תעודת עניות לציבור הדתי לאומייהודי אמיתי
עבר עריכה על ידי שיראל. בתאריך ח' חשון תשע"ב 23:14

שמעתם על דבר שנקרא בירה ונשירה?

אם לא אז אני אסביר לכם. בקיצור שנה שעברה בסוף שנה שתי שמיניסטים "דתים" ממרכז הארץ החליטו לעשות מסיבת סיום 12 שנות לימוד, ובכן דרך הפייסבוק הם פרסמו מודעה בזו הלשון: לכל השמיניסטים בארץ הנכם מוזמן לאירוע בירה ונשירה שבו נחגוג מסיבת סיום 12 שנות לימוד. מה כלול? בירה מהחבית, אלכוהול חופשי וכמובן ריקודים ובנות. בסופו של דבר הגיעו 600 שמינסטים!!! (מתוך כמה אלפים בודדים) ואתם בטח יכולים לתאר לעצמכם איך נראתה המסיבה הזאת: ריקודים מעורבים, חוסר צניעות מוחלט, נשיקות וחיבוקים עם הבנות.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם למה לעזאזל הוא מספר לנו את זה???

אז ככה אני שמעתי על הסיפור הזה לא מזמן ואיך ששמעתי אותו ישר הזדעזתי. אבל אז חשבתי קצת והבנתי שזה בסך הכל עוד חלק מהתופעות השליליות שנמצאות בציבור שלנו ,אמנם בקנה מידה גדול יותר אבל העיקרון זה אותו עיקרון.

[עריכה: דוגמאות מזעזעות שלא צריכות להשמע בפורום כזה.]

 

מה היו אומרים הרב קוק והרב נריה זצ"ל לו היו רואים מה יצא מן הציבור ומן הנוער שהם כה טיפחו וגידלו באהבה...

אנחנו ניסינו ללכת על 2 העולמות לשלב בין העולם החרדי והחילוני וליצור שילוב בין 2 הצדדים ומה שיצא בפועל זה שלקחנו 90% מהעולם החילוני ו10% מהעולם החרדי ואת התוצאות אני רואים יום יום בנוער "שלנו" כן אותו נער נפלא שמידי יום ביומו עוד ועוד ילדים מורידים כיפה.

ואני שואל אתכם מה אני אמור לעשות לפנות לעולם החילוני החומרי והברברי או לפנות לעולם הגטו החרדי שבו חוץ מהגמרא אין חיים אחרים או שמא לפנות בכלל לכיון של ליצור ציבור חדש שהוא דרך אמצע בין הציבור הדתי לאומי לחרדי???

אני יודע שכתבתי הרבה אבל הייתי חייב לפרוק את כל שמכביד לי על הלב כבר זמן רב.

 

[אם יש מישהו שיוכל לעזור לי לפרסם את זה בעולם קטן (במילים מעודנות יותר כמובן) שבבקשה ישלח לי פרטית]

אוי לא, זו לא חוכמה.פעימה

בס"ד

 

עכשיו, אחרי שפרקת- בבקשה ממך, חבר 'תעודת כבוד לציבור הדתי לאומי', ותאמין לי יש על מה, הרבה יותר.
יותר קל לכתוב על הרע, אבל לדעתי לא זו הדרך.

 

ותיקון טעות- גדולה מאוד:

אנחנו ל-א מנסים "ללכת על שני העולמות"! ממש ממש לא.
וזו טעות גדולה ונפוצה.
אנחנו פשוט חיים לפי התורה-
"על שלושה דברים העולם עומד- על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים"- יש פשוט מזה?!

עבודה=עבודה שבלב=זו תפילה.אבגדה

 

מחילה, אבל זו טעות לפרש זאת כך.פעימה

בס"ד

 

בדיוק השבוע הסביר זאת רב לחברה שלי.
את המשנה הזאת בפרקי אבות אמר לא אחר מאשר שמעון הצדיק- כהן גדול במשך 40 שנים. 40 שנים שימש במקדש, והוא התכוון כפשוטו- עבודה: עבודת הקורבנות.

כן, כן, העבודה הפיזית הזאת, המוחשית- הגשמית.

עבוהק"ר התחלפה בעבודה שבלב...האדמו"ר מצנעא

"ונשלמה פרים שפתינו".

לא עבודה. עבודת ה'.-Rעות-

בס"ד


זאת טעות מיסודה.

דבר ראשון ממש כואב הלב לשמוע את זה, דבר שני לא כלר"ח

הנוער הדתי הוא ככה, אחרי הכל, יש ב"ה הרבה נוער דתי, בלי מרכאות

 

ואולי צריך בקטע בזה גם לחזק גבולות בין בנים לבנות

בלי שום זלזול חס וחלילה חס ושלום - אולי עדיף להפריד את בנ"ע או להמיר לאריאל

כי זו תנועת נוער מעורבת שעם כל הכבוד מערערת גבולות?

 

נק' למחשבה 

שאלהnobody

אתה בעצם מכליל את כל הציבור הדתי לאומי בתור חבורת סוטים שכל מה שיש להם בראש זה תאוות?
כל אחד יכול לבחור כל ציבור שלו ולפרסם שזה ציבור של פרוצים/מרובעים/צפים וכד' רק כי יש קבוצות שוליים שבאמת כאלה

ואני בכלל לא בטוח שנערים שבאו הם רק דתיים וגם אם כן אני בטוח שרובם המוחלט לא חשב שזה הולך להיות ברמה כזאת חמורה של פריצות .

וכמה אנשים מהציבור הדתי יש ששומרים נגיעה (ובמציאות שלהם זה קשה מאוד) כמה שלומדים מעל 5 שעות גמרא ביום כמה שמשתדלים שכל מה שהם עושים יהיה לשם שמים אבל אתה בוחר לקחת את השוליים ולהכליל בתוכם בתור ציבור שלם אני חושב שעל דבר כזה צריך לעשות תשובה גדולה מאוד ולהוציא לעזס על יהודים וקטרג עליהם זה עוון גדול מאוד.

מצטער שאני תוקף אבל אני חושב שטעית טעות גדולה.

 

מושמן בש.א.

ניתן היה להתבטא במילים הרבה יותר יפות...האדמו"ר מצנעא

אה, וכמובן להשמיט את כל המש' הדוחים...

תגובה לnobody ולאדמור מצנעא וכל הגולשיםיהודי אמיתי

לכל הגולשים אין לי 25 הודעות בפורום כי זה משתמש חדש

ולכן אני לא יכול להשתמש בפרטי/מסרים אז נא לא לשלוח לי =)



אני אולי מכליל מכליל שלם אבל שרובו המוחלט של הציבור מתנהג

כך זה מעיד על משהו... כאשר מעל 20% של שמינסטים דתים לאומיים

מגיעים לערב שכולו פריצות וחוסר צניעות אני בהחלט חושב שניתן להסיק מכאן על כלל הציבור

וחוצמזה אני ממש לא אומר שכל הציבור שלנו הוא סוטה ופרוץ מה שאני אומר זה שבאיזשהו

מקום הציבור שלנו התחיל לנטות לעבר העולם החילוני ואת התוצאות רואים בשטח...

ובקשר למה שאתה אומר שזה סתם קיטרוג על עם ישראל אני כותב את זה על מנת שראשי הרבנים של

הציונות הדתית יתעוררו ואולי עוד יצליחו לעצור את התופעה לפני שהיא תעבור את נקודת העל חזור


ולאדמור מצנעא אני משתדל מאוד שלא לכתוב ולדבר בשפה בוטה אך הפעם הרגשתי שאני חייב לכתוב כך

על מנת לטלטל ולזעזע את המנהיגים שלנו שיתעורו ויראו באיזה מציאות הציבור שלנו נמצא!!!



וזה עדיין גועל נפש. תערוך את התגובה לאלתר.האדמו"ר מצנעא
יודע? נניח ואתה צודק.לך דומיה תהילה

לאן אתה הולך עם זה, מה אתה עושה?

מה אתה לומד על עצמך? יש לך מוסר השכל?


מה באה התגובה שלך לבטא חוץ מפריקת עצבים/ אכזבה וכיו''ב?

ולמה החלטת שכולנו כאלה?ענבל

בדבריך אתה בעצם מכליל גם את כל יושבי הפורום, את כל החברים שלהם.

 

אני יכולה להגיד לך על עצמי שאני לא כזאת. מבטיחה.

ועל חברות שלי שהן לא כאלה.

ועל רוב הפורום שהוא לא כזה.

זה כל כך לא נכון להכליל.

יש כל כך הרבה גונים גם בתוכנו.

נכון, מי שהזכרת, שמת במרכאות, לא כולנו במרכאות.

חלקנו במציאות.

המרכאות האלה נועדו כדי להעביר שוואלה לא הם לא נראה לי באמת דתיים.

אבל תיקח את הנוער הערכי והאיכותי שיש.

אם נחפש את הרע נמצא אותו אם נחפש את הטוב נמצא גם אותו....

גם אצל החרדים יש רע למרות שאני מאוד אוהבת חלק דברים אצלם.

גם אצל החילונים יש טוב אבל דרכם היא לא דרכי.

לא ניסינו לגשר על שני העולמות.

ניסינו להיות חברה שומרת תורה ומצוות ובד בבד מעורבת בעם ישראל.

מודה, יש דברים שטעינו ואנחנו עד היום טועים.

ויש דברים שאנחנו עוזרים ומשפיעים.

תלוי על מה תסתכל.

קל מאוד לראות את החצי כוס הריקה מאשר לראות אתלירזושש

המלאה.

אנשים כל היום מתלוננים- איזה מדינה דפוקה, איזה ציבור מקולקל, איזה נוער חסר ערכים.

הלווווווווווווווווווו! עצרו בצד ותסתכלו גם על מה שטוב. יש כ"כ הרבה טוב בציבור שלנו, כ"כ הרבה חסד ותורה. זה שאתה בחרת להסתכל על הצד הזה ולבנות עולמות- בעיה שלך.

איך את יכולה להגיד עלך מישהו/י חוץ ממךדי"מ

נראה לך שאם חברה שלך תיפול בדבר כזה היא תגיד לך על זה?

אולי כן אבל רוב הסיכויים שלא

זה חדש?לך דומיה תהילה

עד אותו אירוע לא ידעת שיש כאלה אנשים?

אנחנו מסתירים שיש חבר'ה מהסוג הזה?

כל מי שלומד בישיבה תיכונית או חובש כיפה בהכרח מייצג את האידיאל?

אפילו אתה סימנת מרכאות כשציינת שהם היו "דתיים".

אם כווולם היו דתיים, אני לא יודע.


ממה אתה מצפה ממסיבה כזאת? שהם יבואו עם משניות בכיס ויגידו דברי תורה?

ברור שלא. החבר'ה עם התורה לא יבואו. מה נשאר? התמצית הרדודה שלקחת אותה כמייצגת.


אנחנו ניסינו להיות כמו חילונים? כמו חרדים? מה הקשר בכלל?

אנחנו מה שאנחנו. יש אצלנו מאפיינים דומים גם לכאן וגם לכאן, אבל לא על זה קמנו.

המצב הזה לא שייך למגזר כזה או אחר. זו מחלה שגם לחילונים וגם לחרדים יש חלק כנגדה.


השורות האחרונות ממש לא מובנות לי.

אם אנשים לא הולכים עם האידיאל, אז גם אתה תזרוק אותו? אם אתה מאמין שזאת אמת, אין התלבטות!

מצידי, תהיה הדתי-לאומי האחרון. אבל תהיה אמיתי.

מה זה שייך איך אחרים מתנהגים?


גם בקמח יש תולעים.

תעודת עניות למאפיה?

היה ארוע כזה, אבל אתה לא מדייק בעלילמשה

"בירה ונשירה" הינו ארוע שהושקעו בו אלפי שקלים רק בפרסומות,לציבור רחב הרבה יותר מאשר השמיניסטים (כך, לפי הפרסומים הרבים שהופצו ביישובי בנימין והסביבה*).

 

אני לא חושב שבארוע נכחו רק שמיניסטים כפי שתיארת, וממילא אחוז המסתובבים שם מתוך הציבור הרלוונטי נמוך משמעותית.

 

 

 

 

 

*  ראיתי את המודעות שלהם בהרבה מאוד מקומות בגזרת ירושלים / בנימין.

להערכתי, לאחר טיול ליל-שבת שבו ראיתי אותן גם במרכז היישוב בית אל, נראה כי נתלו קרוב מאוד לשבת או אפילו בשבת עצמה - ע"מ שעוברי אורך לא יתלשו אותן אל פח האשפה. ביום ראשון שלאחר מכן הן כבר לא היו שם...

נראה לי שיש מצב גדול שמותר להוריד אותם בשבתדי"מאחרונה
למה לעולם קטן צריך לצנזר ולכאן לא?הרהור

ואיזו עזרה אתה צריך בדיוק?

שמע אחי...אנונימי (פותח)

כמו בכל ציבור גם בציבור הדתי לאומי יש מגוון רחב של דעות

תנסה לצייר חצי עיגול ובצד אחד לשים חרד"לים ובצד השני "דתיים לייט"

ותבין שיש עוד מלא דעות באמצע...כלומר לא נראלי שמכל קצות הקשת הדתית לאומית היו

באירוע הזה או באירועים האחרים שציינת...אם היית אומר לי שמכל קצות הקשת הגיעו אז

ממש הייתי מודאג...(ואני לא ממעיט מחומרת המעשים שציינת)...

 

במגזין של עולם קטן הייתה כתבה על האוהל היהודי בכנרת...

ועכשיו נשאל:מי יודע למה צריך את האוהל היהודי???[בציניות עצומה]...

ושם לא נמצאים חבר'ה דתיים??????!!!!!!!!??????????

אשמח לתגובות...

אענה,אני לא חושב שיש לפרסם את זה כי יש בושואף לאור

אולי הוצאת לשון הרע,ושגיאות עובדתיות.

יש בדברים הכללה,זהו מיעוט קיצוני שאינו משקף את הלך הרוח של החברה הדתית לאומי.
ב.ישנה טעות ביסוד הדברים שמובאים בסוף,ההשקפה והאדיאל של הציונות הדתית היא לא ליצור שילוב בין העולם החילוני והעולם החרדי כמין "הכלאה" שכזאת וליצור ציבור אמצע.השקפת הציונות הדתית זוהי השקפה של תורת ארץ ישראל.
בתורה ישנו שילוב בין עולם החול לעולם הקודש,השילוב צריך להעשות לפי עקרונות התורה,אך זה לא קשור ליצירת מגזר חדש כתוצאת הכלאה בין שני מגזרים,זה אינו קשור כלל ואף אחד לא מדמה בליבו שזו מטרת הציונות הדתית(ליצור כביכול מגזר "אמצע").
אוסיף ואדגיש שהתופעות שציינת הן תופעות חריגות שצריך לצאת כנגדן,הן אינן משקפות את הציבור הדתי לאומי כלל ועיקר,ובטח שלא את תורת מרן הרב זצ"ל או הרבנים הענקים שהזכרת (לא אמרת כן,אך אני מדגיש).לכן,בכל ציבור צריך להוקיע תופעות רעות באשר הן זה אינו קשור לציבור מסויים כאשר דברים אלו מהווים מיעוט וחריגה מן הנורמה.

אני חושב שלא היה צריך לצנזרדי"מ

אולי תצנזרו גם את התנ"ך?

מה שהוא כתב זה מילים שכתובות בתנ"ך ואין איתם בעיה

תפסיקו לפחד בבוטות זה היה בוטה הכון אבל בדיוק כמו שצריך

אשריך חזק וברוך!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך