אז לא צריך להיכנס כבר למעגל ..


אני מתכוון יותר בהתבוננות על עצמך,חסדי הים
שאתה מרגיש שאתה מפספס כי הרגש שלך לא יכול לסבול דברים.
נכוןהפי
כן, קרהארץ השוקולד

ולרוב מבין מזה מה מתאים לי להמשך.

כך שזה לא מתוך הבנה מה אני צריך לתקן, אלא יותר צוהר להבין מה אני רוצה/צריך בתת מודע וממילא ללמוד להמשך ולדייק מה מתאים לי יותר.

סתם פריקה/שיתוף - דייטים וראיונת עבודהצע

אני עוד לא נפגש, אבל גם בלי להיפגש אפשר לחוות חוויות של דייטים, למשל בראיונות עבודה..

*לעת עתה מקום אחרי מקום אומר לך לא.. כשבחלק מהמקרים לך הייתה חוייה נחמדה ורצית להמשיך.

*אתה ממש רוצה לשאול למה, לשאול מה אפשר לשפר אבל יודע שהם לא חייבים לך דין וחשבון.

*לפעמים הצד השני בין אם זה המקום עצמו, המנהל או המראיינת מקסימים ואתה מתלבט אם לומר להם את זה בתום הראיון או אפילו לומר להם את זה שאתה מקבל מהם מייל שפחות מתאים .. ומצד שני אתה אומר לעצמך, בעצם, עדיף לשתוק שלא להתחנף או לצאת (במידת מה) נואש/סמרטוט..


בעה בהצלחה לכולם..  שנראה ישועות בחודש של ניסים..

כל אחד בהתמודדות/התמודדויות שלו 🙏🙏

אמןארץ השוקולד

המון בהצלחה,

העלית נקודות יפות למחשבה

עונה בהקשר של ראיונות עבודהפשוט אני..

* כן, ראיונות עבודה עלולים להיות מתישים, אבל בסוף לא צריך 100 "כן". גם 99 "לא" ואחריהם "כן" אחד - שווה את ההשקעה, ואולי דווקא אותו "כן" יהיה עבודת חלומותיך לעשרות השנים הבאות.

 

* אם אתה רוצה לשאול למה קיבלת תשובה שלילית, זה ממש לגיטימי לשאול! אני עצמי שאלתי בעבר, ושואלים אותי היום (וכנראה אשאל שוב בעתיד ). כמובן אל תצפה לתשובה מאוד מאוד ספציפית, אלא יותר תשובות כלליות כמו "חוסר ניסיון" או "היית באמת טוב, אבל בשקלול עם מועמדים אחרים מצאנו מישהו מתאים יותר" (תשובה שלכאורה לא אומרת כלום, אבל בפועל אומרת המון. אומרת שזה היה רק עניין של מזל, לפחות אם היא כנה ולא מסתירה מאחוריה דברים אחרים).

 

* לא צריך להגיד למישהו "אתה מקסים" אחרי פגישה של 10 דקות איתו, אבל בהחלט אפשר להגיד "היה לי נעים מאוד", ועם הפרצוף הנכון אז הצד השני יבין שזה לא נאמר סתם מתוך נימוס.

 

בהצלחה!

בהצלחהברוקוליאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

"אתה פנוי?"ultracrepidam

אחת השאלות הבעייתיות.

לא, כמובן זה לא בעיה כאשר מיד אחר כך מגיע "הנה הפרטים של חדוה, שני מספרים של ממליצים, ושתי תמונות ברורות. אני מכירה אותה היטב ובטוחה שהיא מתאימה לך. תעדכן אם מתאים, אני כאן לכל שאלה".

הכוונה כאשר אחר כך מגיע "בבקשה תשלח לי כרטיס מעודכן. תמונה עדכנית". למחרת: "תודה על הכרטיס והתמונה. אעביר" כעבור יומיים: "העברתי, מחכה לתשובה ממנה, השדכנית שלה עסוקה אבל בימי שישי היא בדרך כלל חוזרת אלי".

יצא לי כבר בעבר שקיבלתי פרטים של מישהי ואישרתי, עד שחזרו אלי הספקתי לאשר מישהי, לחכות לה, לפגוש מישהי שלישית, לחזור לפגוש את השניה שנזכרה בקיומי (היא לא היתה תפוסה. פשוט "בירורים"), ואז הראשונה הסכימה לפגוש אותי.

 

למה כל כך מסובך לשדכן להבין שאין משמעות לאמירה "חשבתי על שידוך בשבילך" אם אין הסבר מה אתה רוצה להציע? האם היית בא למישהו "יש לי דירה למכור לך" ומצפה שהוא יחכה שבוע לפרטים?

..שפלות רוח

וואי מזכיר לי יותר מדי את השאלה של "מה אתה מחפש?" מצד אנשים שכל כך רחוקים משידוכים וכו, ומצפים שעכשיו תפתח את הלב(כי לרוב הם דווקא הכי מתעניינים בפרטי פרטים) ותגיד הכל כשתכלס אין להם שום דבר להציע, מבחינתם זה סתם עוד פיסת מידע שתשב להם בראש בלי תכלית. אז פחות אבל תודה.

פשוט עונים שרוצים לדעת פרטים על ההצעהבחור עצוב
הרבה פעמים גם מתברר שאני כבר מכיר וזה חוסך זמן. 
מה האלטרנטיבה?לגיטימי?

זה מעצבן ומעיק, אבל כל עוד לא הולכים בדרך של תקשורת ישירה, לא רואה איך נמנעים מזה..

האלטרנטיבהultracrepidamאחרונה

1. לקחת את מעט הפרטים שבגללם החלטתי לשדך ביניכם ולספר מה הם.

2. אם למשל קיבלת את ההצעה משדכן שני, בזמן קבלת ההצעה להבין שהמשודכים רוצים הצעה עם תוכן ולכן לשאול. לפחות פרטים בסיסיים. במקרה שבגללו פתחתי את השרשור, מסתבר שהיה כמעט ברור שלא רלוונטי

3. המשודכים יודעים? להאיץ. ברגע שיש צד שיודע, אפשר להאיץ את כל הסיפור ולספר לכל המעורבים שההצעה נמסרה וחסרים פרטים. ומהמעורבים אני מצפה שיקדישו את החמש שניות לשלוח הודעות נדרשות. גם ביום עמוס, אם קיבלתי הודעה "הבחור רוצה לשמוע פרטים", אני יכול להעביר את ההודעה לבחורה, ואז להעביר את הפרטים בחזרה לבחור. זה ממש קל ולא תמיד נעשה.

נשמע לא כיףadvfb

ובכל זאת, עובר זמן, אתה שולח הודעה לשדכנית?

לפעמים זה בשגגה ותזכורת יכולה לעזור.

קשה לי להאמין שיש בנות שמבררות חודש שלם על בחור, אלא מסתבר יותר שהן קיבלו את הפרטים באיחור או שמשהו לא עבר אליהן.

אם באמת השדכנית לא רצינית - זה ממש לא כיף

פגישה אקראיתאנונימיכלשהו

הוא: היי, חדשה כאן?

היא: כן. השבוע הגעתי. ואתה?

הוא: אני מבקר כאן כל שבוע בערך, כבר הרבה שנים. את נראית לי מוכרת.

היא: גם אתה נראה לי מוכר. (מקמטת את מצחה וחושבת) אה! אני יודעת מאיפה אני מכירה אותך - 40 יום לפני הכריזו את השם שלי בשבילך. איפה היית?

הוא: לקחתי את הזמן שלי, שיחקתי משחקים, הייתי בטוח שהכל יעבוד בקצב שלי והחיים יחכו לי. כשסוף סוף התעוררתי והתחלתי לחפש כבר לא מצאתי אותך.

היא: חיכיתי הרבה שנים, התפללתי וקיוויתי ובסוף התייאשתי. התחתנתי עם מישהו אחר. היה קצת קשה בהתחלה ולא זרם כמו לזוגות אחרים אבל עבדנו קשה וב"ה הקמנו בית מאושר לתפארת. אני צופה מכאן על כל הנכדים והנינים המתוקים שלי. ואתה?

הוא: חיפשתי וחיפשתי עד שהתייאשתי. אין לי על מי לצפות.

הוא: טוב, היה נחמד לפגוש אותך אחרי כל השנים האלו אבל אני כבר צריך ללכת, אני שומע מרחוק את החזן מסלסל "והוא רחום". נפגש בשבת הבאה. אולי.

זה חמודהרמוניה

מאד...

 

תיקון קל-

כמו שהיא בסוף התחתנה עם מישהו אחר -"זיווג שני"- לא משורש נשמתה אבל כן לפי מעשיה,

גם הבחור שחלם והתעורר יכול למצוא מישהי שתואמת למעשיו וזיווגם יעלה יפה.

לא בדיוק חמודאנונימיכלשהואחרונה
Those who don't know, those who know - Indian Meme Templates
מה הקטעהפי

של גברים לגעת בקליפס

גם שוברים את זה תמיד

מה עובר לכם בראש בוא ננסה ללחוץ עליו

אופס נשבר

ברור שזה ישבר בכוח ?! 

סקרנותמבקש אמונה

נראה לי שפעם באמת שברתי קליפס בטעות 😅 

אבל ממש מזמן... כילד

אויפצלשי"ת
זה גם קטע שלי לשבור לעצמי את הקליפס 
רק אם דורכים עליוזיויק
למה להשאיר על הרצפה למה?
מזה קליפסכְּקֶדֶם
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחבנות רבות עלי
אין עליך הפוש!!!בנות רבות עלי
לא נוגע בקליפותחסדי הים
זה ממש מספק!נפשי תערוג

אבל צריך לדעת לא לשבור

כי אז הן רוצות שאקנה להן חדש

גם אני שברתי קליפסיםאני:)))))
חחחחadvfb

אני מאבד את זה שבנות מדברות על כל העניינים שלהן, זר (בן) לא יבין זאת

חחח הם בודקים את היכולות שלו😂הרמוניה
מישהו מוכן להסביר מה זה?בחור עצוב
מה שהבנות שמות בשיער..בנות רבות עלי

תופסן כזה מפלסטיק

אההבחור עצוב
למה שמישהו יתעסק עם זה? 
אני חושב שזה עוזר להן לאסוף את השיער וזה יותר צנועבנות רבות עלי
התכוונתי למה שמדוייט יגע בזה?בחור עצוב
או בכל חפץ אישי אחר שלה
יוצא לפעמים שמורידים אותו ומתעסקים בו בידייםפצלשי"ת
תלוי איזה דייט...נפשי תערוג

אני פעם שיחקתי עם לק של אישתי (עוד הרבה לפני החתונה ) מפה לשם שפכתי אותו על הנעל שלה והרסתי לה את הנעל.

וזאת היתה נעל שהיא מאוד אהבה


אני מבין שהיא מזכירה לך את זה עד היוםבחור עצוב
ממש לאנפשי תערוג
לדעתי לא הזכירה את זה אף פעם (אולי פעמים בודדות לאחר המקרה. אבל לא זוכר)


אם היא עומדת לידך כשאתה כותב את התגובה הזובחור עצוב
תמצמץ פעמיים. 
היא קוראת את כל ההודעות שאני כותבנפשי תערוג

יש לה במועדפים את הכ"א אישי שלי

תתפלא, אבל לא. אפילו לא זכרתי את המקרהעוגת גבינה.
עד התזכורת עכשיו 🤣🤣


אל דאגה, מאז נקנו עוד עשרות נעליים😂😅

ככה לרגל אחרי בעלך.. לא מתאים..בנות רבות עלי
תדרשי פיצויהפי
למה את ככה משחררת אותו 
בטח היה מביך…מבולבלת מאדדדד
(וכל הכבוד לה שהיא לא הזכירה!)
לא יודע אם היה מביךנפשי תערוג

כי כבר עברו את השלב של המביך לזכרוני

אבל כן היה לי מאוד לא נעים

אני זוכר שנסיתי לנקות את זה וזה עשה רק יותר גרוע 🫣

וואי וואיביינישנון

לכן לא נוגעים בלק

טיפ לחיים(:

אנחנו לא בקיאים בשימוש הקליפסאדם פרו+
תת רמהshindov
מזתומרת, אין דבר מהנה יותר מלסגור קליפס על האףדי שרוט
זה לא נועד בדיוק בשביל זה?
האמת שישארץ השוקולד
על אצבע של מישהו אחר😈
אתה מבלבל... זה לא אף, זאת אוזןנפשי תערוג
וזה עם מרצע 😈
חחחחשבבצער
על הלשון
אולי סקרנות בריאה. על מה האגרסיות?שבבצער
אם מפריע לך תעירי בצורה מכובדת וברורה, ולא ייגעו יותר.
חח אגרסביותהפי
יפה
אממ אמרתי משהו לא בסדר?שבבצער

לא מבין אם זה ציני

לא מותקהפי

רק אתה שוכח שלא אני בחרתי את השם של השרשור

שום אגרסיביות לא היתה פה

מתנצל, אבל אני מרגיש נימה מזלזלת בתגובהשבבצעראחרונה

וקשה לכבד את זה.

 

אני אפילו לא מדבר עכשיו על התוכן של ההודעה הפותחת בשרשור, זה בצד, גם אם יש מה להגיד, משתדלים לדון לכף זכות, ומאמין לך לא התכוונת לשום אגרסיביות. מקבל, אולי לא המילה הכי מדויקת.

אבל לא עשיתי שום דבר שמצדיק המשך עקיצה סרקסטית כשאת מגיבה ב"לא מותק".  - בדיוק כמו שאת היית מצפה מאף אחד כאן לקרוא לך בכינוי כזה, או דומה לו, כמפגין זלזול במעטה נאיבי גס (תחשבי בינך לבין עצמך מה הייתה התגובה שלך למישהו שהיה מתייחס אלייך בכינוי כזה בביטול ציני).

זה לא מכבד אותי, זה לא מכבד אותך. ברור שלא חשבת לפני שכתבת. ובין אם זאת הייתה המטרה שלך או לא, אני מסיים את הדיון הזה פה, תחשבי מה שאת רוצה על החומר שהנחתי פה (רוצה להאמין שזה ביכולתך, לפני שהמגננות שלך יקפצו ויעוורו היגיון, הגינות וד"א).

לקוות לפני הקשרפצלשי"ת
או להיכנס למוד של 'מקסימום יצא מזה משהו'? 
תבואי הכי אופטימית אבל לא נאיביתזיויק
מה אתה מחשיב נאיביות בהקשר הזה?פצלשי"ת
נאיביות - לא ללמוד מהנסיון שהצטברזיויק

ולבנות מגדלים באוויר

מפגש אנושי - לבוא בראש פתוחadvfb

להיות אופטימי, אבל לאו דווקא בגלל הסיכויים שתמצא את אשתך

מה שכן בטוח -

בטוח תפגש עם בנאדם,

בנאדם - זה לב ועיניים וטובו

לפעמים האדם שמולך גם כמוך חושש לפעמים עם בטחון לפעמים פחות

אבל המשותף לכל מי שפוגשים - כולם בחיפוש, בכולם יש צמאון.

להאמין בטוב של בני אדם

 

לא תמיד זה כזה ורוד, 

לפעמים זה משעמם, לפעמים זה פוגע, לפעמים זה מתיש

אבל בסוף, אתה נפגש עם בנאדם.

 

ככל שמסתכלים על תהליך החיפוש בצורה אנושית יותר

מצמצמים שחיקה, 

באים בראש פתוח

באים בוויב נעים וכיפי

וככה יש יותר סיכוי לממש הפוטניאל הזוגי כשמגיעים לדייט 

יפה מאודפצלשי"ת
מה את חושבת יהיה לך יותר נכון?הפי
להנמיך ציפיותפצלשי"ת
לבוא עם אמונהאביעד מילוא

הרב מרדכי שטרנברג כתב שלפניי פגישה צריך להיכנס לראש של: "אני הולך לפגוש את אשתי בעזרת ה' (אולי)"

מצד אחד לבוא עם אמונה שזה זה ומצד שני להיות בראש פתוח 

וואו.פצלשי"תאחרונה
יש דבר יותר יפהפהכְּקֶדֶם
מזוג זקנים מקומט ומרופט מחזיקים ידיים ברחוב??



אוחח.

אולי יעניין אותך